Jump to content

Kallistuksen vakaajista...?


CamKin

Recommended Posts

Jos tuntuu siltä, että auto kallistelee mutkissa omaan makuun liikaa, niin silloin jäykemmät vakaajat tottakai on hyvä idea. Kattoisin kyllä ensiksi onko nyt alla olevissa vakaajissa uretaanipuslat sekä end linkit. Jos ei ole, niin ne ensin vaihtoon. Pelkästään ne tekee jo ison eron auton käyttäytymiseen.

 

Panosta ennemmin kunnon iskareihin, sen jälkeen ne uretaanipuslat vakaajiin jos ei vielä ole. Jos vielä sen jälkeen tuntuu kiikkerältä, niin sitten vakaajia tilaukseen...

Link to comment
Share on other sites

Täytyy tsekkailla mitä laittaa ja vaihtaa. Onko QA1 hyvä iskari vaihtoehto, koska takana näyttää sellaiset olevan (vaikuttavat melko tuoreilta) ja edessä alkuperäiset?

 

Mikäs merkitys on tällä osalla, joka on pultattu kiinni auton alle (valmistaja Edelbrock)?

 

http://uppaa.net/i/ad639.jpg

Link to comment
Share on other sites

Jos takapää on ok, eli se pompotus on vaan edessä, niin vaihtaisin pelkät etuiskarit. Eiköhän QA1 hoida hommansa ihan ok, toisaalta kaikki riippuu siitä mitä autolta haet. Pitääkö olla jäykkä vai mukavan pehmeä ja miltä se takapää tuntuu tuommoisenaan niillä QA1:llä.

 

Kuvassa oleva rauta on Edelbrockin valmistama Torque arm, missä on säädettävä pinionin kulman säätö.

Aikalailla järeämpi osa mitä vakio. Tuon pitäisi parantaa melkein kaikkea mahdollista, parempi pito, vähemmän "wheel hoppingia" yms.

 

Link to comment
Share on other sites

Haen sellaista settiä alle, että voi käydä rata-ajoissa, kun muuttaa säätöjä, mutta pääasissa katuajossa. Minulla ei ole muista Camaroista ajokokemusta, mutta takapää tuntuu olevan Q1A:lla ihan ok. Etupäässä on sellaista löysyttä tai velttoutta huomaa mutkissa.

Link to comment
Share on other sites

No, huh huh kylläpä täällä suomen maassa on kovat hinnat iskareilla:

 

- Konit etu + taka = 1300 €.

- Bilstein etu + taka = 750€.

 

Ebaysta, kun katselee, niin on hinnat asiallisia noihin hintoihin nähden vaikka alv:lla.

Link to comment
Share on other sites

Joo-o. Suomen (Motoralin) hinnat koneille on älyttömiä. Itse ostin -68 Firebirdiini keväällä konit Saksan ebayn kautta. Saksa, Englanti ja Usa- hinnat oli kuluineen aika samat, alle puolet hinnasta, jonka sain kaverin korjaamon kautta Suomen maahantuojalta. Mutta jos takana on toimivat, ehjät QA1:set, niin ehkä kannattaa vielä suunnitella olisko kiireellisempää uusittavaa.

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...