Jump to content

Black-Red RS


Juza89

Recommended Posts

Tuossa nyt umpio hollilla, vielä tarvii kiinnitys raudat tehdä/ muokkaila aukkoa, puskuria tarttee kelien lämmettyä hieman kuidutella umpion reunoilta, että saadaan tiiviimpi sopivuus. Uusi puskurin ylätuki on vielä hieman vaiheessa, mutta eiköhän se siitä valmiiksi saada  :)

  Tuo peltikehikko  missä  valojen aukot, syylari, ilmastoinnin kenno ovat, tulee vielä jossain vaiheessa tehtyä ns.puhtaalta pyödältä, mutta nyt saa kelvata muokattuna.

E36_headlight_swap.thumb.jpg.7f85e2f2c6cb2464dafb65077766366d.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

GM:hän käyttää yksi johtoista liitintä Proportioning Valve:ssa ja se menee taas mittaritauluun samaan valoon kuin käsijarrun merkkivalo (jos nyt olen ymmärtänyt oikein). Wilwoodi käyttää kaksi napaista liitintä ja ilmoittaa tämän olevan jarruvalojen katkaisija, eli toiseen napaan jatkuva (hot) 12V ja toinen jarruvaloille.

Kysymys kuuluukin pystyykö wilwoodia kytkemään noilla ohjeilla GM:n proportioning valven piuhaan, vai alkaako sauhu nousemaan jostain?

 

Switch Connections:

If your vehicle is already equipped with a brake light

switch on the brake pedal, the switch in the combination valve does not

need to be used, and it may be removed. Plug the unused port with a

1/8-27 NPT pipe plug (not included). For all other applications, or if you wish

to eliminate the switch on the brake pedal, use the switch in the

proportioning valve block.

1.Before connecting the lead wires, cut the ends (that do not have the

clip) on a 45° angle.  Coat both cut ends with Dielectric Grease to ease

sliding the wires through the holes in the dust boot.  Slide the clips onto

the spade connectors and cover with the dust boot.

2.Connect one lead of the brake light pressure switch to a 12 volt, 15 amp

fused circuit. This should be a battery direct, always hot circuit. Do not

use an ignition key switch activated circuit.

3.Connect the other pressure switch wire to the lead wire going to the

brake lights.

4.Be sure the brake lights are properly grounded, and all connections are

secure and insulated.

 

Valot olisivat nytten paikoillaan. Liittimet puuttuvat vielä, erinäisten "saatavuus ongelmien" vuoksi. Nyt tulevat saksan ebay:stä viikon sisällä.

camaro_proportion_valve1.thumb.jpg.a53b74be7ba559723d7e2b451245340c.jpg

BMW_E36_angel_eyes_on_3gen_camaro.thumb.jpg.3230090572ae59e3643d03ca69afeff2.jpg

Link to comment
Share on other sites

Tuotaa, onko sillä erillisellä jarruvalokytkimellä tarkotus suorittaa jotain erityistoimintoja?

Jarruvalot ja seisontajarrun merkkivalo kyllä toimii vaikka jättää sen propovalven liittimen irtaalleen.

 

Link to comment
Share on other sites

Tuotaa, onko sillä erillisellä jarruvalokytkimellä tarkotus suorittaa jotain erityistoimintoja?

Jarruvalot ja seisontajarrun merkkivalo kyllä toimii vaikka jättää sen propovalven liittimen irtaalleen.

 

Ilmoittaa kaiketi neste vajauksen jotenkin proportioning:in jousten paineesta. Mutt periaattees khyll tulee ilman sitäkin toimeen, muistaa vaa välil vilkasta nestepinnan, eikä vasta sitten kun poljin menee pohjaan  ::)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Kytkin nyt entisen proportioning liittimen tuohon wilwoodiin, toimii sitten jos toimii, mutt eipähä roiku ylimääräisiä johtoja vapaana. Valojen liittimet seikkailee kaikeketi jossain päin tzekkiä täll hetkell... tarttenee koht tehä apikoista väliaikaset liitännät.

FondMetal:n 18x8" vanteet tuli hommattua pääsiäisen, edellisellä viikolla kerkesin korjaus hitsaamaan kanttari vauriot kolmesta. Aikast oudolta tuon alumiinin TIG hitsaaminen tuntui, tartteis aika paljon enempi sitä hitsailla, ett menis rutiinilla  :D Rengastus kaikissa 245/40 R18 + 2kpl 10mm spacerii tartteis sorvailla alkuviikosta(mustasta raudasta).

Tuossa vielä kuvaa käsijarrua varten tehdyistä raudoista(vanteista sitten kun muistan):

handbrake_braket_1.jpg.9dd5a43a9cbec19735afdad4a80bf173.jpg

handbrake_braket_2.jpg.698dc024d855b05cfaa1a9afafe9c66a.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Valot ois kytketty( en viel tosin testannu), spacerit sain viime torstaina tehtyä. Akun siirto takakontttiin jäi tekemät 2015-16 talven, niin nytt sitä näpräilty. Päävirta kaapeli 70mm2 hitsauskaapelia. Odottelen viel ett posti tois jakoblokin, virta-/ maadoitusliittimiä ja tarveis viel käyr hakemas startille & laturille 35mm2 kaapelit ja alkuperäiseen virranjako pisteelle varmaan 10-20mm2 kaapelia.

 

Tarttee jossain vaiheessa mitata nuo alkuperäiset etuiskarit, kun rockauto antoi erivalmistajilla seuraavia mittoja:

                                Compressed Length (in)        Extended Length (in)            Stroke (in)

KYB 735001                            12.91                                  19.65                            6.73

KYB 236001                         12.87                                  19.65                            6.77

MONROE 71728                 10.25                                  17.40                            7.15

MONROE 801728                 10.25                                  17.40                            7.15

GABRIEL G56700                 10.57                                  17.19                            6.62

 

Niin tartteepi (jossakin vaiheessa) kysästä LowToys:lta, että löytyisikö jokin sopiva iskari tähän kiesiin https://lowtoys.mycashflow.fi/category/40/yleismalli-tolpat . (liitteissä kuva yhdestä)

 

ps. Kuinka monella on T56 manuaalissa orig. bellhousing? Ilmeisesti kestää kohtuu hyvin mutta mielen rauhan kai saisi kun hlaittaisi QuickTime:n valmisteen.

75561_diagram__53855_std.jpg.d0f25d3d9932c9b2e58c28c229817e36.jpg

Link to comment
Share on other sites

Juuh tiedossa on, että esim Ridetech tarjoaa level1 sarjaa vakio paikoille ja siihen vaihtoehtoon päädytään mikäli ei onnistu "coil over" tyyppinen toteutus. Gen 4  camaroon ja birdiin löytyiskin haluamat osat level 2 sarjana, parempi handling/performance.

 

edit.

Takapäähän ei ole muodostu ongelmaksi, kerta Ridetech:lta saa 3-4gen f-bodeihin saman setin:

http://www.ridetech.com/store/1982-2002-chevy-camaro-rear-shockwaves-hq-series.html

Link to comment
Share on other sites

 

ps. Kuinka monella on T56 manuaalissa orig. bellhousing? Ilmeisesti kestää kohtuu hyvin mutta mielen rauhan kai saisi kun hlaittaisi QuickTime:n valmisteen.

 

Mulla on ainakin ihan tremecin vakiokoppa ja hyvin on kestäny 900nm vääntöä. Sikälihän tuollainen Quicktime olisi turvallisempi, jos sattuu vauhtipyörä/kytkin räjähtään, niin saattaa säästyä viiltävältä kivulta sääriluun seudulla.  ;D

Link to comment
Share on other sites

Startin & laturin johdot vaihdettu . Miten täällä porukka on menetellyt laturin johdon kanssa sulakkeela vai ilman? Tuossa muuttuu alunperin virranjako pisteen päässä johto oranssiseksi fusible linkiksi ja sen mustassa mötikässä lukee 14.

Link to comment
Share on other sites

Mulla on 300a sulake akun päässä.

Laturin vanha johto otti joskus vahingossa kontaktia venakoppaan kun unohtui akku irroittaa.

Osa siitä pikkujohdosta kärventyi missä fussible link on ja liitin sen pään jakoblokkiin.

Link to comment
Share on other sites

Lähti se käymään ilman että liekkejä näkys missään  ;D  https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10210758451376181&id=1196822342&ref=bookmarks

 

Päävirtapiuhoissa ei ole nyt sulakkeita  ts. saksalaisittain mennään (katsotaan ny laitanko jossain vaiheessa). Valot toimii muuten, mutta toinen releistä tarvitsee kaiketi vaihtaa 5-napaiseksi. Pitkät päällä palaa vain pitkät ja bemarin lyhkäsissä/pitkissä on vain yksilankainen polttimo.

Jarrut tarttee uudelleen ilmata ja hakea paineet kohdilleen. Line lockerista viel kytkeä "virtalukon takainen" piuha, jahka mittarilla löytyy sopiva.

Eli kattoony jos menisi huomenna kyselee konttorilta siirtokilpiä ja sitten joku päivä muutos-/ katsastus :)

Link to comment
Share on other sites

  Jarruille en kerennyt tekemän mitään, mutta valot toimii nytten niinkuin kuuluu. Pitkien releen vaihdoin 5 napaiseksi (heräte kytkee virran releen napoihin 87/87b) ja haaroitin toisen lähdön lyhyiden releen valoihin menevään piuhaan.

  Tulpanjohdoille tein pitimet teknisestä muovista, kun en löytänyt biltemasta (joskus ollut myynnissä) alumiinisia tulpanjohdon pitimiä. Kuskin puolen sai aika kivuttomasti toteutettua. Hantin puolella hieman haittasivat nuo kennoston/imusarjan vesiletkut, mutta sopisivat kuitenkin.

  Jakoblogin kiinnitystä tarttee vielä hieman muuttaa. Nyt on suoraan omasta muovilevystä rungossa. Ajattelin kiinnittää muovilevystä johonkin välikappaleeseen, joka on sitten rungossa kiinni, ettei pääse vahingossa syntymään maakontaktia.

  Kuvia vielä akun telineestä (vähän sumea) ja tulpanjohtojen pitimistä:

battery_case.thumb.jpg.0aea725f2513ac49c801cb5b75a280d4.jpg

spark_plug_wires_holder.jpg.a8f6aa1d05a8122447d0610ba5b5fb8c.jpg

Link to comment
Share on other sites

Jakoblogin kiinnitystä tarttee vielä hieman muuttaa. Nyt on suoraan omasta muovilevystä rungossa. Ajattelin kiinnittää muovilevystä johonkin välikappaleeseen, joka on sitten rungossa kiinni, ettei pääse vahingossa syntymään maakontaktia.

 

Mulla on myös samalla tavalla pultattu blokit rungosta entiseen akun syvennykseen ja kannet varmistettu nippusiteillä.

Väliin laitoin kumimaton.

Täytyy tehdä vielä joku peitelevy päälle niin tulee siistimpi.

IMAG0233_1.thumb.jpg.f2190575b8d425542064305ad9ef1647.jpg

Link to comment
Share on other sites

Tuommonen tuosta omasta tuli(vähä krouvi ehkä, mutt toimiva). Löysin töistä sopivan kokosen pala 8mm PTFE levyä, ni käytin sitä sitten tuossa.

 

Ja nyt olisi sitten hieman cruisailtu siirtokilvil  8) Tiistaihin asti otin ajoaikaa, sillo katotaan pyöränkulmat kohdille(aika hyvin tuntuis olevan kohdilla) ja mitataan päästöt.

 

Jarrut tasapaino tuntuisi olevan kohdillaan, mutta vaikka kahteen otteeseen ukkon kanssa ilmannu jarrut, niin polkimessa tuntuu alussa "pehmeyttä" kohta ja 100:n vauhdissa tämän "pehmeys"  tuntuu vähän turhan isolta ennenkuin jarrutuntuma  tuntuu hyvältä. Ihankuin vieläkin olisi ilmaa jossain, vaikkei nipoista tule muutakuin nestettä. Aina tuossa on kyllä ollut poljin "pehmeä" ylhäältä, mutta ei mielestäni näin paljon.

  Käsijarrua tai sen taustalevyä tarttee säätää... taustalevy ottaa tod.näk jarrulevyyn kiinni rohinasta päätellen.

jakoblogi.jpg.4924dae174f17a6d7a227484df6041bd.jpg

siirtokilpimiina.jpg.f1932bdb2399f3aef41c0f69db3bb2f4.jpg

Link to comment
Share on other sites

Aurauskulmat saatu kohdilleen. Korjaaja koettaa huomen keret ihmettelemään päästöt kohdilleen.

 

edit:

En tiiä, vähän hinnan puolesta kirpaisis, mutt helpottais varmaan nykyistäkin kokoonpanoa ja eikä varmaan ois tulevaa silmälläpitäen huono valinta.

https://www.autoracing.fi/innovate-laajakaistalambda#

 

vanhoilla renkailla olikin jo pitovaikeuksia  :W

renkaat_loppu.jpg.0686a38c9cf4f58323d887fbaa2d0af8.jpg

Link to comment
Share on other sites

Jepsjeps, korjaaja sai päästöt kuntoon tänäpe. Ilmeisest eilinen kenkiminen/ lukkoperän testaaminen ei ainakaan ollu haitaks, kun oli lukemat saatu papereille ilman kikkailuja  :D Bensanpaineet oli ainakin nostettu 12:sta -> 13:sta.

Huomenna soitella konttorille ja kysellä maanantaihin aikaa muutos-/katsastukseen. Juhannusajot jää ny ajamat, mutt tarttee viel vaihtaa uudet jarrupalat (ainakin taakse), ilmata viel kertaalles jarrut ja hieman suuntaila viel ajovaloja.

Tilasin englannin ebay:sta Innovate DLG-1: Dual Lambda Wideband. Kattoo sitten koska ruvetaan asentelee. TBI:n ecm:ssä tuosta ei saa molempia käyttöön, mutta tarkoitus olisi siirtää nykyinen lambda x-putkessa olevaan paikkaan ja antaa sen hoitaa ecm:ää edelleen ja Innovate olisi sitten erillään vaan kertomassa, että millaisilla seoksilla puoliskot menee.

2017_pAAstAt_tyhjAkAynti.jpg.25db656aeaeba5ea1fe725851c43a17c.jpg

2017_pAAstAt_kieroksilla.jpg.8c20eebe2ab8100896b74a620ab77fc7.jpg

Link to comment
Share on other sites

Dodiih aamulla saatu camaron muuto-/katsastus suoritettua  \m/

jarrut edessä 4,2Kn, takana 1,9Kn, käsijarru 2,3Kn ja 2,4Kn. Kokonais jarruvoima 4,7Kn/2,7Kn

Katsurikin totes, ett hyvät jarrut  :D   

 

  Ja ettei olisi liian helppoa, töistä tullessa kuulus metallinen kolahdus pysähdyin ja ei näkynyt mitään ihmeellistä ja kaikki tuntu toimivan. Pihalla peruuttaessa löi edestä jarrupiukkaan kuin käsijarru, nooh kuskinpuolen etusatulasta oli ylimäinen pultii lähteny pakosalle  ??? m- onneks ei käyny mittään. Huome hakkee uus pultti ja laittaa täll kertaa myös varmuudeks kierrelukitetta.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Sytkän säätöä ollut tänään. Tuossa muutaman kerran pistänyt merkille, että täyskaasu kiihdytyksessä tuntuu vähän kuin jokin satunnaisesti jarruttaisi menoa. Taajamassa kun ajaa lämpösenä ja kiihdyttää puolkaasulla, niin vähän helinän kuulone ääni kuulunu.

WinAldl:llä näytti muuten ok mutta spark count esiintyi useimmiten 5-13(osumina) 1400-1700rpm ja 1-5 satunnaisilla alueilla. Oma ajotuslamppu näytti 7' pudotin kuuteen (chiltonin antama ennakko). Ei mainittavaa muutosta, pudotus neljään, tuntui vetävän paremmin ja sparc count pahimmillaan 4-8, muuten 1-2. Pudotin viel 2':n ja nyt 1400-1700 alueella spark count 1-2, eikä ainakaan helistävää ääntä nyt kuulunut.

Kattelin piruuttani ennakko myös est-piuha kiinni (tällöin en säätänyt) ja näyttäis ecm säätävän sen 20-22'  (mikä tuntuu kyll paljolta, sikäli mikäli tuo nyt on "oikein" tulkittu) nooh mutt näillä taas mennään ja ihmetellään

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Pelittänyt ihan ok:sti, mitä nyt kerran kylmästartissa ei meinannut pysyä tyhjäkäynnil käynnissä ja eilen sama juttu puol lämpimällä koneella, mutta alkanut kuitenkin toimimaan. Liekö IAC likanen tai sitten alkaa olee vaihdon tarpeessa (standartin versio paikoilla, kun oem antautunut pari vuot sitten).

 

Tuli tuossa eilen yöllä hieman testailtua mitä tuo ny mahtaisi kulkea  :W 180-185 mittarin mukaan ja sitten tais kipinä kadot hetkeks tai jokin loppus kesken. Selvästi kuulosti kuoleelta kohdalta  ::)  mutt o tuo kyll iha hirvee jousitus 100 -> ylöspäin pienikin notkaus ties ja liikerata tuntuu hirveeltä. Kai se WS6 versio olis edes hieman parempi  ;D nooh mutt näillä mennään ja ihmetellään.

 

Edit:  Jos oikein ymmärsin niin tbi on rajoitettu n 115 mph:n ja tällöin ecm katkaisee polttoaineen syötön.

Link to comment
Share on other sites

On tää kans... Mynämäel lähel katteluksentiet(eilen 21.15) jarrutat/väistät peuraa ja kaiffari kerkee potkasee camaron puskurinlippaa säröil  >:( pakeneeki paikalt viel jättämät yhteystietoja/karvoja... nooh saipahan henkensä pitää

peuratkin_potkii.thumb.jpg.12907037bdb1427eb2410b5ea05df7f5.jpg

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...