Z-mo Kirjoitettu 7. Tammikuuta, 2017 Jaa Kirjoitettu 7. Tammikuuta, 2017 Kolme geniin sopii paremmin noi pienemmät pyörät... 18" on just passeli 3geniin. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Juza89 Kirjoitettu 8. Tammikuuta, 2017 Kirjoittaja Jaa Kirjoitettu 8. Tammikuuta, 2017 Kevyt viilaus bracketin pultinreikiin, satulan rivoitusta matalemmaksi ja nyt mahtuu pyörimään Link to comment Share on other sites More sharing options...
Juza89 Kirjoitettu 13. Tammikuuta, 2017 Kirjoittaja Jaa Kirjoitettu 13. Tammikuuta, 2017 Tiistaina tuli kengät ja tänään "säätöjen" rungot ja briteistä backing platet, josta toisesta jää varaosia jemmaan Link to comment Share on other sites More sharing options...
mikke Kirjoitettu 14. Tammikuuta, 2017 Jaa Kirjoitettu 14. Tammikuuta, 2017 LS takajarrut ilmeisesti kyseessä ja toi kuvissa näkyvä metallilanka lienee jousi mut mikä ton jousen käyttötarkotus on et mitä sen pitäs tehä? on uudet kengät kyl hyllys laatikos mut ri siel tommosii jousii oo näkyny eikä rummun sisälläkään. kiinnostaa voiko sillä vähentää ongelmaa leimalla kun käsijarru ei pidä. ollu jokusen kerran moinen ropleema Link to comment Share on other sites More sharing options...
Juza89 Kirjoitettu 14. Tammikuuta, 2017 Kirjoittaja Jaa Kirjoitettu 14. Tammikuuta, 2017 Periaatteessa LS jarrut, mutta ovat Corvette C5:n. Kolmion mallinen lanka on jousi joka pitää jarrukenkiä paikoillaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Juza89 Kirjoitettu 5. Helmikuuta, 2017 Kirjoittaja Jaa Kirjoitettu 5. Helmikuuta, 2017 (muokattu) Jakotukilta taakse vedetty uusi putki, kun vanha ei irronnut ehjänä taka-akselin luota. Alkuperäinen reitti meni pakosarjan kyljessä, reititin menemään bensaputkien kanssa samaa linjaa, kerta tulipelliltä taakse astimenvät muutenkin rintarinnan. Jarrujen kiinnikkeitten ihmettelyä, pientä muuttelua vielä ennenkuin tehdään rautaversiot 8mm tavarasta. edit. takasatulan kiinnikkeistä lisätty skannaukset Muokattu: 5. Helmikuuta, 2021, käyttäjä: Juza89 lisätty aikoinaan unohtuneet kuvat Link to comment Share on other sites More sharing options...
Juza89 Kirjoitettu 12. Maaliskuuta, 2017 Kirjoittaja Jaa Kirjoitettu 12. Maaliskuuta, 2017 Dodih kerkes sitä Camaroakin taas laittelee. Ollut ny vähän toissijaisena, kun ollut auttelees ukkoa tuon -59 Devillen hitsaamisen kanssa. Mutta jooh nyt olisi takapäähän saatu Corvette C5:n jarrut lähes laiteltua. Käsijarru ei ole vielä toimintakuntoinen, sen osalta mietittävä vielä vaijerin kiinnitys/ muokataanko Camaron vaijerin päätä vai koettaisko sovitella C5:n omaa vaijeria...ja sitten vielä tehdä mutteri/prikka fyllien tilalle sopivat holkit + maalata osat vielä. Hantin puolelle tulee hieman erikoiset holkit johtuen, että akseliputki 2mm lyhyempi ja laatta missä rumpujarrut olleet kiinni on 3-4mm lähempänä keskustaa, kuin kuskin puolella. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fenix Kirjoitettu 12. Maaliskuuta, 2017 Jaa Kirjoitettu 12. Maaliskuuta, 2017 Mitä olet suunnitellut jarrupaineensäädölle? Tässä taisi olla rummut takana alunperin ja tuskin olisi alkuperäinen systeemi enää optimaalinen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Juza89 Kirjoitettu 12. Maaliskuuta, 2017 Kirjoittaja Jaa Kirjoitettu 12. Maaliskuuta, 2017 Aattelin nyt alkuun kokeilla ilman paineensäädintä, vaikka ei se varmaan pahitteeksi olisi laittaa. Edit: Tosin levyjarrullisissa 3gen:eissähän on ollut ongelmia saada tarpeeksi painetta takapäähän, toki alkuperäinen taka levyjarru on vähän näöllisesti heikko tasoinen vitsi (ainakin omasta mielestä). Katotaan sitte tartteeko pääsylinterin vaihtaa esim. C5:n versioon. Line Locker tarkoitus laitella kanssa, jahka US-Parts vaan ilmottaa osan saapuneeksi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JariN Kirjoitettu 18. Maaliskuuta, 2017 Jaa Kirjoitettu 18. Maaliskuuta, 2017 Mun kokemuksen mukaan se 3gen takalevyjarrujen heikkous on ennemminkin paska seisontajarru kuin käyttöjarru. Mä laitoin GTA levyjarrukamat taakse rumpujen tilalle, jarrupaineensäätidin ruuvattu alle puolen välin ja jarruvoimaa takana yli 2kN. Paitsi seisontajarrulla puolet siitä. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fenix Kirjoitettu 18. Maaliskuuta, 2017 Jaa Kirjoitettu 18. Maaliskuuta, 2017 Joo, onhan C5 takasatulassa myös vain 1-mäntä. Joka tapauksessa varmasti hyvä päivitys rumpujen tilalle. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JariN Kirjoitettu 18. Maaliskuuta, 2017 Jaa Kirjoitettu 18. Maaliskuuta, 2017 Kyllä kyllä, erinomainen päivitys jarrujen osalta. Edellinen kommenttini liittyi lähinnä siihen painesäätimen tarpeellisuuteen, mutta en vaan tajunnut sitä tuoda riittävästi esille. Eli hanki se säädin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Juza89 Kirjoitettu 18. Maaliskuuta, 2017 Kirjoittaja Jaa Kirjoitettu 18. Maaliskuuta, 2017 Mun kokemuksen mukaan se 3gen takalevyjarrujen heikkous on ennemminkin paska seisontajarru kuin käyttöjarru. Mä laitoin GTA levyjarrukamat taakse rumpujen tilalle, jarrupaineensäätidin ruuvattu alle puolen välin ja jarruvoimaa takana yli 2kN. Paitsi seisontajarrulla puolet siitä. Ok. Oliko sulla Jari minkä merkkinen paineensäädin omassa? Nopealla vilkaisulla huomannu millainen oli. Tarttee laitta sitten varmaan tuo Wilwoodin mallinen tilaukseen. Siihen löysin ohjeet thirdgen.org:lta https://www.thirdgen.org/propvalve/ Edit: Tuossa ei sitten taas näy jarrupaineen anturia... hmm tarttee ny viel googletel lisää Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fenix Kirjoitettu 18. Maaliskuuta, 2017 Jaa Kirjoitettu 18. Maaliskuuta, 2017 Ok. Oliko sulla Jari minkä merkkinen paineensäädin omassa? Nopealla vilkaisulla huomannu millainen oli. Tarttee laitta sitten varmaan tuo Wilwoodin mallinen tilaukseen. Siihen löysin ohjeet thirdgen.org:lta https://www.thirdgen.org/propvalve/ En huomannut nopealla vilkaisulla tuolle Wilwoodille tuotenumeroa ja ei ollut summit valikoimassa, jotta olisin nähnyt kierteiden koot. Olisikohan tämä sama? http://www.uspartsperformance.fi/j-pain-vent-saad Ittellä ollut jo pari vuotta "to do" laatikossa odottamassa asennusta. Meinaan siis isompien C5 etujarrujen myötä tehostaa takajarrujen puristusvoimaa jättämällä alkuperäisen paineensäätimen pois. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Juza89 Kirjoitettu 18. Maaliskuuta, 2017 Kirjoittaja Jaa Kirjoitettu 18. Maaliskuuta, 2017 En huomannut nopealla vilkaisulla tuolle Wilwoodille tuotenumeroa ja ei ollut summit valikoimassa, jotta olisin nähnyt kierteiden koot. Olisikohan tämä sama? http://www.uspartsperformance.fi/j-pain-vent-saad Ittellä ollut jo pari vuotta "to do" laatikossa odottamassa asennusta. Meinaan siis isompien C5 etujarrujen myötä tehostaa takajarrujen puristusvoimaa jättämällä alkuperäisen paineensäätimen pois. Ainakin samaa näköä on. Juu en ite kans viel saanu selville wilwoodin numeroa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JariN Kirjoitettu 19. Maaliskuuta, 2017 Jaa Kirjoitettu 19. Maaliskuuta, 2017 Mulla on Wilwoodin säädin. Löysin jopa laskun, ja siinä on tuotenumero WIL260-8419 Näyttäs olevan kympin edullisempi nykyään http://www.autoracing.fi/wilwood-260-8419-jarrupaineventtiili Ei käyny suoraan eikä löytynyt sopivaa adapteria, joten jarruputket kouraan ja juntturat vaihtoon. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Juza89 Kirjoitettu 19. Maaliskuuta, 2017 Kirjoittaja Jaa Kirjoitettu 19. Maaliskuuta, 2017 Juu ei siin muu auta jollei ihmeen kaupal satu löytyysopivia adaptereita. Master cylinder:iä en ilmeisesti joudu vaihtaan, kun taitaa olla sama mitä käytetään levyt edessä/takana. Numero 18006814 oli stanssattu runkoon ja yoyo parts sivustolta löysin tälläsen: Descripition Brand:Casting Part Number(s):18006814 ProductName:Brake Master Cylinder Cross Interchange Parts Factory Number BENDIX 12259 BENDIX 12263 WAGNER MC108141 GM 18013427 Casting 30020C MIDAS CM1705 Ja tuo 18013427 taas ainakin täsmää Dorman Products M39575 (power brakes ja mm. Z28, RS, RS Heritage Edition, Z28 Heritage Edition) Lähinnä kirjoitan itselle muistiin, mutta saattaahan näistä muillekkin olla hyötyä Link to comment Share on other sites More sharing options...
Juza89 Kirjoitettu 22. Maaliskuuta, 2017 Kirjoittaja Jaa Kirjoitettu 22. Maaliskuuta, 2017 Matkahuolto toi tänäpe paineensäätimen, Wilwood 260-11179. Löytyi Partsilta hesasta suoraan hyllystä. Line lockeri pitäisi saada täll viikol Usp Turust, mutt saas sitte nähä. Edit: Wilwoodin hinta 94€ Link to comment Share on other sites More sharing options...
ratskin Kirjoitettu 22. Maaliskuuta, 2017 Jaa Kirjoitettu 22. Maaliskuuta, 2017 Matkahuolto toi tänäpe paineensäätimen, Wilwood 260-11179. Löytyi Partsilta hesasta suoraan hyllystä. Line lockeri pitäisi saada täll viikol Usp Turust, mutt saas sitte nähä. kenen line locker ja mitä oli hinta,? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Juza89 Kirjoitettu 22. Maaliskuuta, 2017 Kirjoittaja Jaa Kirjoitettu 22. Maaliskuuta, 2017 B&M 46076 Line Locker 116,90, katotaan saako siitä kerho alennusta. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nupa Kirjoitettu 22. Maaliskuuta, 2017 Jaa Kirjoitettu 22. Maaliskuuta, 2017 Tässä hiplaillu http://www.uspartsperformance.fi/hurst-1745000-line-lock ja ihan pätevän oloinen on, tosin tulee vanhempaan f-koppaan Link to comment Share on other sites More sharing options...
ratskin Kirjoitettu 22. Maaliskuuta, 2017 Jaa Kirjoitettu 22. Maaliskuuta, 2017 Tässä hiplaillu http://www.uspartsperformance.fi/hurst-1745000-line-lock ja ihan pätevän oloinen on, tosin tulee vanhempaan f-koppaan joo, mulle tuli just toi hustin laite, toimaa hyvin. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Juza89 Kirjoitettu 23. Maaliskuuta, 2017 Kirjoittaja Jaa Kirjoitettu 23. Maaliskuuta, 2017 Molemmista line lockerista ainakin kerrotaan hyviä kokemuksia . B&M tuli valittua kun silloin sanottiin ettei hurstia tule enää valikoimaan. Nooh vääräksi tiedoksi sekin osottautui. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Juza89 Kirjoitettu 2. Huhtikuuta, 2017 Kirjoittaja Jaa Kirjoitettu 2. Huhtikuuta, 2017 Taka-akselin jarruputket/ jarrut saatu asenneltua paikoilleen. Vetten käsijarru vaijerit tarttee viel hankkia/asennel. Line lockerille ja paineensäätimelle tein uuden telineen hapon kestävästä. Näiden ja master cylinder väliset putket viel vääntelemättä, jos ma tai ti sais puuttuvat liittimet. Muuten olisi etupäästä vaihdettu liittimet sopiviksi. Valojen osalta tuli aloitettua "raiskaus" ainakin joittenkin mielestä... eli uusiksi valoiksi tulee bmw e36 coupen angel eyes umpiot (lisään kuvia myöhemmin). Edit: muutin etujarruputket kulkemaan rattiakselin alapuolelta. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fenix Kirjoitettu 2. Huhtikuuta, 2017 Jaa Kirjoitettu 2. Huhtikuuta, 2017 Ota kuva myös valmiista jarruhässäkästä telineineen. line lock myös itselläni sunnitelmissa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään