Jump to content

$EEHack, uusi ilmainen softa LT1 koodaukseen ja loggaamiseen


letkume

Recommended Posts

Kiitoksia linkistä. Tuli tuo asennettua ja pikaisesti vilkaistua. Ihan pätevälle näytti ja hyvä kun ei tarvitse kahden ohjelman kanssa pelata yhtäaikaa. Harmi vaan kun nyt ei ole autoa missä tuota testata. Täytyy varmaan kysyä Pasijkl:tä josko tuota Kimmon ex camaroa voisi tuon uuden ohjelman kanssa hieman tutkailla. Olikin jo aiemmin puhetta josko voisin testata muutamia juttuja joilla saisi tyjäkäyntiä ja pintakaasuajoa parannettua.

Link to comment
Share on other sites

Kiitoksia linkistä. Tuli tuo asennettua ja pikaisesti vilkaistua. Ihan pätevälle näytti ja hyvä kun ei tarvitse kahden ohjelman kanssa pelata yhtäaikaa. Harmi vaan kun nyt ei ole autoa missä tuota testata. Täytyy varmaan kysyä Pasijkl:tä josko tuota Kimmon ex camaroa voisi tuon uuden ohjelman kanssa hieman tutkailla. Olikin jo aiemmin puhetta josko voisin testata muutamia juttuja joilla saisi tyjäkäyntiä ja pintakaasuajoa parannettua.

Onnistuu, asennan sen laajakaista mittarin, niin voit päivitellä muutenkin ;).

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Meinasin asentaa tämän EEHackin ikivanhalle säätöläppärille missä xp käyttöjärjestelmänä mutta tuli ongelma. Se vaatii service pack 3:sen. Netistä löysin sen mutta ei suostunut asentamaan koska läppärissä typerästi suomenkielinen winkkari ja service pack oli englanninkielinen. Nyt sitten en mistään löytänyt suomenkielistä service packiä. Onko vinkkejä?

Link to comment
Share on other sites

On tuo vanha säätöläppäri sen verta kivikaudella että ei uskalla laittaa nettiin kiinni... Microsoftin virallisilta sivuilta on poistettu kaikki päivitykset xp käyttikseen ja sanotaan vaan että vaihda uudempi käyttis m-

Link to comment
Share on other sites

Tulipahan testattua tuo EEhack. Olin käsittänyt että sillä pääsisi oikein säätämäänkin mutta näköjään ei.

 

 

Muutama näppärä toiminto tosin löytyy esim. pyttyjä voi sammutella yksitellen vaikka suutin- tai tulppavikaa hakiessa ja automaatille näkyy löytyvän pakkokäyttö vaihteille niinkuin useammalle muullekin ominaisuudelle (AC, sytkäennakko, open/closedloop jne.)

Erilaisia valmiita testejäkin löytyy seoksille yms. ja laajakaistan saa samaan lokiin mukaan (hieman askartelemalla).

 

 

Ja jos autoon on valmis softa niin sen saa lykättyä boxiin tai ladattua vanhan koneelle.

 

 

Ihan näppärältä vaikuttaa tarkoitukseensa eli lähinnä koneen testailuun ja lokiin.

Esim. Datamaster taas on (minusta) kätevämpi livedatan ihmettelyyn.

Link to comment
Share on other sites

On tuo vanha säätöläppäri sen verta kivikaudella että ei uskalla laittaa nettiin kiinni... Microsoftin virallisilta sivuilta on poistettu kaikki päivitykset xp käyttikseen ja sanotaan vaan että vaihda uudempi käyttis m-

 

Minulla on tallessa XP:n SP3, myös suomenkielinen. Lähetän latauslinkin YV

Link to comment
Share on other sites

Nyt on sain JoukoY:n avustuksella servicepacin asennettua ja EEHackin toimimaan. Näkyi tallentavan logit CSV muodossa joten niitä pääsee tutkimaan MegaLogViewerillä josta minulla on omien projektien tiimoilta ihan ostoversio. Täytyy huomenna testata miten toimii. 

Link to comment
Share on other sites

Monta tuntia ja kymmeniä logeja tuli nyt viiten päivään otettua EEHackilla. Hyvin pelaa. Laajakaistan loggaus toimi myös hienosti ja arvot suoraan aika hyvin kohdallaan innovate mtx-l laajakaistalla. Ainoastaan pientä hienosäätöä sillä jännitekorjauksella piti tehdä jotta lukema tietokoneella ja mittarissa täsmäsi. Analyzaattori on näppärä ja helppo käyttää ja kätevä kun PE tilalle on oma taulu josta säädöt helppo todeta.

 

Ainut iso miinuspuoli oli että VeMaster ei osannutkaan tehdä korjauksia CSV login pohjalta. Masteri mukamas ajaa datan läpi ja sanoo että valmista mutta ei kuitenkaan tee mitään korjauksia tauluihin. Sitten kun ajaa ohjelman läpi DataMasterin login kanssa niin toimii. Se datamasteri on muuten vaan niin kytynen ohjelma että ei viitsi käyttää kuin tuohon ve karttojen muokkaukseen vemasterilla.

 

Logeja oli mukava katsella CSV tiedostoista MegaLogViewerillä.

Link to comment
Share on other sites

Monta tuntia ja kymmeniä logeja tuli nyt otettua EEHackilla. Hyvin pelaa. Laajakaistan loggaus toimi myös hienosti ja arvot suoraan aika hyvin kohdallaan innovate mtx-l laajakaistalla. Ainoastaan pientä hienosäätöä sillä jännitekorjauksella piti tehdä jotta lukema tietokoneella ja mittarissa täsmäsi. Analyzaattori on näppärä ja helppo käyttää ja kätevä kun PE tilalle on oma taulu josta säädöt helppo todeta.

 

Logeja oli mukava katsella CSV tiedostoista MegaLogViewerillä.

Tuosta minun Camaro:sta hajosi Deteqin 4-puola sytytys viime kesänä, vaihdoin vakio sytytyksen siihen, ja se ei sitten ilmeisesti ole jaksanut antaa riittävän voimakasta kipinää, liian rikkaaseen seokseen, siinä ilmeisesti meni viimeinen reuhaavuus/ pirteys. No Tommi otti käsittelyyn tuon minun Camaron (ex.KimmoT) parina iltana ajeltiin lokeja, Tommi teki muutoksia karttoihin, ajeltiin... taas muutoksia...

Nyt on seokset ym. muut asiat hyvin kohdallaan. Nyt minullakin pientä käsitystä miten paljon kaikkia karttoja / muuttujia tuolla ecm:ssä on :o, No kyllä muuten reuhaa, on vanha pirteys tullut takaisin m/. En suotta laittanut tuota vaihtovaloa. Tommi osaisi sanoa mihin kaikkeen piti koskea, oma käsitys, sytytys ennakot taisi olla mihin EI tarvinnut koskea.                        Kiitoksia, Tommille

Link to comment
Share on other sites

Mitähän tämä tarkoittaa tälläinen vikakoodi err36 (hi-res failure)? Samassa yhteydessä kun tämä paukahtaa ruutuun niin yhtäaikaisesti hetkeksi katoaa veto autosta ja sitten piakkoin palaa takaisin?

Link to comment
Share on other sites

No, täytyy tutkia mikä siinä olisi vikana optin liittimessä vika tai jotakin sinnepäin onko kokemusta vastaavasta eli auto ns. sammuu kesken ajon?

Taitaa olla kuuluisa optinvika kosteutta sisällä ja happettuneet nastat :-\ tyypillinen vika jos ei oo ns avo opti  ;)
Link to comment
Share on other sites

Tuosta minun Camaro:sta hajosi Deteqin 4-puola sytytys viime kesänä, vaihdoin vakio sytytyksen siihen, ja se ei sitten ilmeisesti ole jaksanut antaa riittävän voimakasta kipinää, liian rikkaaseen seokseen, siinä meni viimeinen reuhaavuus/ pirteys. No Tommi otti käsittelyyn tuon minun Camaron, parina iltana ajeltiin lokeja, Tommi teki muutoksia karttoihin, ajeltiin... taas muutoksia...

Nyt on seokset ym. muut asiat hyvin kohdallaan. on vanha pirteys tullut takaisin m/.          Kiitoksia, Tommille

Tänään käynyt Motest:illa penkissä: 453hp/6001rpm/ 486Nm/4693rpm  :W Hyvin taas säädöissä. m/      (käytössä tietenkin vain suljetulla alueella) Ja prkle, enpä ole oppinut liittämään vieläkään valokuvia tänne.

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...