Jump to content

Haltech apua etsitään


Corvette

Recommended Posts

Tervehdys, muutama vuosi sitten laitettiin Haltech E6GMX ja kartat kopioitiin 383 Trans Amista. En ole varma onko mikään optimaalista, mutta auto liikkuu eteenpäin. Osa Haltechin muuttujista on itselleni hepreaa ja etsin nyt asiasta paremmin perillä olevaa, joka tuntee Haltechin ja osaa katsoa läppäriltä, onko joku reilusti metsässä. Jostain syystä virallisia palveluntarjoajia ei ole liiemmin tarjolla, AMW Lappeenrannasta aikanaan asenti tuon, mutta ei tietääkseni enää ole liiemmin asian kanssa tekemisissä. Jos pääkaupunkiseudulla on asiaa tuntevia alan harrastajia, voin ajaa paikalle ja katsotaan mitä laite on syönyt. Siihen mennee max 1 tunti. Olen valmis maksamaan palvelusta. YV.

Link to comment
Share on other sites

Mulla on toi sama boksi ja koneena sbc 357. Kyssari aluksi. Tuleeko sulla boksille syttytieto alkuperaisen jakajan kautta vai onko sulla triggerikiekko kampuran paassa? GM jakajan triggaus kulma on 114 astetta ja haltech.sta ei pysty saatamaan kuin 100 astetta joten pyorijan/trikkerikiekon(jakajan sisalla) suhdetta taytyy mekaanisesti muuttaa muuten sytytysta ei saa mitenkaan kohdilleen. Helpoin ratkaisu tahan ongelmaan on laittaa kampiakselille trikkerikiekko ja GT1 anturi. Haltech suosittelee 80-90 asteen kulmaa, saatotyo ennen taman asian korjausta on ajan haaskausta kun moottoria ei saa mitenkaan saatoon.

Link to comment
Share on other sites

Terve, data tulee HEI jakajalta ja pelittää tältä osin. Se on totta, että jakaja meni kuoria lukuunottamatta uusiksi silloin kun sitä laitettiin kiinni. Mutta osien vaihto riitti. Sytkä voi olla hieman pielessä, mutta vain hieman sillä auto käy ja kukkuu suht´koht normaalisti. Kysyin tuosta

jakajasta aikanaan suoraan Haltechilta ja väittivät HEI jakajan riittävän. Mene ja tiedä....

Link to comment
Share on other sites

Terve, data tulee HEI jakajalta ja pelittää tältä osin. Se on totta, että jakaja meni kuoria lukuunottamatta uusiksi silloin kun sitä laitettiin kiinni. Mutta osien vaihto riitti. Sytkä voi olla hieman pielessä, mutta vain hieman sillä auto käy ja kukkuu suht´koht normaalisti. Kysyin tuosta

jakajasta aikanaan suoraan Haltechilta ja väittivät HEI jakajan riittävän. Mene ja tiedä....

No ton muutoksen se vatii, kun sytysta ei saa toimimaan ilman sita! Jos sytyn saataa alhaalla kohdilleen ylakierroksilla pyorija on niin paljon pielessa etta kipina ampuu jo vaaraan nastaan ::) Meika vois saataa sun kartat mutta vasta enskesana kun asustelen jenkeissa ja kesalla n. 1kk suomessa lomalla lahden seudulla ;)

Link to comment
Share on other sites

Niin ja suosittelen opiskelemaan saatoa jos meinaat pitaa Haltech.n kun tuntuu olevan hankala loytaa saatajaa suomesta ;) Laajakaita lambda on erittain hyva tyokalu saadossa joten innovatelta vaan semmoinen ja saatamaan!

Link to comment
Share on other sites

Kiitosta!

 

Kone laulaa hyvin ainakin 4000 rpm saakka ja se riittää aika pitkälle kaupunkiajossa. Suurin päänvaiva on tuo kylmäkäynnistys, koneeseen menee kakkua liikaa muutaman minuutin aikana ja on tukehtumaisillaan. Tuo "Idle Speed Control" ja sen "number of steps",  "cold min position", "hot min position", "cold opening position %" ja "hot opening position %" on itselleni melkoista hepreaa.

Link to comment
Share on other sites

Mulla on toi sama boksi ja koneena sbc 357. Kyssari aluksi. Tuleeko sulla boksille syttytieto alkuperaisen jakajan kautta vai onko sulla triggerikiekko kampuran paassa? GM jakajan triggaus kulma on 114 astetta ja haltech.sta ei pysty saatamaan kuin 100 astetta joten pyorijan/trikkerikiekon(jakajan sisalla) suhdetta taytyy mekaanisesti muuttaa muuten sytytysta ei saa mitenkaan kohdilleen. Helpoin ratkaisu tahan ongelmaan on laittaa kampiakselille trikkerikiekko ja GT1 anturi. Haltech suosittelee 80-90 asteen kulmaa, saatotyo ennen taman asian korjausta on ajan haaskausta kun moottoria ei saa mitenkaan saatoon.

 

Osaisitko kertoa, että jatkuuko sama sytkäongelma vielä tälläisessä uudemmassakin Haltech Platinum Sport GM-boksissa ??? Tämänkin pitäisi sopia suoraan 1227165-boksin tilalle ja mennä ainakin F-bodyn johtosarjaan (TPI 1986-1989). Ja tämä Sport GM-boksi ilmeisesti ymmärtää jo laajakaista lambdan-signaalia ja käsittää jonkunasteisen "autotune" AFR-target säädönkin ?

 

http://www.haltech.fi/kuvat/2012_HALcatalogue.pdf

 

ja sivu 8 ...

Link to comment
Share on other sites

Osaisitko kertoa, että jatkuuko sama sytkäongelma vielä tälläisessä uudemmassakin Haltech Platinum Sport GM-boksissa ??? Tämänkin pitäisi sopia suoraan 1227165-boksin tilalle ja mennä ainakin F-bodyn johtosarjaan (TPI 1986-1989). Ja tämä Sport GM-boksi ilmeisesti ymmärtää jo laajakaista lambdan-signaalia ja käsittää jonkunasteisen "autotune" AFR-target säädönkin ?

 

http://www.haltech.fi/kuvat/2012_HALcatalogue.pdf

 

ja sivu 8 ...

Latasin ohjekirjankin ja siina ei mainita trigger angle asetuksista mitaan, jos kulmaa ei saa asetettua 114 asteeseen ongelma on sama kun vanhemmalla boksilla.

Nayttais pystyvan saatamaan lamdalla mutta ymmartaakseni kylla vanhakin sen osaa. Paras ominaisuus on VE taulukko joten tama boksi ymmartaa MAF signaalin ja saato on paljon helpompi/tarkempi ;)

Link to comment
Share on other sites

Kiitosta!

 

Kone laulaa hyvin ainakin 4000 rpm saakka ja se riittää aika pitkälle kaupunkiajossa. Suurin päänvaiva on tuo kylmäkäynnistys, koneeseen menee kakkua liikaa muutaman minuutin aikana ja on tukehtumaisillaan. Tuo "Idle Speed Control" ja sen "number of steps",  "cold min position", "hot min position", "cold opening position %" ja "hot opening position %" on itselleni melkoista hepreaa.

ok, tama kylmakaynnistys on aikas monimutkainen saataa kun aikas monta kartaa vaikuttaa samaan aikaan ::)

Coolant Temperature corretion; tama kartta pidentaa ruiskupulssia jaahdytysnesteen lampotilan mukaan

Post Start Map;  tama kartta pidentaa ruiskupulssia halutun maaran ja ajan kaynnistyksen jalkeen.

 

Number of steps = Kuinka nopeasti tyhjakaynti moottori liikkuu, mita suurempi luku sen hitaammin kara liikkuu.

Cold min position = kuinka paljon kara on auki kun kone on kylma, eli talla saadaan tyhjakaynti hiukan ylemmas kun kone on kylma 100% kokonaan auki ja 0% kiinni

hot min position = sama kun ylempi mutta kuumana

Cold opening position = talla "napataan" kierrosten lasku kiinni IAC.lla mita suurempi % luku sen hitaammin kierrokset laskee tyhjakaynnille kylmana

Hot opening position = sama kun ylempi mutta kuumana

 

Sori etta kesti vastata kun olin keikalla ja netti laivoilla on aikas hidas ::)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Jakajahan ei muutu miksikään vaikka poksia vaihdetaan. Tuo GTATL:n mainitsema jakajan ongelmahan ei katoa mihinkään. Jakajaa muokkaamalla tuosta ongelmasta pääsee eroon. joskin jakaja trikkaajana on aina epätarkempi kuin kampiaksilalta tehty trikkaus.Kiekko ja anturi ei ole suuri investointi jos vertaa esim. poksin hintaan. Mielestäni asiaa ei kannata jättää puoliväliin. Tuo gt1 anturi piisaa normi katuvessassa  mutta jos konetta pyöritetään yli 7000rpm niin suosittelen hankkimaan nopeampaa anturia.

Link to comment
Share on other sites

Jakajahan ei muutu miksikään vaikka poksia vaihdetaan. Tuo GTATL:n mainitsema jakajan ongelmahan ei katoa mihinkään. Jakajaa muokkaamalla tuosta ongelmasta pääsee eroon. joskin jakaja trikkaajana on aina epätarkempi kuin kampiaksilalta tehty trikkaus.Kiekko ja anturi ei ole suuri investointi jos vertaa esim. poksin hintaan. Mielestäni asiaa ei kannata jättää puoliväliin. Tuo gt1 anturi piisaa normi katuvessassa  mutta jos konetta pyöritetään yli 7000rpm niin suosittelen hankkimaan nopeampaa anturia.

 

Saisinko vielä opastusta rautalangasta väännettynä kuinka tuo triggeröinti olisi viisainta toteuttaa.

Tällä hetkellä jakajana on msd 8366  http://www.summitracing.com/int/parts/msd-8366

Markkinoilla näyttää olevan erilaisia systeemejä (magnet yms.).

Mikä toimii Haltechin kanssa ja mikä ei.

Olisiko tässä hyvä hinta / laatusuhde ja tpi dampperin kanssa vissiin 7" kiekko ok?  http://www.summitracing.com/int/parts/fst-301270

Tuon fastin setin kiekko on vain 3.2mm ohut, joten hihnapyörille ei hyvällä tuurilla tarvitsisi tehdä uudelleen linjausta?

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Kysytään toisin eli mitkä kaikki menee uusiksi anturin ja kiekon ostamisen lisäksi?

Voiko nykyisen jakajan sisuskaluja vaihtaa vai pitääkö hankkia tilalle "crank trigger jakaja"?

En löytänyt netistäkään selvennystä kuinka tuossa systeemissä toi kipinän kiertokulku oikein toimii.

Link to comment
Share on other sites

Anturin pitää olla tyyppiä hall, sitten triggaa kiekon kanssa. Mulla MSD:n setti johon vaihdoin pelkän anturiosan ja pelittää. On tosin huonompi kuin tuo Fast, kun on varmaan sentin paksu kiekko.

Link to comment
Share on other sites

Miten sitten mahtaa pelittää tuo fastin kiekko jos siirtyy käyttämään hall anturia.Noissa gt-1:n spekseissä annetaan triggerikiekon minimipaksuudeksi varttituuma.  http://sensing.honeywell.com/index.php?ci_id=50369

Eihän se yhtähyvä vaihtoehto ole tuo fastin alkuperäinen anturi kuin hall anturi jonka signaali viedään suoraan aivolaatikolle.Toi fastin alkuperäinen toimis varmaankin jos sen veis sytkämoduulille(joka tekis siitä kanttiaaltoa).Tokihan toi magneettianturin ulostulosignaali on paljon häiriöherkempi kuin hallin antama kanttiaalto.

 

edittiä antureista/triggrikiekoista(postaus 2):

http://forums.holley.com/showthread.php?15424-FAST-Crank-Trigger-Wheel

crank trigger/hei module:

http://www.chevytalk.org/fusionbb/showtopic.php?fid/35/tid/231566/

 

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...