Jump to content

gta -89 peltisarjat ja putkisto


camo86

Recommended Posts

Eli tommonen 5.7 gta tuli hommattua ja pitäs piristellä..eli katinhan saa ottaa pois..ei merkintää otteessa vähäpäästösyydestä ja vm-89

onkohan siinä joku ilmapumppu kun pakosarjoissa ne saaste tai jotku putket..????

Link to post
Share on other sites

Eli tommonen 5.7 gta tuli hommattua ja pitäs piristellä..eli katinhan saa ottaa pois..ei merkintää otteessa vähäpäästösyydestä ja vm-89

onkohan siinä joku ilmapumppu kun pakosarjoissa ne saaste tai jotku putket..????

Jos on alkuperainen niin siina on ilmaputket pakosarjassa,egr jne. Kannattaa tehda suunnitelma ja jonkunlainen budjetti sille niin ei tule ostettua liian "pienia" osia. Esim vakio koneen kanssa toimii paljon paremmin 1 1/2" pakosarjat, mutta ne jaa aika nopeesti pieniksi kun tehoa tulee lisaa ;)

Link to post
Share on other sites

Mitäs siel helman alta löytyy..? Katti vai? Samasta kapineesta kyse..

Onnea ostokselle = auto on läpimätä  :-X

Ilmastointi taisi olla ainoa joka toimi kun sen myin.......

Link to post
Share on other sites

Siis kyseessä nettiautossa oleva valkoinen gta..onko kyse samasta autosta? Käsirahan vasta maksanut..saudiarapiasta tuotu.. Tietoa lisää jos joku tietää et kannattaako ostaa..

Link to post
Share on other sites

Huh huh..meinas kylmä hiki tulla ottalle... ;D

Sinänsä olis tietysti hyvä, että hiki tulee ennen ostamista. Itsehän sen ostoksensa joutuu tutkimaan ja kaupasta vastuun kantamaan. 
Link to post
Share on other sites

Minkä kokoset sarjat kannattas kerralla ostaa kun kannetkin vaihtuu jossain vaihees parempiin. Pitkät vai lyhyet? Ja riittävän kokosta putkea perään? Jos jollain omakohtasta kokemusta ni jakoon vaan..

Link to post
Share on other sites

Minkä kokoset sarjat kannattas kerralla ostaa kun kannetkin vaihtuu jossain vaihees parempiin. Pitkät vai lyhyet? Ja riittävän kokosta putkea perään? Jos jollain omakohtasta kokemusta ni jakoon vaan..

pitkät ehdottomasti jos aiot tehoa hakea m/ hooker super comp on kohtuu edullinen  sarja 1"3/4 primääreillä ja 3" collectoreilla. siihenkun vielä väkästelet oikeat tuplaputket niin ei jää pakopuolelta tehot kiinni. itse aikoinaan testasin dynossa , eroa  edelin lyhyet+back cat vs. hooker pitkät + 3" tupla puket h-putkella. eroa oli pitkien sarjojen+ tuplaputkien eduksi  jotain +33hv ja 60nm.

-edit- liity jäseneksi  ;)

Link to post
Share on other sites

Gta kotiutettu ja kantissa ilta märällä menty mut jatkossa toivon mukaan jotain muuta.. Mitä liityymiseen tulee niin ens viikolla kyllä.. Mitä mieltä kannattaako sarjat ostaa eBay:n kautta vai muutama kymppi lisää ja sarjat kainaloon tiskiltä suomesta? Mikki kyl pysyy kädessä joten putkia voi rakentaa itekkin mut sarjoja ei jaksa alkaa varkkää..

Link to post
Share on other sites

pitkät ehdottomasti jos aiot tehoa hakea m/ hooker super comp on kohtuu edullinen  sarja 1"3/4 primääreillä ja 3" collectoreilla. siihenkun vielä väkästelet oikeat tuplaputket niin ei jää pakopuolelta tehot kiinni. itse aikoinaan testasin dynossa , eroa  edelin lyhyet+back cat vs. hooker pitkät + 3" tupla puket h-putkella. eroa oli pitkien sarjojen+ tuplaputkien eduksi  jotain +33hv ja 60nm.

-edit- liity jäseneksi  ;)

Jos mosa pysyy 350.sena ja ei ole tarkoitus vetaa vartilla koko ajan 1 5/8" primaari vois olla parempi. 1 3/4" antaa varmasti enemman potkua 4k-5 krpm, mutta 1 5/8" toimii paremmin 2k-3k rpm jolla normista kurvaillaan.

Link to post
Share on other sites
  • 2 years later...
  • 5 weeks later...

Tuossa tutkiskelin nettiä ja sen perusteella alkaa olla tuo mun 3" id putkisto virtauksensa ylärajalla  :(  Löytämieni laskureiden ja taulukoiden mukaan 3" riittää n. 330-350 hp.

Putkiston suurentamisen pullonkaulaksi nousee Y-putki joka on 3", sen joutuis palastelemaan ja vaihtamaan isomman yhdysputken.

Link to post
Share on other sites
JohnnyMichael

Tuossa tutkiskelin nettiä ja sen perusteella alkaa olla tuo mun 3" id putkisto virtauksensa ylärajalla  :(  Löytämieni laskureiden ja taulukoiden mukaan 3" riittää n. 330-350 hp.

Putkiston suurentamisen pullonkaulaksi nousee Y-putki joka on 3", sen joutuis palastelemaan ja vaihtamaan isomman yhdysputken.

 

Omasta kokemuksesta voin todeta, että kyllä 3" putki riittää  hieman kovempiinkin tehoihin. Todistettavasti 357hp pyöriltä, eli kyllä 3" riittää 400hp asti hyvinkin.

Todennäköisesti tuosta mun käytössä olleesta Edelin 3" SDT cat-backista virtausta haittaa ensimmäisenä takapönttö, kun siinä käryt kääntyilee sisällä edestakas.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Omasta kokemuksesta voin todeta, että kyllä 3" putki riittää  hieman kovempiinkin tehoihin. Todistettavasti 357hp pyöriltä, eli kyllä 3" riittää 400hp asti hyvinkin.

Todennäköisesti tuosta mun käytössä olleesta Edelin 3" SDT cat-backista virtausta haittaa ensimmäisenä takapönttö, kun siinä käryt kääntyilee sisällä edestakas.

Mitä nyt on aihetta tutkiskellut lisää, niin noilla tehoilla pitäisi alkaa jo putkiston rajoittamaan. Eihän tehon nousu lopu johonkin tiettyyn lukemaan, vaan vastapaine putkessa alkaa syömään tehoa ja isommalla putkistolla saataisiin muutama hevosvoima lisää. 400 hp:n kohdalla kolmetuumainen putki syö eri lähteiden mukaan 10-20 hp.
Link to post
Share on other sites

Taitaa tuossa teholuokassa olla jo aika iso merkitys muullakin kun vain koolla. Mutkien jyrkkyys, vaimentajat jne.

Periaatteessa sopiva/riittävä virtausnopeus putkessa lisää tehoa aiheuttamalla alipainetta alkupäähän. Liian iso putki ei sitä tee. Toisaalta ykskin ahdistava kohta tappaa virtauksen jatkuvuuden ja alkaa aiheuttamaan painetta.

Kyllä siitä 3" putkestakin aika paljon kaasuja mahtuu kunhan on suora...

Link to post
Share on other sites

3.5" & 4" catbackeja löytyy valmiina vai meinasitko ihan tuplaputkistoa?

Kaveri teki lyhyiden hookereiden jatkoksi tupla 2.5" alkuperäistä reittiä motonetin pätkistä.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...