Marko Kirjoitettu 19. Elokuuta, 2015 Jaa Kirjoitettu 19. Elokuuta, 2015 88 mallinen 383 kone kaasarilla, niin mietin että miten tuo huohotin systeemi kannattaisi laittaa. alkuperäinen PCV systeemi eli toisesta venttiilikopasta ottaa korvausilman erillisen suodattimen läpi ja sitten toisesta pvc venttilin kautta imu samaan letkuun kuin jarrutehostin ja sitä kautta imusarjaan. Etuja ? +Öljyt pysyy viileämpänä ja tiivisteet pitää paremmin +Tehoa lisää kun alipainetta kamppikammiossa -Likaa imusarjaa ja kanavia. -Lisää epätasaista käynti jyrkemmällä nokalla -Tehoa häviö kun "likaa" imuilmaa. Sitten toinen vaihtoehto että laittaa vaan sen suodattimen kautta että pääsee höyryt pois venttiilikoppaan kautta. Kokemuksia ja ajatuksia? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fenix Kirjoitettu 19. Elokuuta, 2015 Jaa Kirjoitettu 19. Elokuuta, 2015 Itselläni vaikka huohotus on vähäistä, halusin minimoida imusarjaan kulkeutuvan öljyn määrän. Sekä pitää kampikammion alipaineistettuna tehtaan tyyliin. Laitoin venakopalta pcv:n kautta letkun kulkemaan öljynkeruusäiliön läpi imusarjaan. (TPI:ssä huohotusletku ei yhdisty jarrutehostimen letkuun). Markkinoilla on useita erilaisia säiliöitä joista useimat ovat vain rakenteluaihioita. Niissä tulisi olla öljysumua keräävä verkko ja kunnolliset kanavat, ettei sumu kulje pöntön läpi. http://i646.photobucket.com/albums/uu185/pakana81/catch-can-final_zpsnzwsbisd.jpg http://i646.photobucket.com/albums/uu185/pakana81/OIL%20CATCH%20CAN_zpsw8cplwbr.jpg Tämmösen romun tilasin halvalla ja lisäsin tiheän verkon sisälle. http://www.ebay.com/itm/131054475824?_trksid=p2057872.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chevy Kirjoitettu 19. Elokuuta, 2015 Jaa Kirjoitettu 19. Elokuuta, 2015 vettemiehet käytää paljon tuota catch can:ä Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marko Kirjoitettu 20. Elokuuta, 2015 Kirjoittaja Jaa Kirjoitettu 20. Elokuuta, 2015 No joo tuollainen systeemi pitää laittaa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fenix Kirjoitettu 8. Helmikuuta, 2017 Jaa Kirjoitettu 8. Helmikuuta, 2017 Aloin funtsimaan tuota huohotuskaasun johtamista takaisin kiertoon poltettavaksi. Alipaineistetun kampikammion hyödyistä puhutaan paljon, mutta entä haitat. Jos huohotus on normaalin rajoissa... paljonko se lämmittää imuilmaa ja laskeeko nakutusherkkyys korkea puristeisessa moottorissa? Entä huohotuskaasun vaikutus itse palotapahtumaan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chevy Kirjoitettu 8. Helmikuuta, 2017 Jaa Kirjoitettu 8. Helmikuuta, 2017 edelleen catch can Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fenix Kirjoitettu 8. Helmikuuta, 2017 Jaa Kirjoitettu 8. Helmikuuta, 2017 edelleen catch can On jo ja ilman erillistä alipainepumppua tai avointa huohotus, johdetaan kaasu takaisin kiertoon. Pelkästään öljysumu jää tuohon säiliöön. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommi Kirjoitettu 8. Helmikuuta, 2017 Jaa Kirjoitettu 8. Helmikuuta, 2017 Kimmon veten rakenteluketjussa Finnsharkin sivuilla oli viime viikolla aiheesta juttua. Tästä sivusta eteenpäin: http://finnshark.com/forum/showthread.php?t=23131&page=38 Lingenfelterin eli Mann-Hummel valmistetta oleva huohotinpönttö tuntuu ainakin minusta aika fiksulta. Päällepäin se ei ole hieno kuten nämä joka viriputkassa myytävät kiiltävät pöntöt. Niistä varmaan 95% on kuin ranskalaiset autot eli joidenkin mielestä hienon näköisiä mutta ei niillä kuitenkaan mitään tee https://www.mann-hummel.com/fileadmin/user_upload/service/catalogues/pdf/ProVent_en_2013.pdf Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fenix Kirjoitettu 10. Helmikuuta, 2017 Jaa Kirjoitettu 10. Helmikuuta, 2017 Melko huonosti löytyi mitään absoluuttista vastausta uudenmantereen sivustoiltakaan. Takaisin kierrätys... Vaikka vähentääkin tehoa, niin alipaineen hyöty kumoaa haitat (männärenkaiden toiminta). Siksi alipainepumppu kilpureissa. GM insinööri mainitsi että ohivuotokaasu on polttokelpoista ja pienentää kulutusta. ...Eli tartteis mekein itse mitata imuilman lämpöä pcv:llä ja ilman, eri tilanteissa. Tuskin hirveesti vaikutusta siis, mutta ainahan näillä on hauska spekuloida. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marko Kirjoitettu 12. Helmikuuta, 2017 Kirjoittaja Jaa Kirjoitettu 12. Helmikuuta, 2017 Melko huonosti löytyi mitään absoluuttista vastausta uudenmantereen sivustoiltakaan. Takaisin kierrätys... Vaikka vähentääkin tehoa, niin alipaineen hyöty kumoaa haitat (männärenkaiden toiminta). Siksi alipainepumppu kilpureissa. GM insinööri mainitsi että ohivuotokaasu on polttokelpoista ja pienentää kulutusta. ...Eli tartteis mekein itse mitata imuilman lämpöä pcv:llä ja ilman, eri tilanteissa. Tuskin hirveesti vaikutusta siis, mutta ainahan näillä on hauska spekuloida. Varmaan tyhjäkäynnin tuntumassa voi olla jotain eroa imulämmöissä mutta tuskin muuten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
CamKin Kirjoitettu 12. Helmikuuta, 2017 Jaa Kirjoitettu 12. Helmikuuta, 2017 Kimmon veten rakenteluketjussa Finnsharkin sivuilla oli viime viikolla aiheesta juttua. Tästä sivusta eteenpäin: http://finnshark.com/forum/showthread.php?t=23131&page=38 Lingenfelterin eli Mann-Hummel valmistetta oleva huohotinpönttö tuntuu ainakin minusta aika fiksulta. Päällepäin se ei ole hieno kuten nämä joka viriputkassa myytävät kiiltävät pöntöt. Niistä varmaan 95% on kuin ranskalaiset autot eli joidenkin mielestä hienon näköisiä mutta ei niillä kuitenkaan mitään tee https://www.mann-hummel.com/fileadmin/user_upload/service/catalogues/pdf/ProVent_en_2013.pdf Kuinkas tuo systeemi soveltuu LT1:seen vai onko vakio riittävän hyvä? Link to comment Share on other sites More sharing options...
BB Kirjoitettu 12. Helmikuuta, 2017 Jaa Kirjoitettu 12. Helmikuuta, 2017 Vakio huohottimet toimii ns.normi ajossa suht vakio koneilla. Enemmän virettä ja rajumpaa käyttöä ni alkaa kaivata päivitystä. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fenix Kirjoitettu 18. Helmikuuta, 2017 Jaa Kirjoitettu 18. Helmikuuta, 2017 Varmaan tyhjäkäynnin tuntumassa voi olla jotain eroa imulämmöissä mutta tuskin muuten. Noinhan se varmaan on. Eli ei juurikaan hyödytä jättää pcv:tä pois ja korvata avoimilla huohottimilla venakoppiin. Kuinkas tuo systeemi soveltuu LT1:seen vai onko vakio riittävän hyvä? Oletko kurkannut imusarjan sisälle? Öljyhuntu sisäpinnalla on huohotuksen aikaansaannosta. Sinänsä harmitonta pienissä määrin ja alkuperäinen systeemi on varmasti riittävän hyvä timmille ottomoottorille. Suuttimetkin ampuvat imuventtiilin taakse, jolloin sekään ei pääse karstoittumaan. Isompi huohotus huonontaa seosta ja on huonoksi katalysaattorille. Öljynerottimella / egr poistolla pysyy imukanavisto puhtaampana. Link to comment Share on other sites More sharing options...
CamKin Kirjoitettu 18. Helmikuuta, 2017 Jaa Kirjoitettu 18. Helmikuuta, 2017 Oletko kurkannut imusarjan sisälle? Öljyhuntu sisäpinnalla on huohotuksen aikaansaannosta. Sinänsä harmitonta pienissä määrin ja alkuperäinen systeemi on varmasti riittävän hyvä timmille ottomoottorille. Suuttimetkin ampuvat imuventtiilin taakse, jolloin sekään ei pääse karstoittumaan. Isompi huohotus huonontaa seosta ja on huonoksi katalysaattorille. Öljynerottimella / egr poistolla pysyy imukanavisto puhtaampana. Imusarja on irti puhdistus ja maalaus. Oli aika likainen sisältä. En tiedä onko egr käytössä vai ei mutta on ainakin paikoillaan yksi liityntä on tulpattu se joka on alunperin pakosarjoihin liitetty. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BB Kirjoitettu 18. Helmikuuta, 2017 Jaa Kirjoitettu 18. Helmikuuta, 2017 Imusarja on irti puhdistus ja maalaus. Oli aika likainen sisältä. En tiedä onko egr käytössä vai ei mutta on ainakin paikoillaan yksi liityntä on tulpattu se joka on alunperin pakosarjoihin liitetty. Eli egr ei ole käytössä. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fenix Kirjoitettu 18. Helmikuuta, 2017 Jaa Kirjoitettu 18. Helmikuuta, 2017 Imusarja on irti puhdistus ja maalaus. Oli aika likainen sisältä. En tiedä onko egr käytössä vai ei mutta on ainakin paikoillaan yksi liityntä on tulpattu se joka on alunperin pakosarjoihin liitetty. Jos egr toiminta estetty niin voi olla vanhoja karsta jäämiä. Kun purin TPI:n jossa egr oli toiminnassa... oli imusarja sisältä "nokinen". Toisen kerran purin TPI:n, jossa egr poistettu toiminnasta... oli imusarja noeton, mutta seinämät oli kuin wd40 käsitellyt. Sitten laitoin öljynkerääjän, joka nappasi 3500km aikana n. 0.5d. Link to comment Share on other sites More sharing options...
CamKin Kirjoitettu 18. Helmikuuta, 2017 Jaa Kirjoitettu 18. Helmikuuta, 2017 Jos egr toiminta estetty niin voi olla vanhoja karsta jäämiä. Kun purin TPI:n jossa egr oli toiminnassa... oli imusarja sisältä "nokinen". Toisen kerran purin TPI:n, jossa egr poistettu toiminnasta... oli imusarja noeton, mutta seinämät oli kuin wd40 käsitellyt. Sitten laitoin öljynkerääjän, joka nappasi 3500km aikana n. 0.5d. Luultavasti ei ole putsattu ja ollut irti aikaisemmin oli hyvin nokinen/mustassa mönjässä. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään