Jump to content

Black-Red RS


Juza89
 Share

Recommended Posts

  • Replies 351
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • GTATL

    15

  • avogta-89

    9

  • Fenix

    14

  • Juza89

    236

Top Posters In This Topic

Posted Images

Viime viikolla tuli kyhättyä Steering Brace ja kuten alusta pornoon kuuluu, ni väriksi punainen  ;D Nyt laitettu paikoille ja katsotaan sitten vaikuttaako jotain ajettavuuteen. Ei tullut punnittua, mutta arvioisin, ett painaa n. 2-3kg.

 

Materiaaleina mustaa rautaa:

Putki; 770mm, 3mm seinämä, Q 25mm.

Lattateräkset: 80mm x 140mm x 3mm

 

Poikkituki mietinnässä, mutta tarttee ensten saada kyhättyä ilmanputsari tzydeemi valmiiksi.

self_made_steering_brace.thumb.jpg.48e6b2e2118342c33bb2e07089f0403b.jpg

Link to comment
Share on other sites

Pornon punainen ;D Mites camarossa tuleeko brace nyt syylarin tuulettimien alakiinnitysruuvien eteen. GTA.ssa tehtiin mulle samanlainen mutka kuin vakaajassa pulttien kohdalle.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Suunnittelu/miettimistä harrasteltu projektin suhteen. Tartteisi varmaan pitää useemman vuoden ajotauko ja keskittyä rakentamaan pikkuhiljaan (finanssi puoli rajoittavana tekijänä) sellaiseksi kuin mielikuvat pään sisällä pyörii... yhtään ei auta, että työkaverin E34 bemarissa o sinkku turbollinen 4.0 V8 ja tehot takapyöriltä mitattuna yli 500 hummaa... jää camaro ikävästi jälkeen  ;D

 

Poikkeuslupa hommiksi taitaa mennä jos nyt päätyisin seuraavanlaiseen kokoonpanoon;

- LQ4

- 2x Holset HX40 Super + muut turbokamat

- T-56 (vahvistettuna Hawksmotorsport level 2 tai 3)

- 4gen alukardaani tai vahvempi

- Fordin 8.8 perä 31-spline akseleilla, välitys 3.27 tai 2.55

- Ilmajousitus coilover tyylisenä

- Turvakaaret/ korin saumojen vahvistus hitsaamalla

- ( lokarit, ovet, konepelti tulisi mallia lasikuitu. sivu- & takalasi(t) pleksi/polykarbonaatti)

- C5 vetten jarrut ellei sitten jo tarvittais C7:n tai vastaavat

-  Umi tai BMR valmistamat LSx swap osat

 

Suunnitelma näyttää maukkaalta(ja kalliilta), melkeimpä tarveisi keikkahommiin päästä jotta tämmösen saisi edes joskus toteutettua. Niinku laulussakin sanotaan: "Haaveissa vainko oot mun?"

 

että tämmösiä mietteitä tällä kertaa.

 

Link to comment
Share on other sites

Suunnittelu/miettimistä harrasteltu projektin suhteen. Tartteisi varmaan pitää useemman vuoden ajotauko ja keskittyä rakentamaan pikkuhiljaan (finanssi puoli rajoittavana tekijänä) sellaiseksi kuin mielikuvat pään sisällä pyörii... yhtään ei auta, että työkaverin E34 bemarissa o sinkku turbollinen 4.0 V8 ja tehot takapyöriltä mitattuna yli 500 hummaa... jää camaro ikävästi jälkeen  ;D

 

Poikkeuslupa hommiksi taitaa mennä jos nyt päätyisin seuraavanlaiseen kokoonpanoon;

- LQ4

- 2x Holset HX40 Super + muut turbokamat

- T-56 (vahvistettuna Hawksmotorsport level 2 tai 3)

- 4gen alukardaani tai vahvempi

- Fordin 8.8 perä 31-spline akseleilla, välitys 3.27 tai 2.55

- Ilmajousitus coilover tyylisenä

- Turvakaaret/ korin saumojen vahvistus hitsaamalla

- ( lokarit, ovet, konepelti tulisi mallia lasikuitu. sivu- & takalasi(t) pleksi/polykarbonaatti)

- C5 vetten jarrut ellei sitten jo tarvittais C7:n tai vastaavat

-  Umi tai BMR valmistamat LSx swap osat

 

Suunnitelma näyttää maukkaalta(ja kalliilta), melkeimpä tarveisi keikkahommiin päästä jotta tämmösen saisi edes joskus toteutettua. Niinku laulussakin sanotaan: "Haaveissa vainko oot mun?"

 

että tämmösiä mietteitä tällä kertaa.

4gen alukardaani on kuulemma heikompi kun 3gen alukardaani ;) Osta heti vahvempi kun vakio 1000hv on hyvä alku kestolle ;D

Mikä ristuksen perversio kaikilla on ton kuormaauto turbon perään, maailma on täynnä paljon parempia turboja ;D

Lopeta syöminen ja juominen niin saat rahaa säästöön projektia varten, niin ei olis huono idea myydä sitä bimmeriä ja laittaa ne rahat camaroon \m/

Link to comment
Share on other sites

Lopeta syöminen ja juominen niin saat rahaa säästöön projektia varten, niin ei olis huono idea myydä sitä bimmeriä ja laittaa ne rahat camaroon \m/

 

Tartteeki ruvet käymään naapuri mummon luon syömäs ;D

Link to comment
Share on other sites

Jos turbo on suunnitelmissa, niin itse kääntyisin mieluummin pienten puoleen, 4.8/5.3. Paksut sylinteriseinät...  ;D

6.0 hyöty versus 4.8/5.3 turbokäytössä taitaa olla hyvinkin minimaalista...

 

Link to comment
Share on other sites

Jos turbo on suunnitelmissa, niin itse kääntyisin mieluummin pienten puoleen, 4.8/5.3. Paksut sylinteriseinät...  ;D

6.0 hyöty versus 4.8/5.3 turbokäytössä taitaa olla hyvinkin minimaalista...

 

Näinhän se kyllä on, että paksussa sylinterin seinässä on enemmän kestoa. Mieli vähän vaihtelee 5.3 & 6.0 välillä. Järkevempää olisi kyllä ostaa pienempi, kerta niitä o enempi saatavilla (ts. halvempi) ja khyllähän turbo(t) tasottaa litra/teho eron aika nopeasti.

Ankkalinnassa ihan hyviä tehoja otettu sinkku ja twin turboilla.

 

Edit: Saahan 4.8:sta aina kampuran vaihdettua, jotta saadaan 5.3  ;)

Edit II:

Mikä ristuksen perversio kaikilla on ton kuormaauto turbon perään, maailma on täynnä paljon parempia turboja ;D
Ehdotuksia kuunnellaan  ;)
Link to comment
Share on other sites

Ankkalinnassa ihan hyviä tehoja otettu sinkku ja twin turboilla.

 

Ja myös kotimaassa.  \m/

 

Tee aina yksi osa-alue kerrallaan. Jos räjäytät laitteen nippeleiksi ja yrität tehdä kerralla kaikki muutokset, niin vaara on erittäin suuri että myös nippeleiksi laite jää.

Yhtenä talvena tekniikka (alkuun vaikka vaparina), toisena talvena alusta+jarrut...

Link to comment
Share on other sites

Juuh kaikki leviäks ja sitten parin vuoden päästä osina myyntiin... Tuo skenaario käy yllättävän helpolla. Osa-alue tai pari kerrallas tuntuisi ainakin omalla kohdalla järkevimmältä. Säilyy tekemisen mielenkiinto ja pystyy kokeilemaan toimii ratkaisu vai vaatiiko muutoksia.

Link to comment
Share on other sites

Dodiih päevä pyöritelty Camaroa Alastarolla Corvette Club of Finland ajopäivillä = )

Mukavaa ajella radalla, mutta tarttee khyll nuo jarrut ainakin päivittää. 3 kierroksen lopussa jo rupes jarrut häviämään ja ohan tuo vakio alustakin aivan liian löysä radalle. Eikä nuo kuluneet kitkatkaan paranna ominaisuuksia yhtään :D

 

Varttiakin pääs kokeilee, tosin kitkoil ei tahtonu löytyy pitoa olleskaa :D

1989 Camaro 305 TBI

1/4 mile

ET 16,237

Loppunopeus 139,32km/h 1/8 mile 109,62km/h

60ft 2,490

330ft 6,792

660ft 10,413

990ft 13,569

 

Tästä o hyvä jatkaa ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Camaro laitettu talvi säilöön 31.10 ja katsotaan nyt missä vaiheessa ruvetaan puuhastelemaan  :)

 

RideTech.com:lle laitettu vajaa kuukausi sitten kyselyä, että koska julkaiset coilvertyyppisen ilmajousituksen 3genin etupäähän. Vielä ei ole vastausta saatu. Thirdgen.org puolella oli keskustelua asiasta ja ilmeisesti pitänyt tulla jo 2015 markkinoille. Joku oli myös kyselly tänä keväänä ja oli vastattu, että loppuvuodesta 2016 voisi ehkä olla saatavilla.

 

Overdrivellä näyttäisi olevan (kaiketi kohtuu hintainen) projekti  LS1/4L60

http://www.overdrive.fi/v8-market/parts-for-sale/f792416783e280dec87a9c773c5687d4/

Köykämiini nyt ahtaamisen kannalta hieman heikompi rautaan verrattuna (ainakin oman käsityksen mukaan). Porausvaraa LS1:ssä ei kaiketi kauhiaste ole, putkittamalla taisi vahvemmaksi saada (ei kaiketi ole halpaa) ?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Pikkuhiljaan aloiteltu C5 brake swappia. Spindle Bracket alkais olee viimeistelyä vaille valmis, aihiona 16mm teräslevy joka sorvattu 0,5" paksuiseksi ja sitten sabluunalla piiretty bracket ja rälläköity irti.  Seuraavaksi aletaan työstämään Hub:ia alkuperäisestä jarrulevystä.

Kuva0714.jpg.7ef2e9d9e6ba87265ff42859b3a71276.jpg

Link to comment
Share on other sites

"Joululahja" saapui tänään  ;)

 

Tremec T56

  Tag ID             Application       Torque Rating (lb.ft)   1st 2nd         3rd     4th     5th   6th        Rev   Input Splines  Output Splines

1386-000-020    1999–2002        450                         2.66:1  1.78:1    1.30:1    1.00:1   0.74:1 0.50:1    2.90:1 26                     27

                        Camaro/Firebird

 

LS_spec_T56.jpg.535a775a95d7152d2c554fc786365976.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Etupään swappi alkaisi olemaan jarruletkuja vaille valmis. Tuli kuskin puolelta uusittua samalla ulompi raidetangonpää, alapallonivel (tais olla alkuperäne). Vielä tarttee pyöränlaakerit vaihtaa ainakin kuskin puolel (pyörii nihkeästi).

Vanne ei ihan mahdu pyörimään, kun ottaa painoista kiinni. Katsotaan auttaisiko painojen siirto keskemmäs vannetta asiaan. 18" vanteita tullut kyllä katseltua.

 

Takajarrujen osalta tilanne:

Amazonilta tulossa C5corveten ACDelcon käsijarrunosia

* GM 12455801, GM 12455802, GM 12455803

Näiden lisäksi tarvitsee vielä hommata 2kpl parking brake backing plate ja tietenkin yrittää valmistaa kiinnikkeet, jotta  ne saadaan 10-bolt akseliin kiinni.

Spindle_and_braket.JPG.cc6b3cfbeb07035283964662f04578bc.JPG

Spindle_difference.thumb.jpg.734849fa4b2d7afa54e12e206f69bf76.jpg

Link to comment
Share on other sites

Etkö halua hioa satuloiden selästä rivotusta vai oliko vanteiden vaihto muutenkin suunnitelmissa?

 

Tarvittaessa hiotaan rivotusta matalemmaksi, mutta mielessä ollu päivittää vanteet 18" ja 5tai 6 puolaisiksi.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share


×
×
  • Create New...