Jump to content

Black-Red RS


Juza89

Recommended Posts

syyskuun aikana tehtyä:

 

- Jokune ilta leikkaa, liimaa, askartele, yritys erehdys meiningillä saatu vaihteistopalkki torque arm kiinnityksellä väkerrettyä. Toivottavasti kestääkin  ;D

materiaali aihioinan käytetty 80x80x8 kulmarautaa, 10mm seinämäl olevaa putkea, 10mm lattaterästä, 3mm pelliä. Lisätty "runkopalkkiin" 2kpl m10 niittimutteria, jotta saatu 4:llä pultilla kiinni. Lisätään vielä sitten joskus kardaanin ympärille lenkki.

 

- Jouduttu 5pv:n kertausharjotuksiin  m-

 

- 4gen:n alukardaani paikoille. (yksi lommo löytyy, ei onnistunu tasaspainotus Säle:llä alumiinin takia) lähetetään jonnekkin sitten tasapainotukseen jos ja kun tärrää.

 

- Etupäässä olisi ilmapussit paikoilla ja 3/8" letkut vedelty taakse. Väliaikais kytkentä vielä tekemättä, että saadaan ilmat palkeisiin.

- Jarrut asennettu takaisin ja ilmattu.

- Konit muuten asennettu, mutta jouduttu tilaamaan toisenlaiset pölysuojat, koska vakiot eivät toimi säädettävien camber caster levyjen kanssa.

 

Rockautosta tulossa sisemmät raidetangon päät, tulpat, 4gen tankkiin 0-90ohm tasoanturi, uusi lukollinen bensakorkki, tankintäyttöputki, -98 camaron 3-johtoinen lämpöanturi kuskin puolen kanteen.

 

Jos tässä lähi viikkoina saisi  etupään pyörille ja keulan paikoille, ni oishan se ihan jees  m/

119942839_1218250761864164_3094975141663777606_n.thumb.jpg.9350e15fd12db3f794bc475812ac3407.jpg

120257145_427640018211999_5257110599361506794_n.thumb.jpg.346397e163f89acbc3f3b07e0384d51e.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Jäänyt tämäkin taka-alalle, mutta jtn sepustusta:

 

Lokakuu

- Nissanin pölysuojista modailtu sopivat Koneihin.

- Väliaikainen kytkentä etupään ilmapalkeisiin,keulapala paikoilleen, että saatiin nähtyä kuinka alas päästiin kun palkeissa 40psi. Sormi menee renkaan lokarin väliin, mutta makaa pohjaanlyönti kumeissa, eli ne pois jsn kohtaa  ::)

- Takapään Konien saatavuuden kanssa ongelmia. Pitäisi nyt Tammikuun loppupuolella saada saksasta, mutt katsotaan.

 

Tässä kohtaa olin jo aikeissa siirtää Camaron vihdoin sisätiloihin, ett tulisi helpommin tehtyä kaikkea, kun ei tarvitsisi ajella mökille ulos tekeen. Noh jäipä siirtämättä, kun ilmoitettiin ettei tarvii tulla enään. Lieväste motivaatio katosi kotvaseksi.

 

Marraskuu

 

- Hiljalleen bensalinjojen tekoa. Tarvitsisi kiinnikkeitä tehdä alustaan vielä. Menolinja AN10 muuttuu Y-haaralla AN8:seiksi suutinkiskoille ja menevät sen kokoisina Regulle. Regun jälkeen on heti E85 anturi ja sitten Paluulinja tankille AN6. 4Gen Tankin kanssa muuten kaikki ok, mutta sisällä olikin rikkinäinen pumpun teline (uusi vielä hommaamatta) ja ei tahtonut täyttö putken letkua löytyä. Tankin päästä 32mm ja täyttö putki 28mm, joten hitsasin sopivan putken pätkän jotta sai 32mm letkua käytettyä. Myös huoltoluukkua joutuu isontamaan, koska 4Gen pumppu on taaempana...

 

- Aloiteltu jäähdytys-/ lämmitysjärjestelmän niputtamista. Erinäisiä letkuja Biltema/ Motonet ja toisenlainen alipaineventtiili lämppärinkiertoon. Johtuen Truck-vesipumpusta ei sopivaa letkua tahtonut olla, joten 680mm pitkä haitarikumi ja sen jatkoksi hitsasin rosterista tarvittavan kulmapätkän jotta sai taittumaan syylariin.

 

Joulukuu

- jäähdytys-/ lämmitysjärjestelmä nesteitä vaille check.

- Tilattu LS-pakosarjan laipat, kun olemassa olevissa aihioissa olikin uudensukupolven LT laipat  ::)

  Hantin puolella aloiteltu sarjan tekoa, mutta johtuen milloin mistäkin vasta taaimmaiset primäärit heftailtu paikoilleen. Kattoo sitkun saa heftailtua kaikki, että mahtuuko tulemaan enään pois/saa paikoilleen kerta kylkiputki-malliset (yritän) teen näistä...

 

 

Katsotaan nyt jatkanko alkuvuoden hiljalleen tehden vai annanko olla kokonaan taka-alalla nyt jokusen aikaa. Noh sen näkkee sitten.  Tarmokasta vuotta 2021 itsekullekkin  m/

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

Taka-alalla pysynyt tämä homma pysynyt. Kuskin puolelta puuttuu vielä pakosarja, kun sai hantin sarjan tehtyä töissä suurinpiirtein aina taukoaikojen puitteissa tehtyä keväällä, mutta jollekkin oli tämäkin liikaa ja siitäkin sitten kehdattiin varoitukset jakaa, niin jäänyt sitten siihen...

 

Kesä menikin sitten enempi tai vähempi palkkatöissä ja milloin jtn autoa hitsaten, huoltoa tehden jne.

 

Syyskuussa telosin sormenpään viiteen pirstaleeseen, nih sähköjen selvittelyä tuli tehtyä. Vielä kesken, mutta isoin setviminen taitaisi olla tehtyä.

 

Ilma-alustan osalta Airlift 3/8" venttiiliblocki tulee ehkä vuoden vaihteessa. Vielä tarvitaan kaukkari ja johtosetti, niin saisi sitäkin sitten testattua. Nyt manuaalisesti ilmaa lisäilen toimii iha jees.

 

Ja jotta pakka ei olisi tarpeeksi sekaisin, nih tuli sitten extemporoo mahdollisuus hommata -80 El Camino. Seissyt tallissa viimeset 5v.  Alunperin v6 vaihdettu -74 V8 5,7. Mysteeri motti, mutta kannet ainakin parhaimmat iso palotilalliset. 600 vacuumi holley. Vaihteisto jätetty TH200C paikoille, siinä nyt jtn hämärää 2:n & 3:n kytkeytymisen kanssa, öljyn/suodattimen vaihdon jälkeenkin. Camaron vanha th700r4 tallessa, nin varmaankin nakata se tilalle.

Ompahan ensi kesäksi varmasti joku cruisinki kiesi 😅

 

Mielekästä tallikautta itse kullekkin.

IMG-20211102-WA0002.jpeg

  • Tykkää 5
Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...