Jump to content

TH700 vaihtaa liian korkealla


stubuu

Recommended Posts

Terve

 

Ongelma ei ole pontiacin laatikossa vaan mulla on -89 fleetside  6.2D + th 700 ja ei millään ota isompaa silmään.

 

Kakkosen saa päälle vasta 50/kmh eikä vaikutusta lähteekö kaasu pohjassa vai rauhallisesti.

 

Loota oli pöydällä hetki sitten ja vaihdettiin käytännössä kaikki. Venttiilikoneisto putsattiin ja laitettiin uudet kuulat jne...

 

Öljyn paineet on mitattu ja lukemat on hyvät. Kick down vaijeri vaihdettu uuteen ja säädetty kireälle mutta ei vaan vaihda.

 

Erittäin epämukava kaupunki ajossa kun pitää huudattaa että saa isompaa silmään.

 

Jos jollakin tulee mieleen missä vika niin kertokaa ihmeessä :D

 

Link to comment
Share on other sites

Terve

 

Ongelma ei ole pontiacin laatikossa vaan mulla on -89 fleetside  6.2D + th 700 ja ei millään ota isompaa silmään.

 

Kakkosen saa päälle vasta 50/kmh eikä vaikutusta lähteekö kaasu pohjassa vai rauhallisesti.

 

Loota oli pöydällä hetki sitten ja vaihdettiin käytännössä kaikki. Venttiilikoneisto putsattiin ja laitettiin uudet kuulat jne...

 

Öljyn paineet on mitattu ja lukemat on hyvät. Kick down vaijeri vaihdettu uuteen ja säädetty kireälle mutta ei vaan vaihda.

 

Erittäin epämukava kaupunki ajossa kun pitää huudattaa että saa isompaa silmään.

 

Jos jollakin tulee mieleen missä vika niin kertokaa ihmeessä :D

 

Mulla auttoi aikanaan astrossa anti stick spring tuohon vaivaan. Näitä ei vain saa mistään.

 

http://www.transmissionpartsusa.com/ProductDetails.asp?ProductCode=350-00035370A&CartID=1

Link to comment
Share on other sites

aivan, pitää vähän ynnäillä jos jonkun vastaavan keksisi. Ois mukava päästä välillä chevylläkin ajamaan vaikka ei pontiakissa mitään vikaa :)

 

Tuliko vika ennen vai jälkeen kun purit koneiston?

Link to comment
Share on other sites

Ennen remonttia kaikki toimi niin kauan kunnes vaihteet hävisi. Pumppu sökönä.  Loota pöydälle ja uudet kalut sisään. Nyt ei oikeen vaihda isompaa. Kävin tutkailemassa ja kick-down  vivusto ei mene ihan pohjaan kun kaasun päästää. Laitoin siihen väliin pienen jousen mikä vetää sen varmasti pohjaan kun kaasun päästää. En kerennyt kunnolla koittamaan mutta ihan kuin löytyisi vähän paremmin kakkonen. Ainut että kaasupoljin on nyt vähän jäykempi.

Link to comment
Share on other sites

Ennen remonttia kaikki toimi niin kauan kunnes vaihteet hävisi. Pumppu sökönä.  Loota pöydälle ja uudet kalut sisään. Nyt ei oikeen vaihda isompaa. Kävin tutkailemassa ja kick-down  vivusto ei mene ihan pohjaan kun kaasun päästää. Laitoin siihen väliin pienen jousen mikä vetää sen varmasti pohjaan kun kaasun päästää. En kerennyt kunnolla koittamaan mutta ihan kuin löytyisi vähän paremmin kakkonen. Ainut että kaasupoljin on nyt vähän jäykempi.

 

Tuo anti stick spring tulee venttiilikoneiston sisälle. Puritko venttiilikoneiston kokonaan?

Link to comment
Share on other sites

Eli siellä todennäköisesti joku jumissa vai? Saako sen irrotettua vaikka laatikko autossa paikoillaan. Jos nyt irrotan sen niin mitä sille kannattaisi tehdä?

 

Tämä on ihan puhdas arvaus, mutta näillä tiedoilla sanoisin, että tv venttiili jumittaa.

 

Venttiilikoneisto pois ja paloiksi.  :(

 

Voi tehdä alakautta, onneksi nyt on lämmin. Itse olin keuhkokuumeessa pari viikkoa, kun tein tuon myöhään syksyllä.

Link to comment
Share on other sites

Eilen irrotin öljypohjan pihalla ja vaihdoin kokonaan uuden tv venttiilin sinne. vanha oli ottanut vähän jostain syystä osumaa. Se ainakin toimii nyt nätisti mutta pitää varmaan tiputtaa kokonaan alas ja käydä läpi. Ei ole oikein muuta vaihtoehtoa kuin että vika siellä, kaikki muu on käyty läpi ja uusittu  :D

Link to comment
Share on other sites

Juttelin äsken kaverin kanssa kuka oli tota lootaa tekemässä ja siellä on venttiilin alla jousi ja kaikki tehty niinkuin pitää että ei se ainakaan siitä johdu. Voiskos olla vaan jossain koneistossa jotain paskaa  :o

Link to comment
Share on other sites

Juttelin äsken kaverin kanssa kuka oli tota lootaa tekemässä ja siellä on venttiilin alla jousi ja kaikki tehty niinkuin pitää että ei se ainakaan siitä johdu. Voiskos olla vaan jossain koneistossa jotain paskaa  :o

 

Tuo anti stick spring tulee lisäksi alkuperäiseen. Jos ei ole putsattu, niin todennäköisesti on paskaa ja todennäköisesti jumittaa.

Link to comment
Share on other sites

Minä kokeilisin säätää TV-kaapelia järjestelmällisesti. Lootahan voi toimia semihyvin, vaikka säätö olisi aivan metässä. Sitten kun oikea kohta löytyy, niin kaikki toimiikin sulavasti. Ja mun kokemuksen mukaan se säätö pitää olla oikeasti yhden-kahden hampaan tarkkuudella oikein. Vanissä on mukava, kun voi säätää vauhdissa kuskin paikalta.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Purin koneiston ja kävin kaikki läpi. Nyt auto taas nipussa ja pitäisi säätää vaijeri oikein vielä.

 

Eli tässähän se vaijerin musta mötti tulee koneen takaosaan kiinni ja siitä vaijeri kiinnitetään tankoon mitä  sitten kaasu vetää. Mietinkin tässä että pitääkö sen kick-downin vaijerin alkaa liikkumaan heti kun kaasun koskee vai esim vasta puolella kaasulla?  Tuntuu että sitäkin on käynyt muutama kaveri kattomassa ja kukaan ei oikeen tiiä miten pitäisi olla :D

Link to comment
Share on other sites

Ei siinä vaijerissa löysää ole eli liikkuu samalla kun kaasukin. Jos ei liiku heti kaasun mukana on jotain pahasti pielessä. Onhan se oikeassa kohtaa kiinni kaasuvivussa?

 

Edelleen jos kaikki on oikein ja kunnossa niin vaijerin pitäis olla tapissa kaasu pohjassa. Ei mun ja kavereiden autoissa oo ainakaan ikään mitään väli-säätö-asentoja tarvinnu. Ei shiftkitillä eikä TCI-n lootalla eikä vakiona. Aina sama (virallinen) säätö on toiminu hyvin.

Liian kireälle ei saa kun räikkäsäätö antaa periks ja liian löysällä ei toimi kick-down ja vaihteet isonee D-llä jo melkein tyhjäkäynnillä.

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...