Jump to content

Millenium Camaro


Woodpecker

Recommended Posts

No ei ihan sataa heppaa, mutta 70-80 kuitenkin.

 

Eli jo samassa penkissä vähän ajettu vakio LT-1 antaa 275hv

Niin mun lähes vakio LS-1 pitäisi tuottaa 275 + 70...80hv = 350hv

 

Eli mun Camarosta on se 40-50 hv hukassa.

Ruvettava ettimään.

Catit katottava läpi ja takapönttö

Tulpat ja tulpan johdot täytyy uusia

Puristuspaine mittaus jos vaan mittavehkeet mahtuu

Mitä muuta?

Link to comment
Share on other sites

Eli jo samassa penkissä vähän ajettu vakio LT-1 antaa 275hv

Niin mun lähes vakio LS-1 pitäisi tuottaa 275 + 70...80hv = 350hv

 

Eli mun Camarosta on se 40-50 hv hukassa.

Ruvettava ettimään.

Catit katottava läpi ja takapönttö

Tulpat ja tulpan johdot täytyy uusia

Puristuspaine mittaus jos vaan mittavehkeet mahtuu

Mitä muuta?

 

Mulla -02 kone pitkillä peltisarjoilla 362hv. LS6 imusarjan kanssa, mutta ankeammalla nokalla mitä sulla.

Jos se kone tuntuu ehjältä ja pelaa niinku pitääkin, niin kyllä siinä kaikki muumit on laaksossa.

Laitat siihen sen LS6 imusarjan ja cat-back putkiston. Sen jälkeen siinä on lähelle se 350hv, eikä vielä tarvi säätää ollenkaan.

Ja tuohon se nokka+säätö, niin ollaan lähellä 400 hummaa...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Toinen tankillinen E85 menossa. Toimii suht normaalisti. Yksi aamu ei lähtenyt ekalla käyntiin. Siitä lähtien kylmäkäynnistykset vapaalla. Vaikkuttaako lie mitään?

 

Pesin tuossa rikkoutuneen C5 vetten vanteen ja huomasin että se murtuma olikin vain pari sitkeää lika raitaa. Näytti ja tuntui kynnellä kokeiltaessa ihan oikealkta säröltä. Tuli suotta ostettua toinen rengassarja...

 

Lueskelin Oiskin projektipäivä kirjan läpi. Löytyi hyvää tietoa ja sain uutta motivaatiota virittelyyn

Talven aikana täytyy hommailla palikoita varallisuuden mukaan järjestyksessä:

 

1.Cat back

2.LS-6 imari

3.Nokka

4.Pitkät pellisarjat

 

Säädettävä tuolle E85 aineelle. Menee varmaan suuttimet vaihtoon

Link to comment
Share on other sites

Mulla -02 kone pitkillä peltisarjoilla 362hv. LS6 imusarjan kanssa, mutta ankeammalla nokalla mitä sulla.

Jos se kone tuntuu ehjältä ja pelaa niinku pitääkin, niin kyllä siinä kaikki muumit on laaksossa.

Laitat siihen sen LS6 imusarjan ja cat-back putkiston. Sen jälkeen siinä on lähelle se 350hv, eikä vielä tarvi säätää ollenkaan.

Ja tuohon se nokka+säätö, niin ollaan lähellä 400 hummaa...

+ sarjat + suuttimet + kannet lähelle 500 hummaa  :-P

Link to comment
Share on other sites

Olisko vakio LS pumppu jaksanu vähän reilu 400 hummaan? zodiackilla kokemusta...

 

+ viinaa pitää pumpata se 30% enemmän kuin bensaa

 

Taidan siirtyä ajamaan pelkästään viinalla. Parkkihalliin jää leijailemaan sellainen kesäinen tuoksu kun lähtee kylmällä koneella :D

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Auto seisonnassa. Aloitan värkkäämisen perästä. Osaisiko kukaan kuvan perusteella sanoa mikä perä kyseessä?

 

http://i176.photobucket.com/albums/w175/ammamies/camaro/P1050760.jpg

 

Taitaa laakeri kannessa lukea GM?

Epäilivät korjaamolla että välitys menee vaihtoon koska väljillä laakereilla hammaskosketus on pielessä ja rattaat kuluneet piloille.

Tarkkasilmäinen kuitenkin huomaa kuvasta että kuluma jälki on keskellä hammasta.

Poski- ja pinionin laakerit menee vaihtoon jokatapauksessa

Link to comment
Share on other sites

Auto seisonnassa. Aloitan värkkäämisen perästä. Osaisiko kukaan kuvan perusteella sanoa mikä perä kyseessä?

Taitaa laakeri kannessa lukea GM?

Epäilivät korjaamolla että välitys menee vaihtoon koska väljillä laakereilla hammaskosketus on pielessä ja rattaat kuluneet piloille.

Tarkkasilmäinen kuitenkin huomaa kuvasta että kuluma jälki on keskellä hammasta.

Poski- ja pinionin laakerit menee vaihtoon jokatapauksessa

 

perä on 10 pulttinen 7.5 tuuman lautaspyörällä oleva ja torseenilukolla varustettu. välityksestä en sano varmasti mut automaatin kans pitäs olla 3,23:1 jos alkuperänen. lautaspyörän kehältä pitäs löytyy hammasluvut meistettynä.

Link to comment
Share on other sites

Inertia dynossa käyty Jyväskylässä

308hv/5060rpm

472Nm/3780rpm

 

Vertailun vuoksi; samassa penkissä täysin vakio LT-1 Camaro antoi 275hv

 

Kävin itsekin alkukesällä tuossa Motestin dynossa (-99 Trans Am) ja ainakin minun lapussa oli koneella ensin myös ne pyörätehot, mutta tapana ilmeisesti pyyhkiä ne pois "selvyyden vuoksi" kun lappu tulostetaan. Mulla oli koneteho 354hv ja vääntö 458Nm (hieman alhainen). Manuaalilaatikko, 3,42 perä ja nopeus 216,5.

 

Trans Amissa SLP:n cat-back ja ilmanottohärdelli, ehkä myös suuttimet vaihdettu ja ohjelmaa rukattu, mutta niistä ei ole vielä varmuutta.

Link to comment
Share on other sites

Perä nyt irrallaan ja luukku auki. Lautasrattaassa lukemat 15X41 joista laskeskelin että välitys on 2,73

GPS nopeutta 100kmh niin kierroksia mittarissa 1500rpm ylivaihteella

Ajattelin hankkia 3,08 välityksen jolloin kierroksia 1700 satasen vauhdissa. Ei vielä häiritsevän paljoa. Mikä lie vaikutus kulutukseen ja suorituskykyyn?

 

Käykö tämä? http://www.summitracing.com/parts/RMG-4900011/

Mitä tarkoittaa Carrier Series 2

 

Kävin itsekin alkukesällä tuossa Motestin dynossa (-99 Trans Am) ja ainakin minun lapussa oli koneella ensin myös ne pyörätehot, mutta tapana ilmeisesti pyyhkiä ne pois "selvyyden vuoksi" kun lappu tulostetaan. Mulla oli koneteho 354hv ja vääntö 458Nm (hieman alhainen). Manuaalilaatikko, 3,42 perä ja nopeus 216,5.

 

Trans Amissa SLP:n cat-back ja ilmanottohärdelli, ehkä myös suuttimet vaihdettu ja ohjelmaa rukattu, mutta niistä ei ole vielä varmuutta.

 

Tuo koneteho vaikkuttaa oikein uskottavalta noilla vireillä. Tällöin minunkin auton vakio-lähes vakio teho on vain se 308hv. Mulla siis ihan orkkis euro malli jos sillä on mitään merkitystä.

Link to comment
Share on other sites

Mitä tarkoittaa Carrier Series 2

 

Vastaan itselleni: netin syövereistä löytynyt tietoa että välitykset 2,73 ja 3,08 käyvät Serie 2 Carrieriin. 3,23 on sitten Serie 3 jne...

 

Kertokaapas joku hyvä perän tekijä keski-suomesta

Link to comment
Share on other sites

Inertia dynossa käyty Jyväskylässä

308hv/5060rpm

472Nm/3780rpm

 

Vertailun vuoksi; samassa penkissä täysin vakio LT-1 Camaro antoi 275hv

 

Tiedätkö paljonko voimansiirtohäviöt oli? Mulla oli TH350 -5,2%, samassa penkissä TH400 -7,5%, eli keskenään linjassa mutta tuntuu pieniltä luvuilta. Vaan eipä noissa laatikoissa taida N:llä rullatessa pyöriä muuta ku ulostuloakseli..?

Link to comment
Share on other sites

Tiedätkö paljonko voimansiirtohäviöt oli? Mulla oli TH350 -5,2%, samassa penkissä TH400 -7,5%, eli keskenään linjassa mutta tuntuu pieniltä luvuilta. Vaan eipä noissa laatikoissa taida N:llä rullatessa pyöriä muuta ku ulostuloakseli..?

 

En ole perehtynyt miten aktiivinen jarru laatikkon on kun rullataan N:llä. Öljypumppu ei ainakaan vie niin paljoa voimaa kuin täyskaasu vedossa. Samoiten perän tehohäviö on pienempi rullaillessa kuin kuormitettuna. Tultiin tuossa siihen tulokseen että mm. näistä syistä voimansiirron tehohäviöt piirtyvät alakanttiin. Todellisuudessa ison jenkki automaatin ja jäykän taka-akselin teho hävikki lienee 20-30%.  Vaan samapa tuo, kompensoidaan häviötä virittämällä ;D

 

Pudotin takaputkiston pois

 

http://i176.photobucket.com/albums/w175/ammamies/camaro/P1050791.jpg

 

Tämäkö se nyt ahdistaa? Walkerin Quiet-flow 3. Sisään jotain 2,5" ja ulos vähän vähemmän

Summitilla olisi edullisesti niiden oma-brändätty 3" cat-back sarja edulliseen hintaan. http://www.summitracing.com/parts/SUM-680025/

Joku rosterisarja olisi kyllä mieleinen mutta hintaa 2-3 kertaa enemmän ja nämähän ovat vain metalliputkia auton alla

Link to comment
Share on other sites

 

Tämäkö se nyt ahdistaa? Walkerin Quiet-flow 3. Sisään jotain 2,5" ja ulos vähän vähemmän

Summitilla olisi edullisesti niiden oma-brändätty 3" cat-back sarja edulliseen hintaan. http://www.summitracing.com/parts/SUM-680025/

Joku rosterisarja olisi kyllä mieleinen mutta hintaa 2-3 kertaa enemmän ja nämähän ovat vain metalliputkia auton alla

:o Onpas ahdistavan näköinen. Kannattaa sitten ostaessa tarkistaa, onko 3" sisä- vai ulkomitta, siinä on huomattava ero ja molempia myydään kolmetuumaisina.
Link to comment
Share on other sites

Jom jom. Tarkemmin kun kattelin niin tulee tuolle Summitin sarjalle aikapaljon hintaa kun on niin kova rahti noin isoissa lähetyksissä. Vien tuon vakio putkiston yhdelle pajalle malliksi niin saavat tehdä sen mukaan 3" osista uuden. Ovat kuulemma tehneet ennenkin 4gen putkistoja niin luulisi onnistuvan.

 

Perävälityksestä ja asennus sarjasta pyydetty tarjoukset parista paikkaa.

Vielä kun löytyisi pätevä tekijä

Link to comment
Share on other sites

Mitaan putkistoja kannata vaannella. I-putkesta patka pois siita kartanlukijan puoleisen kolon kohdalta ja hitsaat cutoutin siihen tilalle. Cutoutiin sitten viela sahkoinen lappa etta paasee saatelemaan aania/tehoja kabiinista kasin. \m/

Link to comment
Share on other sites

Mitaan putkistoja kannata vaannella. I-putkesta patka pois siita kartanlukijan puoleisen kolon kohdalta ja hitsaat cutoutin siihen tilalle. Cutoutiin sitten viela sahkoinen lappa etta paasee saatelemaan aania/tehoja kabiinista kasin. \m/

 

Tolla olisi kyllä hyvä pelotella ihmisiä. Paljonko tollasella patentilla saa oikeasti suorituskykyä?

Mites nuo BBK:n pitkät peltisarjat? Kattelin niitten sivuilta että cromatut sarjat, Y-putki ja toimitus kulut yhteensä 460$

 

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...