Jump to content

Black-Red RS


Juza89

Recommended Posts

LS takajarrut ilmeisesti kyseessä ja toi kuvissa näkyvä metallilanka lienee jousi mut mikä ton jousen käyttötarkotus on et mitä sen pitäs tehä? on uudet kengät kyl hyllys laatikos mut ri siel tommosii jousii oo näkyny eikä rummun sisälläkään. kiinnostaa voiko sillä vähentää ongelmaa leimalla kun käsijarru ei pidä. ollu jokusen kerran moinen ropleema

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Jakotukilta taakse vedetty uusi putki, kun vanha ei irronnut ehjänä taka-akselin luota. Alkuperäinen reitti meni pakosarjan kyljessä, reititin menemään bensaputkien kanssa samaa linjaa, kerta tulipelliltä taakse astimenvät muutenkin rintarinnan. Jarrujen kiinnikkeitten ihmettelyä, pientä muuttelua vielä ennenkuin tehdään rautaversiot 8mm tavarasta.

 

edit. takasatulan kiinnikkeistä lisätty skannaukset

takavasen.jpg

takaoikea.jpg

Muokattu: , käyttäjä: Juza89
lisätty aikoinaan unohtuneet kuvat
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Dodih kerkes sitä Camaroakin taas laittelee. Ollut ny vähän toissijaisena, kun ollut auttelees ukkoa tuon -59 Devillen hitsaamisen kanssa. Mutta jooh nyt olisi takapäähän saatu Corvette C5:n jarrut lähes laiteltua.

  Käsijarru ei ole vielä toimintakuntoinen, sen osalta mietittävä vielä vaijerin kiinnitys/ muokataanko Camaron vaijerin päätä vai koettaisko sovitella C5:n omaa vaijeria...ja sitten vielä tehdä mutteri/prikka fyllien tilalle sopivat holkit + maalata osat vielä.

  Hantin puolelle tulee hieman erikoiset holkit johtuen, että akseliputki 2mm lyhyempi ja laatta missä rumpujarrut olleet kiinni on 3-4mm lähempänä keskustaa, kuin kuskin puolella.

C5_rear_brake_swap.jpg.9b7ae9bb41d0d81b500bb6297567704c.jpg

Link to comment
Share on other sites

Aattelin nyt alkuun kokeilla ilman paineensäädintä, vaikka ei se varmaan pahitteeksi olisi laittaa. 

 

Edit: Tosin levyjarrullisissa 3gen:eissähän on ollut ongelmia saada tarpeeksi painetta takapäähän, toki alkuperäinen taka levyjarru on vähän näöllisesti heikko tasoinen vitsi (ainakin omasta mielestä). Katotaan sitte tartteeko pääsylinterin vaihtaa esim. C5:n versioon.

 

Line Locker tarkoitus laitella kanssa, jahka US-Parts vaan ilmottaa osan saapuneeksi.

Link to comment
Share on other sites

Mun kokemuksen mukaan se 3gen takalevyjarrujen heikkous on ennemminkin paska seisontajarru kuin käyttöjarru. Mä laitoin GTA levyjarrukamat taakse rumpujen tilalle, jarrupaineensäätidin ruuvattu alle puolen välin ja jarruvoimaa takana yli 2kN. Paitsi seisontajarrulla puolet siitä.

Link to comment
Share on other sites

Kyllä kyllä, erinomainen päivitys jarrujen osalta. Edellinen kommenttini liittyi lähinnä siihen painesäätimen tarpeellisuuteen, mutta en vaan tajunnut sitä tuoda riittävästi esille. Eli hanki se säädin  ;)

Link to comment
Share on other sites

Mun kokemuksen mukaan se 3gen takalevyjarrujen heikkous on ennemminkin paska seisontajarru kuin käyttöjarru. Mä laitoin GTA levyjarrukamat taakse rumpujen tilalle, jarrupaineensäätidin ruuvattu alle puolen välin ja jarruvoimaa takana yli 2kN. Paitsi seisontajarrulla puolet siitä.

 

Ok. Oliko sulla Jari minkä merkkinen paineensäädin omassa? Nopealla vilkaisulla huomannu millainen oli. Tarttee laitta sitten varmaan tuo Wilwoodin mallinen tilaukseen. Siihen löysin ohjeet thirdgen.org:lta https://www.thirdgen.org/propvalve/

 

Edit: Tuossa ei sitten taas näy jarrupaineen anturia... hmm tarttee ny viel googletel lisää

Link to comment
Share on other sites

Ok. Oliko sulla Jari minkä merkkinen paineensäädin omassa? Nopealla vilkaisulla huomannu millainen oli. Tarttee laitta sitten varmaan tuo Wilwoodin mallinen tilaukseen. Siihen löysin ohjeet thirdgen.org:lta https://www.thirdgen.org/propvalve/

 

En huomannut nopealla vilkaisulla tuolle Wilwoodille tuotenumeroa ja ei ollut summit valikoimassa, jotta olisin nähnyt kierteiden koot.

Olisikohan tämä sama?  http://www.uspartsperformance.fi/j-pain-vent-saad

Ittellä ollut jo pari vuotta "to do" laatikossa odottamassa asennusta.

Meinaan siis isompien C5 etujarrujen myötä tehostaa takajarrujen puristusvoimaa jättämällä alkuperäisen paineensäätimen pois.

 

 

Link to comment
Share on other sites

En huomannut nopealla vilkaisulla tuolle Wilwoodille tuotenumeroa ja ei ollut summit valikoimassa, jotta olisin nähnyt kierteiden koot.

Olisikohan tämä sama?  http://www.uspartsperformance.fi/j-pain-vent-saad

Ittellä ollut jo pari vuotta "to do" laatikossa odottamassa asennusta.

Meinaan siis isompien C5 etujarrujen myötä tehostaa takajarrujen puristusvoimaa jättämällä alkuperäisen paineensäätimen pois.

 

Ainakin samaa näköä on. Juu en ite kans viel saanu selville wilwoodin numeroa.

Link to comment
Share on other sites

Juu ei siin muu auta jollei ihmeen kaupal satu löytyysopivia adaptereita.

Master cylinder:iä en ilmeisesti joudu vaihtaan, kun taitaa olla sama mitä käytetään levyt edessä/takana. Numero 18006814 oli stanssattu runkoon ja yoyo parts sivustolta löysin tälläsen:

 

Descripition

    Brand:Casting

    Part Number(s):18006814

    ProductName:Brake Master Cylinder

 

Cross Interchange Parts

Factory Number

BENDIX 12259

BENDIX 12263

WAGNER MC108141

GM 18013427

Casting 30020C

MIDAS CM1705

 

Ja tuo 18013427 taas ainakin täsmää Dorman Products M39575 (power brakes ja mm. Z28, RS, RS Heritage Edition, Z28 Heritage Edition)

Lähinnä kirjoitan itselle muistiin, mutta saattaahan näistä muillekkin olla hyötyä  :)

Link to comment
Share on other sites

Matkahuolto toi tänäpe paineensäätimen, Wilwood 260-11179. Löytyi Partsilta hesasta suoraan hyllystä. Line lockeri pitäisi saada täll viikol Usp Turust, mutt saas sitte nähä.

Edit: Wilwoodin hinta 94€

IMG_3475.thumb.JPG.c274dcd84690a64542b798252475dd5a.JPG

Link to comment
Share on other sites

Matkahuolto toi tänäpe paineensäätimen, Wilwood 260-11179. Löytyi Partsilta hesasta suoraan hyllystä. Line lockeri pitäisi saada täll viikol Usp Turust, mutt saas sitte nähä.

kenen line locker ja mitä oli hinta,?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Taka-akselin jarruputket/ jarrut saatu asenneltua paikoilleen. Vetten käsijarru vaijerit tarttee viel hankkia/asennel.  Line lockerille ja paineensäätimelle tein uuden telineen hapon kestävästä. Näiden ja master cylinder väliset putket viel vääntelemättä, jos ma tai ti sais puuttuvat liittimet. Muuten olisi etupäästä vaihdettu liittimet sopiviksi.

  Valojen osalta tuli aloitettua "raiskaus" ainakin joittenkin mielestä... eli uusiksi valoiksi tulee bmw e36 coupen angel eyes umpiot (lisään kuvia myöhemmin).

 

Edit: muutin etujarruputket kulkemaan rattiakselin alapuolelta.

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...