Jump to content

TH700 vaihtaa liian korkealla


Recommended Posts

Terve

 

Ongelma ei ole pontiacin laatikossa vaan mulla on -89 fleetside  6.2D + th 700 ja ei millään ota isompaa silmään.

 

Kakkosen saa päälle vasta 50/kmh eikä vaikutusta lähteekö kaasu pohjassa vai rauhallisesti.

 

Loota oli pöydällä hetki sitten ja vaihdettiin käytännössä kaikki. Venttiilikoneisto putsattiin ja laitettiin uudet kuulat jne...

 

Öljyn paineet on mitattu ja lukemat on hyvät. Kick down vaijeri vaihdettu uuteen ja säädetty kireälle mutta ei vaan vaihda.

 

Erittäin epämukava kaupunki ajossa kun pitää huudattaa että saa isompaa silmään.

 

Jos jollakin tulee mieleen missä vika niin kertokaa ihmeessä :D

 

Link to post
Share on other sites

Terve

 

Ongelma ei ole pontiacin laatikossa vaan mulla on -89 fleetside  6.2D + th 700 ja ei millään ota isompaa silmään.

 

Kakkosen saa päälle vasta 50/kmh eikä vaikutusta lähteekö kaasu pohjassa vai rauhallisesti.

 

Loota oli pöydällä hetki sitten ja vaihdettiin käytännössä kaikki. Venttiilikoneisto putsattiin ja laitettiin uudet kuulat jne...

 

Öljyn paineet on mitattu ja lukemat on hyvät. Kick down vaijeri vaihdettu uuteen ja säädetty kireälle mutta ei vaan vaihda.

 

Erittäin epämukava kaupunki ajossa kun pitää huudattaa että saa isompaa silmään.

 

Jos jollakin tulee mieleen missä vika niin kertokaa ihmeessä :D

 

Mulla auttoi aikanaan astrossa anti stick spring tuohon vaivaan. Näitä ei vain saa mistään.

 

http://www.transmissionpartsusa.com/ProductDetails.asp?ProductCode=350-00035370A&CartID=1

Link to post
Share on other sites

aivan, pitää vähän ynnäillä jos jonkun vastaavan keksisi. Ois mukava päästä välillä chevylläkin ajamaan vaikka ei pontiakissa mitään vikaa :)

Link to post
Share on other sites

aivan, pitää vähän ynnäillä jos jonkun vastaavan keksisi. Ois mukava päästä välillä chevylläkin ajamaan vaikka ei pontiakissa mitään vikaa :)

 

Tuliko vika ennen vai jälkeen kun purit koneiston?

Link to post
Share on other sites

Ennen remonttia kaikki toimi niin kauan kunnes vaihteet hävisi. Pumppu sökönä.  Loota pöydälle ja uudet kalut sisään. Nyt ei oikeen vaihda isompaa. Kävin tutkailemassa ja kick-down  vivusto ei mene ihan pohjaan kun kaasun päästää. Laitoin siihen väliin pienen jousen mikä vetää sen varmasti pohjaan kun kaasun päästää. En kerennyt kunnolla koittamaan mutta ihan kuin löytyisi vähän paremmin kakkonen. Ainut että kaasupoljin on nyt vähän jäykempi.

Link to post
Share on other sites

Ennen remonttia kaikki toimi niin kauan kunnes vaihteet hävisi. Pumppu sökönä.  Loota pöydälle ja uudet kalut sisään. Nyt ei oikeen vaihda isompaa. Kävin tutkailemassa ja kick-down  vivusto ei mene ihan pohjaan kun kaasun päästää. Laitoin siihen väliin pienen jousen mikä vetää sen varmasti pohjaan kun kaasun päästää. En kerennyt kunnolla koittamaan mutta ihan kuin löytyisi vähän paremmin kakkonen. Ainut että kaasupoljin on nyt vähän jäykempi.

 

Tuo anti stick spring tulee venttiilikoneiston sisälle. Puritko venttiilikoneiston kokonaan?

Link to post
Share on other sites

se on ainut osa mitä ei purettu ihan palasiksi  vaan kunnon puhdistus brake cleanerilla + kompuralla ilmaa.

 

Vika löytyi.

Link to post
Share on other sites

Eli siellä todennäköisesti joku jumissa vai? Saako sen irrotettua vaikka laatikko autossa paikoillaan. Jos nyt irrotan sen niin mitä sille kannattaisi tehdä?

Link to post
Share on other sites

Eli siellä todennäköisesti joku jumissa vai? Saako sen irrotettua vaikka laatikko autossa paikoillaan. Jos nyt irrotan sen niin mitä sille kannattaisi tehdä?

 

Tämä on ihan puhdas arvaus, mutta näillä tiedoilla sanoisin, että tv venttiili jumittaa.

 

Venttiilikoneisto pois ja paloiksi.  :(

 

Voi tehdä alakautta, onneksi nyt on lämmin. Itse olin keuhkokuumeessa pari viikkoa, kun tein tuon myöhään syksyllä.

Link to post
Share on other sites

Eilen irrotin öljypohjan pihalla ja vaihdoin kokonaan uuden tv venttiilin sinne. vanha oli ottanut vähän jostain syystä osumaa. Se ainakin toimii nyt nätisti mutta pitää varmaan tiputtaa kokonaan alas ja käydä läpi. Ei ole oikein muuta vaihtoehtoa kuin että vika siellä, kaikki muu on käyty läpi ja uusittu  :D

Link to post
Share on other sites

Juttelin äsken kaverin kanssa kuka oli tota lootaa tekemässä ja siellä on venttiilin alla jousi ja kaikki tehty niinkuin pitää että ei se ainakaan siitä johdu. Voiskos olla vaan jossain koneistossa jotain paskaa  :o

Link to post
Share on other sites

Juttelin äsken kaverin kanssa kuka oli tota lootaa tekemässä ja siellä on venttiilin alla jousi ja kaikki tehty niinkuin pitää että ei se ainakaan siitä johdu. Voiskos olla vaan jossain koneistossa jotain paskaa  :o

 

Tuo anti stick spring tulee lisäksi alkuperäiseen. Jos ei ole putsattu, niin todennäköisesti on paskaa ja todennäköisesti jumittaa.

Link to post
Share on other sites

Käyn kuvernöörin läpi vielä että siellä varmasti kaikki kunnossa, jos on niin koneisto pöydälle. Ilmottelen kun homma selviää enemmän.

Link to post
Share on other sites

Minä kokeilisin säätää TV-kaapelia järjestelmällisesti. Lootahan voi toimia semihyvin, vaikka säätö olisi aivan metässä. Sitten kun oikea kohta löytyy, niin kaikki toimiikin sulavasti. Ja mun kokemuksen mukaan se säätö pitää olla oikeasti yhden-kahden hampaan tarkkuudella oikein. Vanissä on mukava, kun voi säätää vauhdissa kuskin paikalta.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Purin koneiston ja kävin kaikki läpi. Nyt auto taas nipussa ja pitäisi säätää vaijeri oikein vielä.

 

Eli tässähän se vaijerin musta mötti tulee koneen takaosaan kiinni ja siitä vaijeri kiinnitetään tankoon mitä  sitten kaasu vetää. Mietinkin tässä että pitääkö sen kick-downin vaijerin alkaa liikkumaan heti kun kaasun koskee vai esim vasta puolella kaasulla?  Tuntuu että sitäkin on käynyt muutama kaveri kattomassa ja kukaan ei oikeen tiiä miten pitäisi olla :D

Link to post
Share on other sites

Ei siinä vaijerissa löysää ole eli liikkuu samalla kun kaasukin. Jos ei liiku heti kaasun mukana on jotain pahasti pielessä. Onhan se oikeassa kohtaa kiinni kaasuvivussa?

 

Edelleen jos kaikki on oikein ja kunnossa niin vaijerin pitäis olla tapissa kaasu pohjassa. Ei mun ja kavereiden autoissa oo ainakaan ikään mitään väli-säätö-asentoja tarvinnu. Ei shiftkitillä eikä TCI-n lootalla eikä vakiona. Aina sama (virallinen) säätö on toiminu hyvin.

Liian kireälle ei saa kun räikkäsäätö antaa periks ja liian löysällä ei toimi kick-down ja vaihteet isonee D-llä jo melkein tyhjäkäynnillä.

Link to post
Share on other sites

Pitää tänään koittaa niin että kaasu pohjassa on kick-downin vaijeri tullut maksimit ulos. Eikös se niin pitäisi toimia?

Jeps.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...