Jump to content

Millenium Camaro


Woodpecker

Recommended Posts

ps. Ellemme puhu isommista pumpuista :P

 

Meinasin moniurahihnalla pyörittää tuollaista ylennys vaihteellista ropellia. Miksikä näitä kutsutaan, ei roots eikä ruuvi vaan ___?

Tuolla olisi myynnissä A&A Vortech remmiahdinsarja täydellisenä. Ollut LS7 koneisessa Corvettessa. Voi mennä vähän sovitteluksi

Kattoo nyt, jos vaikka talven aikana löytyisi joku ihan plug & pray-sarja

Link to comment
Share on other sites

Rengas sarja löytyi 60km etäisyydeltä. Kiitokset Jämsään

 

Kylla Oiski oli kasittaakseni valmis myymaan myos pelkan ahtimen kaikkine hilppeineen, joten ei muuta kuin kaupoille vaan. m/

 

Huomenna penkitys niin näkee montako konia on jäljellä. Talvi aikaa katella mitä tekee

 

Onko kellään mitään käryä noista pakokaasu_ahdinsarjoista?

Link to comment
Share on other sites

Onko kellään mitään käryä noista pakokaasu_ahdinsarjoista?

 

Millasia teholukemia pitäis koneesta löytyä? Sitä vaan meinaan, että kyllä voimaa saa pihalle ilman ahtamistakin...

Link to comment
Share on other sites

Millasia teholukemia pitäis koneesta löytyä? Sitä vaan meinaan, että kyllä voimaa saa pihalle ilman ahtamistakin...

 

No ohi pääsee nyttenkin mutta sata heppaa saisi olla lisää.

 

Vaparin virittely olisi kyllä mieluisaa, pysyisi vääntökin(ehkä) kurissa. Taitaa vaan olla ahtaminen kustannustehokkain viritys.

 

Ajatuksena kuitenkin ajaa tuolla rempatulla vakiolaatikolla, ehkä vakioturbiinilla ja vähemmän ehkä vakio perävälityksellä.

En vaan tiedä mitä osia muuan Koskinen on laittanut laatikkoon. Oletuksena että kestää sen 550Nm? Ainakin hetken???

Link to comment
Share on other sites

No ohi pääsee nyttenkin mutta sata heppaa saisi olla lisää.

 

Vaparin virittely olisi kyllä mieluisaa, pysyisi vääntökin(ehkä) kurissa. Taitaa vaan olla ahtaminen kustannustehokkain viritys.

 

Ajatuksena kuitenkin ajaa tuolla rempatulla vakiolaatikolla, ehkä vakioturbiinilla ja vähemmän ehkä vakio perävälityksellä.

En vaan tiedä mitä osia muuan Koskinen on laittanut laatikkoon. Oletuksena että kestää sen 550Nm? Ainakin hetken???

 

+100 heppaan pitäis riittää pitkät peltisarjat, LS6 imusarja, hierotut kannet ja nokka. Ja softan säätö.

Väittäsin että tulee halvemmaksi mitä ahdin, tuppaa olee LS-ahtimet vähän hinnakkaita.

Link to comment
Share on other sites

http://i176.photobucket.com/albums/w175/ammamies/camaro/CRU-46.jpg

 

Laskennallinen koneteho mulla. Jos LT-1 vakio antaa sen 275hv samassa penkissä niin eikös mun LS-1 ole ihan OK?

Nuo numerot on tois_arvoisia, penkki on säätötyökalu

Link to comment
Share on other sites

eikös mun LS-1 ole ihan OK?

 

 

hiukan on alakanttiin,mutta dynojen tulokset on erilaisia  ;)

 

mikähän oli pykälä,kun nopeus on ollu vaan 172 kmh  ::)

yleensä 200+ mennään rullilla automaatilla,2.73 perällä

 

Link to comment
Share on other sites

Jotain on vissiin hukassa?

 

http://i84.photobucket.com/albums/k21/ImportTuning06/Autotapahtumat/MoTest%20Vrcf/IMG_2302.jpg

 

 

Numeroista en niin välitä, mutta ollaako kartalla jos samssa penkissä:

-LT-1 camaro 275hv

-LS-1 camaro 308hv

-440 magnum 316hv

 

Nuo lukemat järkeen käypiä paitsi moparin isolohkosta saa sopivilla säädöillä varmasti enemmän voimaa

Olkoon sitten pyöreitä tehoja tai vaikka kantikkaita

 

Link to comment
Share on other sites

Jotain on vissiin hukassa?

 

 

 

Numeroista en niin välitä, mutta ollaako kartalla jos samssa penkissä:

-LT-1 camaro 275hv

-LS-1 camaro 308hv

-440 magnum 316hv

 

Nuo lukemat järkeen käypiä paitsi moparin isolohkosta saa sopivilla säädöillä varmasti enemmän voimaa

Olkoon sitten pyöreitä tehoja tai vaikka kantikkaita

kadonneet hepat

Link to comment
Share on other sites

Montako heppaa mun camarosta on hukassa?

Entä tuosta LT-1 camarosta josta irtosi 275hv?

 

305hp tais olla vakiolle ilmotettu teho, joten ei sulla heppoja oo hukassa kun eikös toi oo täysin vakio?

LT1 vakiotehot on 275hp, joten ei siinäkään oo mitään hukassa mikäli kyseessä vakio...

 

3 tuumanen cat-back putkisto, LS6 imusarja ja nokka vaihtoon...  m/

Link to comment
Share on other sites

Väittävät että tehot uusissa moottoreissa hieman kasvavat sisäänajon jälkeen, kun kitkat pienenevät.

Tosin on katsottu telkusta / luettu , kun joskus ollut enempi tehoa uutena kuin tehdas lupaa.

Suuntaa antaviahan noi lukemat kai on.

Nyt menee sorry ohi topicin aiheen, mutta kun tuli puheeksi, niin olen hiljattain väitellyt kaverin kanssa että jenkit ilmoittaa moottori tehot ja eurooppalaiset pyörätehon.

Eilen tein taustatutkimusta niin toyota ja bmw ilmoittivat moottorin tehot....ei auton tehot (pyörä), joka voisi aiheuttaa tulkinta virheen.

Eikös ne aina standartisti ole kuitenkin moottoritehot mitä tehtaat lupaa uusiin autoihin?

 

Link to comment
Share on other sites

305hp tais olla vakiolle ilmotettu teho, joten ei sulla heppoja oo hukassa kun eikös toi oo täysin vakio?

LT1 vakiotehot on 275hp, joten ei siinäkään oo mitään hukassa mikäli kyseessä vakio...

 

3 tuumanen cat-back putkisto, LS6 imusarja ja nokka vaihtoon...  m/

 

Mulla imupuolen "ilmaiset viritykset" ja K&N paneeli. Otteessa 212KW eli 285hv. Penkissä irtosi yli 20hv enemmän mitä otteessa mainitaan.

Tahtoisin vaan tietää onko tekniikka kunnossa että kannattaako virittää (<-- joo, tiedän jo vastauksen)

 

LS-6 imari ja Cat-back tulee ainakin. Jos irroitan kannet niin samalla laitan peltisarjat. Kannen tekijä saa opastaa nokan valinnassa

Mistä tuollainen imusarja kannattaa hommata?

Tekeekö noilla halpis pakosarjoilla mitään?

Oiskohan jakoketju uusittava nyt 235tkm?

 

Nyt menee sorry ohi topicin aiheen, mutta kun tuli puheeksi, niin olen hiljattain väitellyt kaverin kanssa että jenkit ilmoittaa moottori tehot ja eurooppalaiset pyörätehon.

Eilen tein taustatutkimusta niin toyota ja bmw ilmoittivat moottorin tehot....ei auton tehot (pyörä), joka voisi aiheuttaa tulkinta virheen.

Eikös ne aina standartisti ole kuitenkin moottoritehot mitä tehtaat lupaa uusiin autoihin?

 

Tämä askarruttaa itseänikin.

Oletuksena ollut euroissa että ovat kampiakselitehoja tietyt apulaitteet mukaan luettuna. Riippuu standartista

Jenkit taitavat ilmoitella kampuratehoja mahdollisimman vähillä apulaitteilla. Saadaan kivat mainoslukemat.

Kuitenkin harrastajat puhuvat yleensä pyörätehoista. Ettei vaan muuttuisi mainostehot puheissa pyörätehoiksi

 

Eilen jarruteltiin tusinanverran turbo Volvoja ennen mun Camaroa. Volvojen konetehot vakioissa aikalailla tehtaan arvoissa.

Tämän perusteella pidän omaa teholappua melko luotettavana

Link to comment
Share on other sites

Otteessa 212KW eli 285hv. Penkissä irtosi yli 20hv enemmän mitä otteessa mainitaan.

 

288 hp  ;) tuokin euroversion ilmoitettu teho on alakanttiin,olisko ollu joku veroteknillinen juttu  ::)

putki on 0.25 " ohuempi,ei se tee 17 hp tehoeroa

Link to comment
Share on other sites

LS-6 imari ja Cat-back tulee ainakin. Jos irroitan kannet niin samalla laitan peltisarjat. Kannen tekijä saa opastaa nokan valinnassa

Mistä tuollainen imusarja kannattaa hommata?

Tekeekö noilla halpis pakosarjoilla mitään?

Oiskohan jakoketju uusittava nyt 235tkm?

 

Helpoiten ja nopeiten LS6 imusarja löytynee Ebaystä:

http://www.ebay.com/itm/Intake-Manifold-LS1-LS6-LSX-/230840929871?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item35bf310e4f&vxp=mtr

 

Kansia ei välttämättä tarvi irrottaa, vakiot on varsin asialliset. Nokka on se, mikä on pullonkaulana tehoissa.

LS1 vakio pakosarjat on hyvät, suurta hyötyä ei tuu vaikka vaihtais lyhyisiin peltisarjoihin. Jos laitat peltisarjat, niin sitten pitkät.

Jakoketju kannattaa ilman muuta vaihtaa samalla kun nokkakin vaihtuu. Alle $100 kustannus, niin ei välttämättä kannata vanhaa käyttää...

 

Link to comment
Share on other sites

Inertia dynossa käyty Jyväskylässä

308hv/5060rpm

472Nm/3780rpm

 

Vertailun vuoksi; samassa penkissä täysin vakio LT-1 Camaro antoi 275hv

 

Motestin penkki ei ole pelkkä inertiadyno vaan siinä on myös magneettijarru. Tehot pystytään mittaamaan molemmilla menetelmillä mutta säätö tapahtuu magneettijarrulla ja sitten kun otetaan käyrä niin se vedetään inertialla. Tullut hieman tutustuttua asiaan sillä eräs ratapuolelta tuttu kaveri tehnyt tuon mgneettijarrun ohjauksen Motestin dynoon. Aika hyvin taitaa pitää paikkansa tuolla mitatut tulokset. Ei ainakaan pitäisi olla mitään yltiöoptimistia heppoja ;D

 

Muistelisin että tietokoneella näkyi pyörätehokin mutta penkkilapussa ei. Tosin en ole tästä aivan varma. Veljen camaroa kun mitattiin niin häviöt taisi olla hieman alle 10% luokkaa koska muistelisin pyörätehojen oleen jotain 410-420hp nurkilla ja laskennallinen koneteho 455hp.

Link to comment
Share on other sites

Aika hyvin taitaa pitää paikkansa tuolla mitatut tulokset. Ei ainakaan pitäisi olla mitään yltiöoptimistia heppoja ;D

 

Muistelisin että tietokoneella näkyi pyörätehokin mutta penkkilapussa ei. Tosin en ole tästä aivan varma. Veljen camaroa kun mitattiin niin häviöt taisi olla hieman alle 10% luokkaa koska muistelisin pyörätehojen oleen jotain 410-420hp nurkilla ja laskennallinen koneteho 455hp.

 

Luotettavina itsekkin olen pitänyt Motestin tuloksia. Useampi lappu on ollut sitä mitä maailmallakin tai jopa alle

 

Tietokoneella näkyy vissiin sen hetkinen teho joka riippuuu ainakin ilmanpaineesta, kosteudesta ja lämpötilasta

Jos katsoo tarkasti minun lappua niin huomaa että käyrä ei ylitä 300hv missän vaiheessa. Kuitenkin MAX POWER 308hv. Tämä lienee jonkun standartin mukaan korjattu teho

 

Kysyin Oikarilta pyörätehosta; hänen mukaan laskennallinen koneteho on todettu luotettavammaksi. Laskee siitä sitten pyörätehoa ken tahtoo

 

Youtubesta joskus kattelin LT-1 camaron penkkijuttuja. Väittivät että 275hv koneteholla irtoaa sellaiset 220-230hv takapyöriltä. Tämähän vaikkuttaa ihan uskottavalta. Onko LS koneessa sitten 100hv enemmän tehoa kun pitäisi lähteä yli 300hv TAKAPYÖRILTÄ. Mene ja tiedä...

 

Tehohävikkiin: sehän on liukuvaa; mitä enemmän voimaa niin sitä pienempi osuus siitä häviää voimansiirtoon.

Esim. 300hv automaatti camaroon lasketaan 15-16% häviöt kun taas 100hv käsivaihteinen Volvo hukkaa 23% voimasta. Perät liki identtiset

10% häviö 455hv koneesta kuulostaa oikein uskottavalta

 

 

Link to comment
Share on other sites

Onko LS koneessa sitten 100hv enemmän tehoa kun pitäisi lähteä yli 300hv TAKAPYÖRILTÄ. Mene ja tiedä...

 

No ei ihan sataa heppaa, mutta 70-80 kuitenkin. Mun vakiokuntoisesta 00 Z28:sta dynotettiin aikanaan 297 heppaa takapyorilta Dynojetilla. Mutta namahan nyt tietenkin ovat sitten niita kuuluisia Ankkalinnan heppoja, joten Kekkoslovakiassa se luku olisi varmaan ollut puolet pienempi. ::)

 

Mutta kolmesataa heppaa takapyorilta on varsin realistista vakiokoneesta. Ankkalinnassa...

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...