Corvette Kirjoitettu 12. Elokuuta, 2013 Jaa Kirjoitettu 12. Elokuuta, 2013 Tervehdys, muutama vuosi sitten laitettiin Haltech E6GMX ja kartat kopioitiin 383 Trans Amista. En ole varma onko mikään optimaalista, mutta auto liikkuu eteenpäin. Osa Haltechin muuttujista on itselleni hepreaa ja etsin nyt asiasta paremmin perillä olevaa, joka tuntee Haltechin ja osaa katsoa läppäriltä, onko joku reilusti metsässä. Jostain syystä virallisia palveluntarjoajia ei ole liiemmin tarjolla, AMW Lappeenrannasta aikanaan asenti tuon, mutta ei tietääkseni enää ole liiemmin asian kanssa tekemisissä. Jos pääkaupunkiseudulla on asiaa tuntevia alan harrastajia, voin ajaa paikalle ja katsotaan mitä laite on syönyt. Siihen mennee max 1 tunti. Olen valmis maksamaan palvelusta. YV. Link to comment Share on other sites More sharing options...
GTATL Kirjoitettu 12. Elokuuta, 2013 Jaa Kirjoitettu 12. Elokuuta, 2013 Mulla on toi sama boksi ja koneena sbc 357. Kyssari aluksi. Tuleeko sulla boksille syttytieto alkuperaisen jakajan kautta vai onko sulla triggerikiekko kampuran paassa? GM jakajan triggaus kulma on 114 astetta ja haltech.sta ei pysty saatamaan kuin 100 astetta joten pyorijan/trikkerikiekon(jakajan sisalla) suhdetta taytyy mekaanisesti muuttaa muuten sytytysta ei saa mitenkaan kohdilleen. Helpoin ratkaisu tahan ongelmaan on laittaa kampiakselille trikkerikiekko ja GT1 anturi. Haltech suosittelee 80-90 asteen kulmaa, saatotyo ennen taman asian korjausta on ajan haaskausta kun moottoria ei saa mitenkaan saatoon. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Corvette Kirjoitettu 12. Elokuuta, 2013 Kirjoittaja Jaa Kirjoitettu 12. Elokuuta, 2013 Terve, data tulee HEI jakajalta ja pelittää tältä osin. Se on totta, että jakaja meni kuoria lukuunottamatta uusiksi silloin kun sitä laitettiin kiinni. Mutta osien vaihto riitti. Sytkä voi olla hieman pielessä, mutta vain hieman sillä auto käy ja kukkuu suht´koht normaalisti. Kysyin tuosta jakajasta aikanaan suoraan Haltechilta ja väittivät HEI jakajan riittävän. Mene ja tiedä.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
GTATL Kirjoitettu 12. Elokuuta, 2013 Jaa Kirjoitettu 12. Elokuuta, 2013 Terve, data tulee HEI jakajalta ja pelittää tältä osin. Se on totta, että jakaja meni kuoria lukuunottamatta uusiksi silloin kun sitä laitettiin kiinni. Mutta osien vaihto riitti. Sytkä voi olla hieman pielessä, mutta vain hieman sillä auto käy ja kukkuu suht´koht normaalisti. Kysyin tuosta jakajasta aikanaan suoraan Haltechilta ja väittivät HEI jakajan riittävän. Mene ja tiedä.... No ton muutoksen se vatii, kun sytysta ei saa toimimaan ilman sita! Jos sytyn saataa alhaalla kohdilleen ylakierroksilla pyorija on niin paljon pielessa etta kipina ampuu jo vaaraan nastaan Meika vois saataa sun kartat mutta vasta enskesana kun asustelen jenkeissa ja kesalla n. 1kk suomessa lomalla lahden seudulla Link to comment Share on other sites More sharing options...
GTATL Kirjoitettu 12. Elokuuta, 2013 Jaa Kirjoitettu 12. Elokuuta, 2013 Niin ja suosittelen opiskelemaan saatoa jos meinaat pitaa Haltech.n kun tuntuu olevan hankala loytaa saatajaa suomesta Laajakaita lambda on erittain hyva tyokalu saadossa joten innovatelta vaan semmoinen ja saatamaan! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Corvette Kirjoitettu 13. Elokuuta, 2013 Kirjoittaja Jaa Kirjoitettu 13. Elokuuta, 2013 Kiitosta! Kone laulaa hyvin ainakin 4000 rpm saakka ja se riittää aika pitkälle kaupunkiajossa. Suurin päänvaiva on tuo kylmäkäynnistys, koneeseen menee kakkua liikaa muutaman minuutin aikana ja on tukehtumaisillaan. Tuo "Idle Speed Control" ja sen "number of steps", "cold min position", "hot min position", "cold opening position %" ja "hot opening position %" on itselleni melkoista hepreaa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trans Am 350tpi Kirjoitettu 15. Elokuuta, 2013 Jaa Kirjoitettu 15. Elokuuta, 2013 Mulla on toi sama boksi ja koneena sbc 357. Kyssari aluksi. Tuleeko sulla boksille syttytieto alkuperaisen jakajan kautta vai onko sulla triggerikiekko kampuran paassa? GM jakajan triggaus kulma on 114 astetta ja haltech.sta ei pysty saatamaan kuin 100 astetta joten pyorijan/trikkerikiekon(jakajan sisalla) suhdetta taytyy mekaanisesti muuttaa muuten sytytysta ei saa mitenkaan kohdilleen. Helpoin ratkaisu tahan ongelmaan on laittaa kampiakselille trikkerikiekko ja GT1 anturi. Haltech suosittelee 80-90 asteen kulmaa, saatotyo ennen taman asian korjausta on ajan haaskausta kun moottoria ei saa mitenkaan saatoon. Osaisitko kertoa, että jatkuuko sama sytkäongelma vielä tälläisessä uudemmassakin Haltech Platinum Sport GM-boksissa Tämänkin pitäisi sopia suoraan 1227165-boksin tilalle ja mennä ainakin F-bodyn johtosarjaan (TPI 1986-1989). Ja tämä Sport GM-boksi ilmeisesti ymmärtää jo laajakaista lambdan-signaalia ja käsittää jonkunasteisen "autotune" AFR-target säädönkin ? http://www.haltech.fi/kuvat/2012_HALcatalogue.pdf ja sivu 8 ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
GTATL Kirjoitettu 16. Elokuuta, 2013 Jaa Kirjoitettu 16. Elokuuta, 2013 Osaisitko kertoa, että jatkuuko sama sytkäongelma vielä tälläisessä uudemmassakin Haltech Platinum Sport GM-boksissa Tämänkin pitäisi sopia suoraan 1227165-boksin tilalle ja mennä ainakin F-bodyn johtosarjaan (TPI 1986-1989). Ja tämä Sport GM-boksi ilmeisesti ymmärtää jo laajakaista lambdan-signaalia ja käsittää jonkunasteisen "autotune" AFR-target säädönkin ? http://www.haltech.fi/kuvat/2012_HALcatalogue.pdf ja sivu 8 ... Latasin ohjekirjankin ja siina ei mainita trigger angle asetuksista mitaan, jos kulmaa ei saa asetettua 114 asteeseen ongelma on sama kun vanhemmalla boksilla. Nayttais pystyvan saatamaan lamdalla mutta ymmartaakseni kylla vanhakin sen osaa. Paras ominaisuus on VE taulukko joten tama boksi ymmartaa MAF signaalin ja saato on paljon helpompi/tarkempi Link to comment Share on other sites More sharing options...
GTATL Kirjoitettu 16. Elokuuta, 2013 Jaa Kirjoitettu 16. Elokuuta, 2013 Kiitosta! Kone laulaa hyvin ainakin 4000 rpm saakka ja se riittää aika pitkälle kaupunkiajossa. Suurin päänvaiva on tuo kylmäkäynnistys, koneeseen menee kakkua liikaa muutaman minuutin aikana ja on tukehtumaisillaan. Tuo "Idle Speed Control" ja sen "number of steps", "cold min position", "hot min position", "cold opening position %" ja "hot opening position %" on itselleni melkoista hepreaa. ok, tama kylmakaynnistys on aikas monimutkainen saataa kun aikas monta kartaa vaikuttaa samaan aikaan Coolant Temperature corretion; tama kartta pidentaa ruiskupulssia jaahdytysnesteen lampotilan mukaan Post Start Map; tama kartta pidentaa ruiskupulssia halutun maaran ja ajan kaynnistyksen jalkeen. Number of steps = Kuinka nopeasti tyhjakaynti moottori liikkuu, mita suurempi luku sen hitaammin kara liikkuu. Cold min position = kuinka paljon kara on auki kun kone on kylma, eli talla saadaan tyhjakaynti hiukan ylemmas kun kone on kylma 100% kokonaan auki ja 0% kiinni hot min position = sama kun ylempi mutta kuumana Cold opening position = talla "napataan" kierrosten lasku kiinni IAC.lla mita suurempi % luku sen hitaammin kierrokset laskee tyhjakaynnille kylmana Hot opening position = sama kun ylempi mutta kuumana Sori etta kesti vastata kun olin keikalla ja netti laivoilla on aikas hidas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fenix Kirjoitettu 24. Tammikuuta, 2015 Jaa Kirjoitettu 24. Tammikuuta, 2015 Osaisitko kertoa, että jatkuuko sama sytkäongelma vielä tälläisessä uudemmassakin Haltech Platinum Sport GM-boksissa Selvisikö tämä sytkä ongelma platinumin osalta? Link to comment Share on other sites More sharing options...
pile Kirjoitettu 25. Tammikuuta, 2015 Jaa Kirjoitettu 25. Tammikuuta, 2015 Jakajahan ei muutu miksikään vaikka poksia vaihdetaan. Tuo GTATL:n mainitsema jakajan ongelmahan ei katoa mihinkään. Jakajaa muokkaamalla tuosta ongelmasta pääsee eroon. joskin jakaja trikkaajana on aina epätarkempi kuin kampiaksilalta tehty trikkaus.Kiekko ja anturi ei ole suuri investointi jos vertaa esim. poksin hintaan. Mielestäni asiaa ei kannata jättää puoliväliin. Tuo gt1 anturi piisaa normi katuvessassa mutta jos konetta pyöritetään yli 7000rpm niin suosittelen hankkimaan nopeampaa anturia. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fenix Kirjoitettu 26. Tammikuuta, 2015 Jaa Kirjoitettu 26. Tammikuuta, 2015 Jakajahan ei muutu miksikään vaikka poksia vaihdetaan. Tuo GTATL:n mainitsema jakajan ongelmahan ei katoa mihinkään. Jakajaa muokkaamalla tuosta ongelmasta pääsee eroon. joskin jakaja trikkaajana on aina epätarkempi kuin kampiaksilalta tehty trikkaus.Kiekko ja anturi ei ole suuri investointi jos vertaa esim. poksin hintaan. Mielestäni asiaa ei kannata jättää puoliväliin. Tuo gt1 anturi piisaa normi katuvessassa mutta jos konetta pyöritetään yli 7000rpm niin suosittelen hankkimaan nopeampaa anturia. Saisinko vielä opastusta rautalangasta väännettynä kuinka tuo triggeröinti olisi viisainta toteuttaa. Tällä hetkellä jakajana on msd 8366 http://www.summitracing.com/int/parts/msd-8366 Markkinoilla näyttää olevan erilaisia systeemejä (magnet yms.). Mikä toimii Haltechin kanssa ja mikä ei. Olisiko tässä hyvä hinta / laatusuhde ja tpi dampperin kanssa vissiin 7" kiekko ok? http://www.summitracing.com/int/parts/fst-301270 Tuon fastin setin kiekko on vain 3.2mm ohut, joten hihnapyörille ei hyvällä tuurilla tarvitsisi tehdä uudelleen linjausta? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fenix Kirjoitettu 26. Tammikuuta, 2015 Jaa Kirjoitettu 26. Tammikuuta, 2015 Kysytään toisin eli mitkä kaikki menee uusiksi anturin ja kiekon ostamisen lisäksi? Voiko nykyisen jakajan sisuskaluja vaihtaa vai pitääkö hankkia tilalle "crank trigger jakaja"? En löytänyt netistäkään selvennystä kuinka tuossa systeemissä toi kipinän kiertokulku oikein toimii. Link to comment Share on other sites More sharing options...
GTATL Kirjoitettu 26. Tammikuuta, 2015 Jaa Kirjoitettu 26. Tammikuuta, 2015 Haltekkia trikataan suoraan kampiakselilta ja jakajasta tuleen ns. kylmajakaja Kiekko+anturi ja menoksi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Soppa Kirjoitettu 27. Tammikuuta, 2015 Jaa Kirjoitettu 27. Tammikuuta, 2015 Anturin pitää olla tyyppiä hall, sitten triggaa kiekon kanssa. Mulla MSD:n setti johon vaihdoin pelkän anturiosan ja pelittää. On tosin huonompi kuin tuo Fast, kun on varmaan sentin paksu kiekko. Link to comment Share on other sites More sharing options...
z 28 jari Kirjoitettu 27. Tammikuuta, 2015 Jaa Kirjoitettu 27. Tammikuuta, 2015 Miten sitten mahtaa pelittää tuo fastin kiekko jos siirtyy käyttämään hall anturia.Noissa gt-1:n spekseissä annetaan triggerikiekon minimipaksuudeksi varttituuma. http://sensing.honeywell.com/index.php?ci_id=50369 Eihän se yhtähyvä vaihtoehto ole tuo fastin alkuperäinen anturi kuin hall anturi jonka signaali viedään suoraan aivolaatikolle.Toi fastin alkuperäinen toimis varmaankin jos sen veis sytkämoduulille(joka tekis siitä kanttiaaltoa).Tokihan toi magneettianturin ulostulosignaali on paljon häiriöherkempi kuin hallin antama kanttiaalto. edittiä antureista/triggrikiekoista(postaus 2): http://forums.holley.com/showthread.php?15424-FAST-Crank-Trigger-Wheel crank trigger/hei module: http://www.chevytalk.org/fusionbb/showtopic.php?fid/35/tid/231566/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fenix Kirjoitettu 29. Tammikuuta, 2015 Jaa Kirjoitettu 29. Tammikuuta, 2015 Kiitos Jari viimeisistä linkeistä. Nyt avautui hall, vr1, ferrous / magnetic termit ja toiminta. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään