Tuskamies Kirjoitettu 24. Elokuuta, 2011 Jaa Kirjoitettu 24. Elokuuta, 2011 Auto oli päällepäin aivan kohtuullisen hyvässä kunnossa ja perushuollon jälkeen tuntui että kaikki pelaa niinkuin pitääkin. Muuten aivan orkkiskampe maalipintaa, peltisatsia ja putkistoa lukuun ottamatta. Pienet öljyvuodot tai oikeastaan öljyn suihkuaminen jakopäästä aiheutti tiivisterempan aloittamisen. Samalla tuli mieleen vaihtaa polttoaineen suodatin josta sitten heräsikin kysymys: Onko crossfiressä erilainen suodatin kuin muissa ruiskuvehkeissä? Täältä foorumilta löytyy kattavasti tietoa mutta crossfirestä ei pahemmin ole meteliä pidetty joten uskalsin aloittaa uuden topikin aiheesta Lisääkin kysymyksiä piisaa jos vai löytyy joku joka olis tuota ristituli-viritelmää rassaillu. Niijoo ja US-Centeristä ku kattelin niin ei löytyny erikseen tota CFI:tä mutta -83 löyty vain TBI ja -82 oli semmonen ku FI. Erilaiset näky olevan suodattimet ku hintaki oli TBIssa kymmenkertanen FI:iin nähden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
repa Kirjoitettu 24. Elokuuta, 2011 Jaa Kirjoitettu 24. Elokuuta, 2011 83 mallisen Cross Fire Injection Trans AMin omistajana haluan toivottaa onnea valitsemallesi tielle. Mitään apua minun tiedoistani tuskin on, kun en ole ko. auton moottorille mitään joutunut tekemään. Uskon kuitenkin vakaasti tästäkin kerhosta löytyvän tietotaitoa kyseisen moottorin salaisuuksista. Laitapa kuvia autosta, joku voi yllättäen huudahtaa: Ai toi on toi camaro! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tuskamies Kirjoitettu 24. Elokuuta, 2011 Kirjoittaja Jaa Kirjoitettu 24. Elokuuta, 2011 Vielä ei oikeen kehtoo kuvia laittaa ku on vielä palasina Keminmaassa/Kemissä auto ollu kuulemma iät ja ajat ja täällä pysyy. Väri on musta/syvänsininen vähän väriä vaihtavalla flakella. Musta auto on normaalisti mutta ku pesee oikeen huolellisesti ja vahaa niin auringonvalossa oikein läheltä katsottuna huomaa että sininenhän se sittenkin (ehkä) on ja jotaki glitteriä varissu teinitytöistä pintaan Link to comment Share on other sites More sharing options...
z 28 jari Kirjoitettu 25. Elokuuta, 2011 Jaa Kirjoitettu 25. Elokuuta, 2011 Rockauton sivuilta kun katsoo,niin pa-suodatin näyttäis olevan erilainen lähtöjenpuolesta kuin mikä on tpi:ssä.Ulkoisiltamitoiltaan varmaan samaa luokkaa tpi:n filsun kanssa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tuskamies Kirjoitettu 22. Toukokuuta, 2012 Kirjoittaja Jaa Kirjoitettu 22. Toukokuuta, 2012 Ensinnäkin: Crossfiressä on sama bensansuodatin ku TBIssä. Enempää en vanhoja ala muisteleen. Kesäkausi alkoi ja liikenteeseenottotoimenpiteet seurasivat järjestystä: katsastus - takajarrupalojen vaihto - jälkitarkastus - kovaa ajoa. Vajaan viikon kerkesin huruutella kunnes motarilla laukesi lämppärin tuloletku ja vedet läks pitkin tietä. Aikani jahkailtuani ja pähkäilyäni tulin johtopäätökseen että letku oli vain vanha ja haurastunut joten vaihdoin letkun ja kaikki näytti olevan ookoo. Toinen viikko huoletonta ajoa... Eilen sitten ajelin töistä kotiin n. 4km kunnes hieman ennen kotipihaa kuulin hihnan vinkuvan ja huomasin lämpöjen nousseen n. 210F:iin. Vettä oli tullut tällä kertaa toisesta päästä konehuonetta ja flekti oli roiskinut paikat kuraan. Odottelin tovin jotta kone hieman jäähtyilee ja starttasin katsoakseni mistä vesi pulppuaa. Ensin ei vuotoa ollut mutta noin minuutin käynnin jälkeen vettä alkoi purskuamaan syylärin korkista. Paisuntasäiliössä veden pinta on edelleen samassa missä ennen ensimmäistä vuotoa ja kaiken lisäksi neste paisarissa oli viileää vaikka syyläristä pulppusi suht kuumaa. Öljy on öljyä ja vesi vettä joten en heti uskoisi mitään suurempaa vikaa olevan. Kellään villejä visioita ilmiön aiheuttajasta? Link to comment Share on other sites More sharing options...
TexFinn Kirjoitettu 22. Toukokuuta, 2012 Jaa Kirjoitettu 22. Toukokuuta, 2012 Kellään villejä visioita ilmiön aiheuttajasta? Oletko kokeillut ilmaamista? Link to comment Share on other sites More sharing options...
rokzetä Kirjoitettu 22. Toukokuuta, 2012 Jaa Kirjoitettu 22. Toukokuuta, 2012 paisarin letkun kattosin ettei tukos ja syylärin korkin tiiveys/kunto.ei kai liaan laihat nesteet? 50/50 seos oli kaiten suositus. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tuskamies Kirjoitettu 23. Toukokuuta, 2012 Kirjoittaja Jaa Kirjoitettu 23. Toukokuuta, 2012 Ilmalukko kuulostais kyllä todennäkösimmältä vialta näin ku asiaa tarkemmin aattelee. Syylärin korkkihan ei kaiketi kovin isoa painetta pidä(?). Tukoskin voisi olla mahdollista mutta vierasesineen joutuminen järjestelmään tuntuu kaukaa haetulta. Hyviä niksejä ilmaukseen otetaan vastaan! Miten muuten nuo jarrusatulat takana normaalisti näissä on ku ihmeteltiin tossa että toisella puolella satula takana ja toisella puolella se on edessä? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Z-mo Kirjoitettu 23. Toukokuuta, 2012 Jaa Kirjoitettu 23. Toukokuuta, 2012 Miten muuten nuo jarrusatulat takana normaalisti näissä on ku ihmeteltiin tossa että toisella puolella satula takana ja toisella puolella se on edessä? Kuuluu olla juurikin noin. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tuskamies Kirjoitettu 27. Toukokuuta, 2012 Kirjoittaja Jaa Kirjoitettu 27. Toukokuuta, 2012 Paisarin letkuhan siellä oli tukossa. Tulipa samalla huuhdottua tota vesisysteemiä ja kyllähän sielä aika miehekäs määrä kuraa tuli matkassa. Puolenkymmentä kertaa vedet ulos ja raakaa vettä tilalle. Vihdoin tuli myös pestyä ja vahattua pirssi oikeen nätiksi että saa rauhassa nauttia koivun siitepölystä tummalla pinnalla. Ei kellään ois tietoa niin liukkaasta vahasta että ku lähtee vähän reippaammin pihasta liikenteeseen niin tuo siitepölykerros jäis ilmaan leijumaan auton muotosena ja sitten parin sekunnin päästä valahtais maahan niinku sarjakuvissa konsanaan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
repa Kirjoitettu 27. Toukokuuta, 2012 Jaa Kirjoitettu 27. Toukokuuta, 2012 ***Ei kellään ois tietoa niin liukkaasta vahasta että ku lähtee vähän reippaammin pihasta liikenteeseen niin tuo siitepölykerros jäis ilmaan leijumaan auton muotosena ja sitten parin sekunnin päästä valahtais maahan niinku sarjakuvissa konsanaan? Vaikuttaa ihan ACME-WAXilta Hyvä että tuli jäähdytys kuntoon Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tuskamies Kirjoitettu 29. Toukokuuta, 2012 Kirjoittaja Jaa Kirjoitettu 29. Toukokuuta, 2012 Joo ei tuo siitepöly enää haittaa nimeksikään, lähteehän se kuitenki helposti liinalla pyyhkäsemällä. Nyt jyrsii miestä rotan lailla toinen asia johon pitäis keksiä porukalla joku ACME-ratkaisu pikaseen: Jumalattoman isot lokit paskantaa-aa ja kohteena mikäs muukaan ku parkkiksen tummin ja parhailla aineilla ja vahoilla trimmattu auto. Oisko joku pienoiskokonen automaattinen ilmatorjuntatykki hyvä ratkasu? Vaiko ihan perinteisesti tappaa sukupuuttoon koko lokinryökäleet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chevy Kirjoitettu 29. Toukokuuta, 2012 Jaa Kirjoitettu 29. Toukokuuta, 2012 Jumalattoman isot lokit paskantaa-aa ja kohteena mikäs muukaan ku parkkiksen tummin ja parhailla aineilla ja vahoilla trimmattu auto. samana päivänä on pyhittävä,muuten jää jälki voihan siihen auton päälle virittää kankaisen peitteen Link to comment Share on other sites More sharing options...
GTATL Kirjoitettu 29. Toukokuuta, 2012 Jaa Kirjoitettu 29. Toukokuuta, 2012 Joo ei tuo siitepöly enää haittaa nimeksikään, lähteehän se kuitenki helposti liinalla pyyhkäsemällä. Nyt jyrsii miestä rotan lailla toinen asia johon pitäis keksiä porukalla joku ACME-ratkaisu pikaseen: Jumalattoman isot lokit paskantaa-aa ja kohteena mikäs muukaan ku parkkiksen tummin ja parhailla aineilla ja vahoilla trimmattu auto. Oisko joku pienoiskokonen automaattinen ilmatorjuntatykki hyvä ratkasu? Vaiko ihan perinteisesti tappaa sukupuuttoon koko lokinryökäleet? Niin kuin tallasen Link to comment Share on other sites More sharing options...
F350 Kirjoitettu 29. Toukokuuta, 2012 Jaa Kirjoitettu 29. Toukokuuta, 2012 Joo ei tuo siitepöly enää haittaa nimeksikään, lähteehän se kuitenki helposti liinalla pyyhkäsemällä. Nyt jyrsii miestä rotan lailla toinen asia johon pitäis keksiä porukalla joku ACME-ratkaisu pikaseen: Jumalattoman isot lokit paskantaa-aa ja kohteena mikäs muukaan ku parkkiksen tummin ja parhailla aineilla ja vahoilla trimmattu auto. Oisko joku pienoiskokonen automaattinen ilmatorjuntatykki hyvä ratkasu? Vaiko ihan perinteisesti tappaa sukupuuttoon koko lokinryökäleet? laita kumikäärme katolle niin kiertää lokit kaukaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tuskamies Kirjoitettu 26. Toukokuuta, 2013 Kirjoittaja Jaa Kirjoitettu 26. Toukokuuta, 2013 Otsikko sopii edelleen pakinan aiheeseen joten en vaivaudu uutta alottaan... Mulla on alkanu tosissaan vaivaamaan tuon kamppeen osien alkuperä. Sen verran on varmaa luulotietoa että perä ainaki on kaiketi vasiten rakennettu mutta haluaisin tosissaan että joku joka tuntee vastaavan tekniikan vilkasis ja käväsis koeajamassa ton kamppeen. Haluaisin tietää mm. että onko tuo laatikko alkuperäsenä tommonen raju ja tarkka ja että onko mulla ees vakiosisukset tossa motissa Vaikea ittellä arvioija että vetääkö tuo normaalisti vai paremmin/huonommin ku tämmöset crossfiret tai TBIt yleensä ku tää on ainoa jolla on ajanu. Nyt ois jollaki palstan kaiffarilla mahollisuus koeajaa Perämeren mureaäänisin pikkulohko ja samalla auttaa miestä mäessä Link to comment Share on other sites More sharing options...
rokzetä Kirjoitettu 26. Toukokuuta, 2013 Jaa Kirjoitettu 26. Toukokuuta, 2013 tuo raju ja tarkka vaihtaminen on yleensä ensimmäinen kommentti kun autoa esim.koeajaa joku kuka ajanut ennen vain saksalaisella tms. automaatilla.luullaan että laatikossa vikaa.kylmänä potkii aina rajummin...tossakohtaa vois rajuuden laittaa ominaisuuden piikkiin.ei näät mitään audeja oo. laitahan kuvia autostas. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tuskamies Kirjoitettu 27. Toukokuuta, 2013 Kirjoittaja Jaa Kirjoitettu 27. Toukokuuta, 2013 Joo eihän mulla onnistu tää kuvien lisääminen ko en saa cropattua nuita kuvia tarpeeks pieniks. näkyy tuolla facebookissa olevan ihan edustava kuva niin saatta ihailla sitä ko ei parempaakaan tähän hätään ole. https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10201077170594179&set=pb.1315839772.-2207520000.1369641299.&type=3&theater Link to comment Share on other sites More sharing options...
gmc63 Kirjoitettu 28. Toukokuuta, 2013 Jaa Kirjoitettu 28. Toukokuuta, 2013 Joo eihän mulla onnistu tää kuvien lisääminen ko en saa cropattua nuita kuvia tarpeeks pieniks. näkyy tuolla facebookissa olevan ihan edustava kuva niin saatta ihailla sitä ko ei parempaakaan tähän hätään ole. https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10201077170594179&set=pb.1315839772.-2207520000.1369641299.&type=3&theater HIENOVÄRI m/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tuskamies Kirjoitettu 28. Toukokuuta, 2013 Kirjoittaja Jaa Kirjoitettu 28. Toukokuuta, 2013 Saako tosta väristä muka selvääki? Aina näyttää ihan mustalta kuvissa ja likasena. Puhtaana auringonvalossa on semmonen sinivioletti helmiäinen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tuskamies Kirjoitettu 28. Toukokuuta, 2013 Kirjoittaja Jaa Kirjoitettu 28. Toukokuuta, 2013 On muuten perhanan kätevä tää foorumi. Selailin vanhoja kirjotuksia tältä topicilta ja sieltä saatoin diagnosoida ton syylärin korkin vialliseks Vaihdoin muka varmuudeks uuden että nää että tuleeko sitä painetta sinne korkille. Viime kesänä tosiaan purskutti korkin välistä nesteet pihalle ku oli nuita paineongelmia mitä ilmeisimmin ton viallisen vesipumpun ansiosta. Lisäks sillon oli aika mukava ilmalukko päässy tonne järjestelmään räjähtäneen lämppärin letkun takia. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mopo305 Kirjoitettu 28. Toukokuuta, 2013 Jaa Kirjoitettu 28. Toukokuuta, 2013 HIENOVÄRI m/ HÄH EI KUULU. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chevy Kirjoitettu 28. Toukokuuta, 2013 Jaa Kirjoitettu 28. Toukokuuta, 2013 Joo eihän mulla onnistu tää kuvien lisääminen ko en saa cropattua nuita kuvia tarpeeks pieniks. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tuskamies Kirjoitettu 29. Toukokuuta, 2013 Kirjoittaja Jaa Kirjoitettu 29. Toukokuuta, 2013 Näyttää muuten ihan E-mallilta tässä kuvassa ku sopivasti heijastaa ettei näy tota takaspoileria Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään