Jump to content

Solenoidista piuhat irti?

F-Jape

Recommended Posts

Mihinkäs ilmapumppu työntää ilmaa kun on liittimet irti solenoidista? Ajattelin heittää mäkeen koko vermeet konehuoneen siistiminen mielessä, mutta kun auto on vähäpäästönen, niin käsittääkseni letkut ja putket sarjoissa täytyy olla katsastuksessa?

Niin paljon tätä osiota lueskelin etten saanut selkoa...

Mihinkäs ilmapumppu työntää ilmaa kun on liittimet irti solenoidista? Ajattelin heittää mäkeen koko vermeet konehuoneen siistiminen mielessä, mutta kun auto on vähäpäästönen, niin käsittääkseni letkut ja putket sarjoissa täytyy olla katsastuksessa?

Niin paljon tätä osiota lueskelin etten saanut selkoa...

Mulla on -89 ja ei ole ilmapumppua eikä putkia sarjoihin. Riittää kun menee katsastuksessa rajoihin (mulla 600) Ilmapumpun voi ottaa kokonaan pois, ostaa vaan pidemmän hihnan, jotta sen kohdan ohitus onnistuu.

Ja juuri toikin mua hämmentää perkele, että monella on löysemmät rajat saman ikäisissä ja mulla sitte tietenkin ne tiukimmat... Vaikuttaakohan se, että suomi auto? Lähinnä sitä ajattelen kun mulla taas lukee se ilmapumppu otteessa, niin sen täytyy olla siellä?

Ja juuri toikin mua hämmentää prkl, että monella on löysemmät rajat saman ikäisissä ja mulla sitte tietenkin ne tiukimmat... Vaikuttaakohan se, että suomi auto? Lähinnä sitä ajattelen kun mulla taas lukee se ilmapumppu otteessa, niin sen täytyy olla siellä?

Lukeeko sulla otteessa "kolmitiekatalysaattori"?

Kyllä, siellä ne kaikki lukee: Kolmitoimikatti, happianturi, lisäilmapumppu, pakokaasujen takaisinkierrätys, aktv.hiilisuodatin...

Kolmitoimikatti määrää päästöiksi 100. Silti minun käsityksen mukaan noilla muilla ei ole merkitystä, ainakaan ihan helposti ei trafin sivuilta löydy asetusta, jossa nuo vaaditaan, riittää kun päästörajat toteutuu. Ilkeämielinen katsuri voi tietysti noita vaatia....

Tässä vielä selventävä kuva rajoista:

paastorajat.thumb.gif.8e3c496c5a82bd7136b4aa57054d615e.gif

Ja juuri toikin mua hämmentää prkl, että monella on löysemmät rajat saman ikäisissä ja mulla sitte tietenkin ne tiukimmat... Vaikuttaakohan se, että suomi auto? Lähinnä sitä ajattelen kun mulla taas lukee se ilmapumppu otteessa, niin sen täytyy olla siellä?

Kohtalotoveri täällä.

Vähäpäästöinen auto myös ja katsurille riittänyt että päästöt on ok.

Ei ole ilmapumppua, enkä ole myöskään maininnut siitä, mutta eivät ole myöskään katsuritkaan.

Piruuttani katsurille soitin ja sainpas kuulla ilouutisen! Syksyllä on tulossa muutos autoihin alle EURO 3 moottorillisiin, joka suosii harrastajia. Kuulemma sillon saisi vapaammin tehdä muutoksia  ja ei katsota tarkemmalla silmällä. Kuulemma muista EU maista otettu mallia noiden vanhojen autojen suhteen.

Kuulemma muista EU maista otettu mallia noiden vanhojen autojen suhteen.

Hassua... Yleensä muista eu-maista otetaan mallia siihen ettei vaan täällä tehtäis samoin...

Lähinnä tuo ilmapumppu-merkintä on katsastusmiehille jotta tietävät jättää lambda-arvon ja happimäärän huomioimatta koska mekaaninen ilmapumppu sotkee molemmat. Eli vain CO ja HC katotaan.