Jump to content

4L60E ja TH700 eroa?


Recommended Posts

Onko tietoa käykö 700-n korjaussarja (levyt, panta) sähköversioon?

Vanista postas loota mut tuntuu täällä peräpohjolassa olevan korjausosat hukassa. Perinteiseen 700 saa joka puolelta.

Vanissa tosiaan on 60E loota koska on G1500.

Link to post
Share on other sites
  • 1 year later...

Kysästääs tässä että onko näiden laatikoiden välillä tehon/väännön kestossa eroja? LS moottorin perään pitäs laatikko keksiä ja th700 jo iteltä löytyy, niin onko kannattavaa sitä vaihtaa 4l60e:hen?

Link to post
Share on other sites

Kysästääs tässä että onko näiden laatikoiden välillä tehon/väännön kestossa eroja? LS moottorin perään pitäs laatikko keksiä ja th700 jo iteltä löytyy, niin onko kannattavaa sitä vaihtaa 4l60e:hen?

 

Ei nyt ole heittää mitään virallista dataa kumpi on kestävämpi eikä muitakaan rakenteellisia eroja laatikoiden väliltä, mutta sanoisin että ihme on jos 4L60E ei olis kestävämpi. Varsinkin jos miettii että TH700 on lyöty aneemisen 170hp perään ja 4L60E LS-koneen perästä on käytännössä aina vähintään noin 300hv .

4L60E on toiminnaltaan fiksumman tuntuinen mitä TH700. Sähköohjattuna on ihan eri planeetalta ja LS:n ECM ohjaa myös 4L60E:tä.

Helpointa olisi ostaa LS tekniikka kokonaisena laatikon kanssa. Ja vanhan tekniikankin voisi kuvitella myyvän helpommin kun pystyy tarjoamaan sen myös laatikon kanssa.

 

Ellei sitten tee LS:stä kaasaria, jolloin 4L60E:n ohjaus pitää toteuttaa erillisellä ECM:llä ja sitten menee vähän rakenteluksi. Siinä kohtaa helpointa mennä TH700:lla.

Mutta jos LS tulee ruiskulla, ehdottomasti 4L60E.

 

Link to post
Share on other sites

Ei ainakaan vakio 700 kestä ällässän perässä kun ei tahdo kestää muutenkaan minkäänlaista koneen viritystä. Vahvistettuna eri asia mutta vahvistuksen hinnalla saa jo uuden esim. TCI-n laatikon...

En ole varma mutta väittäisin että LS laatikko on sisältäkin parempi kun on päältäkin erilainen, mm. erillinen turbiinikoppa, erilainen häntä jne...

Varmaan helpoin olis laittaa se LS laatikoineen niin säilyy boxiohjaus ja sen myötä ohjelmointimahdollisuus ja pääsee muutenkin helpommalla.

Link to post
Share on other sites

Joo, jostain vaan lueskelin että pyörivät osat ois samat? Sitä vaan mietin että jos tuo uudempi laatikko ei kestä sen paremmin, niin ei sen hommaamisessa järkeä olis.

Link to post
Share on other sites

Mulla ainakin menny jo monta kesää ongelmitta ja tuskin on mitään aikaisemminkaan tehty. Kardaanin (hännän) puslan ja öljyt oon vaihtanu...

Link to post
Share on other sites

Taitaa olla suurimpana vaikutuksena kestävyyteen sähköohjaus. 60E-laatikot ei juuri luista täyskaasullakaan vaihdoissa toisin kuin perinteinen vakio 700 "kuminauha". Eli ohjauspuoli on huomattavasti parempi sähköisenä. Saa toki shiftkitin vanhempiinkin mutta samalla tahtoo mennä mukavuus nätillä ajolla.

Eipä tuo automaatti juuri kulu muuten kun vaihtohetkellä luistaessaan.

 

 

Nyt kun näitä on tullu aikansa harrastettua niin ite ottaisin ehdottomasti sähkölaatikon jos valita saa.

Link to post
Share on other sites

Pitää se 4l60e hommata niinkun alunperin oli tarkotuskin. Miten lie jos ostaa koneen ja laatikon erikseen, niin onko vaan tökkiä johot kiinni ja baanalle? Vai pitääkö ohjelmoida tai jotain? (tuskin tarviaa mut parempi selvittää ennenkun on paskat housussa :D)

Link to post
Share on other sites

ei noisa ny niin kummosia eroja oo th700=4L60 ja ne sähköversiot 4L60e ja ls perässä oleva 4L60e tai 4L65e molempia nimiä käytetään.

suurin ero on ohjaus ja ventiilikoneisto mutta samat accumulator:it sieltä löytyy millä pehmennetään vaihteitten kytkeytymistä ja niitä taas kiristetään shift kitillä.  akseloinnissa on eroja ja turbiinissa mut sit taas kytkimet mitkä sitä voimaa välittää on edelleen samoja peruspalikoita.

 

ja loppujen lopuks mitä noita on ny särkyny ja korjailtu ni yleisimmät viat on palanu panta tai kytkin yhtään akselia ei oo katkennu (kop kop) eikä muitakaan maljoja revenny tai planeettoja särkyny.

 

kehitystä näissä on tehty mut voimalinjaan ei oo isoja muutoksia kumminkaan tullu :-\ sähköloota on sit kans herkkä jos siin sähköpuolessa tulee häiriöö ni tarkkuus ja toimivuus rupes just kärsimään ja romuu tulee kans helposti

Link to post
Share on other sites

Pitää se 4l60e hommata niinkun alunperin oli tarkotuskin. Miten lie jos ostaa koneen ja laatikon erikseen, niin onko vaan tökkiä johot kiinni ja baanalle? Vai pitääkö ohjelmoida tai jotain? (tuskin tarviaa mut parempi selvittää ennenkun on paskat housussa :D)

 

Jos hommaat koneen ja laatikon erikseen, niin pyrkisin ainakin siihen että koneen ja laatikon vuosimalli olis sama. Tai ainakin niin lähellä kuin mahdollista, piuhoissa voi jotain kosmeettisia eroavaisuuksia löytyä eri vuosimallien välillä. Mikey on noita LS + automaatin johtoihin perehtyny vähän laajemminkin...  Ja tietysti elämää helpottaa jos moottorin johtosarja ja ecm on automaattivaihteisesta autosta. Kaiken pystyy vaihtamaan, mutta jos helpolla haluaa päästä...

Ohjelmointi on pakko tehdä, mutta ei laatikon takia. Ajonesto pitää kytkeä pois, samalla hyvä poistaa takalambdat, flektin ohjausta hieman säätää yms. pientä näppärää.

 

Link to post
Share on other sites

Jeps kiitoksia näistä tiedoista. Ajonesto, lambda ym jutut olikin jo tiedossa.

 

 

Jos hommaat koneen ja laatikon erikseen, niin pyrkisin ainakin siihen että koneen ja laatikon vuosimalli olis sama. Tai ainakin niin lähellä kuin mahdollista, piuhoissa voi jotain kosmeettisia eroavaisuuksia löytyä eri vuosimallien välillä. Mikey on noita LS + automaatin johtoihin perehtyny vähän laajemminkin...  Ja tietysti elämää helpottaa jos moottorin johtosarja ja ecm on automaattivaihteisesta autosta. Kaiken pystyy vaihtamaan, mutta jos helpolla haluaa päästä...

Ohjelmointi on pakko tehdä, mutta ei laatikon takia. Ajonesto pitää kytkeä pois, samalla hyvä poistaa takalambdat, flektin ohjausta hieman säätää yms. pientä näppärää.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...