Jump to content

Millenium Camaro


Woodpecker

Recommended Posts

Lupasin itselleni etten hanki ikinä 2000-luvun autoa. Tämä on vähän kiikun kaakun kun vuosimalli on 1999/2000

Camaro Z28 targa  LS1+automaati+torsen

 

http://i176.photobucket.com/albums/w175/ammamies/camaro/P1050762.jpg

 

-Madallettu vähän liikaa

-Corvetten 18/19" vanteet

-Sachs Super Touring iskarit

Link to comment
Share on other sites

Jotain nitinää ja narinaa kuului jostain takapäästä. Purin sieltä jotain "Made in Mexico" osia pois. Vaikuttivat aikas laaduttomilta

American neuvostoliitosta tuli seuraavan näköisijä osia

 

http://i176.photobucket.com/albums/w175/ammamies/camaro/P1050759.jpg

 

Loppui ne nitinät ja narinat + auto kulkee suoraan. Which is nice

 

 

Link to comment
Share on other sites

Itse asensin uudet tukivarret ja panhardin vastaamaan mitoiltaan orkiksia ja vein vianorille nelipyöräsuuntaukseen.

Kaikesta huolimatta joutui perääkin hieman säätämään vaikka suurin työ keulassa. 1h45min ja olisikohan velottanut 120e.

Etukäteen rasvasin kierteitä ja oli varmuuden vuoksi uudet moogit mukana. Kaveri sanoi että vanhoilla osilla saatiin homma tehtyä mutta hieman joutui yhdestä paikasta lämmittää.

Jälkiviisaana olisin tillannut säädettävät tangot uretaanipuslilla kuten sinä enkä metallisilla unibaleilla.

Link to comment
Share on other sites

Etukäteen rasvasin kierteitä ja oli varmuuden vuoksi uudet moogit mukana.

 

Mitä on tarkoitat "moogit" moogeilla

 

Täytyy talven aikana irrotella etutukivarret hiekkapuhallukseen ja maaluuseen. Etupään uretaanipuslasarja ei taida maksaa juuri mitn. Täytyy hommata sellainen hyllylle odottamaan. Nyt alla näkyi olevan jotain punaisia puslia. Vaikuttivat kovin kumisilta. Keväällä voisi käydä suuntaamassa pyörät

 

Uuden eturenkaat täytyy hommata. Onko ideita/kokemuksia. Nyt alla Nankang 245/45 R18. Toinen kumi pompottaa vähän. Taidan hommata jotkut merkki kumet seuraavaksi

 

 

Ilmastointi ei toimi: kompuran magneettikytkin kahisee ja välistä tulee metallihilua --> katkaisin hihnan. Kenno oli melko hapero. Otin sen pois.

Jätin myös yhden jäähdytys ilmaa ohjaavan muovilärpäkkeen pois kun sitä ei saanut enää kunnolla kiinni ilman kylmästoininkennoa

Leikkasin ilmanputsarin kotelon pohjaan luukut:

 

http://i176.photobucket.com/albums/w175/ammamies/camaro/P1050761.jpg

 

Paikallaan ja kaupunkiajossa imee lämmintä-kuumaa ilmaa. Uskoisin että maantie nopeuksissa ilma ei kerkeä lämmetä. Luulisi tuonne muodostuvan jonkinlaisen patopaineen. Pitäisilaittaa mittari ilmanputsarin koppaan.

-K&N paneeli

-MAF verkko pois

-Portattu kaasuläppä

-EGR putki lyhennetty

 

25.8 penkkipäivä. Paljonko näistä LS koneisista irtoaa takapyöriltä?

 

 

Link to comment
Share on other sites

 

Leikkasin ilmanputsarin kotelon pohjaan luukut:

 

Paikallaan ja kaupunkiajossa imee lämmintä-kuumaa ilmaa. Uskoisin että maantie nopeuksissa ilma ei kerkeä lämmetä. Luulisi tuonne muodostuvan jonkinlaisen patopaineen. Pitäisilaittaa mittari ilmanputsarin koppaan.

-K&N paneeli

-MAF verkko pois

-Portattu kaasuläppä

-EGR putki lyhennetty

 

25.8 penkkipäivä. Paljonko näistä LS koneisista irtoaa takapyöriltä?

 

50-60 C saa tuollakin systeemillä imulämmöt helteellä,paikallaan ja kaupungissa

 

imuilman näkee OBD väylästä,IAT  ;)

 

mun mielestä MAF verkon pois ottamisessa ei oo mitään järkeä

 

vakio suunnilleen 285-295 hp pyöriltä

(lämpötila,kosteus,renkaan halkaisija,leveys vaikuttaa myös lukemaan ja nää pyrkii aina sutimaan rullilla ja kaikki dynot antaa eri lukemia)  ;)

Link to comment
Share on other sites

Uuden eturenkaat täytyy hommata. Onko ideita/kokemuksia. Nyt alla Nankang 245/45 R18. Toinen kumi pompottaa vähän. Taidan hommata jotkut merkki kumet seuraavaksi

 

25.8 penkkipäivä. Paljonko näistä LS koneisista irtoaa takapyöriltä?

 

Hankookeissa on erittäin asiallinen hinta/laatusuhde. 245/40-18 Hankookin Ventus V12 Evot kova vaihtoehto...

 

Pitkillä peltisarjoilla -02 LS1 320hv renkailta, manuaalin kanssa.

Link to comment
Share on other sites

Ventusit taisi voittaa Autobildin testin tässä 2000-luvulla. Tästä rohkaistuneena kaveri asensi Volvonsa alle Ventusit. Hiljainen rengas se ainakin on. Which is nice

Kumeeta ei uskalla polttaa koska perä vollottaa vähän ja kolkottaa kaarteissa. Vaihdoin öljyn ja pellin alta paljastui seuraavaa:

 

http://i176.photobucket.com/albums/w175/ammamies/camaro/P1050760.jpg

 

Kissanpää ratas hankaa lukon kuoreen moottori jarrutuksessa. Vedossahan se painautuu eteenpäin viiston hammastuksen johdosta.

Oiskohan pinionin laakerit väljät? Talvella taidan irroittaa akselin, puhallus ja maalaus. Vahvistusta???

 

-Kuka remppaa akseleita keskisuomessa?

-Mitä osia pitää hommata ja mistä?

-Mikä paikka näissä antaa periksi. Mistä kohti vahvistetaan?

 

Perä saisi olla sen verran vahva että jos joskus sattuisi olemaan voimaa niin kestäisi käydä pehmeillä renkailla liimatulla radalla.

Link to comment
Share on other sites

perä vollottaa vähän ja kolkottaa kaarteissa

 

niin mullakin (uudesta lähtien) en oo tehny sille mitään,hiljenee vähäksi aika öljynvaihdon jälkeen.

mikä välitys tuossa on ?

Link to comment
Share on other sites

niin mullakin (uudesta lähtien) en oo tehny sille mitään,hiljenee vähäksi aika öljynvaihdon jälkeen.

mikä välitys tuossa on ?

 

Välitystä ei tullut katottua. Onko lautaspyörään stanssattuna hammaslukemat niin kuin danan perissä tyyliin 41/11

 

Moklotus ja vollotus on koventunut tänä kesän aikana. Öljyn vaihto ei hiljentänyt ääntelyä, saattoi äänet jopa koveta

Öljynä joku Red Linen 70-140w lisä aineella. Juuri nyt en muista

 

 

 

Suur kiitokset kaikille vastanneille. Tietoa on tullut nopeasti ja pyyteettömästi.

Tämmöisen porukan kanssa on hyvä jatkaa harrastusta m/

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Katsastettu. Oli milleistä kiinni että meni etupalkki nosturin tunkkien yli. Täytyy kehitellä etupäähän pikkuisen lisää maavaraa ensi kesäksi. Oiskohan kierros hydrauliikka letkua jousten ylä ja alapäihin vai korkeampi profiiliset renkaat?

Vasemmman raidetangon sisäpäässä alkavaa väljyyttä, päästöt ja jarrut hyvät

 

Talven aikana täytyy uusia ainakin:

-Eturenkaat

-Raidetangon sisäpää

-Akku

 

Mitähän tekisi tuolle lisäilmapumpulle? Vie aikapaljon virtaa. Huono akku kun on niin toisinaan rupeeaa laturi ullittamaan kun pumppu pyörii

Link to comment
Share on other sites

Katsastettu. Oli milleistä kiinni että meni etupalkki nosturin tunkkien yli. Täytyy kehitellä etupäähän pikkuisen lisää maavaraa ensi kesäksi. Oiskohan kierros hydrauliikka letkua jousten ylä ja alapäihin

 

Lisää ilmanpainetta renkaisiin, jos alle 3bar tommosia juttuja varten ja puulankkuja m/

Paitsi jos mataluus vaivaa muutoinkin.

Link to comment
Share on other sites

Tämä bongattu eilisen Savelassa  :)

Muistatkos muuten vappuruisingissa, olit meikän takana valoissa, näytin peukkuja takapenkiltä, että on komia rauta  m/

Samanlainen tuote, mutta hiekan värinen ja kutoskoneinen. Corvette kromit alla...

Link to comment
Share on other sites

Tämä bongattu eilisen Savelassa  :)

Muistatkos muuten vappuruisingissa, olit meikän takana valoissa, näytin peukkuja takapenkiltä, että on komia rauta  m/

Samanlainen tuote, mutta hiekan värinen ja kutoskoneinen. Corvette kromit alla...

 

Joo, kävin eilen kaupassa. Vappuna lähettiin peräkanaa motarille. Tulin vähän hiljempaa ilman kattopaloja. Holotna

 

Jos ilmapumppu tuottaa ongelmia, niin viskaa makeen ja koodaa vikakoodit pois niin siina se. Ei kai se pakollinen leimavaruste ole? ???

 

Ei ole pakollinen. Houkuttelisi laittaa sellainen ilmapumppu mikä puhaltaa imusarjaan. Käy vaan sääliksi hiljattain rempattua laatikkoa. Ei varmaan ole pitkä ikäinen vakio osilla

Link to comment
Share on other sites

Houkuttelisi laittaa sellainen ilmapumppu mikä puhaltaa imusarjaan.

 

kuinkas lämpöstä ilmaa toi pumppu puhaltaa?

Joskus kysyin kuinka kovalla paineella ja vastaus oli miedohko, mutta tossahan on tee se itse meininkiä m/

Olis jo yleisessä käytössä jos kannattaisi.

Ehkä kuitenkin se painon säästö vs. tuotetut kyseenalaiset lisä tehot jää miinuksen puolelle.

Kuulo puheita, mutta ei söisi paljoakaan tehoa n.2-5hv.

Itse poistaisin kaiken turhan painon.

 

ps. Ellemme puhu isommista pumpuista :P

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...