Jump to content

Saranaremppa 3rd gen


ritarinössö

Recommended Posts

Ovet on nyt kunnossa ja ovea ei lähtä leikkaamaan, vaikka hankaakin astinlautaan.

 

Onko kellään ideoita millä tuota levikettä saisi laskettua tai muokattua sen verran että saisi pari milliä lisää tilaa oven ja levikkeen väliin?

Link to comment
Share on other sites

Koko keissihän on aivan älytön. Onkohan auto mällätty tai jotain? Oven takareuna on oikealla korkeudella, kun keskellä oleva pokkauslinja osuu takakyljen vastaavaan. Etureunaa on varaa säätää eri kohtaan, koska lokariakin voi säätää. Tällöin pitääkin sitten konepeltiä säätää, jne, jne...

 

Strikeriahan ei tehtaan jäljiltä voi säätää, mutta ei kai kukaan voi varsinaisesti estää poraamasta srikerin reikää suuremmaksi, jolloin takareunaa voisi nostaa ylemmäs. Mikäli nyt muistan, minkä näköisesti se sivuhelma on kiinni, niin EHKÄ voisi onnistua sen kiinnityspinnan nuijiminen millin-pari alemmas, kunhan helman ottaa ensin pois. Oven alareunan sahaaminen on sekin tietysti mahdollista, mutta alasaumahan on sitten tehtävä kokonaan uudestaan, kun sisä- ja ulkopelti irtoavat toisistaan. Eli iso homma ja ovi menee maalaamoon. Mikään mainitsemani erikoistoimenpide ei kyllä pitäisi olla tarpeellinen, ellei auto sitten ole jotenkin kokonaan mutkalla.

 

Onhan noissa kieltämättä aika isot toleranssit, mutta kyllä kai nyt ovien pitää toimia, kun auto lähtee tehtaalta. Mulla on kuskin puolen oviaukko toista senttiä pitempi, kuin pelkääjän puolella, eikä autoa ole mällätty (hiottiin talvella pellille, eli kolarikorjaukset olisi kyllä huomattu). Kun vaihdoin strikerit uusiin, piti laittaa kuskin puolelle ylimääräinen prikka väliin, että strikeri tuli riittävän pitkälle.

 

Oliskohan helpointa ensin ottaa strikeri pois ja kattoa, saisko oven muuten toimimaan tyydyttävästi ja sen jälkeen sitten laittaa strikeri oikeaan kohtaan vaikka sitten joutuisikin vinguttamaan sitä strikerin reikää johonkin suuntaan (eli oletettavasti ylös)?

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

En usko, että auto olisi mällätty kieroksi, mutta voi olla että autoa on tunkattu väärästä kohdasta ja levike on noussut?

Jenkkilän foorumeilla oli tapaus, jossa jonkun autoa oli tunkattu levikkeen kohdasta ja omistaja joutui vasaroimaan levikkeen alla olevat metallit alemmas laittamalla niiden päälle lankun ja hakkaamalla sitä.

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...