Jump to content

Ahtimet


Ilku

Recommended Posts

Tuli tuossa juttua ahtimista ja niiden eroista.

 

Olisko mielipiteitä, mitkä on hyviä puolia mistäkin ahtimesta ja merkistä.

 

Itse puollan Paxtonia...

Perusteluna, kun sellainen on jo, eikä jalkoihin ole tarvinnut vielä jäädä. ::)

 

Mitä ahdinta suosittelisitte esim. Vetteen?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 266
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Samppa383

    40

  • Karppa

    28

  • Ilku

    17

  • Msk383

    16

Top Posters In This Topic

Posted Images

Valmiita paketteja ei enää saa 3rd geneihin mutta 4th geneihin saa. Pelkkä ahdin ei sinällään maksa järkyttäviä summia mutta sen sovittaminen konehuoneeseen ilman mitään asennustarvikkeita on aika työläs juttu. Paxtonin hintoja näet heidän kotisivuiltaan www.paxtonauto.com ja lisäksi hintahaitaria löytyy www.superchargersonline.com.

 

Ainiin, itse puollan tietenkin paxtonia sen yksinkertaisuuden ja tehokkuuden takia. Varmasti hyviä noi muutkin merkit.

Link to comment
Share on other sites

Jos ProCharger kelpaa, niin niiltä nähtävästi saa valmiin paketin, näillä sivuilla mainostanut Sporttiauto naantalista;

 

"Aiempaan keskusteluun viitaten:

Kaikki Prochargerin ruiskumoottoreihin tarkoitetut systeemit täyttävät EPA ja CARB-päästövaatimukset, jotka tunnetaan Euroopasskin.

 

Sivuillamme mainitut ahtopaineet/tehot ovat valmistajan ilmoituksen mukaisia.

 

ProCharger ahdinsarjojen maahantuojana toimii Sporttiauto Naantalissa.

 

Halvan taalan kursin takia sarjojen hinnat ovat tosi edullisia. Esim. TPI 88-92 välijäähdytetty sarja 3900,- euroa.

 

Kerron lisää mielelläni, parhaiten tavoittaa puhelimella.

 

Janne Niemi

Sporttiauto, Naantali

02-533 2686"

 

Link to comment
Share on other sites

Jos tuplaturbon tehoja haluat niin joudut kyllä uusimaan sen koneen sisuskalut + paljon muutakin. Samoja tehoja saat myös novi2000:lla joka melko varmasti tulee halvemmaksi ja huomattavasti yksinkertaisemmaksi kuin mikään turboasennus. Jos helpolla haluaa päästä niin varmaan tollanen procharger pienillä ahdoilla olisi hyvä.

Link to comment
Share on other sites

Ja vielä tuosta ProCharger:sta jenkit tykkää ;)

 

 

athttp://www.thirdgen.org/techbb2/showthread.php?s=86b692144da4ae75b29469db8c2399b5&threadid=112206ista

 

http://www.thirdgen.org/techbb2/showthread.php?s=86b692144da4ae75b29469db8c2399b5&threadid=36797

 

Ja tuosta voi vertailla mitä jenkit on rakentanu 8)

 

http://www.thirdgen.org/techbb2/showthread.php?s=86b692144da4ae75b29469db8c2399b5&threadid=104067

Link to comment
Share on other sites

kyllähän noita ahtimien valmistajia on vaikka kaikille sormille enkä niitä sen kummemmin rupea erittelemään.

tässä taannoin jostain luin ( etsin kun jaksan sen kirjoituksen)että paxtonin novi 2000 on hyötysuhteeltaan paras sekä tehokkain centrifugaali ahdin.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

kysäsin tualta superchargergonlinelta vortech-ahdinta ja tämmönen hintatieto tuli mailina:

 

Dear Valued Customer,

 

You requested a price quotation for: Vortech Supercharger Kit w/V-2 SQ S-Trim for 1988-1992 GM Camaro/Trans Am TPI w/5.0L/5.7L (polished) [more info]

Part Number: V4GF218-068SQ

SuperchargersOnline.com*: $3,199.00

List Price: $3750.95

You Save: $551.95

 

mites muuten on tällasen asentaminen, kun tuolla rekisteriotteessa lukee tuo vähäpäästöinen? ja entäs noiden lupien/katsastuksen kanssa?

 

Link to comment
Share on other sites

vähäpäästöisyys tuo omat ongelmat mutta kyllä ahtimia on laitettu vähäpäästöisiinkin tuv hyväksyntä ainakin vaaritaan en tierä käykö amerikan hyväksynnät täällä mutta kannattaa kysellä katsastusasemilta/ajoneuvohallinosta tuota

Link to comment
Share on other sites

Mulla on katsastettu kans poikkeusluvalla. Eli rekisteriotteessa on ruiskusta maininta, samoin ahtopaineesta ja tehot kilowatteina. En tiedä miten sen saa tänä päivänä katsastetua? Kait dynottamalla ja sillä enintään +20% tehonlisäys jutulla ja alustan papereilla jne, öh?!

 

Katsastusmies vain kysyi multa, että olikos tämä "fööni" tässä jo viime kesänä, kun hän katsasti samaisen auton? Sanoin, että jep ja mainitsin, että etkö muka huomannut (selvä työvirhe-->en sitten haastanut katsastuskonttoria ja katsastusmiestä pienestä työvirheestä vastuuseen!) :)

Link to comment
Share on other sites

Mulla on katsastettu kans poikkeusluvalla. Eli rekisteriotteessa on ruiskusta maininta, samoin ahtopaineesta ja tehot kilowatteina. En tiedä miten sen saa tänä päivänä katsastetua? Kait dynottamalla ja sillä enintään +20% tehonlisäys jutulla ja alustan papereilla jne, öh?!

 

Katsastusmies vain kysyi multa, että olikos tämä "fööni" tässä jo viime kesänä, kun hän katsasti samaisen auton? Sanoin, että jep ja mainitsin, että etkö muka huomannut (selvä työvirhe-->en sitten haastanut katsastuskonttoria ja katsastusmiestä pienestä työvirheestä vastuuseen!) :)

 

eikös sulla ollut normaali muutoskatsastus vai muistanko väärin

Link to comment
Share on other sites

Jaahas ja sunnuntaina todennäköisesti tilaamaan prochargeri.. Onkos porukalla kokemuksia noitten vetareiden kestävyydestä ahdetussa autossa? Eli paukahtaako vetarit heti ensimmäisellä rääpäsyllä. Entä vaihdeloota?

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään

×
×
  • Luo uusi...