Jump to content

ls1 lisää löylyä.


stubuu

Recommended Posts

Nollattua saa yleismallin testerillä mutta tulee muutaman kilsan päästä takas. Jotta sen saa pysyvästi pois pitää se ohjelmoida boxilta pois. Tietokone, sopiva piuha ja ohjelma ja maksullinen lisenssi joka on autokohtainen eli ei voi "lainata". Samalla ohjelmalla voi säätää sitten kaiken mahdollisen.

Täällä on kerholaisilla näitä ja toki piuhoja/ohjelmia saa tilattua omakskin. Löytyy useammanmerkkisiä. Jos enempi aikoo harrastaa niin pitemmän päälle omat säätövehkeet voi olla kätevämpiä. Eivät vaan ole aivan ilmaisia...

Boxissa pitää tietää mitä tekee, sen saa kunnolla sekaisinkin.

Tai käy pajalla jossa on GM'n TECH II testeri jolla saa tehtyä kaiken kaikkiin gm'iin

Link to comment
Share on other sites

Ja ruokahaluhan kasvaa syodessa, joten mita sita turhaan noilla LS6 vehkeilla leikkimaan, vaan suoraan vaan kannetkin vaihtoon ja muutkin astetta kovemmat romut sinne. \m/ Ihan niin kuin GTATL tuossa ja mainitsi. ;D

Link to comment
Share on other sites

Tai käy pajalla jossa on GM'n TECH II testeri jolla saa tehtyä kaiken kaikkiin gm'iin

Ei niitä pajoja vaan ruuhkaks asti oo jotka näistä jotain tietävät tai viittivät kohtuuhintaan alkaa selvittelemään. Onhan näitä Tech kakkosia ooppelipajoillakin mutta veikkaan että eivät ota asiakseen... Pitää olla joku jenkkeihin suuntautunut paja/asentaja.

Ainakin täälläpäin ovat korjaamot merkistä riippumatta kovin nihkeitä tekemään mitään ei "normaalia" toimenpidettä.

 

Mielipiteenä niinkuin aikaisemminkin mainittiin: Kannattaa nyt tehä vaan pikkuhommat (esim. putkisto ja imusarja) ja ajella kesä. On sitten aikaa hommailla kilkkeitä, tietoja ja tehtävälistaa valmiiks ruuvailukaudelle.

Ne isommat remontit vaan monelta kesän aikana jää seisomaan ja syksyllä ihmetellään kun into hukassa kun ei päässytkään ajamaan... Nähty tälläkin foorumilla.

Tapansa toki kullakin ;) ja onnea virittämisen loputtomalle tielle ;D ;D

Omana mielipiteenä: kyllä se ls1 ihan kivasti vie kesäauringossa sellaisenaankin ja takakumeista pääsee eroon ilman kikkailuja. Toki voimaahan ei oo koskaan liikaa kun se vaan on tehty oikein.

Link to comment
Share on other sites

Jenkkipepe sivuilta kopsattu ja LS6 swapissa ei ole mitään järkeä *clap* Fastin 90 sisään vaan \m/

 

Lets call it 420 HP with an LS1 intake

Swap to an LS6.....maybe 425

Swap to an LS2.....maybe 420 - 423 (Ooops....not a good swap!!)

Swap to a FAST 90/92 (unported)....430-432

Swap to a properly ported FAST 90/92....440 - 445

Swap to an unported 102.....435 - 437

Swap to a properly ported 102....445 - 450

Link to comment
Share on other sites

Paljon hyviä pointteja. Pitää pohtia mikä sitten oikeesti hyvä ratkaisu ja mitä sitä haluaa tuolta autolta :D ( no voimaa tietenkin  ;) ) alottelis varovasti noilla putkisto ja ilmanotto hommilla ku ne on pakko tehdä jokatapauksessa ja sit ihmettelis lisää :)

Link to comment
Share on other sites

Mikäköhän perä ja välitys mahtaa olla tossa vakiona? Onko järkeä alkaa muuttaa välityksiä kun ongelma on seuraava. Auto pysähdyksissä,  lappu tiskiin nii alkaa jauhaminen ja kun laittaa kakkosta silmään niin hyytyy aika nopeasti kun vaihtaa niin myöhään sen.  Vai kannattaako odottaa että on 400hp  vai jaksaako silläkään?  Risteyksessä jos lähtee samanlai niin sit välillä jaksaa kolmosellakin😊

Link to comment
Share on other sites

Lets call it 420 HP with an LS1 intake

Swap to an LS6.....maybe 425

Swap to a FAST 90/92 (unported)....430-432

Swap to an unported 102.....435 - 437

Sikäli jos noihin on uskominen ni on vaan tuo FAST niin pe...leen kallis. 15hp/900$...

Ainakin jos noihin lehtien yms. testeihin on uskominen ni n. 15hp irtoais LS6 imarilla putkiston ja nokan kaverina ja saa 300$. Samalla kun vielä vaihtaa muutaman kympin putsarinkannen.

Ehkä jos täysin vakiokokoonpanoon lyödään kii ni hyöty jää siihen 5hp. Toki kertaantuuhan se fastinkin hyöty muiden osien myötä mutta silti. Eri asia jos aletaan nostaa enempi kierroksia mut jos vakioalakerralla pysyy siinä 6000 pinnassa.

Ennemmin käyttää tuon hintaeron vaikka suuttimiin tms. Jos ei miellytä niin LS6 imarille on aina ottajia.

Ei kuitenkaan aloiteta sotaa aiheesta ;) ;D mutta ite en sijoittais 900$ pariin kiloon muovia... Vielä nykyisellä melkein 1:1 kurssilla. Ehkä sitten jos on viimeinen rajoittava tekijä tai liikaa rahaa...

 

Hotrod: (kai tuota voi uskoa...)

SLP's catalog states: "Add up to 15 hp to your LS1 with the LS6 intake manifold." After changing intakes, the blue Bird was strapped down to SLP's in-house dyno. When we spun the rollers, we realized a 17-rwhp gain! That's impressive considering we didn't touch the computer or anything else.

Link to comment
Share on other sites

Mikäköhän perä ja välitys mahtaa olla tossa vakiona?

Helpoiten selviää jos löydät autosta n. 10x12cm lapun (kuskin oven päädyssä/hanskalokerossa/käsinojan alla) jossa on läjä 3 numero/kirjainyhdistelmiä. Niissä koodeissa on kaikki tehtaalta lähteneet varusteet. Googlettamalla RPO codes.

Tai tärvää pari euroa niin saat alustanumerolla koko litanian http://www.vin-decoder.net/ On ilmaisiakin mutta tuo ehkä kattavin.

Suurin osa on vakiona 2,73 perällä.

Risteyksessä jos lähtee samanlai niin sit välillä jaksaa kolmosellakin😊

Ei risteyksistä saa lähteä sillai ::)

 

Link to comment
Share on other sites

Luulen että noi Ls6 kilkkeet on ihan tarpeeksi hyviä itelle että varmaan alkuperäisellä suunnitelmalla lähteä työstämään.

 

Pitääpä käydä vkl penkomassa se lappu ja ne koodit nii saa vähä selvää siitäkin  ;D

Link to comment
Share on other sites

tulee väärään paikkaan mutta täällä oon jo kyselly nii en viiti tehdä uutta aihetta. Eli missä mahtaa olla vika kun ponun jarrut toimi nätisti syksyllä kun auto meni seisontaan.

irrotin satulat ja maalasin. kasasin mutta en ilmannut niitä

 

Nyt ennen katsastusta jarrujen ilmaus mutta ei tunnu toimivan.

 

Vaihdoin tänään uudet satulat eteen mutta ei vieläkään tapahtu mitään.

 

Ilmat poistettu järjestelmästä ja poljin aika kova. Auton laittaa käymään niin poljin valahtaa ihan löysäksi eikä pidä ollenkaan.

 

Onko vika pääsylinterissä?

 

kiitos

Link to comment
Share on other sites

Eihän se oo talvea seissy tyhjänä? Eli ilman jarrunestettä?

Pääsylinterissä tiivisteet kuivanu tai absissa häikkää... Varsinkin jos seissy kuivana.

Onhan sieltä varmasti kaikki ilmat pois? Kun kone ei käy niin tuntoa pitää olla heti ekalla polkaisulla. Eli kun ensin polkee tehostajasta alipaineet pois ja sitten jonkun ajan päästä survaisee kunnolla.

Absillisten jarrujen ilmaus ei välttämättä aina onnistu perinteisesti polkemalla vaan vaatii imulaitteen tai paine-ilmauksen. Varsinkin jos säiliö päässy kunnolla tyhjäks.

Absin saa testattua kun nyppii kaikki absin sulakkeet pois ja kokeilee uudestaan onko vaikutusta.

Toinen mikä voi oireilla vastaavasti jos satuloista on liukutappeja jumissa mutta ei pitäis silti ihan veltoks mennä. Lähinnä olis silloin poljin "kuminen".

 

Kannattaisko perustaa jo oma projekti-topicci...

Link to comment
Share on other sites

On siellä vähä ollut litkua talvella mutta käytännössä kuiva.

Pitääpä tänään koittaa noi kyseiset menetelmät jos sillä korjaantuisi.saako pääsyliinteriin korjaus sarjoja mistään, ei ainakaa tosta usparts netissä näkynyt?  Onhan mulla tuolla projekti osiolla oma topicci, mutta eipä käynyt mielessä että olisi sinne voinut laittaa  ;D

Link to comment
Share on other sites

tulee väärään paikkaan mutta täällä oon jo kyselly nii en viiti tehdä uutta aihetta. Eli missä mahtaa olla vika kun ponun jarrut toimi nätisti syksyllä kun auto meni seisontaan.

irrotin satulat ja maalasin. kasasin mutta en ilmannut niitä

 

Nyt ennen katsastusta jarrujen ilmaus mutta ei tunnu toimivan.

 

Vaihdoin tänään uudet satulat eteen mutta ei vieläkään tapahtu mitään.

 

Ilmat poistettu järjestelmästä ja poljin aika kova. Auton laittaa käymään niin poljin valahtaa ihan löysäksi eikä pidä ollenkaan.

 

Onko vika pääsylinterissä?

 

kiitos

 

Eli, uudet nesteet sylinteriin ja ilmaus seuraavasti:

Ensin etummainen ruuvi abs-yksiköstä, sitten takimmainen (reilusti puhdasta nestettä läpi). Nuolen A kohdalla 2 kpl ilmausruuvia, http://shbox.com/1/brake_pipes_frt.jpg

Sitten vasta jarrut, vaikka vain edestä ja apukuskin puoli ensin.

 

Ilmasitko tällä ohjeella ?

 

Link to comment
Share on other sites

Näin vastaisuuden varalle... Absillisia jarruja ei kannata ikinä päästää tyhjäks ellei oo ihan pakko. Varsinkaan pitkäks aikaa. Jarruneste imee kosteutta kuin sieni ja sitten se vesi muhii jossain.

Toinen on hydrauliyksikön ilmausriesa.

Lukkopihdit tai letkupuristimet aina letkuihin jos satuloita irroittelee.

Toivottavasti tulee ilmaamalla kuntoon.

Link to comment
Share on other sites

Nyt jarrut toimii.

 

Monta tuntia tapeltu mutta huomenna tarkotus mennä leimalle.

 

Eli ostin eteen uudet satulat kun vanhat jumissa. Huomaamatta olin asentanut satulat keskenään väärinpäin joten nippa jäi alas, ei paljoa ilmaa tullut. Nyt kuitenkin auto pysähtyy ja huomenna koittamaan onnea :)

 

Seuraavat kysymykset ja vinkit tulee suoraan Tupun firebird topicciin joten tätä voi nyt hiljentää :)

 

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...