Jump to content

Bbc sekoaa 5500 rpm, misä vika?


Nupa

Recommended Posts

Kone nipussa ja yritän välttää turhaan purkamista, joten missä olis todennäköisin vika?

454, kannet 14096188.

Nokka pitäisi olla Compin 11-246-3  eli 6000 rpm asti.

Nostajien pitäisi olla Sealed Power HT817.

Venajousien pitäisi olla nokkaan sopivat Compin 924-16. En noita tunnista ovatko vai eikö ole...

Tönäreiden pitäisi olla Compin 7854 (nokan mukaan pitäis olla 7954 tai 7154, paon pituudessa nyt eroa +0.002").

Keinut on PRW 454 7/16" 1,7.

 

Mikä tossa kombossa mättää?

Link to comment
Share on other sites

Tämmöinen löytyi. Tiedä sitten onko mutuja.

 

 

"I've used three different Comp Cams flat tappet hydraulics in my big block. NEVER, NEVER again!!! Your lifter noise is probably one bad lifter that leaks down too fast. What they don't tell you in the catalogs and on the tech line is that big block valves are just too heavy to run with hydraulic lifters and get any kind of capabililty to run over 5500 RPM. The last one, a XE274H ran ok, but at 5500 at full throttle, it was like someone shut the key off. Stopped cold. No load revving in the driveway it sputtered to get to 6000. Even their anti-pump up lifters did this, and they were really noisy once the motor got warmed up.

 

In my last rebuild I went to a Crane solid. It screams right through 6300 RPM without a sputter.

 

Throw that hydraulic thing in the trash. "

 

http://www.corvetteforum.com/forums/c1-and-c2-corvettes/2402162-big-block-hydraulic-roller-lifter-noise.html

Link to comment
Share on other sites

Minkä kokoinen kaasari?  454:sen kansssa 750cfm alkaa olla rajoitus noilla kierroksilla, tosin tuo nyt ei pitäisi sekoamisena näkyä, mutta lienee kyllä mahdollista että seokset alkaa olla mitä sattuu kun alipaine imusarjassa alkaa liian pienen kaasarin takia nousemaan.

 

Mutta jos noin käyttäytyy niin taitaa ensimmäiset vaihtoehdot olla että joko sytkä ei riitä tai todennäköisempänä vaihtoehtona venakoneisto ei pysy tahdissa.

Isolohkoon todella löysäthän nuo jouset on, joten siitä johtunee jos nuo nostajat on vähänkin painavasta päästä ja venttiilit vielä isoja ja painavia.

 

Mutta siltikään yhtään enempää ei varmaan kannata jousiakaan laittaa jottei nokka katoa. Isolohko + flat tappet nokka on ylipäänsä ilmeisesti kovasti huono idea, koska nämä chevelles.comin tarinoiden mukaan syövät laahureita aamupalaksi.

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Kyllä Hyd roller näissä toimii vielä noilla varveilla, mutta vaatii riittävät jouset. Compin suositukset on alakanttiin, kannattaa katsoa vaikka Lunatin vastaavien nokkien jousisuosituksia.

Paljon yli 6 tonnin ei hyd nostajilla kannata yrittää koska jousivaade alkaa olla sitä luokkaa että nostajat ja järkihintaiset keinut ei enää kestä.

 

EDIT:  Tuo on näköjään vielä xtreme sarjan nokka, joka on FT nokaksi melko jyrkkäramppinen. Kyllä tuo melko varmasti noista jousista johtuu, tuo Compin suositus 930-16 voisi riittää.

Link to comment
Share on other sites

850 tupla.

Juttelin säätökaverin kanssa ja se sano heti, että eikai Compin nokka... kuulema on niitä vaihtanu useita, nokat on mitä on sattunu tulemaan kiinanpojan kätösistä eli sekundaa pukkaa...

No, tsekataan tuo vielä rullilla kunhan ehditään ja mietitään sit homma uusiksi.

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...