burzi Kirjoitettu 22. Marraskuuta, 2011 Jaa Kirjoitettu 22. Marraskuuta, 2011 Joo eli 305 tbi 91 capricen keulalla tekee kepposia. Eli silloin kun kone on vähän lämmennyt se sammuu kun pysähtyy liikennevaloihin, ja myös kun paikalla vetäisee vaihteen silmään. (potuttaa ajaa toinen jalka kaasulla ja toinen jarrulla) maantiellä toimii hyvin ja kulutuskin on todella alhainen ja muutenkin kone käy ilman mitään erikoisempia ääniä, välillä tyhjäkäynti on vähän outo. autoon on vaihdettu koko virranjakaaja, tulpanjohdot, iac + tps, tbi'n/imusarjan välinen tiiviste... (uudet tulpat odottaa pöydällä vaan että kuski kerkeisi vaihtaa ne) Muuutta mikäköhän mahtais olla ongelma Link to comment Share on other sites More sharing options...
IrocRocks Kirjoitettu 22. Marraskuuta, 2011 Jaa Kirjoitettu 22. Marraskuuta, 2011 Eikös tossa Tbissäkin pitäis tehdä ne pakolliset perussäädöt kun vaihtelee osia uusiksi? Villi veikkaus vaan. Omassa Tpissä tuo säätäminen auttoi vaivoihin. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TomiV Kirjoitettu 22. Marraskuuta, 2011 Jaa Kirjoitettu 22. Marraskuuta, 2011 Tässä oiva ohje säätämiseen. http://www.handen.us/caprice/iac.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chevy Kirjoitettu 22. Marraskuuta, 2011 Jaa Kirjoitettu 22. Marraskuuta, 2011 autoon on vaihdettu koko virranjakaaja paljo on jakajalla ajettu ja minkä värinen jakajankansi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fenix Kirjoitettu 24. Marraskuuta, 2011 Jaa Kirjoitettu 24. Marraskuuta, 2011 Tpi:ssä oli samanlaisia oireita ja vika ruiskusuuttimissa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
burzi Kirjoitettu 25. Marraskuuta, 2011 Kirjoittaja Jaa Kirjoitettu 25. Marraskuuta, 2011 okay, pitää varmaan viedä sämpylän jonnekin tutkittavaksi ja itseasiassa yksi oire viellä: välillä kun antaa kaasua ei meinaa mitään tapahtua Link to comment Share on other sites More sharing options...
somnamnaa Kirjoitettu 25. Marraskuuta, 2011 Jaa Kirjoitettu 25. Marraskuuta, 2011 kun antaa kaasua ei meinaa mitään tapahtua Tuohon ei kai auta muu kuin raju nykyisen koneen virittäminen tai tehokkaamman myllyn hankkiminen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haapis Kirjoitettu 25. Marraskuuta, 2011 Jaa Kirjoitettu 25. Marraskuuta, 2011 Oletko kokeillut tankkiin lisättävää suuttimien puhdistusainetta? Link to comment Share on other sites More sharing options...
burzi Kirjoitettu 26. Marraskuuta, 2011 Kirjoittaja Jaa Kirjoitettu 26. Marraskuuta, 2011 Tuohon ei kai auta muu kuin raju nykyisen koneen virittäminen tai tehokkaamman myllyn hankkiminen hahaa joo 383 tulee capricen nokalle sit kun on parempi rahatilanne joskus pitää varmaan koittaa sitä suuttimen puhdistusainetta! onko jotain tiettyä hyvän merkistä litkua mitä joku vois suositella? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haapis Kirjoitettu 27. Marraskuuta, 2011 Jaa Kirjoitettu 27. Marraskuuta, 2011 pitää varmaan koittaa sitä suuttimen puhdistusainetta! onko jotain tiettyä hyvän merkistä litkua mitä joku vois suositella? Taisi olla jotain STP:n puhdistusainetta mitä omaan autoon joskus käyttänyt. Toimii varmaan muidenkin valmistajien tuohon tarkoitukseen tehdyt tuotteet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chevy Kirjoitettu 27. Marraskuuta, 2011 Jaa Kirjoitettu 27. Marraskuuta, 2011 pitää varmaan koittaa sitä suuttimen puhdistusainetta! onko jotain tiettyä hyvän merkistä litkua mitä joku vois suositella? tai Forte fuel system cleaner, löytyy kotimatkas varrelta,Meripellontie 11 Link to comment Share on other sites More sharing options...
hannux Kirjoitettu 17. Joulukuuta, 2011 Jaa Kirjoitettu 17. Joulukuuta, 2011 Tämmönen tapaus: Viime viikolla kolme päivää sitten ajelin Camarolla ja se toimi normaalista. Sitten tankkasin melkein tyhjään tankkiin kehuttua Shell v-poweria 15 litraa. Menin kilometrin matkan työpaikan pihaan. Illalla töistä lähtiessä ei pysynyt käynnissä kuin väkisin kaasuttelemalla. Pääsin jotenkin kolme km kotiin polkemalla molempia polkimia. Nyt sitten aloin tutkia asiaa: Eilen laitoin Masinolia puoli litraa tankkiin lbensan päälle. Edelleenkin kävi huonosti ja sammui kun kaasun päästi. Sitten aikani kiusattuania taituroin auton talliin. Sitten tallissa auto alkoi käydä ihan normaalisti. -Oliko kyseessä vettä bensalinjoissa? -Talliin ajaessa ainakin bensatankki sai hiukan ravistelua tallin kynnystä ylitettäessä. -WinALDL ei näyttänyt mitään ihmeellistä, muutakuin EGR: koodia. Muuta en keksi syyksi. Mitä kokemuksia on asiasta. Auto on -88 Camaro 305 TBI -kaksipisteruisku. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hannux Kirjoitettu 18. Joulukuuta, 2011 Jaa Kirjoitettu 18. Joulukuuta, 2011 Nyt tänään taas sama juttu, ei pysy käynnissä. Bensansuodatin auton alla? Bensapumppu toivottavasti on ehjä, ainakin sieltä jotain tulee mutta...on aika työläässä paikassa irrottaa. Kun kone käy vähän, väkisin kaasuttelemalla, mistä alan etsiä vikaa? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hurja Kirjoitettu 19. Joulukuuta, 2011 Jaa Kirjoitettu 19. Joulukuuta, 2011 kun vika kerta tuli tankkaamalla niin josko aloittaisit tankin tyhjäyksellä ja tankkaisit tilalle tuoretta 98e pensaa? Omat romut vm 66 alkaen ovat jokainen seonneet saatuaan muuta kuin aina niin maukasta ja ravitsevaa 98e pensaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
hannux Kirjoitettu 19. Joulukuuta, 2011 Jaa Kirjoitettu 19. Joulukuuta, 2011 Tämä on aika hyvä idea. Mitenkäs tankki saatais tyhjäksi kätevimmin? Ainakin täyttöputkessa on semmoset läpät, että sinne ei helpostoi mennä. Suodattimen liitokset takana alla? Suodatin? Miten sais mitattua kätevimmin moottorin päästä bensanpaineet ja katsottua mitä sieltä tippuu tai mieluummin ruiskii? Auto ja minä ollaan Seinäjoella, joku kaveri hommaan olis hyvä saada, ainakin puhlimen varteen. Kuka tuntee TBI-ruiskut? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mika Kirjoitettu 19. Joulukuuta, 2011 Jaa Kirjoitettu 19. Joulukuuta, 2011 Eikö Kauhavan Hurja ole TBI miehiä... Link to comment Share on other sites More sharing options...
hannux Kirjoitettu 19. Joulukuuta, 2011 Jaa Kirjoitettu 19. Joulukuuta, 2011 Niinpä luin puoli tuntia sitten! The Magic TBI-voodoo doctor En heti keksinytkään kuka-mikä on Kauhavan Hurja. Olen ollut palstoilla niin vähän viime aikoina. Sori vaan Jukka! Niin, milläs pumpulla saan tankin tyhjäksi? Auton omalla pumpullako, jos avaan linjan suodattimen päästä? Eikös Shellin v-power pitäis olla kunnon bensaa? Link to comment Share on other sites More sharing options...
lspeed Kirjoitettu 19. Joulukuuta, 2011 Jaa Kirjoitettu 19. Joulukuuta, 2011 Nyt tänään taas sama juttu, ei pysy käynnissä. mistä alan etsiä vikaa? Bensansuodattimen vaihtaisin. vaihdosta ei ole haittaa, vaikka varsinainen vika ei siinä olisikaan (ainakin jos saa vanhan ehjänä pois). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hurja Kirjoitettu 19. Joulukuuta, 2011 Jaa Kirjoitettu 19. Joulukuuta, 2011 Niinpä luin puoli tuntia sitten! The Magic TBI-voodoo doctor En heti keksinytkään kuka-mikä on Kauhavan Hurja. Olen ollut palstoilla niin vähän viime aikoina. Sori vaan Jukka! Niin, milläs pumpulla saan tankin tyhjäksi? Auton omalla pumpullako, jos avaan linjan suodattimen päästä? Eikös Shellin v-power pitäis olla kunnon bensaa? mä mistää tbistä mitää tiärä mutta tankin saat tyhjäksi kun otat esim suodattimen irti ja laitat hyppylangalla pumpun releen liittimestä virtaa että pumppu surraa tankin tyhjäksi. v-power pitäis olla tai ainakin ollu ok pensaa, mutta nyt ku tenuakin on soppaan seattu niin voi olla ettei oo enäää niin ok. Suodattimen tosiaan kans vaihtaisin. Pensanpaineiden mittaamiseeen pitäis olla mittari jonka sais liitettyä pensalinjaan orkkisliitinten väliin. menee vähän vaikiaksi Link to comment Share on other sites More sharing options...
hannux Kirjoitettu 24. Marraskuuta, 2013 Jaa Kirjoitettu 24. Marraskuuta, 2013 Camaro ei pysy käynnissä. TBI:n bensanpaineet pitäis olla 9-13 psi eli 0.6-0-9 bar. Minun tapauksessani vain 0.1 baria. Suuttimet ruikkii kyllä bensaa. Bensa on uutta, samoin suodatin tankin vieressä. Ilmeisesti bensapumppu on tiensä päässä, surisee kylläkin hiljaa, koska bensaa tulee hiukan. Pitäis saada autoa senverran ajettavaan kuntoon, että vois matkata kunnolliselle tallille, jossa vois pudottaa takapyörien ripustukset ja tankin alas. Pääsisi samalla korjaamaan ruostevaurion. Mikä oli viisainta? -Toimiiko homma jollain sähköpumpulla moottoritilassa? Pumpun pitäis kyetä imemään bensaa tankista ja syöttämään sitä tuolla n. 10psi:n paineella. -Mikä pumppu toimisi tuossa hommassa? -Vai pitääkö pumpun olla suodattimen vieressä tankin lähellä? -Vai pitääkö todellakin lähteä vaihtamaan bensapumppua kylmässä tallissa? Se kun on isompi homma ja mielelläni tekisin sen hyvissä oloissa. -Motonetin, Bilteman ym tarvikepumput? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään