ronikko Kirjoitettu 30. Joulukuuta, 2016 Jaa Kirjoitettu 30. Joulukuuta, 2016 Eli -88 firebird kyseessä ja takaluukun aukasu/kiinnitys ongelma. Moottori joka nostaa ja imasee luukun oli mykkä. No avasin ja huomasin että hiilet rikki. Tein uudet ja kasaan. No nyt se ajo lukon yläasentoon kun johdot kytki ja luukku oli auki, mutta luukun kun laittaa kiinni ,niin ei imase sitä alas. Onko kytkennässä ongelmaa vai mistä ylipäänsä haistaa/antaa tiedon että lukko laskettava??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fenix Kirjoitettu 30. Joulukuuta, 2016 Jaa Kirjoitettu 30. Joulukuuta, 2016 Systeemi saa tiedon kiinnivetoon siitä hahlosta olevasta liipaisemista mikä muistuttaa hain selkäevää. Taisit ostaa minulta tuon lukkoyksikön. Autosi johdoissa tuskin on vikaa vaan yksikössä. Sillä uusi yksikkö toimi omassa heti. Tutkin ongelmaa silloin, mutta en muista mihin diagnoosiin päädyin. Moottori tuli vaihdettua vian tultua esille ja halkeamia muoviosissa ei näkynyt. Vika alkoi kerta laakista, kun kaveri paiskasi luukun kiinni. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ronikko Kirjoitettu 30. Joulukuuta, 2016 Kirjoittaja Jaa Kirjoitettu 30. Joulukuuta, 2016 Nyt ei ihan auennut. Missä tämä hainevä sijaitsee kun ei lukko nyt nenän edessä. Sit mulla yks valkoinenjohto on irti jolle ei löydy vastakappaletta ja yksi maajohto joka rungossa kii ja toisessa päässä rengasliitin niinku jonku pultinalle sekin joskus tullu. Ja en ole ostanut keltään mitään tähän vaan ihan auton omaa lukkoa aloin nyt rassaileen. Ei meinaa järkihintaan löytyä ehjiäkään mistään. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fenix Kirjoitettu 30. Joulukuuta, 2016 Jaa Kirjoitettu 30. Joulukuuta, 2016 Missä tämä hainevä sijaitsee Tuo kieleke mitä sormi osoittaa. http://www.thirdgen.org/forums/attachments/body/185843d1253771499-argh-blown-power-hatch-img_3328.jpg Sitä kun painaa ehjässä yksikössä niin moottori painuu alas ja nousee kun päästää irti. Ps. kuva saattaa sikäli vääristää että siinä saattoi olla 2 liipaisinta. Mutta se "muovisempi" osa on mitä tarkoitan ja tunnistanet sen nyt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ronikko Kirjoitettu 30. Joulukuuta, 2016 Kirjoittaja Jaa Kirjoitettu 30. Joulukuuta, 2016 Ok. Eli ihan tuo lukko kynsi....siellä joku kytkin sit. Tuosta selvis se irtonainen maajohdinkin....mahtaakohan se valkoinen johtoliitin tulla mihkään kiinni. Haarottuu kolmeksi. Tais mennä releelle moottoriin ja se yks irti. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fenix Kirjoitettu 30. Joulukuuta, 2016 Jaa Kirjoitettu 30. Joulukuuta, 2016 En muista tarkaan, mutta siinä taisi olla 3 liitintä joista pelkästään 1 piti kytkeä mekanismin toimimiseksi ja maadoitus (rengas). Tietenkin sen 3-4 johtoisen lattaliittimen lisäksi. Kaikki noista 3:sta liittimestä taisi olla erilaisia ja sininen oli se oleellinen (1 johtoinen). Olet tervetullut ruskeasannalle katsomaan kuinka yksikön kuuluisi toimia. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ronikko Kirjoitettu 30. Joulukuuta, 2016 Kirjoittaja Jaa Kirjoitettu 30. Joulukuuta, 2016 Ja lukonhan pitäs toimia koko ajan,eli virtoja ei tarvi olla päällä tms. Aukee ainakin.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fenix Kirjoitettu 30. Joulukuuta, 2016 Jaa Kirjoitettu 30. Joulukuuta, 2016 Ja lukonhan pitäs toimia koko ajan,eli virtoja ei tarvi olla päällä tms. Aukee ainakin.... Jep Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fenix Kirjoitettu 31. Joulukuuta, 2016 Jaa Kirjoitettu 31. Joulukuuta, 2016 Ok. Eli ihan tuo lukko kynsi....siellä joku kytkin sit. Tuosta selvis se irtonainen maajohdinkin....mahtaakohan se valkoinen johtoliitin tulla mihkään kiinni. Haarottuu kolmeksi. Tais mennä releelle moottoriin ja se yks irti. Omassa jäi 2 johtoa ylimääräiseksi. Toinen on avauskytkimelle kojetaulussa, joka minulta puuttuu ja toisen funktio jäi epäselväksi. Ainakin 2/3 liittimestä olivat erilaisia eli niitä ei pysty kytkemään väärin. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TransNAM Kirjoitettu 31. Joulukuuta, 2016 Jaa Kirjoitettu 31. Joulukuuta, 2016 Tästä apuja? http://smg.photobucket.com/user/drewdown84/media/Camaro/wiring%20diagrams/Hatch_Pull_Down.jpg.html Eli maa, jatkuva virta ja peräkontin valo olis johdot. Ja sitten jos on varusteena avausnappi ja solenoidi niin niihin liittyvät johdot. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ronikko Kirjoitettu 3. Tammikuuta, 2017 Kirjoittaja Jaa Kirjoitettu 3. Tammikuuta, 2017 ei kai takakontin valolla ole merkitystä, jos se ei ole käytössä, eli johdot irti? Link to comment Share on other sites More sharing options...
TransNAM Kirjoitettu 3. Tammikuuta, 2017 Jaa Kirjoitettu 3. Tammikuuta, 2017 Ei pitäis olla. Ois muutenkin aika outoa jos lakkais toimimasta jos polttimo palaa... Link to comment Share on other sites More sharing options...
ronikko Kirjoitettu 3. Tammikuuta, 2017 Kirjoittaja Jaa Kirjoitettu 3. Tammikuuta, 2017 Aivan. Ilmeisesti oli vielä joku kontakti homma kun nyt rupeskin yks kaks toimimaan. Nyt tarttis vielä uudet kaasujouset, et kontti nousis ylös asti. Link to comment Share on other sites More sharing options...
GTATL Kirjoitettu 3. Tammikuuta, 2017 Jaa Kirjoitettu 3. Tammikuuta, 2017 Vaikka lamppu olisi palanut kontin ohjaus kytkin saa sähkön sinisellä värjättyä johtoa pitkin, eli toimii vaikka lammpu olisi irti. Punaisella nuolilla on osoitettu ns ohjauskykimen paikka ja sen liitin. Tämä kytkin on punaisessa laatikossa tossa kykentäkaaviossa, eli jos joku ei toimi melko varmasti vika on tossa ohjauskytkimessä. Jos laitat lampun toimimaan varmistat ohjauksen toistakin kautta kuten kytkentäkaaviosta selviää. Veikkaisin että lampun jälkeen oleva diodi on hajonnut ja siksi lamppu on irroitettu. Tarkista diodin kunto ja kytke valo toimimaan. Uskoisin että virta kasvaa yhdelle koskettimelle liian suureksi ja lopulta se palaa, siitä syystä siellä on ns tuplapiiri. Link to comment Share on other sites More sharing options...
osilpi Kirjoitettu 13. Heinäkuuta, 2020 Jaa Kirjoitettu 13. Heinäkuuta, 2020 Ostamassani autossa ei myöskään toimi tuo systeemi. Tuo valkoinen nelijohtoinen liitin on irrallaan eli ei johda mihinkään. En tuosta viimeisestä kuvasta oikein hahmota, missä sen kuuluisi olla kiinni. Tunnin verran ihmettelin tuota systeemiä, ja en löytänyt sille paikkaa. Lisäksi tuolle nosto-/laskusolenoidille ei mielestäni mene minkäänlaista johtoa. Sen yläpinnalla näyttäisi olevan jonkunlainen liitäntä, näyttäisi kaksinapaiselta, mutta ei ole mitään johtoa, mikä siihen kävisi. Nosto-/laskukiskojen muoviset ohjurit on ainakin osittain rikki. Saako niitä jostain uutena? Takaluukun avaussolenoidi toimii, kun sille antaa suoraan +12v, mutta kojelaudan nappiin se ei reagoi. En ole sitä ehtinyt enempää tutkia. Kuulopuheiden mukaan järjestelmä on poistettu käytöstä aikanaan, mutta syytä en tiedä. Vaikka lamppu olisi palanut kontin ohjaus kytkin saa sähkön sinisellä värjättyä johtoa pitkin, eli toimii vaikka lammpu olisi irti. Punaisella nuolilla on osoitettu ns ohjauskykimen paikka ja sen liitin. Tämä kytkin on punaisessa laatikossa tossa kykentäkaaviossa, eli jos joku ei toimi melko varmasti vika on tossa ohjauskytkimessä. Jos laitat lampun toimimaan varmistat ohjauksen toistakin kautta kuten kytkentäkaaviosta selviää. Veikkaisin että lampun jälkeen oleva diodi on hajonnut ja siksi lamppu on irroitettu. Tarkista diodin kunto ja kytke valo toimimaan. Uskoisin että virta kasvaa yhdelle koskettimelle liian suureksi ja lopulta se palaa, siitä syystä siellä on ns tuplapiiri. Link to comment Share on other sites More sharing options...
osilpi Kirjoitettu 13. Heinäkuuta, 2020 Jaa Kirjoitettu 13. Heinäkuuta, 2020 Yritän laittaa vielä kuvan kytkennöistä Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fenix Kirjoitettu 13. Heinäkuuta, 2020 Jaa Kirjoitettu 13. Heinäkuuta, 2020 Liitin kuuluisi tuohon kohtaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
osilpi Kirjoitettu 13. Heinäkuuta, 2020 Jaa Kirjoitettu 13. Heinäkuuta, 2020 Ok eli tästä siis puuttuu tuo musta mokkula, johon liittimen pitäisi tulla kiinni. Maalaisjärjellä veikkaisin, että tuo musta mokkula on jotenkin yhteydessä noihin kuvassani nosto-/laskusolenoiden päällä näkyviin kahteen pinniin. Jos kokeilisin suoraan syöttää noita pinnejä, olisiko jollain tuollaista, josta näkisi, mitkä johdot niihin pinneihin menevät? Vai peittääkö tuo musta muovi ne pinnit? Ihan kuin kyseessä olisi tämä liitin: https://www.hawksmotorsports.com/camaro-firebird-86-91-reversing-switch-hatch-pull-down-unit/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fenix Kirjoitettu 13. Heinäkuuta, 2020 Jaa Kirjoitettu 13. Heinäkuuta, 2020 josta näkisi, mitkä johdot niihin pinneihin menevät? Vai peittääkö tuo musta muovi ne pinnit? Firebird / Camaro trunk lid motor hakusanalla löytyy youtubesta ja googlesta materiaalia, mistä voi apua. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nupa Kirjoitettu 13. Heinäkuuta, 2020 Jaa Kirjoitettu 13. Heinäkuuta, 2020 Tuolta ite tilannu tarvittaessa http://www.top-downsolutions.com/hatch-pull-down-items Link to comment Share on other sites More sharing options...
TransNAM Kirjoitettu 13. Heinäkuuta, 2020 Jaa Kirjoitettu 13. Heinäkuuta, 2020 Ok eli tästä siis puuttuu tuo musta mokkula, johon liittimen pitäisi tulla kiinni. Maalaisjärjellä veikkaisin, että tuo musta mokkula on jotenkin yhteydessä noihin kuvassani nosto-/laskusolenoiden päällä näkyviin kahteen pinniin. Jos kokeilisin suoraan syöttää noita pinnejä, olisiko jollain tuollaista, josta näkisi, mitkä johdot niihin pinneihin menevät? Vai peittääkö tuo musta muovi ne pinnit? Siinä mustassa mokkulassa on rajakatkaisija josta moottori tietää milloin pysähtyä. Katkaisijan kautta menee sähkö sitten moottorin tinneihin. Voit kokeilla syöttää suoraan sähköä moottoriin jotta näet toimiiko mutta ei saa ajaa väkisin päätyä vasten tai voi koneiston muovikuori olla useammassa osassa... Sähkön suuntaa vaihtamalla menee lukko ylös ja alas. Kyseessä ei siis ole solenoidi vaan moottori ja hammasratasvälitys mikä liikuttaa lukkoa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
osilpi Kirjoitettu 1. Joulukuuta, 2020 Jaa Kirjoitettu 1. Joulukuuta, 2020 En ole vieläkään onnistunut löytämään tätä osaa: https://www.hawksmotorsports.com/86-91-camaro-firebird-reversing-switch-hatch-pull-down-unit/ Moottori kyllä toimii, joten veikkaan, että tuon osan hankkimalla saattaisi homma hyvinkin alkaa toimimaan. Mistä muualta tuota voisi kysyä? Ainut paikka, jossa tuo on edes esillä on tuo Hawks. Top-DownSolutions ei tuota tarjoa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään