ronikko Posted May 2, 2015 Share Posted May 2, 2015 Pa mittari on koko aika pikkusen yli täyden. Itse epäilisin että onko johdin vika? Näitä vissiin muillakin ollu? Onko joku tietty paikka mistä hankaantuis tms. Vai onko ihan anturi vika? Auto -88 firebird formula Link to post Share on other sites
TransNAM Posted May 11, 2015 Share Posted May 11, 2015 Taka-akselin kohilta kannattaa kurkata mistä menee johto tankin väliin. Tankissa melko terävä reuna. Töpselin kun ottaa alapuolelta (penkin alta) irti niin näkee vaikuttaako. En vaan äkkiseltään tiiä kumminpäin mittari toimii eli näyttääkö maadoittamalla tyhjää vai täyttä... Joku muu vois tietää. Ite anturikin voi olla rikki/koho jumissa. Link to post Share on other sites
letkume Posted May 12, 2015 Share Posted May 12, 2015 Mulla on samanlainen ollu pitempään jo. Anturi irti ja liukupintojen puhdistus tai uusi anturi on mun suunnitelma sitten kun ehtii.. Link to post Share on other sites
ronikko Posted May 14, 2015 Author Share Posted May 14, 2015 Taitaa se anturi olla sökö... Johdot oli ehjät tankinpäältä ja penkin takaa. Sit kun johdon maadotti niin mittari alkoi näyttämään tyhjää. Mittasin vielä anturille menevän johdon niin näytti yli 100 ohm ja täydellä tankilla pitäs se 90ohm olla. Ja tankissa nyt puolillaan ainetta. Link to post Share on other sites
TransNAM Posted May 14, 2015 Share Posted May 14, 2015 Taitaa se anturi olla sökö... Johdot oli ehjät tankinpäältä ja penkin takaa. Sit kun johdon maadotti niin mittari alkoi näyttämään tyhjää. Mittasin vielä anturille menevän johdon niin näytti yli 100 ohm ja täydellä tankilla pitäs se 90ohm olla. Ja tankissa nyt puolillaan ainetta. Näitten antureissa ei se ohmimäärä ei oo niin tarkkaa, yleensä vähän sinnepäin niinkuin mittarin näyttämäkin. Jos anturin lanka ei kerran ollut poikki niin tulis mieleen et on jääny koho jumiin. Yleensä jos lanka kuluu poikki tai liu'ut loppuu niin ei se enää sataa ohmia näytä vaan lähinnä katkosta. Mittari menee normaalistikin yli täyden ja tyhjällä alle tyhjän. Link to post Share on other sites
ronikko Posted June 2, 2015 Author Share Posted June 2, 2015 Uskaltaakohan näin vanhoihin laittaa mitään esim forten polttoaineen Puhdistus ainetta?? Saattas herättää/irrottaa anturin mut lähteekö muuta mujua liikkeelle niin että Paikat tukkiintuu ja ollaan tienposkessa. Link to post Share on other sites
camaro82 Posted June 2, 2015 Share Posted June 2, 2015 Uskaltaakohan näin vanhoihin laittaa mitään esim forten polttoaineen Puhdistus ainetta?? Saattas herättää/irrottaa anturin mut lähteekö muuta mujua liikkeelle niin että Paikat tukkiintuu ja ollaan tienposkessa. Tuskinpa mikään aine auttaa, anturin irroitus edessä. Ymmärsinkö oikein että pääset näkemään johdot aivan anturin/polttoaineputkien laipalle asti tankin päällä? Jos näin on niin sun auton takapaksin pohjaan on vissiin tehty huoltoluukku? Tähän tapaan: http://forum.f-bodyfinland.com/Yabbse/index.php?topic=65185.msg632422#msg632422 Silloinhan anturin irroitus on helppoa Link to post Share on other sites
ronikko Posted June 2, 2015 Author Share Posted June 2, 2015 En pääse näkemään vaan altapäin käsikopelolla pääsin koittaan ettei irtipoikki ole ja mittarilla mittasin johot. Eli ei ole pilkottu peltejä. Täytyy joku viikonloppu puottaa tankki ja kattoo mikä vika. Link to post Share on other sites
ronikko Posted June 25, 2017 Author Share Posted June 25, 2017 Vihdoin sain aikaiseksi puottaa tankin. Anturi oli rikki ja uuden vaihdoin. No nyt se uus anturi ei näytä sit oikein vaan vajaampaa mitä oikeasti on. Pystyyköhän mitenkään kalibroimaan? Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now