CamKin Kirjoitettu 24. Kesäkuuta, 2015 Jaa Kirjoitettu 24. Kesäkuuta, 2015 Ohjauskulmien ja koko auton linjauksen säädössä havaittiin että kuskin puolen ohjausvaihteessa väljää, niin onko tuohon olemassa korjaussarjaa vai kannattaako mielummin uusia koko yksikkö uudeksi kuin ruveta puljaamaan tässä pari vaihtoehtoa uudeksi: 1. http://www.summitracing.com/int/parts/aaz-22-150/applications/year/1994/make/chevrolet/model/camaro?prefilter=1 2. http://www.summitracing.com/int/parts/bmr-rk001/overview/year/1994/make/chevrolet/model/camaro Link to comment Share on other sites More sharing options...
TransNAM Kirjoitettu 24. Kesäkuuta, 2015 Jaa Kirjoitettu 24. Kesäkuuta, 2015 Aika outo osa "kuskin puolen ohjausvaihde"... Kannataisko vaihtaa suuntauspajaa... Mutta jos tarkoittais vaikka raidetangon sisempää tai ulompaa palloniveltä niin aika helppo vaihtaa eikä maksa montaa kymppiä. http://www.summitracing.com/int/search/year/1994/make/chevrolet/model/camaro/department/chassis-suspension/section/steering-components/part-type/tie-rod-ends?SortBy=Default&SortOrder=Ascending&N=4294950085%2B4294951398%2B4294951359%2B4294951552%2B4294950471%2B4294947049 Jos ite hammastangossa väljää niin kannattaa jo harkita vaihtamista. Pystyy kiristämään mutta yleensä kulunutta ei saa enää hyväks. Aurauskulmat kannattaa tarkistaa vaihdon jälkeen. Sama mikä siellä nyt sitten on väljä. Link to comment Share on other sites More sharing options...
CamKin Kirjoitettu 24. Kesäkuuta, 2015 Kirjoittaja Jaa Kirjoitettu 24. Kesäkuuta, 2015 Aika outo osa "kuskin puolen ohjausvaihde"... Kannataisko vaihtaa suuntauspajaa... Mutta jos tarkoittais vaikka raidetangon sisempää tai ulompaa palloniveltä niin aika helppo vaihtaa eikä maksa montaa kymppiä. http://www.summitracing.com/int/search/year/1994/make/chevrolet/model/camaro/department/chassis-suspension/section/steering-components/part-type/tie-rod-ends?SortBy=Default&SortOrder=Ascending&N=4294950085%2B4294951398%2B4294951359%2B4294951552%2B4294950471%2B4294947049 Jos ite hammastangossa väljää niin kannattaa jo harkita vaihtamista. Pystyy kiristämään mutta yleensä kulunutta ei saa enää hyväks. Aurauskulmat kannattaa tarkistaa vaihdon jälkeen. Sama mikä siellä nyt sitten on väljä. Minä sekoitin asioita hammastangossa siis väljyyttä kuskinpuolella elikkä tämä koko jötikkä uusittava 1. http://www.summitracing.com/int/parts/aaz-22-150/applications/year/1994/make/chevrolet/model/camaro?prefilter=1... Ei kylläkään ajossa tuntunut kun paineet päällä ohjaustehostimessa ja öljy kiertää systeemissä... Räjäytyskuva http://shbox.com/1/rack&pinion.jpg Link to comment Share on other sites More sharing options...
CamKin Kirjoitettu 24. Kesäkuuta, 2015 Kirjoittaja Jaa Kirjoitettu 24. Kesäkuuta, 2015 Mitäs etua on tällä kalliimmalla spohnin vermeellä kun esim. tehdaskorjatulla vakiolla: http://www.spohn.net/shop/1993-1997-GM-F-Body/Suspension/Front-Suspension-Steering/Manual-Rack-Pinion-Kit-1993-2002-GM-F-Body.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
Z-mo Kirjoitettu 24. Kesäkuuta, 2015 Jaa Kirjoitettu 24. Kesäkuuta, 2015 Mitäs etua on tällä kalliimmalla spohnin vermeellä kun esim. tehdaskorjatulla vakiolla: http://www.spohn.net/shop/1993-1997-GM-F-Body/Suspension/Front-Suspension-Steering/Manual-Rack-Pinion-Kit-1993-2002-GM-F-Body.html Spohnin on tehostamaton. Sillä saavutetaan lähinnä painonsäästöä. Link to comment Share on other sites More sharing options...
CamKin Kirjoitettu 25. Kesäkuuta, 2015 Kirjoittaja Jaa Kirjoitettu 25. Kesäkuuta, 2015 Spohnin on tehostamaton. Sillä saavutetaan lähinnä painonsäästöä. No jos on tehostamaton ei se sitten ole hyvä normaalikäyttöön... Taitaa olla kiihdyttelyautoihin suunniteltu verme jolloin tarvitaan jämäkkää ohjausta kun on isot voimat kyseessä ei ohjaus helposti heittele puolelta toiselle... Link to comment Share on other sites More sharing options...
TransNAM Kirjoitettu 25. Kesäkuuta, 2015 Jaa Kirjoitettu 25. Kesäkuuta, 2015 Kannattaa tarkistaa vielä varman päälle ettei vaan olis sisempi nuppi väljä. 20v ruuvaamisen aikana oon kerran vaihtanu hammastangon sen takia et ite tangossa väljää. Hampaat kyllä kuluu jolloin klappi tuntuu ratissa. Hammastanko liikkuu kyllä puslien varassa eli on se mahdollista jos toisen puolen pusla kulunu. http://shbox.com/1/rack&pinion.jpg osa 15 on säätö jota voi kokeilla kiristää. Max hampaan verran kerrallaan tai vähempikin. Jos menee liikaa niin menee ohjaus jäykäks. Ei sillä ettet sais uutta vaihtaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
CamKin Kirjoitettu 25. Kesäkuuta, 2015 Kirjoittaja Jaa Kirjoitettu 25. Kesäkuuta, 2015 Kannattaa tarkistaa vielä varman päälle ettei vaan olis sisempi nuppi väljä. 20v ruuvaamisen aikana oon kerran vaihtanu hammastangon sen takia et ite tangossa väljää. Hampaat kyllä kuluu jolloin klappi tuntuu ratissa. Hammastanko liikkuu kyllä puslien varassa eli on se mahdollista jos toisen puolen pusla kulunu. http://shbox.com/1/rack&pinion.jpg osa 15 on säätö jota voi kokeilla kiristää. Max hampaan verran kerrallaan tai vähempikin. Jos menee liikaa niin menee ohjaus jäykäks. Ei sillä ettet sais uutta vaihtaa Laitoin kuitenkin tilaukseen koko hammastangon jossa on mukana sisemmät raidetangot (ulommat on vasta uusittu). Link to comment Share on other sites More sharing options...
CamKin Kirjoitettu 1. Heinäkuuta, 2015 Kirjoittaja Jaa Kirjoitettu 1. Heinäkuuta, 2015 Onkohan tämän koko hammastangon vaihdossa mitään erityistä ongelma kohtaa joka olisi hyvä tietää ennakkoon ja lähteekö pois apurungon kolosesta ilman lisätöitä ja uusi menee paikalleen ilman runnomista? http://uppaa.fi/images/2015/07/01/WP_20150629_00246d15.jpg Link to comment Share on other sites More sharing options...
KimmoT Kirjoitettu 1. Heinäkuuta, 2015 Jaa Kirjoitettu 1. Heinäkuuta, 2015 Hammastanko on helppo vaihtaa. Mulla ainakin pultit oli asennettu ns väärinpäin. Pultit muistaakseniin jouduin katkasemaan et ne mahtui pois. Uudet pultit laitoin sit edestä päin. Link to comment Share on other sites More sharing options...
CamKin Kirjoitettu 1. Heinäkuuta, 2015 Kirjoittaja Jaa Kirjoitettu 1. Heinäkuuta, 2015 Hammastanko on helppo vaihtaa. Mulla ainakin pultit oli asennettu ns väärinpäin. Pultit muistaakseniin jouduin katkasemaan et ne mahtui pois. Uudet pultit laitoin sit edestä päin. Aika monessa paikkaa autoa pultit hankalasti laitettu on varmaan tehtaalta lähtiessä kasattu kun on joutunut monessa paikkaan rälläköimään pultin poikki kun ei muuten mahdu pois. Onko tämä tyyppivika kun näitä hammastankoja menee rikki vai sattuman kauppaa? Tässä on alkanut paukkua osaa sieltä täältä. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cam95 Kirjoitettu 1. Heinäkuuta, 2015 Jaa Kirjoitettu 1. Heinäkuuta, 2015 Aika monessa paikkaa autoa pultit hankalasti laitettu on varmaan tehtaalta lähtiessä kasattu kun on joutunut monessa paikkaan rälläköimään pultin poikki kun ei muuten mahdu pois. Onko tämä tyyppivika kun näitä hammastankoja menee rikki vai sattuman kauppaa? Tässä on alkanut paukkua osaa sieltä täältä. Muutama vuosi sitten vaihdoin tohon -95 Camaroon, en katkaissut pultteja mutta hankalan ahtaastihan ne on. Ei tuo tyyppivika ole mutta kuluva osa, painava etupää kun on kuitenkin. Turhaa ratin pyöritystä paikallaan kannattaa välttää Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ysiseiska Kirjoitettu 2. Heinäkuuta, 2015 Jaa Kirjoitettu 2. Heinäkuuta, 2015 Muutama vuosi sitten vaihdoin tohon -95 Camaroon, en katkaissut pultteja mutta hankalan ahtaastihan ne on. Ei tuo tyyppivika ole mutta kuluva osa, painava etupää kun on kuitenkin. Turhaa ratin pyöritystä paikallaan kannattaa välttää Mulla oli reilu 90tmiles mittarissa ja vaihtoon meni myös. Ei saanu enää preloadilla kiristettyä löysiä pois, liian kulunut. Vaihtoon meni reilu kolme tuntia, keula pukkien päällä. Jos saa auton nosturille, niin varmaan parin tunnin homma.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Make85 Kirjoitettu 13. Heinäkuuta, 2015 Jaa Kirjoitettu 13. Heinäkuuta, 2015 tyhmä kysymys tähän väliin mutta käykös tuo hammastanko kaikkiin 4gen (minulla -94 trans am) vai onko niissä jotain eroja? omaan pitäis vaihtaa mutta jostain kuulin että jotain eroja olisi, pitääköhän paikkansa? Link to comment Share on other sites More sharing options...
KimmoT Kirjoitettu 13. Heinäkuuta, 2015 Jaa Kirjoitettu 13. Heinäkuuta, 2015 Siitä on monta vuotta, kun vaihdoin hammastangon, mut muistelisin et, niitä on erillaisia. 98-02 on oma ja 93-97 tais olla kahdella eri välityksellä. Joku voi korjata jos mun muisti pettää Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ysiseiska Kirjoitettu 13. Heinäkuuta, 2015 Jaa Kirjoitettu 13. Heinäkuuta, 2015 Toissa kesänä hain partsista hammastangon ja siellä oli tarjolla kahdella eri välityksellä LT-koneiseen, otin nopeamman. Hinnastakin sai tingattua kerhoalea vähän, oli muistaakseni about 250€ luokkaa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Make85 Kirjoitettu 13. Heinäkuuta, 2015 Jaa Kirjoitettu 13. Heinäkuuta, 2015 eli siis tuon summitin version jos tilaa niin eikös tuo sitten asiansa ajane Link to comment Share on other sites More sharing options...
MasaHiro Kirjoitettu 13. Heinäkuuta, 2015 Jaa Kirjoitettu 13. Heinäkuuta, 2015 Noilla kilometreillä riittää kun vaihtaa sisemmät pallonivelet ne lähtee kun raottaa haitarikumia ja vääntää oikeella avaimella, liitos on liimattu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RaiRai Kirjoitettu 8. Marraskuuta, 2019 Jaa Kirjoitettu 8. Marraskuuta, 2019 Pikku välys on hammasangossa mulla, sen verran että ajossa ärsyttää kun ei ole perfect mutta esim. katsastuksessa ei mitään sanomista. Ajattelin talven aikana vaihtaa koko hökötyksen, yrittämättä edes säätää, tai no vois kokeilla säätöäkin mutta tuskin se on ratkaisu... Kysymys kuuluis että kun olette laittaneet näitä reman. Cardonea tai AC Delcoa tms, niin onko olleet toimivia pidempäänkin? Ettei tarttis pelätä että pashaa myyvät? Link to comment Share on other sites More sharing options...
TransNAM Kirjoitettu 8. Marraskuuta, 2019 Jaa Kirjoitettu 8. Marraskuuta, 2019 Näyttää olevan ainakin Rokkiauton myymät AC ja Cardone eri välityksillä. 2 ja 2,63 kierrosta. Jos noista pitäisi valita niin nopeampi ja muutenkin ennemmin AC. TransAmeissa on yleensä muutenkin se nopeampi ohjaus niissä Firebirdin vuosmalleissa missä on vaihtoehtoja. Ei ole itellä kokemusta remanufactured hammastangoista eikä AC-n reman. osista muutenkaan. Paljonko 4genillä pitää ajaa jotta tulee välystä, vuotoa tms.? Omassa 100k+ miles eikä minkäänlaista klappia. Sisänuppeja voi olla vaihdettu joskus kun suojakumit on eri paria. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RaiRai Kirjoitettu 9. Marraskuuta, 2019 Jaa Kirjoitettu 9. Marraskuuta, 2019 .. Paljonko 4genillä pitää ajaa jotta tulee välystä, vuotoa tms.? Omassa 100k+ miles eikä minkäänlaista klappia. Sisänuppeja voi olla vaihdettu joskus kun suojakumit on eri paria. Mulla on mittarin mukaan n. 150 tkm, mutta ei kai tätäkään kilometrit tapa. Joku isompi tärsky tai ratin pyörittelyä paikallaan niin varmasti antautuu helpommin. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TransNAM Kirjoitettu 9. Marraskuuta, 2019 Jaa Kirjoitettu 9. Marraskuuta, 2019 Kannattaa silti koittaa ensin säätää kun vaihtaa. Voisi veikata että alkuperäinen on parempi kun ties-kuinka-paljon ajettu korjattuna... Jos on kulumisen takia enempi klappia ei säätö enää auta. Jos säätää keskikohdan hyväksi alkaa yleensä laidoilla jo jumittamaan kun se keskikohta kuluu eniten. Eli käy niin että ratti ei enää palauta kun kääntää enempi. Ja toki se sisänuppien tarkistus ekana. On 4genissä harvinaisen helpot vaihtaa. Toisena tarkistaa rattiakselin nivelet ettei välys tule niistä. Nimim. Just tappelen Audin tehostajan letkun kanssa... On asennettu jemmaan koko hammastanko prkl. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RaiRai Kirjoitettu 23. Tammikuuta, 2020 Jaa Kirjoitettu 23. Tammikuuta, 2020 tyhmä kysymys tähän väliin mutta käykös tuo hammastanko kaikkiin 4gen (minulla -94 trans am) vai onko niissä jotain eroja? omaan pitäis vaihtaa mutta jostain kuulin että jotain eroja olisi, pitääköhän paikkansa? Niin minäkin nyt pähkäilen tätä... Auto on seisonnassa toisaalla joten en voi itse mitata ratin kierroksia. Onko tietoa? Ei sais tulla ainakaan hitaampi ohjaus. Alla info RockAutosta. CARDONE 22150 Total Turns Lock To Lock: 2.63 ^ kilpailukykyinen hinta (about 287.20 € kotona) ACDELCO 36R0369 Total Turns Lock To Lock: 2 ^ ton mukaan nopeampi MAVAL 95226M "Trans Am GT; With Standard Steering; 2.62 Pinion turns lock to lock." ^ Aha. Jos ei "standard" niin WS6 vai? Onko euromallissa standard..? https://www.rockauto.com/en/catalog/pontiac,1994,firebird,5.7l+v8,1251942,steering,rack+and+pinion,7388 Link to comment Share on other sites More sharing options...
TransNAM Kirjoitettu 23. Tammikuuta, 2020 Jaa Kirjoitettu 23. Tammikuuta, 2020 Jonkinlaisena nyrkkisääntönä voinee pitää että kutoskoneiset ym. "karvalakkimallit" on tiheämmällä välityksellä (enemmän kierroksia) ja "paremmat" sillä harvemmalla. Eli Transamit, Z28-t jne. RPO-koodeista pitäisi selvitä mikä on tehtaalla asennettu. Itse suosin harvempaa eli nopeampaa ohjausta. Ei tarvi veivata niin paljon esim. parkkipaikoilla tai risteyksissä. Käynevät keskenään eli oman maun mukaan voi vaihtaa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RaiRai Kirjoitettu 24. Tammikuuta, 2020 Jaa Kirjoitettu 24. Tammikuuta, 2020 Jonkinlaisena nyrkkisääntönä voinee pitää että kutoskoneiset ym. "karvalakkimallit" on tiheämmällä välityksellä (enemmän kierroksia) ja "paremmat" sillä harvemmalla. Eli Transamit, Z28-t jne. RPO-koodeista pitäisi selvitä mikä on tehtaalla asennettu. Itse suosin harvempaa eli nopeampaa ohjausta. Ei tarvi veivata niin paljon esim. parkkipaikoilla tai risteyksissä. Käynevät keskenään eli oman maun mukaan voi vaihtaa. Eittämättä näin. Sitä vaan tässä, notta jos joku on noita ratin kiekkoja orggis Transusta tai Z28:sta laittanut merkille, niin ottasin tiedon mieluusti näissä olosuhteissa vastaan. Tota hitaampaa näkyy olevan helpommin saatavilla. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään