Jump to content

Vaihteensiirrosta...?


CamKin

Recommended Posts

Onko tässä vm. 93 sähköohjattu vaihteisto vai kuinka nämä vuosimallit oikein menee? Tässä on pahus OBD1 joten sitä ei voi tutkailla, niin vain vai onko PCM erikseen?  Ehkä hiukan kuvasin huonosti ongelmaa, jos se edes on sitä, mutta maantienopeudessa kun lyö tallan pohjaan ei laatikko vaihdakaan pienemmälle vaan pitää nelosen päällä (liekkö tuo edes mahdollista automaatilla), kun olettaisi heittävän kolmoselle jotta saadaan menoa ja sitten neloselle. En tiedä miten tämä laatikkoversio oikeasti käyttäytyy. Täytyy ajolenkillä tehdä tarkempi selontekoa asiasta. Ainakin kun lähtee kiihdyttämää pieniltä vaihteilta kaasupohjassa, niin kyllä tuntee aika kovat nykäykset vaihteiden vaihtojen yhteydessä...

 

Missä kierrosnopeudessa/nopeudessa pykälät vaihtuu ylös ja alas?

 

Onko perän vonkunta ihan normaalia vai kertooko tulevista remonttitarpeista? Öljyt vaihdettu reilu kuukausi sitten. Perävälitystä en tiedä kuinka se on selvitettävissä.

 

Shiftkit tarkoittaa siis muutosta laatikon toimintaan, mutta mitä se tarkoittaa?

Link to comment
Share on other sites

shift kitissä tulee jousi ja holkkeja joilla muutetaan paineakkujen toiminta aluetta ja saadaan terävämpiä vaihtoja lisäks öljykanavan muutoksia ja niihin tarpeita. mut mites se vaijerin säätö ja liikkuuko se vapaasta siis tv-vaijeri vaikuttaa linjapaineiden kautta koko laatikon toimintaan ei ole 700 pelkkä kikdauni vaan nimen omaan linjapaineen säätövaijeri.

Link to comment
Share on other sites

Perämurikassa jossain kohtaa saattaa olla vielä alkup. tyyppikilpi josta välitys selvää.

Karkeasti tuon välityksen pystyt laskemaan kun tunkkaat takarenkaan ylös ja pyörität sitä kierroksen. Samalla kaveri laskee montako kierrosta kardaani pyörii. Esim jos kardaani pyörii n. 3,3 kierrosta on välitys tod. näk. 3,23.

Välitys ei kyllä vaikuta mainitsemasi "kick-down"-ongelmaan vaan juurikin tuo TV-vaijeri.

Link to comment
Share on other sites

Elikkä tällä ns. tv kaapelilla säädetään seuraavasti/seuraavia asioita

 

- liian terävä/myöhäinen vaihto, vaijeria löysemmälle,

- liian löysä/aikainen vaihto, vaijeria kireämmälle,

- millä kierroksilla loota vaihtaa pykälää.

 

Ei taida maallikolta onnistua.

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Elikkä tällä ns. tv kaapelilla säädetään seuraavasti/seuraavia asioita

 

- liian terävä/myöhäinen vaihto, vaijeria löysemmälle,

- liian löysä/aikainen vaihto, vaijeria kireämmälle,

- millä kierroksilla loota vaihtaa pykälää.

 

Ei taida maallikolta onnistua.

 

no yleis säätöohje on kaasu painetaan pohjaan ja vaikeri vedetään siinä asennosssa niin kireelle kun menee ja jos ajaessa tuntuu vaihdot liian teräviltä voi vaijeria löysätä muutaman hampaan siitä vaijerinkuoren säädöstä. ja kato tosiaan että se vaijeri liikkuu vapaasti ettei oo säikeitä poikki ja vaijeri jumittas sen takai sotkee koko säädön jos ei liiku vapaasti

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Tutkailin papereita, niin tähän välitykseen tuli varmaankin selvyys näyttää vahvasti siltä, että perään on asennettu Auburn merkkinen tasauspyörästö murikka  http://aftermarket.auburngear.com/542046.html ratio 3.23:1, mutta onko toi se lopullinen välitys vai toinen, kun toinen osa olisi perässä 3.73 ratio 7.5" gm gears 10 bolt - oem osa? Minä en näistä niin mahdottomasti ymmärrä onko toi toinen osa jokin sovitin tai vastaava.

Link to comment
Share on other sites

Tutkailin papereita, niin tähän välitykseen tuli varmaankin selvyys näyttää vahvasti siltä, että perään on asennettu Auburn merkkinen tasauspyörästö murikka  http://aftermarket.auburngear.com/542046.html ratio 3.23:1, mutta onko toi se lopullinen välitys vai toinen, kun toinen osa olisi perässä 3.73 ratio 7.5" gm gears 10 bolt - oem osa? Minä en näistä niin mahdottomasti ymmärrä onko toi toinen osa jokin sovitin tai vastaava.

Toi auburn on lukko ja toi toinen on välitys. Paljonko sulla on kierroksia satasen vauhdissa nelosella, siitä voi arvailla välitystä. Vahvasti epäilen että sulla on TV vaijeri liian löysällä. Säätö ainakin 3 genissä onnistuu seuraavasti: vedät vaijerin niin tiukalle kuin saat painamalla vaijerin juuressa olevaa lukitusnappia. Sitten vaan kaasu pohjaan, niin vaijeri naksuu itsestään oikealla tiukkuudelle.
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...