Jump to content

ongelmia 4l60e kanssa


Recommended Posts

Semmonen ongelma että laatikko toimii muuten mutta kolmoselta ku tökkää neloselle häviää turbiini lukko ja pysyy kolmonen päällä... Onko kellää tietoo mikä laatikkoa vaivaa

Link to post
Share on other sites

pelkän nelosen puutteesta tulis mieleen panta tai servo vaurio minkä seurauksena panta ei pysäytä rumpua ja nelonen ei kytkeytyisi. mut just pajotettuun laatikkoon vois tietysti ettiä vikaa venttiilikoneistostakin olisko joku venttiili jumissa.

 

häviskö nelonen yht äkkiä vai rupesko ensin luistamaan ja sit pikkuhiljaa hävis kokonaan?

 

laatikon tekiää kannattas ahdistella kans olisko sillä ideaa kun näki laatikon levällään

Link to post
Share on other sites

Vika ei pitäis olla varsinaisen "vaihteiston" puolella koska pelkkä nelonen ei oikein voi mennä mekaanisesti hukkaan.

Sähkö tai venttiilivika väittäisin. Vikakoodeja?

Onhan shifteri oikeassa sädössä? Ettei keppi mee N-lle asti?

Link to post
Share on other sites
  • 4 months later...

Jep auto otettu talvi unilta ja vaihdoin laatikkoon kaikki sähkö palikat johtoja myöten mutta ei toimi vieläkään >:( vieläkin pysyy 3 päällä ja turbiini lukko häviää ku 4 tökkää päälle... pitää vielä katsoa tietokoneen kanssa mikä sitä vaivaa mut taitaa tulla laatikon irrotus eteen m-

Link to post
Share on other sites
  • 4 weeks later...

Nyt ois laatikkoa tutkailtu tietokonekkii oli kiinni ajon aikana ja boksi väittää että kaikki toimii normaalisti m- pääsiäisen jälkee tiedossa puhelua pajalle

Link to post
Share on other sites

Nyt ois laatikkoa tutkailtu tietokonekkii oli kiinni ajon aikana ja boksi väittää että kaikki toimii normaalisti m- pääsiäisen jälkee tiedossa puhelua pajalle

 

minkälaista slip rpm arvoa se tietokone näyttää siinvaiheesa ku pitäs olla nelonen tuvassa ja turbiinilukko kiinni? se paljastaa laatikon sisäsen luiston ja kertoo kyl onks se nelonen päällä oikeesti vai ei :)

Link to post
Share on other sites

En oo satavarma 95-vuoden lootasta mutta ainakin perinteinen th700 hukkaa pantavian takia ensin kakkosen koska kakkosen männässä pienempi liikevara kuin nelosen. Jos koko panta hajalla niin häipyy 2 ja 4 molemmat. Eli pelkän pannan takia ei oikein voi hävitä vain nelonen.

Servon männän tiivisteissä vois olla vikaa jos pelkkä 4 hukassa. Pannan servon saa purettua paikallaan ulkopuolelta joskin ahdasta on.

Tai sitten ohjauspuolella vikaa tai sisäinen öljyvuoto jossain.

Link to post
Share on other sites
  • 7 months later...

Oisko forward clutch tiiviste morjens tai joku. Joskus oli tommoinen vaiva ja poltti 4. pakan. Oireet hyvin samankaltaisia. Tiiviste oli silloin kutistunut mutta muuten ehjä.

Link to post
Share on other sites

Tuosta voi aika pitkälle päätellä mekaaniset (pakka/panta jne.) viat 700-pohjaisissa laatikoissa.

Eli vasemmalla vaihteet eri shifterin asennoilla ja taulukossa mikä pakka milloinkin kytkeneenä.

Jos vaikka auto ei liiku eteenpäin niin forward clutch, jos puuttuu 3 JA 4 niin kyseinen clutch, jos 2 JA/TAI 4 niin panta jne. Pannan kuluessa katoaa yleensä ensin 2. koska servossa  2. ja 4. eri mäntä ja 2. männällä hieman lyhyempi liikevara.

Pakan kuluessa vaihde katoaa yleenä kerrasta kun männän tiiviste pullahtaa liian välyksen takia eikä enää palaudu. Pannan kuluessa alkaa oireet ensin 2 vaihteen luistamisella.

Pakka voi lisäksi joskus palaa painevian takia luistaessaan kiinni jolloin laatikko jumissa tai veto aina päällä.

Nämä pätee varsinkin osien kulumiseen, toki voi olla monta muutakin vikaa. Sähkölaatikot voi oireilla hieman eri tavalla kun boxi yrittää vielä korjata mitä voi.

IMG_3505.JPG.da94ffc984242b2157bb9f03354f6540.JPG

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...