hippi Kirjoitettu 25. Helmikuuta, 2014 Jaa Kirjoitettu 25. Helmikuuta, 2014 Projektina oli EGR solenoidin vaihto.Ei sen ihmeellisempää, akun kengät irti, naamalleen konehuoneeseen ja ripsraps, homma hoidettu.Mutta sitten. Akunkenkä paikalleen niin AUTO HÖRÄHTÄÄ KÄYNTIIN, vilkuttaen kaikkia mahdollisisa valoja sikinsokin, niin mittareissa kuin ajovaloissa. Virtalukko nolla asennossa ja avaimet taskussa. Ja auto käynnissä. Että mitenkä? Noh, PCM sulakkeen irti repimällä auto sammui, mutta yritti kuitenkin vielä heti käynnistää itsesä. Akun kenkä uudestaa irti, kädet ristiin ja polvilleen, katse taivaalle ja syvä huokaus. Ja sen jälkeen kaikki toimi taas normaalisti. Voi PyhäHenki, mitä mahtoi tapahtua, selittäkää? Link to comment Share on other sites More sharing options...
pile Kirjoitettu 25. Helmikuuta, 2014 Jaa Kirjoitettu 25. Helmikuuta, 2014 outoa Link to comment Share on other sites More sharing options...
jaagou Kirjoitettu 26. Helmikuuta, 2014 Jaa Kirjoitettu 26. Helmikuuta, 2014 Olipas mystinen, eipä tohon voi tuumata kuin että sielä oli ilmeisesti joku hieno oikosulku jossain.... [move]tässäpä sähköistä vuosien varrella kokemusta: sähkö on sinistä ja se sattuu, savun ilmestyttyä joku paikka rikki.....[/move] Link to comment Share on other sites More sharing options...
avogta-89 Kirjoitettu 26. Helmikuuta, 2014 Jaa Kirjoitettu 26. Helmikuuta, 2014 koelaudan alla jotku johdot sulannu kiinni toisiinsa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yorcci Kirjoitettu 26. Helmikuuta, 2014 Jaa Kirjoitettu 26. Helmikuuta, 2014 Projektina oli EGR solenoidin vaihto.Ei sen ihmeellisempää, akun kengät irti, naamalleen konehuoneeseen ja ripsraps, homma hoidettu.Mutta sitten. Akunkenkä paikalleen niin AUTO HÖRÄHTÄÄ KÄYNTIIN, vilkuttaen kaikkia mahdollisisa valoja sikinsokin, niin mittareissa kuin ajovaloissa. Virtalukko nolla asennossa ja avaimet taskussa. Ja auto käynnissä. Että mitenkä? Noh, PCM sulakkeen irti repimällä auto sammui, mutta yritti kuitenkin vielä heti käynnistää itsesä. Akun kenkä uudestaa irti, kädet ristiin ja polvilleen, katse taivaalle ja syvä huokaus. Ja sen jälkeen kaikki toimi taas normaalisti. Voi PyhäHenki, mitä mahtoi tapahtua, selittäkää? Onni onnettomuudessa, ettei ollut manuaali ja pykälä silmässä... Mystinen homma. Kannattaa tarkistaa PCM:n (ja muidenkin aivolaatikoiden, jos sellaisia autossa on) liittimet tarkistaa, että ovat kunnolla kiinni. Ja maadoituspisteet, maadoitusongelmat aiheuttavat merkillisiä käytöshäiriöitä. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hippi Kirjoitettu 26. Helmikuuta, 2014 Kirjoittaja Jaa Kirjoitettu 26. Helmikuuta, 2014 Ei kai näin vanhassa ruoskassa voi olla mitään kaukokäynnistysjuttua joka ois heränny henkiin, autosta löytyy nimittäin japanin pojan virittämä hälytinjärjestelmä jonka kaukosäätimen oon suosiolla laittanu hyllylle.Auto puhuu mulle japania aina kun sen käynnistän.. Ja eniten kummastutti se että yritti omatoimisesti uudestaan käynnistää itsensä kun olin ottanut sulakkeen irti mutta lopetti starttaamisen kun ei saanut kipinää.Vaikutti jotenkin vaan niin ohjatulta toiminnalta, siitä tää jeesus-optio... Link to comment Share on other sites More sharing options...
hippi Kirjoitettu 1. Maaliskuuta, 2014 Kirjoittaja Jaa Kirjoitettu 1. Maaliskuuta, 2014 Siis kyllä!!! Kaukokäynnistyshän siinä oli!! Kaivelin kaukosäätimen, minkä ei pitänyt toimia, esiin, vaihdoin patterin ja aloin kaivaa infoa esiin kys. aparaatista. Malli on Viper 476v, kaikilla lisähörtöillä mitä vaan on saanu kytkettyä.Varoittaa, huutaa, vilkkuu ja välkkyy. Ja mikä parasta, käynnistyy samasta ohjaimesta!! Kyllä nyt kelpaa.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
avogta-89 Kirjoitettu 1. Maaliskuuta, 2014 Jaa Kirjoitettu 1. Maaliskuuta, 2014 Link to comment Share on other sites More sharing options...
jaagou Kirjoitettu 1. Maaliskuuta, 2014 Jaa Kirjoitettu 1. Maaliskuuta, 2014 joskus vaikea voi olla helppo.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
hippi Kirjoitettu 2. Maaliskuuta, 2014 Kirjoittaja Jaa Kirjoitettu 2. Maaliskuuta, 2014 Ja tulipahan tänään korjattua tuo alkuperäinen vika eli EGR vikakoodin p0401 korjaus. Uusi solenoidi ei siis auttanut joten homma alusta. EGR venttiili irti, liotusraaputuspeseminen, testasin imemällä jollain vanhalla letkulla ja ventiilihän liikkuu. Vielä kerran CRC-kylpy, tiiviste oli tietenkin riekaleina, laitoin tilalle jotain sikamoussea. ja ventiili takaisin. Akun kengät otin siis ekana irti, jolloin ainakin tuosta mallista tuntuis vikakoodit hävävän.tai siis se kirottu vikavalo sieltä mittaristosta. Eikä tuo enää syttynyt 30 km ajon aikana. Tarviiko niitä erikseen käydä jollain testerillä kuittaamassa lopullisesti vai riittääkö että ottaa akun pois muutamaks tunniks? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään