Jump to content

315 Kummit? 4G Camaro


_j00na_

Recommended Posts

Onkos täällä kukaan laittanut tuollaisia läskejä 4geniin=?

 

10X17 Valssille , amerikan maalla ainakin laitelleet 10,5 olisi optimi leveys vanteella mutta kyllä ne näyttää 10 leveellekkin menevän.

 

Mahtaakohan vain pyöriä takana , omasta on " pellinreunat " käännetty joten niistä ei ainakaan huolta.

Link to comment
Share on other sites

Oletan, että mahtuu  8)

Mahtuu, nippa nappa, mulla on linnussa  275 & 315 rengastus . eessä, ysipuolikkaat ja takana ykstoista leveet

Offsetti pitää olla sitten just oikea eikä melkein, muuten ottaa kii, ja säädettävä panhardi tietysti auttaa millimetripelissä.

Oma mielipide on että eteen kymppi on liikaa ja 315 kummeille kymppi on liian vähän mutta souvot..

Link to comment
Share on other sites

pantera, mitkäs vanteet sulla on?

Ja heitätkö tähän myös tarkemmat speksit kiitz.

Product: Corvette ZR1

Wheel Size: Front 17x9.5 / Rear 17x11

Offset: Front 56 / Rear 50

Bolt Pattern: 5x120.65

Hub Size: 70.7

Back Spacing: Front 7.45 / Rear 7.97

  • Tykkää 1
Link to comment
Share on other sites

Product: Corvette ZR1

Wheel Size: Front 17x9.5 / Rear 17x11

Offset: Front 56 / Rear 50

Bolt Pattern: 5x120.65

Hub Size: 70.7

Back Spacing: Front 7.45 / Rear 7.97

Tänx.

Tarviko noihin vanteisiin vaihtaa (jeepin?) bump stopit ja pikkasen antaa lekaa rungon puolelle?

Mitä katellu muita 17x11 vanteita niin em. toimenpiteitä tarvittu... johtuneeko sitten siitä, että bs/offset on "vähän tuonne päin"?

Link to comment
Share on other sites

Tänx.

Tarviko noihin vanteisiin vaihtaa (jeepin?) bump stopit ja pikkasen antaa lekaa rungon puolelle?

Mitä katellu muita 17x11 vanteita niin em. toimenpiteitä tarvittu... johtuneeko sitten siitä, että bs/offset on "vähän tuonne päin"?

joo , pitää, lekaa en antanut mut pyöränkotelon sisäpuoleinen "sauma" pitää taittaa tai leikata.

Bumpstopit siirsin n tuuman sisemmäksi, compissa on erillaiset bumpit kuin normi huussissa kun alusta on jo slp'n toimesta madallettu, mulla onnistu vaan uudet reijät poraamalla.

Toi offset on niin kriittinen että kun auto makaa alhaalla bumpstopeilla tilaa on molemmin puolin n 3mm

Link to comment
Share on other sites

Ei passaa sekottaa ZR1 takavanteita tähän, ne tulee 14 mm ulommas, 11x17 et 50 on 1996 GS Vetten vanne.

 

eiks kyseessä oo ihan sama vanne minkä pantera ilmotti lukemat ainakin on samat? hyvin noi vetan vanteet f-bodyyn sopii mullakin 89? veten 9,5x17 kun niitä -92 zr1 vanteita ei tunnu kukaan haluuvan sopivasti kaupata :D

 

Link to comment
Share on other sites

eiks kyseessä oo ihan sama vanne minkä pantera ilmotti lukemat ainakin on samat? hyvin noi vetan vanteet f-bodyyn sopii mullakin 89? veten 9,5x17 kun niitä -92 zr1 vanteita ei tunnu kukaan haluuvan sopivasti kaupata :D

Grand Sportissa on takana eri offsetti kuin ZR ykkösessä kun setär on leveämpi korinen takaosastaan, eli toi gs mitotus on oikea f-bodiin, , vanne on sama zr1 style

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Vanhaa topiccia lainaten, mulla on valmistumassa talvifixausten jäljiltä 98 manuaalicamaro ja kun

takagummit oli jotakuinkin sileet, ostin uudet vastaavat tilalle. Ongelmaksi voi tulla se, että uudet

on runkoleveydeltään 30 cm ja vanne 10,5 tuumainen joten pyöräkotelon ahtautta odotettavissa.

 

Jos noita sisälokareita joutuu muotoilemaan, siellä takana ei liene mitään tärkeätä ?

Link to comment
Share on other sites

Vanhaa topiccia lainaten, mulla on valmistumassa talvifixausten jäljiltä 98 manuaalicamaro ja kun

takagummit oli jotakuinkin sileet, ostin uudet vastaavat tilalle. Ongelmaksi voi tulla se, että uudet

on runkoleveydeltään 30 cm ja vanne 10,5 tuumainen joten pyöräkotelon ahtautta odotettavissa.

 

Jos noita sisälokareita joutuu muotoilemaan, siellä takana ei liene mitään tärkeätä ?

 

kuskinpuolella on siel muovin alla hiilikanisteri ja tankin täyttöputki ja huohotus letkut et niitä kannattaa ainaki varo

Link to comment
Share on other sites

Ok, pitää varoa noita, renkaan etureunassa on ehkä naputeltava peltiäkin mutta huomenna varmistuu

kun saan toisenkin puolen vaihdettua ja pääsen kokeilemaan ajossa. Renkaat on 285/35-18 kokoiset

ja ihmettelen kyllä, jos sinne tuotakin leveämmät mahtuu, siis 315 -levyiset.

 

Link to comment
Share on other sites

Ei ole moista säädettävää, mutta käytin nelipyöräsuuntauksessa ja siinä lapussa on

myös taka-akselin sivuttaislinja kohdallaan, jos siitä nyt oikein sen ymmärsin, pitää

vielä tarkistaa, mutta mielestäni 1mm sivussa jompaankumpaan suuntaan. Tosin

voi olla väärinymmärryskin, pitää lukea lappua tarkemmin huomenna. Autossa

on Eibach pro kit eli aika lievä madallus.

Link to comment
Share on other sites

Muutaman kerran olen omiani käyttänyt 4-pyörä suuntauksessa ja yhtenä mitta-kriteerinä ollut perän kallistuma, jota kerran korjattiin 1-aste säädettävillä takatukivarsilla.

En tiedä onko mittatarkkuuden puutetta, mutta sivuttaislinjausta ei ole muistaakseni milloinkaan merkitty tuloksiin.

Link to comment
Share on other sites

No, rupee rengaskoko olemaa kohdillaan kun laittaa 315 leveät läskit taakse. Tuossahan pitää jo olla vanteen leveyskin jo luokka 10-11". Mulla on mietinnässä takarenkaiden uusinta ja kokoluokka 275/35/19 tai 285/35/19 vanteen leveys 9,5" takana.

Link to comment
Share on other sites

Oon miettinny jos myisin noi Compissa alla olevat 275 / 315 rengas/vannesetin ja laittaisin takaisin hyllyssä olevat orkkis SLP'n speedlinet.

Jos joku tollasia ajattelee hankkivansa niin let's talk  ;). Setti on ajettu pari tkm

Link to comment
Share on other sites

Mulla on perä sen verran matalalla 285/35-18 ,10,5" vanne et 56, on maximi, aikaisemmin oli 295/35-18 kyllä kun meni roheesti kurvaan kyllä kuulu rohinaa, ja sehän ei oikein luottoa nosta kun ei tiedä millaista lastua sieltä lähtee!

Link to comment
Share on other sites

Nyt on alla ja kokeiltu, vanne on et 58 ja välissä on 5mm spaceri ja joko pikkusen muokkausta yhteen kohtaan

peltistä sisälokasuojaa tai sitten leveämpi spaceri, vähän rohisee kun tulee joustoa sisäänpäin. Ei paha eli ei

tarvi tilata uusia renkaita. Kylmä asfaltti ei tosin tarjoa pitoa leveällekään renkaalle ja lukkoperäkin on ...  ::)

 

Olin väärässä sen nelipyöräsuuntauksen osalta, ei siinä lapussa mainita mitään taka-akselin keskeisyydestä

autoon tai etuakseliin nähden, jotain numeroita ja asteita mutta ei sano mulle mitään.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Laitetaan samaan ketjuun mitä rengas leveyttä käytätte edessä 225, 235, 245, 255 vai joku muu? Nyt edessä 235/35/19 niin mietinnässä kokoluokka 245/35/19 tai 255/35/19 vai meneekö jo överiksi esim. 255 edessä?

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...