Large Kirjoitettu 13. Syyskuuta, 2012 Jaa Kirjoitettu 13. Syyskuuta, 2012 Uusi harrastaja esittäytyy, eli 16v pojankloppi Kanta-hämeesta ja vehkeenä tälläinen vajaa pyttynen 3g Camaro jonka bongasin pari viikkoa sitten nettiautosta. Kaupat tehtiin viikko sitten ja eilen ilmestyi auto pihamaalle . Suunnitelmista sen verran että alkuun on tarkoitus hieman siistiä ulkokuorta ja koittaa leipoa kikotin leimakuntoon. http://lahtinen702.kuvat.fi/kuvat/Chevy%20Camaro%201987/IMG_5057.JPG/_small.jpg http://lahtinen702.kuvat.fi/kuvat/Chevy%20Camaro%201987/IMG_5062.JPG/_small.jpg http://lahtinen702.kuvat.fi/kuvat/Chevy%20Camaro%201987/IMG_5060.JPG/_small.jpg Link to comment Share on other sites More sharing options...
avogta-89 Kirjoitettu 13. Syyskuuta, 2012 Jaa Kirjoitettu 13. Syyskuuta, 2012 tervetuloa kerhoon ja hyvän harrastuksen pariin Link to comment Share on other sites More sharing options...
TexFinn Kirjoitettu 13. Syyskuuta, 2012 Jaa Kirjoitettu 13. Syyskuuta, 2012 Hienoa! Tervetuloa mukaan! Tuosta on hyva aloittaa ja sitten kun ruokahalu kasvaa syodessa niin vaihtaa sitten kokokoneiseen laitteeseen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ChevyBoy Kirjoitettu 13. Syyskuuta, 2012 Jaa Kirjoitettu 13. Syyskuuta, 2012 Tervetuloa minunkin puolesta, hyvä saada lisää omanikäisiä, vaikka vuoden vanhempi oletkin Onnea uudelle pirssille Link to comment Share on other sites More sharing options...
gmc63 Kirjoitettu 13. Syyskuuta, 2012 Jaa Kirjoitettu 13. Syyskuuta, 2012 HIENO homma ehkä tää nykynuoriso ei olekkaan niin toivotonta ku luulin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mopo305 Kirjoitettu 13. Syyskuuta, 2012 Jaa Kirjoitettu 13. Syyskuuta, 2012 Moi, mulla oli sun ikäsenä, -56 Popeda. Ajeltiin palokatuja pitkin, nooh, joskus kadullakin. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mika Kirjoitettu 13. Syyskuuta, 2012 Jaa Kirjoitettu 13. Syyskuuta, 2012 Komea pirssi ja tervetuloa mukaan kerhoon kirjavaan Nuorena se oikea harrastus pitää aloittaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fenix Kirjoitettu 13. Syyskuuta, 2012 Jaa Kirjoitettu 13. Syyskuuta, 2012 Oikein...minunkin ensimmäinen itse ostama auto oli f-body Ja tervetuloa minunkin puolesta. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TexFinn Kirjoitettu 13. Syyskuuta, 2012 Jaa Kirjoitettu 13. Syyskuuta, 2012 Moi, mulla oli sun ikäsenä, -56 Popeda. Ajeltiin palokatuja pitkin, nooh, joskus kadullakin. Mut sahan oot niin vanha etta toi Popeda oli varmaan uusinta uutta silloin... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mopo305 Kirjoitettu 14. Syyskuuta, 2012 Jaa Kirjoitettu 14. Syyskuuta, 2012 Mut sahan oot niin vanha etta toi Popeda oli varmaan uusinta uutta silloin... Pope oli 7v., kun olin "largen" ikäne. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Large Kirjoitettu 14. Syyskuuta, 2012 Kirjoittaja Jaa Kirjoitettu 14. Syyskuuta, 2012 Kiitokset kaikille lämpimästä vastaanotosta, viikonloppuna tarkoitus saada pahimmat puutteet korjattua. Eli ainakin tämmöistä pientä askaretta tiedossa Auton pesu Öljyjen ja nesteiden tarkastus Äänenvaimentimen asennus Uudet kaasujouset konepeltiin (toinen hieman kuoleentunut ja toinen puuttuu kokonaan) Jarrujen ilmaus (puoltaa kohtalaisesti) Tuossa vissiin tärkeimmät, onko jotain muuta erikoista mitä kannattaa tarkastaa/tehdä näin heti alkuun? Link to comment Share on other sites More sharing options...
camaro82 Kirjoitettu 14. Syyskuuta, 2012 Jaa Kirjoitettu 14. Syyskuuta, 2012 Kiitokset kaikille lämpimästä vastaanotosta, viikonloppuna tarkoitus saada pahimmat puutteet korjattua. Eli ainakin tämmöistä pientä askaretta tiedossa Auton pesu Öljyjen ja nesteiden tarkastus Äänenvaimentimen asennus Uudet kaasujouset konepeltiin (toinen hieman kuoleentunut ja toinen puuttuu kokonaan) Jarrujen ilmaus (puoltaa kohtalaisesti) Tuossa vissiin tärkeimmät, onko jotain muuta erikoista mitä kannattaa tarkastaa/tehdä näin heti alkuun? Tervetuloa porukkaan minunkin puolesta Vaihteiston öljyjen ja suodattimen vaihtoa suosittelen varsinkin jos ed. vaihdosta ei ole tietoa. Suodattimen mukana tulee myös uusi öljypohjan tiiviste. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Z-mo Kirjoitettu 14. Syyskuuta, 2012 Jaa Kirjoitettu 14. Syyskuuta, 2012 Tuossa vissiin tärkeimmät, onko jotain muuta erikoista mitä kannattaa tarkastaa/tehdä näin heti alkuun? Mitä nyt ekana tulee mieleen, niin: -Tekniikanvaihto tehokkaaseen V8-moottoriin ja manuaalivaihteistoon. -Alustan päivitys jäykillä jousilla, kisaiskareilla, tiukoilla puslilla, hipo-tukivarsilla yms, yms. -Jarrujen raju suurentaminen, isot ja kevyet vanteet -Korin jäykistäminen Noilla pääsee hyvin alkuun... Jarrujen ilmaus (puoltaa kohtalaisesti) Varaudu vaihtamaan etujarruletku, tyyppivika että turpoaa umpeen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Large Kirjoitettu 14. Syyskuuta, 2012 Kirjoittaja Jaa Kirjoitettu 14. Syyskuuta, 2012 Vaihteiston öljyjen ja suodattimen vaihtoa suosittelen varsinkin jos ed. vaihdosta ei ole tietoa. Suodattimen mukana tulee myös uusi öljypohjan tiiviste. Edellisen omistajan mukaan juuri vaihdettu öljyt ja suodatin, joten öljypinnan tarkistus riittänee näin ensi alkuun. Varaudu vaihtamaan etujarruletku, tyyppivika että turpoaa umpeen. Toiselle puolelle edellinen omistaja on tuon juuri vaihtanut ja toiselle puolelle sain uuden letkun kaupan päälle joten tämäkin on hoidossa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ChevyBoy Kirjoitettu 14. Syyskuuta, 2012 Jaa Kirjoitettu 14. Syyskuuta, 2012 Mitä nyt ekana tulee mieleen, niin: -Tekniikanvaihto tehokkaaseen V8-moottoriin ja manuaalivaihteistoon. -Alustan päivitys jäykillä jousilla, kisaiskareilla, tiukoilla puslilla, hipo-tukivarsilla yms, yms. -Jarrujen raju suurentaminen, isot ja kevyet vanteet -Korin jäykistäminen Noilla pääsee hyvin alkuun... Jotenkin osasin odottaa tätä Z-molta Link to comment Share on other sites More sharing options...
balez Kirjoitettu 14. Syyskuuta, 2012 Jaa Kirjoitettu 14. Syyskuuta, 2012 Mitä nyt ekana tulee mieleen, niin: -Tekniikanvaihto tehokkaaseen V8-moottoriin ja manuaalivaihteistoon. -Alustan päivitys jäykillä jousilla, kisaiskareilla, tiukoilla puslilla, hipo-tukivarsilla yms, yms. -Jarrujen raju suurentaminen, isot ja kevyet vanteet -Korin jäykistäminen Noilla pääsee hyvin alkuun... Varaudu vaihtamaan etujarruletku, tyyppivika että turpoaa umpeen. ja jos ei noi riitä niin vaihtaa mustangiin alkaa omien housujen lisäks tytöilläkin pöksyissä tapahtuu ei vaan, onnea hankinna johdosta ja ei muuta kun niin paljon huoltoa kun lompakko kestää Link to comment Share on other sites More sharing options...
KKOSKINEN Kirjoitettu 14. Syyskuuta, 2012 Jaa Kirjoitettu 14. Syyskuuta, 2012 Hyvä homma! Taitaa olla se sininen? Kävin kanssa sitä katsomassa, mutta tarve oli valmiille autolle. Tekemistähän siinä on, muta ei mitään ylivoimaista. Oikein hyvä eka projekti. Olihan siellä kuviakin, ei vain heti auennut. On tää se sama peli. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Large Kirjoitettu 14. Syyskuuta, 2012 Kirjoittaja Jaa Kirjoitettu 14. Syyskuuta, 2012 Hyvä homma! Taitaa olla se sininen? Kävin kanssa sitä katsomassa, mutta tarve oli valmiille autolle. Tekemistähän siinä on, muta ei mitään ylivoimaista. Oikein hyvä eka projekti. Olihan siellä kuviakin, ei vain heti auennut. On tää se sama peli. Jep sama peli, tekemistä tuossa on mutta ei mitään ylitsepääsemätöntä ja varsinkin kun aikaa on 1v 7kk ennen kun auton oikeasti tarvis olla ajokunnossa. Juuri passeli kakkosprojekti mun '55 Ford Anglia entisöinnin rinnalle Link to comment Share on other sites More sharing options...
Large Kirjoitettu 16. Syyskuuta, 2012 Kirjoittaja Jaa Kirjoitettu 16. Syyskuuta, 2012 Auton pesu - Check! Öljyjen ja nesteiden tarkastus - Check! * Äänenvaimentimen asennus - Marteliukselle lähetetty tiedustelu catbackista joten Check! Uudet kaasujouset konepeltiin - Ei löytynyt Hyvinkään motonetistä, täytyy kahtoa jostain muualta Jarrujen ilmaus (puoltaa kohtalaisesti) - Korjaantui letkun vaihdolla Check! * Vaihteistoöljy on vähissä, kylmänä auto sammuksissa tikku juuri ja juuri kastuu, lämpimänä vaihteiden läpikäymisen jälkeen auton käydessä ei tikussa näy mitään. Kannattaako tuonne vain lisätä jotain (mitä?) öljyä vaiko vaihtaa suosiolla kokonaan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
letkume Kirjoitettu 16. Syyskuuta, 2012 Jaa Kirjoitettu 16. Syyskuuta, 2012 Mitä nyt ekana tulee mieleen, niin: -Tekniikanvaihto tehokkaaseen V8-moottoriin ja manuaalivaihteistoon. -Alustan päivitys jäykillä jousilla, kisaiskareilla, tiukoilla puslilla, hipo-tukivarsilla yms, yms. -Jarrujen raju suurentaminen, isot ja kevyet vanteet -Korin jäykistäminen Noilla pääsee hyvin alkuun... Varaudu vaihtamaan etujarruletku, tyyppivika että turpoaa umpeen. Nykyään hammaslääkäriin joutuu jonottamaan, eli varaa aika hyvissä ajoin. Z-mo:n ohjeilla pääset varmasti eroon vanhoista amalgaamipaikoista. Link to comment Share on other sites More sharing options...
letkume Kirjoitettu 16. Syyskuuta, 2012 Jaa Kirjoitettu 16. Syyskuuta, 2012 ja jos ei noi riitä niin vaihtaa mustangiin alkaa omien housujen lisäks tytöilläkin pöksyissä tapahtuu Kusevat housuunsa, kun naurattaa ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chevy Kirjoitettu 16. Syyskuuta, 2012 Jaa Kirjoitettu 16. Syyskuuta, 2012 * Vaihteistoöljy on vähissä, kylmänä auto sammuksissa tikku juuri ja juuri kastuu, lämpimänä vaihteiden läpikäymisen jälkeen auton käydessä ei tikussa näy mitään. Kannattaako tuonne vain lisätä jotain (mitä?) öljyä vaiko vaihtaa suosiolla kokonaan? lisää heti autom.vaihteistoöljyä DEXRON III,jos ajat autolla Link to comment Share on other sites More sharing options...
KKOSKINEN Kirjoitettu 16. Syyskuuta, 2012 Jaa Kirjoitettu 16. Syyskuuta, 2012 Kaasujoisia kannattaa kysellä noilta kerhon yhteistyöfirmoilta niin saa oiket ja tarpeeksi vahvat . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Large Kirjoitettu 18. Syyskuuta, 2012 Kirjoittaja Jaa Kirjoitettu 18. Syyskuuta, 2012 Vaihteistoöljyä lisätty, vajausta oli n. 1,5 litraa onneksi ei tullut paljoa ajettua ennen lisäämistä. Hieman ihmetyttää noin suuri vajaus kun tippaakaan ei ole maahan tullut, täytynee tarkkailla öljypintaa... Vielä puuttuu ainakin Pakoputkisto Muutaman ruostekohdan paikkamaalaus Eteen uudet jarrupalat/takapään liinojen tarkistaminen Moottoriöljyn vaihto Konepellin kaasujouset Leima ja se hemmetin ajokortti Link to comment Share on other sites More sharing options...
Large Kirjoitettu 20. Syyskuuta, 2012 Kirjoittaja Jaa Kirjoitettu 20. Syyskuuta, 2012 Vaihteistoöljyä lisätty, vajausta oli n. 1,5 litraa onneksi ei tullut paljoa ajettua ennen lisäämistä. Hieman ihmetyttää noin suuri vajaus kun tippaakaan ei ole maahan tullut, täytynee tarkkailla öljypintaa... Nyt kun auto on seisonut pidemmän aikaa samassa paikassa huomasin että tiputtaahan se öljyä, vuoto on vain pieni joten ei heti oo osunnu silmään. Läikkä jää laatikon etupään kohdille, joten ilmeisesti turbiinin kaulan stefa vuotaa, onko ko. stefan vaihto minkäläinen homma? Ilmeisesti joutuu ainakin vaihdelaatikon tiputtamaan vaihdon ajaksi? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään