Jump to content

Nokka vakio lt1 ykköseen


TimoTJP

Recommended Posts

HaroldHirmuinen

onkos 93 mimmonen tps anturi..kuulostaa että se jää antaa väärää tietoa

 

Jaa a, saan siitä kyllä kuvan jos jotain auttaa.

Link to post
Share on other sites
  • 4 weeks later...
  • Replies 204
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • letkume

    46

  • Fenix

    29

  • Tommi

    22

  • JP

    20

Top Posters In This Topic

Posted Images

Mulle tuli LT4 nokka, ja fiksuna kuvittelin pystyväni käyttämään sitä vakio venajousilla. No, välystä jäi jousen kierrosten väliin ehkä puol milliä, eli jouset vaihtoon. Onko jousia jotka toimii riittävän hyvin sekä vakio 1.5 keinuilla ETTÄ 1.6 rullakeinuilla? Tämä siksi, että en vielä ajatellut vaihtaa 1.6 keinuja, mutta luultavasti tulen vielä vaihtamaan. Nostohan tossa kasvaisi noin 0,8mm. Muutama esimerkki hyvistä jousista olis hunajata m/

Link to post
Share on other sites

tarkista ensin asennus korkeus. jos jouset menee nyt liian kasaan, ei se asia jousia vaihtamalla muutu. jos laittaisit nyt 1.6 vipat, ei kone edes pyörisi täyttä kierrosta kun jouset pohjaisivat. lt4 nokka varmaankin on rulla keppi, siihen riittää 120-150lbs seetipainetta. ei pitäisi jäädä venttiilin kantamaan vaikka konetta kierrättäisi enemmänkin. voi kyllä käyttää vakiojousia jos haluat, hommaat vaan asennuskorkeutta korottavat lukot retskuille.

Link to post
Share on other sites

Minkäslainen nokka tämä on katukäyttöön?

 

 

Ompas loiva ramppinen nokka, kun vertaa vaikka comp cams xfi 268. http://www.compcams.com/Company/CC/cam-specs/Details.aspx?csid=208&sb=0 kokonais asteita kun tossa 2108 nokassa on 286. Tulee overlappiakin 62 astetta jos en väärin laskenu, voi tulla jo päästöjen kanssa sanomista. On varmaan väärin tuo imuvenan nosto tuossa 2108 nokkakortissa..

 

Link to post
Share on other sites

Minkäslainen nokka tämä on katukäyttöön?

 

 

1. http://www.edelbrock.com/automotive/mc/camshafts/chevy-ls.shtml #2108

 

noin äkkiä katottuna näyttäs parannetulta painokselta LT4 hot camista sama nosta jo 1,5:1 vipoilla ku hotin ilmottama 1,6:1 vipoilla. sama nokkakulma molemmissa, mut edelissä on molemmissa nokissa samat asteet ku hotcamissa on pakopuolella enempi. väittäsin katuajoon soveltuvaksi ja kokeilemisen arvoseks

Link to post
Share on other sites

noin äkkiä katottuna näyttäs parannetulta painokselta LT4 hot camista sama nosta jo 1,5:1 vipoilla ku hotin ilmottama 1,6:1 vipoilla. sama nokkakulma molemmissa, mut edelissä on molemmissa nokissa samat asteet ku hotcamissa on pakopuolella enempi. väittäsin katuajoon soveltuvaksi ja kokeilemisen arvoseks

 

Tämä nokka homma tuli siitä syystä mieleen, kun minulla on nämä kannet ja kaveriksi, jos laittaa tämän Edelbrockkin suositteleman nokan ja sitten imusarjan sekä tuohon pitäisi sitten miettiä ne keinut ja työntötangot ja mitäs muuta vielä siinä tarvitaan? Edelin lista oli tämmöinen: Match with RPM Air-Gap intake #7107, throttle body #3809 and camshaft #2108 for the Total Power Package combo.

 

Kannet

http://www.edelbrock.com/automotive/mc/cylinder-heads/chevy/performer-lt1.shtml #61905

 

Imusarja

http://www.edelbrock.com/automotive/mc/manifolds/chevy/rpm-air-gap-lt.shtml #7107

 

 

 

 

Link to post
Share on other sites
  • 5 months later...

Valistakaas hieman, kun Comppi sanoi ettei heidän nokkansa sovellu 94 mallin autoon, vaan pitää vaihtaa virranjakaja, jakopää ja jakopään koppa 95+ malliseen.

 

Onko jotain 94 soveltuvaa nokkaa, jonka kanssa voisi käyttää suht hyvin vanhoja osia?

 

EDIT:

 

Eli ilmeisesti nokassa ainoa ero on tuo "dowel pin", joka on uudemmassa mallissa pitempi.

 

Jos nyt oikein tajusin, niin vaihtamalla vanhasta nokasta tms. uusi tappi, niin pitäisi sopia "uudempi" nokka "tuulettamaton" malliseen jakajaan?

 

http://shbox.com/ci/cam_install.html

Link to post
Share on other sites

Valistakaas hieman, kun Comppi sanoi ettei heidän nokkansa sovellu 94 mallin autoon, vaan pitää vaihtaa virranjakaja, jakopää ja jakopään koppa 95+ malliseen.

 

Onko jotain 94 soveltuvaa nokkaa, jonka kanssa voisi käyttää suht hyvin vanhoja osia?

 

EDIT:

 

Eli ilmeisesti nokassa ainoa ero on tuo "dowel pin", joka on uudemmassa mallissa pitempi.

 

Jos nyt oikein tajusin, niin vaihtamalla vanhasta nokasta tms. uusi tappi, niin pitäisi sopia "uudempi" nokka "tuulettamaton" malliseen jakajaan?

 

http://shbox.com/ci/cam_install.html

 

otat siit vanhasta mitan ja koitat varovasti naputtaa vasaralla sitä akselin pinniä joissain se liikkuu syvemmälle tarvittavan märän tai sit katkasee sen liianpitkän tapin, kyl se laikkakonetta uskoo. ja 6,4mm poranterästä voi tehä uuden jos vanha menee pilalle ;) ei niissä muuta oo kun se pinnistä johtuva ero.

Link to post
Share on other sites

Overlap 50, joten pitäis mennä päästöistä läpi.

Asteita aavistuksen enempi kuin 268xfi, mutta nostoa vähempi.

 

Mä laskin 57? int open 31 btdc ja ex close 26 atdc.

 

xfi268 on 25 ja 21, eli 46. Mitä laskin väärin?

 

EDIT: laskin väärää nokkaa..  :o  ;D

 

EDIT2: Lunatissa ei ole ole overlap 50, vaan melkein nolla. Mistä hait speksit? Ehkä mun pitäis lähteä kotiin.. Ei tästä tuu mitään.

Link to post
Share on other sites

Lunati 20080721LK - Lunati Voodoo Cam and Lifter Kits

https://www.summitracing.com/parts/lun-20080721lk

http://www.lunatipower.com/Product.aspx?id=2011&gid=289

http://www.lunatipower.com/CamSpecCard.aspx?partNumber=60121

Camshaft and Lifters, Hydraulic Roller, Advertised Duration 270/278, Lift .515/.530, Chevy, 5.7L, Kit

LUN-20080721LK $465.97

 

Lunati 73943-16 - Lunati Valve Springs

https://www.summitracing.com/parts/lun-73943-16

Valve Springs, Single, 1.260 in. Outside Diameter, 462 lbs./in. Rate, 1.028 in. Coil Bind Height, Set of 16

LUN-73943-16 $68.97

 

Lunati 75742-16 - Lunati Steel Valve Spring Retainers

https://www.summitracing.com/parts/lun-75742-16

Valve Spring Retainers, Chromoly Steel, 7 Degree, 1.225 in. O.D., .620 in. I.D., Set of 16

LUN-75742-16 $50.97

 

Lunati 77003-16 - Lunati Steel Valve Locks

https://www.summitracing.com/parts/lun-77003-16

Valve Locks, 7 degree, 1-groove, Stamped, Steel, 0.342 in. Valve Stem Diameter, Set of 32

LUN-77003-16 $6.97

 

Sealed Power 260-1650 - Sealed Power Gasket Sets

https://www.summitracing.com/parts/slp-260-1650

Gaskets, Full Set, Chevy, 5.7L/350, Set

SLP-260-1650 $179.97

 

Crane Cams 99473-1 - Crane Chevy Valve Spring Compressors

https://www.summitracing.com/parts/crn-99473-1

Valve Spring Compressor, Steel, Black, Chevy, Small Block V8, V6, Each

CRN-99473-1 $155.68

 

KD Tools 901 - KD Tools Air Hold Fittings

https://www.summitracing.com/parts/kdt-901

Air Hold Fittings, Adapters, Steel, Black, Pair

KDT-901 $6.97

 

Lunati 80000 - Lunati Degree Wheels

https://www.summitracing.com/parts/lun-80000

LUN-80000 $17.97

 

Part Subtotal $953.47

 

Ship Method Charge Tax & Duty Total

i-parcel      $84.85 $290.91 $375.76

Estimated Total $1,329.23, eli 1200€

 

 

Link to post
Share on other sites

Eli jos xfi268 tuntuu liian "miedolle", koittaisi etsiä muuten läheltä xfi280, mutta kevyemmällä overlapilla?

 

1.5 keinut compin suosittelemien 1.6 sijaan ei taida auttaa..

 

Muakin ehkä kiinnostas löytää joku nokka näiden väliltä. Tällä hetkellä käytössä 1.6 keinut ja xfi268 ja sillä saatiin rullilla 407hv ja 605Nm. Jokapäiväisessä ajossa kyllä toimii hienosti eikä tosiaan huvittaisi vaihtaa sellaiseen, mikä toisi mukanaan esim. nypytystä ja katin tuhoavan tyhjäkäynnin.

 

Siirsin keskustelun tänne, ettei CamKinin topicci sotkeennu.

 

Tuossa olisi joitakin vaihtoehtoja;

(Huom. en laskenut overlappeja)

 

 

Hotcam

 

advertised dur 279/287

dur @ .050 218/228

lift w/1.6rockers .525/.525

lsa 112

 

---------------------------------

CC305

 

advertised dur 276/290

dur @ .050 220/230

lift w/1.6rockers .544/.544

lsa 114

 

---------------------------------

XE503

 

advertised dur 276/281

dur @ .050 224/230

lift w/1.6rockers .536/.544

lsa 112

 

---------------------------------

GM846

 

advertised dur 284/292

dur @ .050 222/230

lift w/1.6rockers .543/.563

lsa 112

 

 

 

Link to post
Share on other sites

karu, kuin XFI280.

 

XFI 280:

advertised dur 280/288

dur @ .050 230/236

lift w/1.6rockers .576/.570

lsa 113

 

Tuo  XE503 menee  Hotcam:in ja XFI 280:n väliin.

HotCam:in saa helposti katin kanssa päästöihin, mutta jo sillä tulee tuota nykimistä 1600-1800 rpm välillä, tosin kohtuu pieneksi sen nyt on saanut säädettyä.

Mutta tuo CC305 vaikuttaa mielenkiintoiselta jos vaan nuo nostot mahtuu.

Link to post
Share on other sites

HotCam:in saa helposti katin kanssa päästöihin, mutta jo sillä tulee tuota nykimistä 1600-1800 rpm välillä, tosin kohtuu pieneksi sen nyt on saanut säädettyä.

 

Tähän väliin kommentoin, että 268xfi:lla ei nykimistä lainkaan omassa 350cid, jos tämmönen tieto ketään kiinnostaa vertailu- / valintamielessä.

 

Onko tuo hotcam siis rajumpi, kuin xfi268?

 

Melko lähellä toisiaan.

 

XFI 268:

advertised dur 268/276

dur @ .050 218/224

lift w/1.6rockers .57/.565

lsa 113

 

Link to post
Share on other sites

Tuo  XE503 menee  Hotcam:in ja XFI 280:n väliin.

HotCam:in saa helposti katin kanssa päästöihin, mutta jo sillä tulee tuota nykimistä 1600-1800 rpm välillä, tosin kohtuu pieneksi sen nyt on saanut säädettyä.

Mutta tuo CC305 vaikuttaa mielenkiintoiselta jos vaan nuo nostot mahtuu.

 

Olen säätänyt etänä yhtä 383 alakerralla olevaa jossa on HotCam eikä hän ainakaan ole valittanut mistään nykimisestä. Logissakaan ei näy mitään kummempaa nypytystä. Itse en ole kyydissä istunut joten varmaksi ei voi sanoa.

 

Tuo CC305 on paljon vanhempaa suunnittelua kuin XFI sarja. 0-0 ja 0.05" asteiden ero on paljon suurempi eli rampit huomattavasti loivemmat. Hotcam on vähän samaa tyyppiä.

 

Ei sitä XFI280 nokkaa kannata vierastaa. Jos tehoa haluaa on nokassa pakko olla asteita ja overlappia jotta huuhtelu napahtuu kierroksilla kunnolla. Se on vaan sitten itse päätettävä haluaako mukavan ja laiskan vai hieman epämukavemman ja tehokkaan motin. Sekin kannattaa sitten pitää mielessä että puristussuhde pitää aina olla nokalle sopiva. Eli ei 12:1 puristuksia vakionokalle tai XFI280 nokalle vakio puristusta. Kireä nokka ja liian vähän ruttua tekee moottorista alhaalta laiskan ja huonosti kaasuun vastaava. Liiallinen ahnehtiminen taas nakutusherkän ja kun ennakoita on pudotettavas keskialue menee perseelleen.

 

Tuo Lunatin 270/278 voi olla ihan hyvä nokka katuautoon. Ainakin paperilla vaikuttaa ihan passelille.

 

 

 

 

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...