JP Kirjoitettu 4. Syyskuuta, 2019 Jaa Kirjoitettu 4. Syyskuuta, 2019 Mulla oli kans madz28 tune. Oli siellä kuulemma jotain nakuja säädetty. Kuulostaa sille et säätäjää tarviin. Link to comment Share on other sites More sharing options...
letkume Kirjoitettu 4. Syyskuuta, 2019 Jaa Kirjoitettu 4. Syyskuuta, 2019 Kuulostaa sille et säätäjää tarviin. No melkein voisin suositella ennen kuin lähtee vaihtamaan moottoria. Sulla vähän rouhea nokka, XFI268 on varmaan kiltimpi. Saattaa kyllä tarjota vähintään samat voimat. Itse en vaihtaisi, hörinät kuuluu asiaan Link to comment Share on other sites More sharing options...
pasi jkl Kirjoitettu 4. Syyskuuta, 2019 Jaa Kirjoitettu 4. Syyskuuta, 2019 XFI268 on varmaan kiltimpi. Hörinät kuuluu asiaan Tämä on xfi280 mikä mulla on, tämä ei ole miellyttävä kaupunki cruisailu nokka, mutta kun ruvetaan rockkaan niin toimii, ainakin manuaalissa 4,1 perällä. Lainasin Kimmon Ja Tommin äänitystä. Link to comment Share on other sites More sharing options...
letkume Kirjoitettu 5. Syyskuuta, 2019 Jaa Kirjoitettu 5. Syyskuuta, 2019 .. Kimmon Ja Tommin äänitystä. Tän auton saundi on livenä erittäin hieno Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fenix Kirjoitettu 5. Syyskuuta, 2019 Jaa Kirjoitettu 5. Syyskuuta, 2019 Kun vertailee asteita nokkien kesken, niin huomaa kuinka pakopuolella on usein 5-10° enemmän. Tällöin oletus lienee, että pakopuoli virtaa huonosti tai näin olen ymmärtänyt. Ja siksi pakotahdille annetaan enemmän aikaa tyhjentää sylinteri. Hyvillä kansilla ja putkistolla voitaisiin ainakin vaparissa käyttää "symmetristä" nokkaa? Overlap pienenisi ja alipaine paranisi. Toisaalta voisi kuvitella, ettei nokka yksin määritä alipainetta, vaan siinä on muuttujina myös imu-/pakokanavien virtaukset. Thumpr sarjan nokkia kun tarkastelee, joissa on haettu ränttätänttää. Niissä pakoasteita on 15-20 enemmän kuin imunokassa ja lsa pieni ~107°. Ja overlappia on jo rankasti. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JP Kirjoitettu 7. Syyskuuta, 2019 Jaa Kirjoitettu 7. Syyskuuta, 2019 Kerholaisen avustuksella tutkitaan mitä mun madz28-ohjelma sisältää. Link to comment Share on other sites More sharing options...
letkume Kirjoitettu 8. Syyskuuta, 2019 Jaa Kirjoitettu 8. Syyskuuta, 2019 Kerholaisen avustuksella tutkitaan mitä mun madz28-ohjelma sisältää. Toivottavasti on vähän enempi säädetty, ku mulla Link to comment Share on other sites More sharing options...
JP Kirjoitettu 13. Syyskuuta, 2019 Jaa Kirjoitettu 13. Syyskuuta, 2019 Toivottavasti on vähän enempi säädetty, ku mulla Tutkittu ja säätöä vaatii pirusti. Link to comment Share on other sites More sharing options...
letkume Kirjoitettu 15. Syyskuuta, 2019 Jaa Kirjoitettu 15. Syyskuuta, 2019 Tutkittu ja säätöä vaatii pirusti. Millä 96seen saa softan sisään? Link to comment Share on other sites More sharing options...
JP Kirjoitettu 15. Syyskuuta, 2019 Jaa Kirjoitettu 15. Syyskuuta, 2019 Millä 96seen saa softan sisään? Mulle tuli OBD11 to OBD1 kit Madilta ja lähetti vanhemman 94/95 PCMn "säätöineen". Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommi Kirjoitettu 15. Syyskuuta, 2019 Jaa Kirjoitettu 15. Syyskuuta, 2019 Ja taas nähtiin jenkkien ohjelmat... Piti olla modattu miedosti viritetylle koneelle jossa vaihdettu nokka yms. No ohjelmassa oli muutettu hieman laatikon asetuksia, flektit, rajoitin liiankin ylös, sytkäkarttaa täysin väärin ja VE kartta oli vakio. Ei ihme että fueltrimmit olivat 25% luokkaa ja välillä tuli vikakoodia liian laihasta seoksesta. Onneksi ei ole mitään hajonnut koska PE tilassakin seos oli aivan liian laiha. Täyskaasulla afr luokkaa 14-15. Nakutuksentunnistus on pelastanut, ekassa logissa oli nakuja ja knock retardia mutta nyt kun seos on kohdallaan ei ole enää nakuja täyskaasulla. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TransNAM Kirjoitettu 16. Syyskuuta, 2019 Jaa Kirjoitettu 16. Syyskuuta, 2019 Tekis mieli väittää ettei kukaan pysty vetämään hatusta vähänkään modattuun (bensa-) koneeseen säätöjä. Edes suutinkoon vaihto ei onnistu täysin kohdalleen ilman hienosäätöä. Eri asia on vakiokoneen tiedossa olevien ongelmien/puutteiden säädöt. Eli siis en isommin luottais valmiisiin softiin. Käytännössä vaatisi pilkulleen samanlaisen kokoonpanon mille softa tehdään ja sitten kopioidaan toiseen koneeseen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
letkume Kirjoitettu 16. Syyskuuta, 2019 Jaa Kirjoitettu 16. Syyskuuta, 2019 Ja taas nähtiin jenkkien ohjelmat... Link to comment Share on other sites More sharing options...
JP Kirjoitettu 28. Syyskuuta, 2019 Jaa Kirjoitettu 28. Syyskuuta, 2019 Ja taas nähtiin jenkkien ohjelmat... Piti olla modattu miedosti viritetylle koneelle jossa vaihdettu nokka yms. No ohjelmassa oli muutettu hieman laatikon asetuksia, flektit, rajoitin liiankin ylös, sytkäkarttaa täysin väärin ja VE kartta oli vakio. Ei ihme että fueltrimmit olivat 25% luokkaa ja välillä tuli vikakoodia liian laihasta seoksesta. Onneksi ei ole mitään hajonnut koska PE tilassakin seos oli aivan liian laiha. Täyskaasulla afr luokkaa 14-15. Nakutuksentunnistus on pelastanut, ekassa logissa oli nakuja ja knock retardia mutta nyt kun seos on kohdallaan ei ole enää nakuja täyskaasulla. Uusi softa taas asennettu.Täytyy saada isommat suuttimet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
letkume Kirjoitettu 28. Syyskuuta, 2019 Jaa Kirjoitettu 28. Syyskuuta, 2019 Uusi softa taas asennettu.Täytyy saada isommat suuttimet. Mitkä suuttimet? Luulin, että noi 24set pisaa aika hyvin.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timo Kirjoitettu 28. Syyskuuta, 2019 Jaa Kirjoitettu 28. Syyskuuta, 2019 Jaksottaisiin suuttimiin toimii vanha nyrkkisääntö. Pyöräteho jaettuna kymmenellä. Eli 24 lbs (43,5 psi) suuttimet= 240 hv renkaista. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommi Kirjoitettu 29. Syyskuuta, 2019 Jaa Kirjoitettu 29. Syyskuuta, 2019 Mitkä suuttimet? Luulin, että noi 24set pisaa aika hyvin.. Ei piisaa 24:set. Katselin tuossa logeja ja aika tapissaan ne on sinullakin. Link to comment Share on other sites More sharing options...
letkume Kirjoitettu 29. Syyskuuta, 2019 Jaa Kirjoitettu 29. Syyskuuta, 2019 Ei piisaa 24:set. Katselin tuossa logeja ja aika tapissaan ne on sinullakin. Perhana, olis hyvä ollu tietää kun just uusin suuttimet Säädettävä pa-paineensäädin vois auttaa mulla, jos ollaan vasta kortilla? Ja kattoo ensin mitä uus pa-pumppu, suodatin jne. tekee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JP Kirjoitettu 29. Syyskuuta, 2019 Jaa Kirjoitettu 29. Syyskuuta, 2019 30-32 lbs ajattelin hommata,mut mikä olis hyvä toimiva merkki? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fenix Kirjoitettu 29. Syyskuuta, 2019 Jaa Kirjoitettu 29. Syyskuuta, 2019 30-32lbs = 315-335cc. Tossa olisi pari edullista 1% tarkkuudella valikoituja suuttimia. Saattaa vaatia liitinadapterit? https://www.finjector.com/fin/ev6_suutin_340_cc_16_ohm_c_jetronic_liitin_o_o_61_mm_bosch_0280155759-p-722765 https://www.finjector.com/fin/ev14_12_ohm_339cc_c_jetronic_o_o_61_mm-p-731612 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fenix Kirjoitettu 29. Syyskuuta, 2019 Jaa Kirjoitettu 29. Syyskuuta, 2019 LT1:ssä ev1 liittimet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sirkus Kirjoitettu 30. Syyskuuta, 2019 Jaa Kirjoitettu 30. Syyskuuta, 2019 https://www.summitracing.com/int/parts/acc-150832/overview/make/chevrolet Tollaset ainaki pelaa LT1 todistetusti. Mulla oli eka 32 ja myöhemmin 44. Joonalla on kans 44 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommi Kirjoitettu 12. Lokakuuta, 2019 Jaa Kirjoitettu 12. Lokakuuta, 2019 Nyt olisi JP:n kone säädetty valmiiksi. Lähtökohta oli se että kone oli kone oli tyhjäkäyntiä lukuunottamatta todella laihallaan. BLM arvot huitelivat aivan taivaissa eli seosvirheet closed loopissa olivat +20% luokkaa. Knock retardia oli vähän siellä sun täällä ja vähänkin kiihdytettäessä aina. Suraavista kuvista näkyy lambdan jännite. Täyskaasulla mentiin vaarallisen laihalla jännitteen ollessa 400-500mv eli 14.5 afr luokkaa. Kuten näkyy kierrokset eivät menneet yli 5500rpm koska laatikko vaihtoi liian aikaisin. Sitten säätämään. Ulkomuistista tehtiin ainakin seuraavat jutut -saastehömpötukset pois -lambdojen asetukset sopiviksi pidemmille pakosarjoille -VE karttan säätö kohdalleen niin että MAF oli kokonaan pois pelistä. -saastehömpötukset pois -open loop target karttaan muutoksia -knock asetusten säätöä -tyhjäkäynnin ennakkoa nostettiin hieman -tyhjäkäynnin tasoitusta säätävien sytkäasetusten hieromista -sytkäkartta uusiksi -kylmärikastuksien säätöä -vaihtopisteiden optimointia -IAC venttiliin asetuksiin pieniä muutoksia -MAF säätö ilman VE karttaa Lopputulos on se että ainakin seuraavat asiat paranivat -kylmänä lähtee paremmin käyntiin ja jaksaa käydä ilman että tarvii painaa kaasua -vaihteet eivät vaihdu aivan liian aikaisin -nykimiset hävisivät -ei nakuta -kiihtyy paremmin Ve kartan ja MAF säätö on nyt tehty sellaisiin järkeviin rajoihin. Aivan viimeistä prosenttia ei joka paikasta alettu hieromaan koska sillä ei ole käytännön merkitystä. Helposti mennään siihen että yhden login perusteella lisätään jonnekkin prosentti ja seuraavassa otetaan se pois. Kuten kuvista näkyy nyt blm arvot ovat melko lähellä tavoite 128. Täyskaasulla lambdojen jännitteet ovat melko lähellä 850mv eli noin 12.6 AFR. MAF kartta oli todella paljon pielessä. Kuten kuvasta näkuu sitä piti suuremmilta virtauksilta nostaa raakasti. Kuvan ei viivat ovat eri ohjelmista. Alin oli lähtökohta ja ylin lopullinen Seuraavasta kuvasta näkyy miten koneen imuoli alkaa hivenen ahdistamaan korkeammilla kierroksilla täyskaasulla. MAP arvo putoaa 95kpa lukemiin. Ekoissa logeissa tätä ei tapahtunut ja huomasin että kaasu ei mene 100%, vaijerin kiristys auttoi. Nyt läpät aukeavat kokonaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JP Kirjoitettu 12. Lokakuuta, 2019 Jaa Kirjoitettu 12. Lokakuuta, 2019 Suuret kiitokset Tommille! Link to comment Share on other sites More sharing options...
mikke Kirjoitettu 13. Lokakuuta, 2019 Jaa Kirjoitettu 13. Lokakuuta, 2019 Sehän rupee sysää ku noin paljo oli alueelta sivua ja nyt on palautettu alueelle Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään