Jump to content

Black-Red RS


Juza89
 Share

Recommended Posts

...bensa regua odotellessa... Viikon päästä alkais kesäloma ja saas ny nähä onko camaro sillo ajossa (toivottavasti olis).

 

Mietteissä jo ett tilaiskos ens talveks summitilta edelin paketin: http://www.summitracing.com/int/parts/edl-2089/overview/year/1989/make/chevrolet/model/camaro  samalla rahalla sais khyll LM7/L33 ja siihen vähän palikkaa...

 

Todennäkösesti menee khyll alustan ja sisustan parissa, riippuen nyt vähän sitten tallipaikka tilanteesta, mutt miettii sitä sitten syksymmäl. Vanteet tartteis khyll tohon hommata pari vaihtoehtoo:

http://www.vannetukku.fi/alpina-p-49203.html

taikka sitten:

http://www.jh-sound.fi/dare-wheels-dr-lm-18-x-9-0-et-20-5-120-72-6-silver-polished-lip  eteen 8" ja taakse 9"

 

Mutt katotaan ny mihin sitten joskus päädytään.

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 351
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • GTATL

    15

  • avogta-89

    9

  • Fenix

    14

  • Juza89

    236

Top Posters In This Topic

Posted Images

Edelin yläkertasatsi käy ainoastaan 350 alakerran päälle, joten älä sitä tilaa 305:seen. Oikeastaan itse en tilais missään nimessä mitään viriosia 305:seen. Saavutettu teho/hinta suhde ei vaan toimi. Tosiaankin tuolla hinnalla alkaa olemaan LM7 konehuoneessa teholuokassa 350-400hv.

 

Vannevaihtoehdot näyttää hyviltä. Herättää 3genin tälle vuosituhannelle.  m/

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Erinäisten vaikeuksien/sattumien jälkeen leima saatu Camaroon.

Seuraavan katsastuksen saa suorittaa 23.11(sunnuntai) ja päästölappu o sopivaste 24.11 asti voimassa  ;)

Tankki täyteen ja ajelee viel ku kerkiää  \m/

Link to comment
Share on other sites

Eipä menny jarrupalojen vaihto ihan putkeen...joku  joskus vääntänyt etujarrusatuloiden pultit "ylipiukkaan"  >:(  3 venys, mutt lähtivät irti ja yks napsahti poikki, poraamalla sai kuitenkin irti

Huomen putsata/tehdä uudet kierteet tuohon porattuun ja käydä hakemassa US-Parts:lta uudet jarrusatulan pultit. Samal hommata uus öljykello, kun tippuu öljynpaineet nollaan laitettaessa pakki päälle/ seisot liikennevaloissa D silmässä, että joskos korjaantuis sillä. 

Link to comment
Share on other sites

Eilen saatu jarruihin laitettua uudet pultit.

Nyt koettanu tuota öljykello/ ö-p anturia vaihtaa, mutt ei saa kiintolenkkejä sopimaan mistään suunnasta(ei menn lenkki osakaan läpi, ku anturi keskeltä paksumpi), lohkon reunat on juuri siinä tasalla mihin kiintolenkki tulisi... Yläkauttakaan onnistunu, vaikka siirsi mootorin johtosarjaa ja otti sytytystulpan pois.

Onkost tähä olemas joku oma työkalunsa, vai miten ootte saanu irrotettua?  ???

Link to comment
Share on other sites

Onko anturi öljynsuodattimen vieressä?

Käytin pihtejä ja vaihdoin alakautta.

 

Juurikin se. Ei nyt lähteny viel pihtien kanssa, crc:t saa ny muhii siel yön ylitte, joskos sitten irtois.

Link to comment
Share on other sites

Taitaa uudes anturis olla jotain vikaa, kun jää bensapumppu pyöriin vaikka sammutat auton  ja eipä sillä nouse öljynpaineetkaan ku nippanappa yli puna- /alarajan :o  Vanhalla nous 400 mittarilukemaan (taitaa oll kPa)

Uus anturi:  GreenTune PS228 mallia Made in Taiwan

Tommone ero niis o: Uus yllä, Vanha alla

A-p_anturit.JPG.4466380d7537fb45b222245543dd571d.JPG

Link to comment
Share on other sites

Mikäs vm moottori/mittaristo?

PS216 87-88 näyttää hieman enemmän sun vanhan mallin anturilta.

PS228 89-92

 

Mootorin vin-/ valunumeroita en ainakaan viel löytäny. Vin-numero taitaa olla sopivaste ilmastoinnin/ilmapumpun/hihnankiristäjän kiinnikkeen alla piilossa. Tarttee viel peilin kans yrittää löytää se valunumero, paljain silmin ainakaan sitä löytäny takaosasta.

Mittaristo o mallia:

 

Edit:

Moottorin VIN löytys: V0508AKJ

Nastyz28 sivujen kautta katottuna ois tehty kahdeksas toukokuuta 1989 ja ois Firebird:n LO3 moottori

m1ttar1sto.JPG.14bbecfd954c6701145cee0b3e4f84bb.JPG

Link to comment
Share on other sites

Uus anturi haettu (vanhasta takuu päätöstä odotellen) ja asennettu. Vanhalla anturillakin rupes jo paineet sekoilee Turust takasin tullessa, näyttäen viimetteeks pelkkää nollaa. Uudellakin nyt punarajalla, mutt tiiä sitt mitä nuo paineet todellisuudessa on, kun mittari makaa sammutettaessa ihan tuolla oikeassa alareunas...

Vaikuttaako tuo toinen ö-p anturi (hantin puolella oleva) jollain tavalla tähän öljynsuodattimen luona olevaan anturiin?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Pienien katoamisien ja uudelleen lähetysten jälkeen Summitin syyläri, termostaatti, flekti-anturi saapuivat perille asti.

F350 kiitokset kimppatilauksesta.

IMG_2079.JPG.f776dc973b96241d8c01301b03e6507e.JPG

Link to comment
Share on other sites

Amerikan Raudasta bongattua. Jotain tuon tyyppistä keulaa vois ehkä ruvet tulevaisuudes rakentelee.  Turbo/ tuplaturbo :W mutt ei tähän  ;D

Toi 4.3L V6 oli täysin custom mosa joka oli alulohkolla ja kansilla ::) Ei hirveesti vois verrata typhooniin/cyloniin, no olihan tilavuus sama ::) Lisäksi toi oli muuten etuvetoinen :W

Link to comment
Share on other sites

Pienien katoamisien ja uudelleen lähetysten jälkeen Summitin syyläri, termostaatti, flekti-anturi saapuivat perille asti.

F350 kiitokset kimppatilauksesta.

Hyvä, että tulivat ehjänä vielä viimeisenkin pätkän, oli tosiaan "pientä" jumppaa tuon tilauksen kanssa.
Link to comment
Share on other sites

Tee Kammback  ;D

 

http://files.conceptcarz.com/img/Pontiac/85_Pontiac-Trans-Am-Ex-DV-01-RMA_01.jpg

Jotenkin sairaan siisti minkähänlainenmahdollisuus olisi 4 geniin vastaava?
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share


×
×
  • Create New...