BlackZ Kirjoitettu 20. Toukokuuta, 2015 Kirjoittaja Jaa Kirjoitettu 20. Toukokuuta, 2015 Oon käyny noita vaihdelaatikon ja moottorin säätöjä läpi tuossa.. Tietääkö kukaan minkälaisia maksimi sytkäennakoita tuonne kannattaisi laittaa kun V-Powerilla ajaa? Moottori siis se Pontiacin oma 1977 350cid isolohko. Onko se perinteinen noin 34-38 astetta maksimiennakkoa OK näille moottoreille? Moottorista on saastelaitteet siis poistettu, Performerin imusarja ja putkisto rakennettu semmonen ettei ahista. Nokka ja nostajat on myös vaihdettu, mutta siitä ei tietoa onko se ihan samanlainen nokka ollut kuin vakiona, selkeesti tuossa enempi on tehoa kuitenkin kuin se 155hp mitä mainostavat uutena olleen Link to comment Share on other sites More sharing options...
F350 Kirjoitettu 21. Toukokuuta, 2015 Jaa Kirjoitettu 21. Toukokuuta, 2015 Tietääkö kukaan minkälaisia maksimi sytkäennakoita tuonne kannattaisi laittaa kun V-Powerilla ajaa? Moottori siis se Pontiacin oma 1977 350cid isolohko. Onko se perinteinen noin 34-38 astetta maksimiennakkoa OK näille moottoreille? Varmaan 32-38 on se mistä paras teho löytyy, liian paljon asteita ainakin mulla pudotti vääntöä, vaikka ei vielä nakuttanutkaan. Käytä Jäälissä dynossa, pojat hakee samalla sulle sytkän optimikohtaan ja näkee myös kaasarin toiminnan. Satkulla saa kohtuu paljon tietoa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BlackZ Kirjoitettu 21. Toukokuuta, 2015 Kirjoittaja Jaa Kirjoitettu 21. Toukokuuta, 2015 Varmaan 32-38 on se mistä paras teho löytyy, liian paljon asteita ainakin mulla pudotti vääntöä, vaikka ei vielä nakuttanutkaan. Käytä Jäälissä dynossa, pojat hakee samalla sulle sytkän optimikohtaan ja näkee myös kaasarin toiminnan. Satkulla saa kohtuu paljon tietoa. En kai mää tällaista taida dynoon viedä kuitenkaan, kunhan on suurinpiirtein siellä missä se optimilta vaikuttaa Cruisinkipelihän tämä on. Tänään on spoileri viety maalaamoon, vkonloppuna saan sen takaisin niin pääsee asentelee paikalleen. Sitten on nippu huolto-osia vielä tulossa jne. ja hieman kaunistelu osiakin osteltu, edistyy nopiaa Maukas kyllä pitkästä aikaa ajella ihan käyttöautona vanhalla tussuttimella Link to comment Share on other sites More sharing options...
TexFinn Kirjoitettu 21. Toukokuuta, 2015 Jaa Kirjoitettu 21. Toukokuuta, 2015 Mielenkiintoisen nakoinen tuo takapuskuri. Spoikka on ehdoton. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BlackZ Kirjoitettu 21. Toukokuuta, 2015 Kirjoittaja Jaa Kirjoitettu 21. Toukokuuta, 2015 Joo melko pappamalli ilman spoileria No se tulee vkonlopuksi maaluulta. Sisustaa fixailtu ja uus rattiki laitettu. Säädin max ennakot 30 asteeseen ja tuli kyllä huomattavasti herkempi ja vetävämpi Link to comment Share on other sites More sharing options...
BlackZ Kirjoitettu 22. Toukokuuta, 2015 Kirjoittaja Jaa Kirjoitettu 22. Toukokuuta, 2015 Kuvaa kabiinista, auto on edelleen pesemättä kauttaaltaan kun touhunnu niin paljo muiden asioiden äärellä mutta ei se nyt pahalta näytä, renkaiden kääntimeksi valitsin Grantin perusmeininkiä kun tässä oli joku ihan mahdottoman ruma 4 puolainen kulahtanut kuorma-auton ratti Mistähän niitä retrotyylisiä soittimia saisi tilattua kohtuulliseen hintaan? Ihan hirveä esitys tuommonen harmaa Pioneeri.. Ei tarvisi olla mikään huippuhifi vehje kun en ole kertaakaan vkon aikana laittanut soitinta päälle, mutta se että sopisi auton sisustaan niin olisi iso juttu Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chevy Kirjoitettu 22. Toukokuuta, 2015 Jaa Kirjoitettu 22. Toukokuuta, 2015 Mistähän niitä retrotyylisiä soittimia saisi tilattua kohtuulliseen hintaan? tuossa muutama kotimainen kauppa http://www.hifikulma.fi/epages/Kaupat.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/FOHI/Products/RetroSoundMODEL1B-C/SubProducts/RetroSoundMODEL1B-C-0001 http://www.hifitalo.fi/caliber_rcd110_retrosoitin http://www.fanaticaudio.com/tuote-osasto/soittimet/retro-soittimet/ http://www.audioimport.fi/?tuotteet&merkki=724&teksti=Retrosound Link to comment Share on other sites More sharing options...
BlackZ Kirjoitettu 22. Toukokuuta, 2015 Kirjoittaja Jaa Kirjoitettu 22. Toukokuuta, 2015 tuossa muutama kotimainen kauppa http://www.hifikulma.fi/epages/Kaupat.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/FOHI/Products/RetroSoundMODEL1B-C/SubProducts/RetroSoundMODEL1B-C-0001 http://www.hifitalo.fi/caliber_rcd110_retrosoitin http://www.fanaticaudio.com/tuote-osasto/soittimet/retro-soittimet/ http://www.audioimport.fi/?tuotteet&merkki=724&teksti=Retrosound Isot kiitokset Tuo Caliberihan on pirun hyvännäköinen ja hintakin kohdillaan http://www.hifitalo.fi/caliber_rcd110_retrosoitin En oo tiennykkää että näitä saa jo näin järkihintoihin, tuohan taitaa olla melkeen pakko-ostos Link to comment Share on other sites More sharing options...
BlackZ Kirjoitettu 22. Toukokuuta, 2015 Kirjoittaja Jaa Kirjoitettu 22. Toukokuuta, 2015 Huomena tulis spoileri maalaamosta. Aloin jo kattelee niiden reikien auki poraamista mutta huomasinpas yhden haasteen, takaluukku on helppo tapaus kun reikien hitsaukset on helposti porattavissa auki kun näkee tarkat paikat, mutta noiden sivupalojen reikien auki poraaminenpa ei olekaan niin helppoa, koska tuossa on nuo takavalot upotettu syvemmälle niin reiäthän on sitten just semmosella kohdalla että sinne ei poralla pääse. Ja tuosta yläpuolelta poraaminen nyt ei sitten olekaan ihan niin helppo juttu kun pitäisi pystyä mittaamaan todella tarkasti reikien paikat ja tuon perän rakenteesta johtuen en nyt keksi oikein miten nuo voisin helposti mitata just oikeaan kohtaan Tuli muutenkin mieleen että jos leikkais ne pultit siitä spoilerista pois ja asentaisi sen paikalleen jollakin kaksipuolisella 3M teipillä jonkatyylisellä ratkaisulla kyllä laitetaan tuommosia osia kiinni moniin autoihin. Onko ideoita? Jos sen saisi ilman pultteja järkevästi kiinni niin olisihan se silleen hyvä juttu että sen voisi myös poistaa jos ei jostakin syystä sitä haluakaan pitää kiinni. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sachary Kirjoitettu 22. Toukokuuta, 2015 Jaa Kirjoitettu 22. Toukokuuta, 2015 Tekee sivupalojen pohjasta sapluunan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fenix Kirjoitettu 22. Toukokuuta, 2015 Jaa Kirjoitettu 22. Toukokuuta, 2015 Omasta kolmosesta oli myös spoilerin reijät hitsattu umpeen. Sisäpuolelta näki suurin piirtein oikeat kohdat, mutta oli sen verran knööliä edessä hankalassa paikassa, etten alkanut tasoittamaan niitä auki porausta varten. Lopulta laitoin spoilerin pohjaan 2-puolista teippiä, johon merkkasin reikien paikat tussilla kohdistin sen oikeaan paikkaan. Tämän jälkeen tarkistus mittaukset ja alku reikä pienellä poralla varmuuden vuoksi jos olisi ohi mennyt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BlackZ Kirjoitettu 22. Toukokuuta, 2015 Kirjoittaja Jaa Kirjoitettu 22. Toukokuuta, 2015 Omasta kolmosesta oli myös spoilerin reijät hitsattu umpeen. Sisäpuolelta näki suurin piirtein oikeat kohdat, mutta oli sen verran knööliä edessä hankalassa paikassa, etten alkanut tasoittamaan niitä auki porausta varten. Lopulta laitoin spoilerin pohjaan 2-puolista teippiä, johon merkkasin reikien paikat tussilla kohdistin sen oikeaan paikkaan. Tämän jälkeen tarkistus mittaukset ja alku reikä pienellä poralla varmuuden vuoksi jos olisi ohi mennyt. Kolmosessa se taitaa olla vain yksiosainen eli hieman helpompi kohdistaa? Tuossa nuo sivupalat hieman hankala kohdistaa millään kun pitää sattua just eikä melkeen siihen pyöreään takaosan reunaan eikä sen etupuolellakaan ole mitään kohtaa mihin yrittää mallata sitä kohdilleen. Voisihan sitä toki yrittää noinkin silti mallata, en ole varman ymmärsinkö ihan oikein ku oon melko väsyny just nyt mutta luen vielä huomena tuon uudestaan jos syttys lamppu päässä Tuo sacharyn konstikin voisi toimia kyllä. Ärsyttävän tarkka homma vaan ku sen pitää osua linjaan nyt sitte sekä korin pyöristetyn reunan kanssa että ehdottomasti prikulleen oikeaan kohtaan takaluukun spoilerinkin kanssa ja kun tuossa on nuo pultit valettu tuohon spoileriin niin se jää 1cm ilmaan korin reunasta vaikka asettaa pellin päälle, 2mm virhekin on jo häiritsevän silminnähtävä Link to comment Share on other sites More sharing options...
TransSami Kirjoitettu 22. Toukokuuta, 2015 Jaa Kirjoitettu 22. Toukokuuta, 2015 Ja yhtään tossa hommassa ei helpota se että alunperin nuo osat on ollut puolen tuuman toleranssilla Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fenix Kirjoitettu 22. Toukokuuta, 2015 Jaa Kirjoitettu 22. Toukokuuta, 2015 Joo kolmosessa on 1-osainen spoileri ja sen pohjassa on reijät. Youtubesta yritin myös nopsaan tsekata hyvää videoo asentamiseen, mutta ehkä tästä linkistä löytyisi paremmin ideoita. http://www.nastyz28.com/forum/showthread.php?t=239434 Link to comment Share on other sites More sharing options...
BlackZ Kirjoitettu 23. Toukokuuta, 2015 Kirjoittaja Jaa Kirjoitettu 23. Toukokuuta, 2015 Tälle aamua jumpattu uus ilmanputsari ja uudet tulpat moottoriin kun vaikka muuten oli läpikäyty kone ja kannetkin ollu koneistamolla niin tulpat oli vanhat, eipä noita tainnu olla ku kahta kolmea eri lämpöarvoa paikallaan Joskus minen ymmärrä... Spoileri haettu maalaamolta, kyllä teki pojat loistavaa jälkeä ja tuli just eikä melkeen auton värinen spoikka Mietittiin asennustapojakin niin on se liimauski huono homma, ne kuulemma ottaa niin lujaan kiinni että ei se irrotus kuitenkaan onnistuisi ilman että lähtee maalit matkassa. Luukku on helppo porata auki, no problemos, pitää nyt keksiä miten onnistuisin saamaan porattua noiden kulmapalojen reiät auki. Se saattaisi onnistua jos olisi sellainen "kulmapora" ja 1-2cm mittanen poranterä. Pitää kyllä nyt hyvin miettiä ettei tuu yläpuolelta porattua niitä reikiä pieleen... Toki olisihan se erilainen kun laittaisi vain tuon keskipalan paikalleen ja jättää kulmapalat pois.......... Link to comment Share on other sites More sharing options...
TransSami Kirjoitettu 23. Toukokuuta, 2015 Jaa Kirjoitettu 23. Toukokuuta, 2015 Ne kulmapalojen rei'ät mitkä tulee päältäpäin on suunnilleen Ø12mm alunperin. Ja siinä kolmannessa mikä tulee sivulta päin on tollanen kuvan peltimutteri, se on varmaan about Ø20mm. http://i744.photobucket.com/albums/xx83/Samiko-kuvat/20150523_140809-1_zpsm9xsizsq.jpg Link to comment Share on other sites More sharing options...
BlackZ Kirjoitettu 25. Toukokuuta, 2015 Kirjoittaja Jaa Kirjoitettu 25. Toukokuuta, 2015 Kiitos kaikista neuvoista, koitan tällä vkolla uskaltaa porailla reikiä tuonne niin sittenpä sen näkkee sattuuko ne paikalleen Nyt ku oon herkistelly tuota Pontsoa niin näyttäs että on jo niin helevetisti voimaa että kun paikalta lähtee tossu pohjassa niin edes nopeusmittari ei pysy perässä ;D Selvästi jostakin luistaa vaijeri tai mittari, mikähän on todennäköisin syy? Onko noissa nopeusmittareissa ollut sellaista ongelmaa näissä että itse mittari voi alkaa suttaamaan vai onkohan se vain se vaihdelaatikossa olevat mittarinvaijerin hampaat jompi kumpi tai molemmat niin kuluneita ettei enää pysty kaikkea isolohkon voimaa käsittelemään? Link to comment Share on other sites More sharing options...
BlackZ Kirjoitettu 27. Toukokuuta, 2015 Kirjoittaja Jaa Kirjoitettu 27. Toukokuuta, 2015 Nyt ehdin vihdoin vaihdelaatikon säätöjen kimppuun. Kylläpäs muuttui ihan eri peliksi ajella ku kiristi kick down vaijerin kireälle, nyt ei vaihda enää 2800rpm missä vasta moottori alkaa vetää vaan vetää nyt 4000-4500rpm ennen vaihtoa, muuttu ihan eri meiningiksi Eikä ees tunnu miltää nuhapumpulta enää, tiiä vaikka ois lähelle 200 tiukkaa hevosta pellin alla Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosa Kirjoitettu 27. Toukokuuta, 2015 Jaa Kirjoitettu 27. Toukokuuta, 2015 Nyt ehdin vihdoin vaihdelaatikon säätöjen kimppuun. Kylläpäs muuttui ihan eri peliksi ajella ku kiristi kick down vaijerin kireälle, nyt ei vaihda enää 2800rpm missä vasta moottori alkaa vetää vaan vetää nyt 4000-4500rpm ennen vaihtoa, muuttu ihan eri meiningiksi Eikä ees tunnu miltää nuhapumpulta enää, tiiä vaikka ois lähelle 200 tiukkaa hevosta pellin alla Päivä päivältä parempi auto Link to comment Share on other sites More sharing options...
BlackZ Kirjoitettu 27. Toukokuuta, 2015 Kirjoittaja Jaa Kirjoitettu 27. Toukokuuta, 2015 Päivä päivältä parempi auto Kyllä se näin on, hieman keskeneräinenhän tämä oli mutta nyt alkaa kohta olla kohdillaan ja melko valmis Eipä siinä mittää, mukavahan tällaista lähes täysin läpikäytyä autoa on ollut laitella kun vaikeimmat osuudet oli jo edellinen omistaja tehnytkin Link to comment Share on other sites More sharing options...
BlackZ Kirjoitettu 28. Toukokuuta, 2015 Kirjoittaja Jaa Kirjoitettu 28. Toukokuuta, 2015 Anteeksi, laitan nyt yhden kuvasarjan ku tekniseen puoleen uppoutuneena vasta eilen oli aikaa oikeasti edes pestäkin tämä ja siistiä niin näkee vähän paremmin millainen tää on Link to comment Share on other sites More sharing options...
BlackZ Kirjoitettu 28. Toukokuuta, 2015 Kirjoittaja Jaa Kirjoitettu 28. Toukokuuta, 2015 Link to comment Share on other sites More sharing options...
BlackZ Kirjoitettu 28. Toukokuuta, 2015 Kirjoittaja Jaa Kirjoitettu 28. Toukokuuta, 2015 Link to comment Share on other sites More sharing options...
BlackZ Kirjoitettu 28. Toukokuuta, 2015 Kirjoittaja Jaa Kirjoitettu 28. Toukokuuta, 2015 Link to comment Share on other sites More sharing options...
BlackZ Kirjoitettu 28. Toukokuuta, 2015 Kirjoittaja Jaa Kirjoitettu 28. Toukokuuta, 2015 ... Ja viimeinen. Takaspoilerin asennuksenkin oisin eilen tehny mutta multa puuttu mutterit niistä eikä löytyny edes miljoonalaatikosta, pitänee käydä hakemassa, keksin tavan millä saan sen ehkä suurinpiirtein oikealle paikallekin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään