Jump to content

THM200C menee vain eteenpäin...?


Lärtsä

Recommended Posts

Tuli ostettua alustavasti varaosiksi -83 firebird 2,8l kutos koneeĺla ja ilmeisesti thm200c laatikolla (kuva). Laatikossa on sellainen vika että auto haluaa mennä joka vaihdeasennossa eteenpäin.  ???  Kone ottaa raskaasti kierroksia vaikka laatikko P asennossa, tuntuu kuin laatikko ahdistaisi. Myöskin N asennossa renkaat pyörivät eteenpäin. Ainoastaan P asennossa pyöriminen loppuu.

 

Tarkistin vaijerin säädöt ja laatikon öljymäärän. En ole vielä vaihtanut öljyjä/suodatinta ja mietin maksaako vaivaa alkaa kokeilemaan vai onko helpointa katsella toinen laatikko jos meinaa autoa liikenteeseen. Auto on seissyt useamman vuoden käyttämättä ja se on varmaan pahentanut laatikon tilannetta.

Itselle on nämä automaattien sielunelämä vielä hepreaa niin otan kiitollisena vastaan mielipiteitä/neuvoja...  :)

10122015428_2.jpg.8913089bd108e266d05f66f6e7e8d445.jpg

Link to comment
Share on other sites

onko sielä vaihelootassa peruutus vaihdetta ollenkaan ku valkkaat R?

jos auto on tasasella maalla pyrkiikö eteenpän vaikka vaihde N asennossa?

jos renkaat nostaa ilmaan pyärittää renkaita vapaallakin kun laatikon sisäinen hyrrä ja kitka liikuttaa osia mutta jos kengänkärjellä tökkää renkaan kylkeen ni pitäs helposti pysähtyä eli voimaa sinne ei kuulu tulla mutta vapaana pyöriminen on normaalia

Link to comment
Share on other sites

Ei ole pakkia, ei löydy missään asennossa. P asennossakin pyrkii aluksi eteenpäin, sitten kuuluu kolahdus laatikosta ja liike pysähtyy hetkeksi muttei yritä missään vaiheessa taaksepäin. Ei renkaat maassa tai ilmassa.

Renkaat ilmassa N asennossa rengas pyörii tosi nopeasti eteenpäin ja kengän kärjestä savu nousee ennen kuin saa renkaan pysähtymään. Täytyy vielä varmistaa toiminta renkaat maassa.

 

Laatikkoöljy on varmasti vaihdettavassa kunnossa kun haisee palaneelle.

Link to comment
Share on other sites

En tiedä tarkkaan 200 laatikosta mutta yleensä jos noin tekee niin on joku eteenpäin vievä kytkinpakka leikannu kiinni eli kitkapinnat kuluneet levyistä pois ja rauta-rautaa vasten hitsautunut klöntiks.

Kärynhajuinen öljykin viittais siihen.

Pakilla on menossa molempiin suuntiin yhtaikaa eli jumissa ja parkkilukko lukitsee mekaanisesti eli pysyy paikallaan.

 

Toisena vaihtoehtona hydraulivika eli pitää jonkun pakan koko ajan kytkettynä.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 1 year later...

Laatikko "unohtui" aikanaan tallin nurkkaan odottamaan aikaa parempaa ja nyt asia on taas tapetilla. Laatikkoon tuli hommattua masterkit mutta kun vein laatikon osaaviin käsiin korjattavaksi niin valitettavasti paljastui että turbiini oli moro ja akseli johon se kiinnittyy myös pilalla. Eli yritys hyvä kymmenen, tulos nolla.  m-

 

Jos jollain on tiedossa ehyt laatikko, osia tähän tai sellainen jonka saa masterkitillä kuntoon niin saa tarjota.

 

Tai onko olemassa joku toinen (yleisempi) laatikko joka käy ton 2.8l kutos koneen jatkoksi?

Link to comment
Share on other sites

Laatikko "unohtui" aikanaan tallin nurkkaan odottamaan aikaa parempaa ja nyt asia on taas tapetilla. Laatikkoon tuli hommattua masterkit mutta kun vein laatikon osaaviin käsiin korjattavaksi niin valitettavasti paljastui että turbiini oli moro ja akseli johon se kiinnittyy myös pilalla. Eli yritys hyvä kymmenen, tulos nolla.  m-

 

Jos jollain on tiedossa ehyt laatikko, osia tähän tai sellainen jonka saa masterkitillä kuntoon niin saa tarjota.

 

Tai onko olemassa joku toinen (yleisempi) laatikko joka käy ton 2.8l kutos koneen jatkoksi?

 

 

Uudemmissa 3,1 koneisissa on TH700. Sikäli kun 2,8 ja 3,1 on sama kone niin pitäis sopia. Kardaanin pituudesta en tiedä paitsi jos ottaa senkin laatikon mukana.

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...