Jump to content

Vakio LT1 jarrut


CamKin

Recommended Posts

Mihinkä asti noilla vakio LT1 jarruilla pärjäilee ja onko ne jo vakiona, niin hyvät, että ei kannata (rahojen törsäystä) laittaa isompaa satulaa + levyä ym. kilkettä kiinni? Jos ajatellaan käyttökohteita normaali liikenteessä huristelua ja joskus rivakkaa menoa esim. radalla jne. Mitäs hyviä satseja edukkaita sitten löytyisi on niin kirjava viidakko toi ebayn kauppa, että ei noista ota selkoa mikä on hyvä ja mikä huono? Hintaluokka etu + taka maksimi 1200€.

Link to comment
Share on other sites

Laita LS1 jarrut eteen , niillä pitäisi käsittääkseni pärjätä jo aika hyvin  m/ itsellä kans tulossa nuo ls jarrut kiinni js niihin vielä esim ebc palat nii varmasti on lt1 jarruja paremmat, eikä mikään mahdottoman kalllis parannus edes .

Link to comment
Share on other sites

Laita LS1 jarrut eteen , niillä pitäisi käsittääkseni pärjätä jo aika hyvin  m/ itsellä kans tulossa nuo ls jarrut kiinni js niihin vielä esim ebc palat nii varmasti on lt1 jarruja paremmat, eikä mikään mahdottoman kalllis parannus edes .

 

Kiitti vinkistä.  m/ Käykö kiinnitykset olkavarteen vai hankittava sovitin tai ls1 olkavarsi?

 

Tässä olisi mielenkiintoinen paketti eteen jarruiksi:

http://www.kore3.com/proddetail.php?prod=10105-01

 

Link to comment
Share on other sites

http://www.bigbrakeupgrade.com/c5.html

tuolta löytyy kans noita jarrusarjoja ja niit on joihinki autoihin palstalla asennetukkin etupäässä tosin 3g autot mut noista linkeistä saa hyvän kuvan mitä kaikkee tarttis  missäkin konversiossa ja sit kannattaa muistaa et LS jarrujen kanssa voi käyttää viel 16" vannetta mut noi corvettekonversiot tarvii isommat vanteet

Link to comment
Share on other sites

Jeps, meniskö toi jarrujen upgrades ihan näillä osilla:

 

Menee, mulla on nuo UMin palikat tuossa -95 Camarossa, vuonna 2008 UMi myi täydellistä sarjaa johon kuului uritetut 13" levyt ja C5 satulat. Ja noita LT1:sen spindlejä ei tuolla palikalla tarvitse vaihtaa LS1 malliin, ainakaan minä en vaihtanut. Pidemmät C5 jarruletkut tarvitset niin kuin täällä jo mainittiin.

 

Radalla pärjää kyllä kunnossa olevilla vakiojarruillakin, tuoreet jarrunesteet ja vaikka EBC vihreät palat riittää. Tärkeä huomioitava juttu on myöskin ohjaustehostimet öljyjen kunto, kuumenevat ja tehostin alkaa valittamaan. Lisäjäähdytin auttaa tähän.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Kaivellaas esiin jarrujuttu eipä vielä ole ihmeitä tapahtunut jarrujen päivityksen osalta selvä homma on tämä etujarrujuttu ja millaisilla osilla saa paketista hyvän tai kiitettävän paketin, mutta nämä takajarrut on sitten asia erikseen. Jos etujarrut on todella tehokkaat, niin miten sitten jos takajarrut jää heikoiksi onko nostettava jarrupaineita taakse suuremmaksi ja laitettava LS1 takajarrut, mutta se ei taida olla ihan kättä heilauttamalla juttu (lähinnä ajattelen jarrutustilanteita ettei jää liian etupainotteiksi jarrutus ja siitä aiheudu ongelmia auton käytökseen)? Tuossa muutama kuvatus 1. LT1 vakiojarrut taka ja 2. LS1 taka:

 

1. LT1:ssä on leveät käsijarrukengät ja muutakin muuta on erilaista

http://www.wholesalegmpartsonline.com/images/parts/gm/fullsize/930504MF05-006.JPG

 

2. LS1:ssä on kapeat käsijarrukengät ja muutakin muuta on erilaista

http://www.wholesalegmpartsonline.com/images/parts/gm/fullsize/000929MF05-008.JPG

 

Osanumerot pääpiirteittäin LS1 kuvasta poimittuna niin silläkö menisi vaihto onnistuneesti 36, 41, 42, 47 ja 49 on erilaiset ja muut pikkukilkkeet?

 

 

Link to comment
Share on other sites

Jos vertaa näin jarrulevyjä takajarruista tässä muutama kuvatus, niin pientä etu LS1:sen takalevyissä (tuuletus-urat LS1 ja LT1 yhtä levyä) ja luultavasti myös satulat on ehkä kookkaammat:

 

1. LS1 takalevy

http://www.rockauto.com/info/142/120.62065_DRA.jpg

 

 

2. LT1 takalevy

http://www.rockauto.com/info/142/125.62049_DRA.jpg

 

Link to comment
Share on other sites

En nyt halua masentaa mutta taitaa olla kova raha pienestä hyödystä. Mites corvetten jarrut onko niitä kukaan soveltanut? Siellähän taitaa olla jo 14" levyä ja kunnon satulat.

Link to comment
Share on other sites

En nyt halua masentaa mutta taitaa olla kova raha pienestä hyödystä. Mites corvetten jarrut onko niitä kukaan soveltanut? Siellähän taitaa olla jo 14" levyä ja kunnon satulat.

 

Ei tässä vähästä säikähdetä. Takajarrujen osalta en tiedä käykö Corvetten satulat/levyt, mutta eteen käy pienellä muutoksella C5:sen ja C6:sen satulat/levyt.

 

Tässä osia mitä listasin ihan malliksi (pikku tarvikkeet/osat on poissa arvio alle 100€ niiden osuus)

http://www.uppaa.fi/images/2016/03/06/cam2dfd27.jpg

Link to comment
Share on other sites

Kyllä LS jarrutkin edessä on erimaata kuin onnettomat LT1 vakio laikat , takajarrut vaihtamalla tuskin suurta hyötyä saa..toki c5 veten jarrut eteen niin vielä vähän järeämmät , silloin pitää ottaa vain huomioon että vaatii min 17 tuuman vanteen.

Link to comment
Share on other sites

Löytyykö mistä ja oisko jollakin heittää Camaro vuosimallit 1993-1997 vs. 1998 - 2002 jarrutusmatkaa mielellään mitattu testissä tai tehtaan arvot 60 - 0 mph (googlettelemalla oli aika paha löytää jarrutusmatkatietoja, käytin stopping distance ja braking distance hakusanoja)?

Link to comment
Share on other sites

Löytyykö mistä ja oisko jollakin heittää Camaro vuosimallit 1993-1997 vs. 1998 - 2002 jarrutusmatkaa mielellään mitattu testissä tai tehtaan arvot 60 - 0 mph (googlettelemalla oli aika paha löytää jarrutusmatkatietoja, käytin stopping distance ja braking distance hakusanoja)?

Googlettamalla road test löytyy ;) en jaksa alkaa linkittämään tänne ::)

Link to comment
Share on other sites

Eipä tuolta mahdottomasti selvinnyt mutta muutama testi löytyi ja niistä käy esille erot uuden vs. vanhan ja kilpailijan kanssa:

 

1. Cardriver a. Camaro Z28 v.94 vs. b. Mustang GT v. 94

http://www.caranddriver.com/comparisons/1994-ford-mustang-gt-vs-1994-chevrolet-camaro-z28-comparison-test

 

a. 70 - 0 mph: 167 feet (= 50,9 m).

b. 70 - 0 mph: 179 feet (= 54,56m).

 

2. Cardriver a. Camaro Z28 v.99 vs. b. Mustang GT v. 99

http://www.caranddriver.com/comparisons/1999-chevrolet-camaro-z28-vs-ford-mustang-gt-archived-comparison

 

a. 70 - 0 mph: 182 feet (=55,47m).

b. 70 - 0 mph: 184 feet (=56,08m).

 

Vanhan mallisilla jarruilla pysähtyy lyhyemmässä matkassa.  :o No, auton paino, renkaat ja muut asiat vaikuttaa, mutta aika iso ero kuitenkin vanhan mallisten jarrujen eduksi.

 

Ja on muitakin vaihtoehtoja kuin Corvetten jarrut tässä on laittettu CTS-V jarrut eteen jotka on järeät ja brembon satuloilla:

 

http://ls1tech.com/forums/suspension-brakes/1521231-f-body-cts-v-calipers-14-rotors-17-rims.html

Link to comment
Share on other sites

vanhan mallisista jarruista saa kummasti tehoo lisää eri palamateriaaleilla ja onhan letkut ja nesteet kunnossa. omaani oon noi ls version jarrut vaihtanu, ekana pelkästään eteen ja myöhemmin tuli taakke akselin vaihdon yhteydessä. takajarrujen vaihdossa ainoo muutos on enemmän jumppaa leimalle käsijarrun kanssa kun se ei haluu pitää syystä tai toisesta. etupäähän tuntu tulleen lisää henkeä mut sekin on vaan pers tuntuma.

mut ainoo missä näitten jarrut on tuntunu riittämättömältä on ratapäivät ja sieläkin lämmön takia jota kertyy liikaa ja nesteet kiehuu ja laikat saa hehkumaan ku oikeen yrittää.

enempi toi jarrujen vaihto 4g autoissa vaikuttaa ulkonäköön ja kuskin korvien väliin, tiellä en ole saanu noita vielä koskaan loppumaan ja olen kyllä yrittäny ;D

Link to comment
Share on other sites

Samaa ajattelin. On ne sitten lt tai ls:n jarrut, radalla ne loppuu muutamassa kierroksessa. Jarrut on mun mielestä alimitoitetut vakionakin. Nuo corveten jarrut luultavasti tarvitsee jo 18" vanteetkin että mahtuu pyörimään. Urat heittää pölyä pois ja reijät hävittää painetta jarrutuksessa. Harvapuolaiset vanteet jarrut saa ilmaa ja vaikka sumarin reijilta putket jarrujen takapuolelle.

Link to comment
Share on other sites

4geni alko olee ensimmäinen f-body missä jarrut on edes sinnepäin, 98-02 "LS" jarrut on jo hyvät. Jenkkien mittakaavalla vois varmaan jopa sanoa erinomaisiksi.

Jos nimenomaan haetaan hyviä jarruja mitkä sallii myös ajoittaisen rata-ajon, niin LS ja C5 veten jarruissa on varmasti paras hinta-laatu suhde. Ainahan voi iskeä rahaa kiinni C6 Z06 megajarruihin ja muihin vastaaviin jos semmoset on saatava. Ja kun on GM:n normipalikkaa, niin aina saa paloja, levyjä ja satuloita edullisesti mistä vaan.

 

Alle 1500kg 3geni C5 veten jarruilla ei ainakaan kaipaa kyllä käytännössä yhtään järeempiä jarruja. Ei oo radalla näkyny pienintäkään väsymistä niiden osalta.

3genien vakiojarrut on nimittäin todella surulliset, niihin pitäis jokaiseen tehdä toi LS-jarruswappi heti tokana subframe connectorien jälkeen.

2geni taitaa olla vielä surullisempi, painavampi kun on...

 

 

Link to comment
Share on other sites

Sen verran kiinnosti että täytyi tutkia asiaa. Eli lt etujarrulevyt ilmeisesti 10,7" ja ls 12". Onhan tuossa koossa eroa jo, mutta huono homma on olka-akseleiden vaihto, jarrusatulat yms. Ei tämäkään ihan halvaksi siltikään tule.

 

Link to comment
Share on other sites

Sen verran kiinnosti että täytyi tutkia asiaa. Eli lt etujarrulevyt ilmeisesti 10,7" ja ls 12". Onhan tuossa koossa eroa jo, mutta huono homma on olka-akseleiden vaihto, jarrusatulat yms. Ei tämäkään ihan halvaksi siltikään tule.

 

On muitakin vaihtoja ei sekään ihan edullinen mutta hyvä ratkaisu tässä linkit (voi laittaa LT1 olkavarsiin kiinni ei tartte LS1:sen osia):

 

http://www.ws6project.com/user_stor/catalog/product_info.php?cPath=236_251_475&products_id=6227

 

http://www.ws6project.com/user_stor/catalog/93-02-umi-c5-brake-conversion-brackets-1/

 

http://www.ws6project.com/user_stor/catalog/93-02-ws6store-f-body-c5-brake-conversion-kit-1/

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Jos halajaa isompia C5 tai C6 jarruja niin silloin kannattaa miettiä kannattaako vaihtaa LS1 olkavarsia koska siihen myös joutuu laittamaan tuon sovitin palikan kuten tietysti LT1:ssä. Olkavarsia joutuu muokkaamaan siitä on leikattava ne siivekkeet pois.

 

BMR:n ohje:

http://www.bmrsuspension.com/siteart/install/BCB001.pdf

 

Linkki asian käsittely sivustolle:

http://www.camaroz28.com/forums/suspension-chassis-brakes-47/lt1-vs-ls1-spindles-question-869363/

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Ei noita LT1 olkavarsia ole mitään syytä vaihtaa jos laittaa C5 jarrut, puukkosahalla vanhat korvat poikki ja se on siinä. Adapterin sovitus niin että on tasaisesti kiinnityspinnassa.

Jarrutustehon kannalta etujarrut on huomattavasti tärkeämpi vaihtaa kuin nuo takajarrut, ulkonäköseikat sitten on eri juttu.

Link to comment
Share on other sites

Te joilla on näitä jarruvirityksiä jotka poikkeavat normaalista mitä niistä on katsastuksessa sanottu tuleeko selvitettävää ja selitettävää varsinkin jos muuten on synkän tummaa ja likaista ja sitten viskaistaan päälle kiiltävän punaisella maalatut sovitinpalat sekä jarrusatulat?

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...