Jump to content

vääntäkää mulle rautalangasta!!


macmax

Recommended Posts

Do dih.... en ole aina keittiön terävin veitsi ja selittäkää tämä asia mulle tyylin "hyvä juttu/ paha juttu"

 

Haluan eroon tuosta pumpusta, mitä tehdä? jos sen poistaa ja laittaa lyhyemmän remmin, niin eikös vesipumpun pyörimis-suunta muutu vastapäiväiseksi? onko paha vai hä?

 

jos jätän sen paikalleen, niin miten saan sen tuottaman kuormituksen minimaaliseksi, eli purettua :o? hä?

 

millätavoin tämän vekottimen poistaminen muuttaa päästöjä? nyt arvot on ihan vitullaan kuten kuvasta näkyy,,, mistäs vitusta tämä johtuu hä?

 

koneella on ajettu 79 000 km... ja kaikki on neitseellisen koskemattomia, mutta niin..... :o

IMG_3114.JPG.6fd2de0700f795c30e431822ef478cef.JPG

Link to post
Share on other sites

Nyt ei tosta kuvasta kyllä itselle aukea, että mitkä päästöt on sekasin, kun ei tuo etelähelsinki ihan niin hyvin taitu. Mutta ilmapumppu aiheuttaa sen, että jäännöshappea on liikaa. Sitten katsastusmies kysyy, että onko tässä autossa ilmapumppu, ja kun sanoo, että joo, asia on sillä selvä.

 

Näköjään kutosesta ei voi ottaa pumppua pois välistä lyhentämällä remmiä, eli siihen on hommattava tilalle hihnapyörä. Pumpusta voi myös ottaa siivet pois, jolloin se ei puhalla ilmaa, mutta monesti laakeritkin on finito, joten sama heivata koko kampe. Myös ilmaa ohjaava relehässäkkä letkuineen ja putkineen joutaa mäkeen. En ole varma, alkaako autossasi tietokone herjaamaan saastevälineiden puutetta, omassani ei alkanut, mutta siinä on eri moottori.

 

Tässä linkissä näköjään joku tehny S-10 Chevyyn vastaavan homman, onkohan tuo sama veekutonen?

 

http://members.shaw.ca/betterthanyoutoo/how-to/airremoval/airremoval.htm

Link to post
Share on other sites

Ei tuo ihan samanlainen kone ole, mutta pakosarjat ym: on hyvin paljon samanlaiset, eli juurikin tuo putki menee sarjoille, ja ainoastaan toiselle puolelle, katille ei mene mitään....

 

Se täällä Itä Helsingissä on probleema, että leimalla tuo pumppendaali on niin tuntematon käsite, että tinkaaminen asiasta ei johtanut mihinkään...  kierroksilla kaikki oli rajan mukaiset, mutta happea liikaa ja co2 liian korkea tyhjäkäynnilla  :(

 

jos tulppaan putken aukon sarjoilta umpeen ja jätän sen putken puhaltamaan vaikka "jäähdytys ilmaa" laturille, niin onko tod.näk. että pumpun laakerit korkaa lähes välittömästi?

 

Nyt ei tosta kuvasta kyllä itselle aukea, että mitkä päästöt on sekasin, kun ei tuo etelähelsinki ihan niin hyvin taitu. Mutta ilmapumppu aiheuttaa sen, että jäännöshappea on liikaa. Sitten katsastusmies kysyy, että onko tässä autossa ilmapumppu, ja kun sanoo, että joo, asia on sillä selvä.

 

Näköjään kutosesta ei voi ottaa pumppua pois välistä lyhentämällä remmiä, eli siihen on hommattava tilalle hihnapyörä. Pumpusta voi myös ottaa siivet pois, jolloin se ei puhalla ilmaa, mutta monesti laakeritkin on finito, joten sama heivata koko kampe. Myös ilmaa ohjaava relehässäkkä letkuineen ja putkineen joutaa mäkeen. En ole varma, alkaako autossasi tietokone herjaamaan saastevälineiden puutetta, omassani ei alkanut, mutta siinä on eri moottori.

 

Tässä linkissä näköjään joku tehny S-10 Chevyyn vastaavan homman, onkohan tuo sama veekutonen?

 

http://members.shaw.ca/betterthanyoutoo/how-to/airremoval/airremoval.htm

 

 

Link to post
Share on other sites

mutta happea liikaa ja co2 liian korkea tyhjäkäynnilla  :(

 

eli tuosta mitattu tyhjäkäynnillä CO 3.51 % sallittu on 0.5 % (hiilimonoksidi eli häkä)

                                                HC 229 ppm sallittu on 100 ppm (hiilivety)

mikäs on vuosimalli ?

Link to post
Share on other sites

eli tuosta mitattu tyhjäkäynnillä CO 3.51 % ja sallittu on 0.5 %  ::)

mikäs on vuosimalli ?

 

vuosi on 91... CO on hiilimonoksidi ja CH on sama kuin HC suomessa (luulisin)

...  eli mikäs se ny sitten on,, mulla menee totaalisen sekaisin nämä sepustukset, varsinkin kun katsuri selittää hapet, typet ja kaikki mahdolliset aineet tsernobylin päästöjä myöten samaan hengenvetoon....

 

Link to post
Share on other sites

eikös tuo kuvan reititys toimisi vaikka siinä olis a/c kompurakin?

 

 

eiku perkele... toimiihan se... hidas on sytkä meikällä... mikä kone ja vm on kuvassa? 2.8...

87-89?

Link to post
Share on other sites

onko tää siel lahden takana kilvis ?

 

on...

 

Ja kymysys... milläs tapaa tuo EGR-venttiili vaikuttaa päästöihin jos sen heittää vit... tai ainakin pois ja tulppaa imusarjan reijän? pahentaa vai parantaa vai ei tee mitään vaikutusta?

Link to post
Share on other sites

milläs tapaa tuo EGR-venttiili vaikuttaa päästöihin jos sen heittää vit... tai ainakin pois ja tulppaa imusarjan reijän? pahentaa vai parantaa vai ei tee mitään vaikutusta?

 

kun on paikoillaan,tiputtaa (NOx) päästöjä,mutta ei niitä mitata

Link to post
Share on other sites

 

eiku prkl... toimiihan se... hidas on sytkä meikällä... mikä kone ja vm on kuvassa? 2.8...

87-89?

egr:stä päätellen 90-92 3,1,ei varmaa tietoa.

eikös 2,8mpfi:ssä egr oo vielä sellanen tatin näkönen?

Link to post
Share on other sites

egr:stä päätellen 90-92 3,1,ei varmaa tietoa.

eikös 2,8mpfi:ssä egr oo vielä sellanen tatin näkönen?

 

en minä niistä tateista niin oo perillä, mutta tämmönen tässä on

216732079_iiewrvlAknfwefnv.jpg.22155fbec1f349b9ed8a9358a103aa18.jpg

Link to post
Share on other sites

eli tuosta mitattu tyhjäkäynnillä CO 3.51 % sallittu on 0.5 % (hiilimonoksidi eli häkä)

                                                HC 229 ppm sallittu on 100 ppm (hiilivety)

mikäs on vuosimalli ?

Oisko toi pcv venttiilivika.Muutaman euron klunssi ja helppo vaihtaa.

Link to post
Share on other sites

Oisko toi pcv venttiilivika.Muutaman euron klunssi ja helppo vaihtaa.

 

samaa mietiskelin, ei se ainakaan totaalisen tukossa ollut kun "kolisee" heiluteltaessa, mutta voishan tuon jokatapauksessa vaihtaa.... huomasin että egr:n pohjassa oli nokeentumaa "siis ulkopuolella" eli pienehkö vuoto liitoskohdassa, tuo varmaan on ainakin yksi syy.. ?

Link to post
Share on other sites

samaa mietiskelin, ei se ainakaan totaalisen tukossa ollut kun "kolisee" heiluteltaessa, mutta voishan tuon jokatapauksessa vaihtaa.... huomasin että egr:n pohjassa oli nokeentumaa "siis ulkopuolella" eli pienehkö vuoto liitoskohdassa, tuo varmaan on ainakin yksi syy.. ?

egr pitäs olla tyhjäkäynnillä kiinni,jos se vuotaa ja lykkää hapetonta pakokaasua imariin,ni luulis et se heikentää tyhjäkäyntiseoksen palamista...arvailua.

Link to post
Share on other sites

egr pitäs olla tyhjäkäynnillä kiinni,jos se vuotaa ja lykkää hapetonta pakokaasua imariin,ni luulis et se heikentää tyhjäkäyntiseoksen palamista...arvailua.

 

näytti vuotavan melko reilunlaisesti tarkemmin tutkiessa, pakokaasua tuli konehuoneen puolelle ja nähtävästi repi samalla ilmaa imusarjalle, hajusta päätellen pirssi ei käy enään yhtä rikkaalla kun tukin egr:lle ja imusarjoille menevän aukon :)

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...