Jump to content

1987 Camaro 3Gen 2.8 V6


Large

Recommended Posts

Uusi harrastaja esittäytyy, eli 16v pojankloppi Kanta-hämeesta ja vehkeenä tälläinen vajaa pyttynen 3g Camaro jonka bongasin pari viikkoa sitten nettiautosta.

Kaupat tehtiin viikko sitten ja eilen ilmestyi auto pihamaalle  \m/. Suunnitelmista sen verran että alkuun on tarkoitus hieman siistiä ulkokuorta ja koittaa leipoa kikotin leimakuntoon.

 

http://lahtinen702.kuvat.fi/kuvat/Chevy%20Camaro%201987/IMG_5057.JPG/_small.jpg

http://lahtinen702.kuvat.fi/kuvat/Chevy%20Camaro%201987/IMG_5062.JPG/_small.jpg

http://lahtinen702.kuvat.fi/kuvat/Chevy%20Camaro%201987/IMG_5060.JPG/_small.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 50
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Large

    22

  • avogta-89

    4

  • ChevyBoy

    4

  • TexFinn

    3

Kiitokset kaikille lämpimästä vastaanotosta, viikonloppuna tarkoitus saada pahimmat puutteet korjattua.

Eli ainakin tämmöistä pientä askaretta tiedossa

  • Auton pesu
  • Öljyjen ja nesteiden tarkastus
  • Äänenvaimentimen asennus
  • Uudet kaasujouset konepeltiin (toinen hieman kuoleentunut ja toinen puuttuu kokonaan)
  • Jarrujen ilmaus (puoltaa kohtalaisesti)

Tuossa vissiin tärkeimmät, onko jotain muuta erikoista mitä kannattaa tarkastaa/tehdä näin heti alkuun?

Link to comment
Share on other sites

Kiitokset kaikille lämpimästä vastaanotosta, viikonloppuna tarkoitus saada pahimmat puutteet korjattua.

Eli ainakin tämmöistä pientä askaretta tiedossa

  • Auton pesu
  • Öljyjen ja nesteiden tarkastus
  • Äänenvaimentimen asennus
  • Uudet kaasujouset konepeltiin (toinen hieman kuoleentunut ja toinen puuttuu kokonaan)
  • Jarrujen ilmaus (puoltaa kohtalaisesti)

Tuossa vissiin tärkeimmät, onko jotain muuta erikoista mitä kannattaa tarkastaa/tehdä näin heti alkuun?

Tervetuloa porukkaan minunkin puolesta  m/

Vaihteiston öljyjen ja suodattimen vaihtoa suosittelen varsinkin jos ed. vaihdosta ei ole tietoa. Suodattimen mukana tulee myös uusi öljypohjan tiiviste.

Link to comment
Share on other sites

Tuossa vissiin tärkeimmät, onko jotain muuta erikoista mitä kannattaa tarkastaa/tehdä näin heti alkuun?

 

Mitä nyt ekana tulee mieleen, niin:

-Tekniikanvaihto tehokkaaseen V8-moottoriin ja manuaalivaihteistoon.

-Alustan päivitys jäykillä jousilla, kisaiskareilla, tiukoilla puslilla, hipo-tukivarsilla yms, yms.

-Jarrujen raju suurentaminen, isot ja kevyet vanteet

-Korin jäykistäminen

 

Noilla pääsee hyvin alkuun...  8)

 

  • Jarrujen ilmaus (puoltaa kohtalaisesti)

 

Varaudu vaihtamaan etujarruletku, tyyppivika että turpoaa umpeen.

Link to comment
Share on other sites

Vaihteiston öljyjen ja suodattimen vaihtoa suosittelen varsinkin jos ed. vaihdosta ei ole tietoa. Suodattimen mukana tulee myös uusi öljypohjan tiiviste.

Edellisen omistajan mukaan juuri vaihdettu öljyt ja suodatin, joten öljypinnan tarkistus riittänee näin ensi alkuun.

 

Varaudu vaihtamaan etujarruletku, tyyppivika että turpoaa umpeen.

Toiselle puolelle edellinen omistaja on tuon juuri vaihtanut ja toiselle puolelle sain uuden letkun kaupan päälle joten tämäkin on hoidossa.
Link to comment
Share on other sites

Mitä nyt ekana tulee mieleen, niin:

-Tekniikanvaihto tehokkaaseen V8-moottoriin ja manuaalivaihteistoon.

-Alustan päivitys jäykillä jousilla, kisaiskareilla, tiukoilla puslilla, hipo-tukivarsilla yms, yms.

-Jarrujen raju suurentaminen, isot ja kevyet vanteet

-Korin jäykistäminen

 

Noilla pääsee hyvin alkuun...  8)

 

Jotenkin osasin odottaa tätä Z-molta  ;)

Link to comment
Share on other sites

Mitä nyt ekana tulee mieleen, niin:

-Tekniikanvaihto tehokkaaseen V8-moottoriin ja manuaalivaihteistoon.

-Alustan päivitys jäykillä jousilla, kisaiskareilla, tiukoilla puslilla, hipo-tukivarsilla yms, yms.

-Jarrujen raju suurentaminen, isot ja kevyet vanteet

-Korin jäykistäminen

 

Noilla pääsee hyvin alkuun...  8)

 

Varaudu vaihtamaan etujarruletku, tyyppivika että turpoaa umpeen.

 

ja jos ei noi riitä niin vaihtaa mustangiin  ;) alkaa omien housujen lisäks tytöilläkin pöksyissä tapahtuu  \m/

 

ei vaan, onnea hankinna johdosta ja ei muuta kun niin paljon huoltoa kun lompakko kestää  m/

Link to comment
Share on other sites

Hyvä homma! Taitaa olla se sininen? Kävin kanssa sitä katsomassa, mutta tarve oli valmiille autolle. Tekemistähän siinä on, muta ei mitään ylivoimaista. Oikein hyvä eka projekti.

 

Olihan siellä kuviakin, ei vain heti auennut. On tää se sama peli.

Link to comment
Share on other sites

Hyvä homma! Taitaa olla se sininen? Kävin kanssa sitä katsomassa, mutta tarve oli valmiille autolle. Tekemistähän siinä on, muta ei mitään ylivoimaista. Oikein hyvä eka projekti.

 

Olihan siellä kuviakin, ei vain heti auennut. On tää se sama peli.

 

Jep sama peli, tekemistä tuossa on mutta ei mitään ylitsepääsemätöntä ja varsinkin kun aikaa on 1v 7kk ennen kun auton oikeasti tarvis olla ajokunnossa.

Juuri passeli kakkosprojekti mun '55 Ford Anglia entisöinnin rinnalle  8)

Link to comment
Share on other sites

 

  • Auton pesu - Check!
  • Öljyjen ja nesteiden tarkastus - Check! *
  • Äänenvaimentimen asennus - Marteliukselle lähetetty tiedustelu catbackista joten Check! \m/
  • Uudet kaasujouset konepeltiin - Ei löytynyt Hyvinkään motonetistä, täytyy kahtoa jostain muualta
  • Jarrujen ilmaus (puoltaa kohtalaisesti) - Korjaantui letkun vaihdolla Check!

 

* Vaihteistoöljy on vähissä, kylmänä auto sammuksissa tikku juuri ja juuri kastuu, lämpimänä vaihteiden läpikäymisen jälkeen auton käydessä ei tikussa näy mitään. Kannattaako tuonne vain lisätä jotain (mitä?) öljyä vaiko vaihtaa suosiolla kokonaan?

Link to comment
Share on other sites

Mitä nyt ekana tulee mieleen, niin:

-Tekniikanvaihto tehokkaaseen V8-moottoriin ja manuaalivaihteistoon.

-Alustan päivitys jäykillä jousilla, kisaiskareilla, tiukoilla puslilla, hipo-tukivarsilla yms, yms.

-Jarrujen raju suurentaminen, isot ja kevyet vanteet

-Korin jäykistäminen

 

Noilla pääsee hyvin alkuun...  8)

 

Varaudu vaihtamaan etujarruletku, tyyppivika että turpoaa umpeen.

 

Nykyään hammaslääkäriin joutuu jonottamaan, eli varaa aika hyvissä ajoin. Z-mo:n ohjeilla pääset varmasti eroon vanhoista amalgaamipaikoista.  m/

Link to comment
Share on other sites

* Vaihteistoöljy on vähissä, kylmänä auto sammuksissa tikku juuri ja juuri kastuu, lämpimänä vaihteiden läpikäymisen jälkeen auton käydessä ei tikussa näy mitään. Kannattaako tuonne vain lisätä jotain (mitä?) öljyä vaiko vaihtaa suosiolla kokonaan?

 

lisää heti autom.vaihteistoöljyä DEXRON III,jos ajat autolla

Link to comment
Share on other sites

Vaihteistoöljyä lisätty, vajausta oli n. 1,5 litraa onneksi ei tullut paljoa ajettua ennen lisäämistä.

Hieman ihmetyttää noin suuri vajaus kun tippaakaan ei ole maahan tullut, täytynee tarkkailla öljypintaa...

Vielä puuttuu ainakin

  • Pakoputkisto
  • Muutaman ruostekohdan paikkamaalaus
  • Eteen uudet jarrupalat/takapään liinojen tarkistaminen
  • Moottoriöljyn vaihto
  • Konepellin kaasujouset
  • Leima ja se hemmetin ajokortti  >:(  \m/

 

Link to comment
Share on other sites

Vaihteistoöljyä lisätty, vajausta oli n. 1,5 litraa onneksi ei tullut paljoa ajettua ennen lisäämistä.

Hieman ihmetyttää noin suuri vajaus kun tippaakaan ei ole maahan tullut, täytynee tarkkailla öljypintaa...

 

Nyt kun auto on seisonut pidemmän aikaa samassa paikassa huomasin että tiputtaahan se öljyä, vuoto on vain pieni joten ei heti oo osunnu silmään. Läikkä jää laatikon etupään kohdille, joten ilmeisesti turbiinin kaulan stefa vuotaa, onko ko. stefan vaihto minkäläinen homma? Ilmeisesti joutuu ainakin vaihdelaatikon tiputtamaan vaihdon ajaksi?

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään

×
×
  • Luo uusi...