Jump to content

Black-Red RS


Juza89

Recommended Posts

Kuinkas vanhaa bensaa tankissa on? Ensiavuksi RE85-bensaa sekaan ja uusi yritys  m/

 

Tammikuussa  laitoin 10L uutta bensaa ja nyt tällä viikol laittanu 15L uutta bensaa(melkein tyhhjään tankkiin).  Tarttee sit varmaan kokkeilla tuota RE85 kikkaa.

Link to comment
Share on other sites

Ota päästölappu jostakin korjaamolta ja laita re85 aluksi 1/3 bensan sekaan ja tarvittaessa lisää.

Liian vahva etanoliseos vetää lambda arvon muutoin llian laihalle kierroksilla.

Tyhjäkäynnillä sitä ei edes mitata.

Link to comment
Share on other sites

Sävyeroja,itikoita on, mutta olosuhteisiin ja amatööriin joka o viimeks ruiskun kans maalannu(kokeillu) joskus vuon 2006-2007, ni olen khyll ihan tyytyväinen.  Koko auto myllyttää viel jossain vaihees, ni saa vanhan maalipinnan naarmutki hävitettyy.

punamusta.JPG.584d7e7beaf8d95feaacb23a6acc53c1.JPG

Link to comment
Share on other sites

Eipä auttanu etanolikaan...

Tyhjä käynnil nippanappa/kiikunkaakun sallituis(lambdan olles 1,25) ja sitt kierroksill pomppas HC 300-400 ja lambda 1,33.  Happi seilas jossain 2,6-3,3 välillä.

Nyt tilailee uus lambda ja jossei sitt ala toimii, ni nostan omat kädet pystyyn ja vien jenkki korjaamol ja maksan itteni kipeeks... stn  >:(

 

 

Link to comment
Share on other sites

Onhan perusasiat varmasti kunnossa, eli tulpat/tulpanjohdot/virranjakajan kansi/pyorija/puola ja syttyksikko? Sytyksen ajoituksellahan vois hiukan kokeilla miten se vaikuttaa seoksiin, eli hiukan ennakkoa pois/lisaa vois saada napparasti paastoista lapi. 

Link to comment
Share on other sites

Onhan perusasiat varmasti kunnossa, eli tulpat/tulpanjohdot/virranjakajan kansi/pyorija/puola ja syttyksikko? Sytyksen ajoituksellahan vois hiukan kokeilla miten se vaikuttaa seoksiin, eli hiukan ennakkoa pois/lisaa vois saada napparasti paastoista lapi.

 

Tulpat vaihdoin peltisatsien yhteydessä talvella, tulpanjohdot ja muut sytytys vermeet uusittu edellisen omistajan toimesta viime vuonna(2013).  Sytytyksen ajoituksen sopivuudest en osaa sanoa, kun ei oo ajoituslamppua itsellä, eikä tullu pajalla korjaajan kans mieleen tarkastaa sytytyksen ajoitusta.

Huomen aamul  saa ainakin ton Bosch LSH25 lambdan paikalliselta fixus-ketjun puljust,ni pääsee sen asentamist ihmettelee.

Link to comment
Share on other sites

Tulpat vaihdoin peltisatsien yhteydessä talvella, tulpanjohdot ja muut sytytys vermeet uusittu edellisen omistajan toimesta viime vuonna(2013).  Sytytyksen ajoituksen sopivuudest en osaa sanoa, kun ei oo ajoituslamppua itsellä, eikä tullu pajalla korjaajan kans mieleen tarkastaa sytytyksen ajoitusta.

Huomen aamul  saa ainakin ton Bosch LSH25 lambdan paikalliselta fixus-ketjun puljust,ni pääsee sen asentamist ihmettelee.

Tarkista sytyn ajoitus kun seuraavaksi on mahdollisuus :)

Link to comment
Share on other sites

Virtalukon pohja, onko vaihdettu? Jakajan sisällä oleva syttymoduli kannattaa varmistaa et on kunnossa.

 

En ainakaan tiedä, että olisi vaihdettu. Jotain siel on kyllä räpelletty kun VATS:n johdot poikkaistu ja avaimen reunoille tulevista "korvista" on toinen poikki.

Täytyypi sitten huomen varmistaa varmuuden vuoksi nuo sytkävermeet.

Link to comment
Share on other sites

Mieluummin varmista vielä ennenkuin teen kytkentöjä (kerta en ole sähkömies).

Voiko tuon lambdan lämmityksen ottaa bensapumpun releeltä lähtevästä tan/white johdosta vai otettava muualta?

Jos nyt sähkökaavioita tulkitsin oikein niin tuon värisestä johdossa ois virta vasta avaimesta käännettäessä.

 

ECM:n maadoitus on ilmeisesti jossain keskellä rintapeltiä/moottorin takaosassa, ilmeisesti tan-värinen johto vaiko black?

Kiitoksia jo etukäteen.

 

Link to comment
Share on other sites

Lämmitettävä lambda paikoillaan ja vähän ainakin tuntu siltä, että olis alkanu käymään paremmin, mutta ei nuolaista ennenkuin tipahtaa. Sytytykselle en nyt tehny mitään, katotaan sitä sitten jollei saar sopivia lukemia.

Link to comment
Share on other sites

No eipä sitt vieläkään saatu toivottuja tuloksia... Muuten näytti hyväksyttäviä lukemia, mutt lambda seilaa 1,09 - 1,20 välillä..pääsääntöisesti näytti 1,16.  Ajoituslampulla jäi kattomatta (johtuen laitteen toiminta varmuudesta).

Nyt lopetan omalta osalta tämän kanssa leikkimisen ja hermojen säästämiseksi soittelen huomen muutamaan paikkaa, josko jompikumpi kerkiäisi kattomaan tuon kuntoon 2 viikon sisällä, ettei tartteis sitt uudestaan katsastaa.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

..jepsjeps... Eipä oo vielkään kunnossa ja nyt sitt tier koska tulee ajoon. Korjaajan kanssa juteltu tänäpe ja kone vaan tahtoo käyr laihal. Kolmee vaihtoehtoo tarjoili:

3. Asennetaan säädettävä regu, ett joss painei nostamall ruppeis tuuppaa enempi ainet. 

2. Koettais huijata moottorin lämpöanturia kylmemmäksi, jotta lisäis syöttöä. 

1. sitt jossei nää auta viimesenä vaihtoehton: Hommattava/ asennettava säädettävä boksi, taikka joku tekis vakio boksiin muutetun ohjelman.

 

Korjaajal nytt kesätuuraus kiiruita, joten kerkee leiman korjausaika menee umpeen... sovittiin, ett kattoo ku kerkeää ja käyn sitten katsastamas uudestaan.

 

Lieväste sanoen alkaa vittuttaa tuon vehkeen kans  >:(

...jaaniin lisätään ny viel, ett skl:n syylärikin alko vuotaa vasemmasta yläkulmasta... varmaan hommat, joku kunnon alumiininen syyläri jatkotoimenpiteitä aatellen...

Link to comment
Share on other sites

En oo nyt ite tehny autolle mitään pariin viikkoon, kerta ollu korjaajan pihas ja hän katsellut sitä aina kun on muilta töiltä kerennyt. Harrastanut jenkkejä nuoresta asti, ni luotan että tietää mitä tekee ja saa sen kuntoon jossain vaihees.

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...