Jump to content

Välykset automaattilaatikossa


Recommended Posts

Onko kuinka paljon normaalia olla klapia kun käsin driveshaftia liikuuttaa edes takaisin klapin verran, niin vaihdelaatikon puolella tuntuu oleva välystä...? Auto oli paikoillaan ja valitisn asennossa P. Luultavasti tämä on se klonksauksen alkulähde... ::)

Link to post
Share on other sites

Mikä klonksaus, eikös näissä vaihelaatikon tukikummit ollu melko kulutusosaa?

 

Klonksaus(kolahdus) kuuluu kun automaattii lykkää vaihdetta isommalle yleensä 2. vaihteella ajoittain ei aina riippuu mite on kierrokset/nopeus yleensä matelu nopeudessa kolahtaa kevyesti, kun hiljakseen nostaa nopeutta (ei ole kovin paha, mutta siihen kiinnittää huomiota)... Tukikumi on uusittu energy suspension malliin viime viikonloppuna joten se on kunnossa ja kireällä...

Link to post
Share on other sites

Pieni klappi kardaanin pyörimissuunnassa hyväksytään?

Mikä on liikaa en osaa sano, mutta sen varmasti voi päätellä äänestäkin kun muuttaa kardaanin pyörissuuntaa D->P->R.

Kyllä siinä pieni kytkeytymis ääni kuuluu, mutta ei kolahdusta.

 

Jos kardaanin heiluu ylös-alas-sivulle niin sitten on remppa edessä.

http://forum.f-bodyfinland.com/Yabbse/index.php?topic=54938.30

Link to post
Share on other sites

Pieni klappi kardaanin pyörimissuunnassa hyväksytään?

Mikä on liikaa en osaa sano, mutta sen varmasti voi päätellä äänestäkin kun muuttaa kardaanin pyörissuuntaa D->P->R.

Kyllä siinä pieni kytkeytymis ääni kuuluu, mutta ei kolahdusta.

 

Jos kardaanin heiluu ylös-alas-sivulle niin sitten on remppa edessä.

http://forum.f-bodyfinland.com/Yabbse/index.php?topic=54938.30

 

Täytyypä lukaista materiaali läpi... Voi olla että olen liian tarkka ja, että kuvailen tapahtuman liian voimakkain sanoin ja pienet äänet kuuluu hiljaa kihnuttaen liikaa vaikka voi olla ihan normaalia ääniä.... Jos lähtee paikaltaan täyskiihdytyksellä ei huomaa mitään ylimääräisiä ääniä...

Link to post
Share on other sites

Jos P-llä kokeilit nitkutella niin ainakin parkkikäpälä voi lonksua hampaita vasten.

Jos kolahdus kuuluu ajaessa oikeasti laatikon sisältä niin on jossain jo reilusti väljää esim. planeetoissa.

Vaihteen vaihtuessa tai suuntaa vaihtaessa saattaa kolahtaa myös perä jos on rattaissa enempikin klappia.

 

Mulla kolahtaa omassa laatikko pikkuisen lattiaan pykälän vaihtuessa ja pitkän hakemisen jälkeen viimein löytyi ilmeisesti syy väsähtäneestä moottorin tyynystä. Muutakaan en enää keksiny...

Link to post
Share on other sites

Jos P-llä kokeilit nitkutella niin ainakin parkkikäpälä voi lonksua hampaita vasten.

Jos kolahdus kuuluu ajaessa oikeasti laatikon sisältä niin on jossain jo reilusti väljää esim. planeetoissa.

Vaihteen vaihtuessa tai suuntaa vaihtaessa saattaa kolahtaa myös perä jos on rattaissa enempikin klappia.

 

Mulla kolahtaa omassa laatikko pikkuisen lattiaan pykälän vaihtuessa ja pitkän hakemisen jälkeen viimein löytyi ilmeisesti syy väsähtäneestä moottorin tyynystä. Muutakaan en enää keksiny...

 

P-asennossa oli olisiko parempi laittaa D-asentoon kuten ajaessa niin välykset poistuu... Ajelin äsken tunnin verran kaupunkipyöritystä kiihdytelleen ja hitaasti madellen ja motarilla 80-100 km/h, niin kyllä sen tarkastelun tuloksena oli vain kolmesti tuli tilanne jossa kuului klonksahdus ja yleensä aina kevyessä kiihdytyksessä...  Muuten kyllä laatikko toimii hyvin...Täytyy käydä läpi moottorin tukikumit josko siellä sitten kummit vaihtokunnossa...

Link to post
Share on other sites

P-asennossa oli olisiko parempi laittaa D-asentoon kuten ajaessa niin välykset poistuu...

Silloin kun kone ei käy niin pykälillä ei ole mitään eroa paitsi P lukitsee kardaanin mekaanisesti. Öljynpaineita kun ei oo niin ykskään pykälä ei kytkeydy.

Link to post
Share on other sites

Voisko kardaanin ristikoissa olla väljyttää tai poikittais tuen kumissa siellä laatikon päässä.

 

Täytyypä tutkailla, mutta ei ollut ristikoissa rasvanippoja ja luulen, että ne on ehkä vaihdettu, kun tähän on aikaisempi omistaja vaihtanut alumiinisen driveshaftin niin ei luulisi olevan ainakaan alkuperäiset... Suihkuttelin viimeksi sellaista Wurthin HHS5000 sprayvaseliinia, mutta tuskin se ristikon päiden laakeripinnoille pääsi...

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...