Jump to content

alustan päivitys.


Recommended Posts

Moi. Onko vinkkejä mistä kannattais tilata 1988 camaroon keltaiset konit ja eibachin jouset?

Spohnilla löytyy, mutta postimaksu oli 350-450 $ dollaria.

 

Link to post
Share on other sites

Saksan tai englannin ebayn kautta tai suoraan tuninkikaupasta euroopasta luulis löytyvän . Itse ostin 1gen Firebirdiin keväällä 4 konia Saksan ebaysta, postikulut pari kymppiä, eikä tulli/alv-riesaa. Äkkiä katoin ebay.destä, tais olla 4kpl keltasia luokkaa 700+posti, en tiä oliks halpa vai kallis, mut vaihtoehtojahan on jos jaksaa penkoa.

Link to post
Share on other sites

Joo itsekin katsoin saksasta ebayn kautta 700e. Jäis alvi pois ja tulli.

Jouset onkin hankalampi löytää saksan maalta. Pitää selailla.

 

Link to post
Share on other sites

No niin konit otin saksasta 725,- eibachit us partsista 350,- ei jaksanut

Pidempään etsiä ja skottailla.

 

Laitatkos saksan linkin(tartteis itekki tilata). Otitkos eibachtin sportit vai pro:t?

Link to post
Share on other sites

Pro line. Kun halusin mustanväriset jouset ja toi etupuskuri raapii jo nyt joka paikkaan.

Ebay.com sivulta( koni 8741-1030 )laitat haku kenttään

Ja sieltä saksan sivuille missä on myös konit taakse

30-1265 helpompi kun on lontoon kielellä.

 

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Yleensä aina iskareissa aluksi kaikki säädöt puoliväliin. Sitten siitä kokeilemaan molempiin suuntin että mihin päin paranee. Aluksi säädöt kannattaa tehdä riittävän isoin portain että erot huomaa. Yhtä ja kahta naksua on tavallisen kuskin aivan turha tehdä koska eroa ei huomaa. Jos säädöt joutuu vetämään tappiin on joku asia pielessä kuten väärä shimmaus kyseisille jousille. Ehkäpä tärkein asia on kuitenkin se että älä vedä iskareita törkeesti liian tiukalle. Löysä jousi ja hirveä paluuvaimennus on jopa vaarallinen yhdistelmä.

Link to post
Share on other sites

Tappiin tekis mieli laittaa mutta parempi varmaan lähtee puolivälistä.

Edestä voi säätää helposti yläpään nupista mutta takaa joutuu varmaan

Irrottaa iskarin että voi pyörittää.

Link to post
Share on other sites

Tommi kirjoitti fiksusti tossa aiemmin.

Se mikä on paras on tapauskohtahtaista ja omasta mausta kiinni.

Edessä jäykin asento toi omassa parhaan tarkkuuden ajettavuuteen ja sanoin kuvaten keula käyttäytyi mikroautomaisimmin.

Keskimmäinenkin ok ja löysimmällä muistutti eniten vakiota eli raskas keulaista jenkkiä.

Omassa on vielä subframet, polyuretaani puslat ja poikkituet edessä ylhäällä ja alhaalla, sekä korikin kuulemma boksattu jne.

Överi kova siviiliajoon tuolla reseptillä, mutta konien säädöt eivät siihen vaikuta.

Paino tällä hetkellä 1475kg ja suurin painon poisto keulasta.

Vakio painoinen tarvitsee vissiin vieläkin jäykempää.

 

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

No niin konit alla ja pro line jouset. Olis pitänyt takapää laittaa suoraan jäykimpään asentoon.

Edestä helppo säätää mutta tuli mieleen kun se säätö on portaaton niin voiko kokeilla

Muutakin kuin 1kierros auki tai 2 kierrosta auki?  Vanhat iskarit oli loppu. Takana toinen

On vieläkin pohjassa ja toinen palautuu hyvin. Edessä oranssit konit tulee ylös eri tahtia

Ja toisesta kuplii nestettä tiivisteen välistä. Jouset oli vakiot.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...