Jump to content

4 gen Firebird europarkkien deletointi


Recommended Posts

Tämmönen vaihessa. Etenee kenttäolosuhteissa, auto ajossa... Tyyli näkyy kuvista + Vesihiontaa p1000 - 2000 yms. Kuha sais vielä tuoreempaa pakkelia ja oikean sävyistä maalia paukkupullossa niin vois tulla ihan hyvä ilman koko puskurin maalausta.

 

27143356671_5773914be3_b.jpg

 

27143356481_cb27a432dd_b.jpg

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

Homma eteni. Just tuli toiselle puolelle maali pintaan. "Olosuhteiden pakosta" ei tule huippu mutta viimeisen hionnan jälkeen ehkä ihan ok. Maalin sävy nyt kohillaan (1 k spray Stirwellistä). Toisen puolen osaankin sitten paremmin...

 

26967035224_e3f50b45c5_z.jpg

Link to post
Share on other sites

Ihan ok siitä tuli. Tavasalla hoidettu homma. Maalin kuivuttua vesihionta 1500 ja 2000 papereilla sekä hiomatahnaa perään. Toki vois vielä hinkata mutta vois hinkata myös koko auton...

 

27566688116_198f48d57c_z.jpg

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Varoitus: kuva voi olla liian iso... Tuli toinenkin puoli laitettua samalla kaavalla. Löytyy ne reiät vieläkin jos etsii mutta tosiaan ihan jees mulle ilman koko puskurin maalauttamista. Tämän sain tehdä jopa tallissa.

28489989446_2dfc65d19c_c.jpg

Link to post
Share on other sites
  • 1 year later...

Millä "aineella"täytit reijäit puskurista,itselläni on myös puskuri remppa menossa.

Aluksi oikean kokoisilla leikatuilla muovilätkillä, jotka liimasin tietty hiukan tason alapuolelle. Päälle sitten Carsystem muovikitti.

Ei pysty suosittelemaan mitään markettikittejä, riskaabelia, homma venyy ja paukkuu ihan turhaan niiden kanssa.

 

Puskuriin liittyen, mullakin rupeaa tulemaan alkuperäinen muovin musta "läpi", ja joissain tilanteissa sävyero muuhun autoon on häiritsevä. Että pitäneekö maalauttaa koko puskuri kuitenkin nyt uusiksi...

Link to post
Share on other sites

Kahdessa omassa f-bodyssa ollut ostaessa puskuri halki. Korjasin PUR-riin tarkoitetulla liimalla (2-komponentti) ja huomasin samalla että oli hiottavissa. Eli mitään täytettä ei tarvinnut ja paikkaus on "yhtenä kappaleena". Maalauksen alle hiontapohjamaali/filleri jotta täyttää liiman huokoset.

http://pp.kpnet.fi/haydee/pics/puskuri/index.htm

http://pp.kpnet.fi/haydee/pics/maalaus/images/IMG_1832.jpg

Tuo meni vähän harjoitellessa. Seuraava onnistui jo paljon paremmin. Oli toki vähempi rikki.

 

Tuo kuvan liima on yli kymmenen vuoden takaa joten juuri samaa tuskin enää saa. Paikallisesta automaalikaupasta ostin silloin.

IMG_5753.thumb.jpg.b9b07ad18d802650a258b04c097e083f.jpg

IMG_0880.thumb.jpg.b3a1abc347ee5d0dfd5f86348a2003e2.jpg

Link to post
Share on other sites

Jatkoa edelliseen.

 

 

Eli asianmukainen liima (PURria ei voi hitsata) ja vahviketta taakse koska vain vastakkain liimatut reunat ei tule pysymään joustavassa muovissa. Liimasauma on aina jäykempi kun ympäristö, siksi murtuu jossain välissä jos ei vahvista. Hartsia ei kannata yrittää koska kuivuu kovaksi eikä tartu muoviin. Tuo edellisen postin punaisen puskurin lasikuitupaikka irtos yhtenä palana kun pisti puukon väliin.

Sauma kannattaa myös "tikata" (ei näy kuvissa) eli tehdä viiltoja sauman yli jotka täytetään liimalla. Tämä tasaa saumaa isommalle alueelle jolloin ei murru niin helposti.

Reunojen seevauskin auttaa, liimattava pinta-ala isonee. Tämä varsinkin jos ei takapuolelle jostain syystä pääse.

 

 

En sano että tämä on ainut oikea tapa mutta näin eräs maalari mulle opetti.

IMG_0912.thumb.jpg.1f495bc69759d24911143793b76bc2fc.jpg

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...