Jump to content

4l60 turbiini lukon kytkentä


TimoTJP

Recommended Posts

Moikka. Elikkä miten tuo turbiinilukko pitäis nyt kytkeä piuhoista kun mulla 1967 camaro jossa LT1 kone ja toi 4l60 laatikko, ei mikään E malli vaan toi vanhempi. Pitäs vissii jarrupolkimen kytkimeltä vetää joku piuha mut miten? Jos jollain tietoo olisin erittäin kiitollinen! Vissii releiden kanssa pitää touhuta tms?

Link to post
Share on other sites

Ei siinä releitä tarvitse olla.

Virtalukolta virta jarrupolkimella olevalle kytkimelle.

Kytkimen toiselta puolelta johto turbiinilukolle.

Turbiinilukon toisesta nastasta johto boxille.

 

Tuo polkimella oleva kytkin pitää olla auki silloin kun painetaan jarrua eli virta menee läpi jos jarrua EI paineta.

 

Jostain vielä selvitettävä kumpi nasta laatikon kyljessä on boxille ja kumpi sinne polkimelle.

 

Kuva vm. 1991 autosta mutta sama laatikko siinäkin on.

TCC-1.jpg.c2fe3a1907f0eaecd635ea73d2f608c9.jpg

Link to post
Share on other sites

Ei siinä releitä tarvitse olla.

Virtalukolta virta jarrupolkimella olevalle kytkimelle.

Kytkimen toiselta puolelta johto turbiinilukolle.

Turbiinilukon toisesta nastasta johto boxille.

 

Tuo polkimella oleva kytkin pitää olla auki silloin kun painetaan jarrua eli virta menee läpi jos jarrua EI paineta.

 

Jostain vielä selvitettävä kumpi nasta laatikon kyljessä on boxille ja kumpi sinne polkimelle.

 

Kuva vm. 1991 autosta mutta sama laatikko siinäkin on.

 

Kiitos infosta...mun pitää varmaan hommata sit jostain sellainen kytkin tai erilainen katkaisija tohon omaan peliin kun mulla ihan sellanen perus mallin paino kytkin mistä lähtee vaan yksi johto. Tarvii tarkistaa kuinka päin siinä menee virta et saako sen jopa suoraan siitä ainoasta johdosta sit. Jos vielä löytys noi johtojen värit et mihin kytketään mikä johto olis pirnu hyvä :)

Link to post
Share on other sites

Kiitos infosta...mun pitää varmaan hommata sit jostain sellainen kytkin tai erilainen katkaisija tohon omaan peliin kun mulla ihan sellanen perus mallin paino kytkin mistä lähtee vaan yksi johto. Tarvii tarkistaa kuinka päin siinä menee virta et saako sen jopa suoraan siitä ainoasta johdosta sit. Jos vielä löytys noi johtojen värit et mihin kytketään mikä johto olis pirnu hyvä :)

 

Se ainokainen kytkin on jarruvaloa varten. Jos sitä aiot hyödyntää niin sitten tarttee relekytkentöjä.

Oletan että kytkin maadoittaa kun painat jarrua (en ole tarkistanut).

Siinä tapauksessa kuvan mukainen kytkentä pitäisi toimia. Tavallinen 5-napainen lisävalorele siis kyseessä.

Huom1: Nastat ei järjestyksessä, katso numeroita

Huom2: En ota vastuuta jos kytkentä aiheuttaa ongelmia.

 

TCC-2.jpg.55aecfa7df929a52a39abbe210376367.jpg

Link to post
Share on other sites

Se ainokainen kytkin on jarruvaloa varten. Jos sitä aiot hyödyntää niin sitten tarttee relekytkentöjä.

Oletan että kytkin maadoittaa kun painat jarrua (en ole tarkistanut).

Siinä tapauksessa kuvan mukainen kytkentä pitäisi toimia. Tavallinen 5-napainen lisävalorele siis kyseessä.

Huom1: Nastat ei järjestyksessä, katso numeroita

Huom2: En ota vastuuta jos kytkentä aiheuttaa ongelmia.

 

iso kiitos, täytyy testata tuota heti kun saa auton siihen malliin ja täällähän tuo pysyy tallessa niin informoin miten pelittää kun kerkiin testaamaan :)

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...