Möykkä Kirjoitettu 12. Toukokuuta, 2013 Jaa Kirjoitettu 12. Toukokuuta, 2013 Mitäs sanotte? No ei helvetissä! Järki käteen hei viimestään nyt, ajele ennemmin vaikka ilman ovee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ritarinössö Kirjoitettu 18. Toukokuuta, 2013 Kirjoittaja Jaa Kirjoitettu 18. Toukokuuta, 2013 Ovet on nyt kunnossa ja ovea ei lähtä leikkaamaan, vaikka hankaakin astinlautaan. Onko kellään ideoita millä tuota levikettä saisi laskettua tai muokattua sen verran että saisi pari milliä lisää tilaa oven ja levikkeen väliin? Link to comment Share on other sites More sharing options...
nite2000 Kirjoitettu 19. Toukokuuta, 2013 Jaa Kirjoitettu 19. Toukokuuta, 2013 Koko keissihän on aivan älytön. Onkohan auto mällätty tai jotain? Oven takareuna on oikealla korkeudella, kun keskellä oleva pokkauslinja osuu takakyljen vastaavaan. Etureunaa on varaa säätää eri kohtaan, koska lokariakin voi säätää. Tällöin pitääkin sitten konepeltiä säätää, jne, jne... Strikeriahan ei tehtaan jäljiltä voi säätää, mutta ei kai kukaan voi varsinaisesti estää poraamasta srikerin reikää suuremmaksi, jolloin takareunaa voisi nostaa ylemmäs. Mikäli nyt muistan, minkä näköisesti se sivuhelma on kiinni, niin EHKÄ voisi onnistua sen kiinnityspinnan nuijiminen millin-pari alemmas, kunhan helman ottaa ensin pois. Oven alareunan sahaaminen on sekin tietysti mahdollista, mutta alasaumahan on sitten tehtävä kokonaan uudestaan, kun sisä- ja ulkopelti irtoavat toisistaan. Eli iso homma ja ovi menee maalaamoon. Mikään mainitsemani erikoistoimenpide ei kyllä pitäisi olla tarpeellinen, ellei auto sitten ole jotenkin kokonaan mutkalla. Onhan noissa kieltämättä aika isot toleranssit, mutta kyllä kai nyt ovien pitää toimia, kun auto lähtee tehtaalta. Mulla on kuskin puolen oviaukko toista senttiä pitempi, kuin pelkääjän puolella, eikä autoa ole mällätty (hiottiin talvella pellille, eli kolarikorjaukset olisi kyllä huomattu). Kun vaihdoin strikerit uusiin, piti laittaa kuskin puolelle ylimääräinen prikka väliin, että strikeri tuli riittävän pitkälle. Oliskohan helpointa ensin ottaa strikeri pois ja kattoa, saisko oven muuten toimimaan tyydyttävästi ja sen jälkeen sitten laittaa strikeri oikeaan kohtaan vaikka sitten joutuisikin vinguttamaan sitä strikerin reikää johonkin suuntaan (eli oletettavasti ylös)? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ritarinössö Kirjoitettu 25. Toukokuuta, 2013 Kirjoittaja Jaa Kirjoitettu 25. Toukokuuta, 2013 En usko, että auto olisi mällätty kieroksi, mutta voi olla että autoa on tunkattu väärästä kohdasta ja levike on noussut? Jenkkilän foorumeilla oli tapaus, jossa jonkun autoa oli tunkattu levikkeen kohdasta ja omistaja joutui vasaroimaan levikkeen alla olevat metallit alemmas laittamalla niiden päälle lankun ja hakkaamalla sitä. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään