Jump to content

Pontiac Firebird (White Rider)


Missy

Recommended Posts

Sun tarttee laittaa uniball nivelet alustaan niin sitten vasta kolinaa kuuluuki, mutt o race  ;D \m/ Mitä ittell o Founders Performancen tukivarsissa korin päässä uretaaniset ja akselin päässä uniballit, niin uutena pitivät enempi ääntä, mutt ei... tai sitt o vaan jo tottunu  ;D

Link to comment
Share on other sites

Tjoo.. egr venttiili jumii eli uus tulemaan.. samassa todettiin että kaasarinkin vois uuden laittaa tulemaan koska toisiopuoli ei reagoi elikä täyskaasulla prötää. Tulihan sitä rahanmenoa  8)

Link to comment
Share on other sites

ei reagoi..?kaasarin osia vois kysellä uscentereristä.egr temppuili jo sillon mullakin.varmaan sama alkuperänen tatti tojottaa ;D

 

Painettaessa liikkuu mutta niin on jäykkää että ei mahda paikallaan toimia. Jollain silikonilla turattu tiivisteet ainakin. Isäntä antoi sille vähän rälläkkää ja hitsas umpeen, ei pala ses ja toimii niinku aiemminkin :D tatin rälläköi pois eestä että oli kivempi laittaa se takas paikalleen kunnes uus tulee  ;D

 

Epäiltiin tuota täyskaasulla hyytymistä jo heti alkuun että joko kaasutin tai bensapumppu ja löytyhän se syyllinen sieltä. Eipä nuo ikuisia laitteita ole ja pitkiä aikoja seisotettu  :-\

Link to comment
Share on other sites

Lähinnä arveluttaa kestääkö hieno hitsauspatentti vuosia ettei vaan humpsahda moottoriin koko tappi ja hitsaussaumamuruset ja tapahdu kabut. Ois varmaan voinu jonkun ihan paikankin siihen tehdä eikä vain sulattaa umpeen niitä koloja  :-X

Link to comment
Share on other sites

Liekö mielikuvitusta mutta tulpattu egr kyllä tosiaan vaikuttaa polttoaineen kulutukseen, mittari hupenee paljon nopeammin eikä voi kehua 10l kulutuksella plus että lämpömittari jöpöttää piirun verran korkeammalla kuin aiemmin. Niin palaahan se polttoaine nyt puhtaammin ja täten vähän kuumemmalla liekillä kuin että sinne pakokaasuja tuhrataan.

 

Tilatako uusi egr ja jatkaa jokavuotista taistoa karstoittumisen ja sessin senssien kanssa vaiko ei. Jos ajais talvellakin vois ehkä olla että varotusvalot vilkkuis harvemmin kuin seisotuksen jälkeen.

 

Elämä on valintoja täynnä?

 

Ainakin sellaisen tulkinnan tein että uudemmissa autoissa nämä on ihan hyvä pitää paikallaan. Mutta kasikuus ei oo uus.

Link to comment
Share on other sites

jätä pois pääset vähemmällä. egr tehtävähän on laskee palolämpöö ja poistaa typen ogsideja tai jotain semmosta mut oma ajatus on et kulku on helpompaa  ku ei yritä nuuskia pakokaasuja uudestaa sisään uudelle kierrokselle.

-94 menny varmaan jo 10 vuotta ilman eikä oo tuntunu menoo haittaavana ja vähempi tarvii tyhjäkäyntimoottorin kanavia putsailla ku alkuaikoina :D

Link to comment
Share on other sites

Kyllä ne uudemmistakin ja uusista mielellään poistetaan käytöstä ohjelmamuutoksella, saman se tekee uudemmissakin, karstoittaa imupuolen. EGR-systeemillä vähennetään vaan juurikin näitä mikken mainitsimia typenoksideja, mitä ei suomessa mitata, ainakaan vielä  ::)

Jos haluaa pitää TÄYSIN orggiksena ni osta uus, mutta kannattaa tosiaan poistaa, ni välttyy imupuolen karstoittumiselta+muilta egr vioilta. SESsiä vilkuttelee, mutta mihinkään ei vaikuta, sitä en tiedä saako sen näistä sähkökaasarivehkeitten ECUn ohjelmasta / prommista poistettua...

Link to comment
Share on other sites

Kyllä ne uudemmistakin ja uusista mielellään poistetaan käytöstä ohjelmamuutoksella, saman se tekee uudemmissakin, karstoittaa imupuolen. EGR-systeemillä vähennetään vaan juurikin näitä mikken mainitsimia typenoksideja, mitä ei suomessa mitata, ainakaan vielä  ::)

Jos haluaa pitää TÄYSIN orggiksena ni osta uus, mutta kannattaa tosiaan poistaa, ni välttyy imupuolen karstoittumiselta+muilta egr vioilta. SESsiä vilkuttelee, mutta mihinkään ei vaikuta, sitä en tiedä saako sen näistä sähkökaasarivehkeitten ECUn ohjelmasta / prommista poistettua...

 

No mulla ei oo noiden saastelaitteiden osalta mikään villitys pitää orkkiksena jossei se edesauta auton toimintaa ja elinikää  :D Mikäli ses pysyy pimeänä niin olkoon noin. Kaasuttimen korjaussarja ja alipainekello tilattu. Sais ne hukassa olleet kaakit takas konepellin suojiin  m/ moottoriöljyt just vaihdettu, oli joku sherlok kiristäny suodattimen.. ei tullu kuin rutussa pois  >:( Laatikkoon seuraavaks uudet öljyt ja suodattimet, ei oo varmaan vaihdeltu sitäkään vuosiin kun tyhjennysproppu tehty  :-X Vaihtaa kyllä mukavan nasakasti ja sais pysyäkin sellasena  :-*

Link to comment
Share on other sites

Otin aikanaan mun Camarosta orkkiskoneesta kaikki saastelaitteet pois, EGR, ilmapumppu ja mitä niitä ylimääräisiä vimputtimia nyt olikaan. Moottorin käytös ei kyllä ainakaan huonommaksi muuttunut, tekis mieli sanoa että jopa parani. Myöskään polttoaineen kulutukseen ei tullut muutosta.

Jos noihin turhiin osiin haluaa hakata euroja, niin mikäs siinä mutta itse en näe siinä mitään järkeä.

Link to comment
Share on other sites

86:ssa ei taida vielä olla tunnistusta egr:n toiminnalle eli voi tulpata suoraan.

 

Näkyy se sytty sen 200km jälkeen ja varmuuden välttämiseks vikakoodi paikannettu just siihen  ;D Asiahan ratkee sillä että ottaa sen polttimon pois kun ei tässä taida mitään vikatilaa tms olla elikä polttaa vain sessiä ei vaikuta muuten kulkuun huonontavasti.. sais vielä sen uuden viiksen ni häviäis tuokin oranssi shift valo  m/

Link to comment
Share on other sites

Muistaako maka että olis ollu mitään ongelmia pyöränsuuntausten kanssa?  ;D Käytiin liikkeessäkin säädättämässä aurauskulmia mutta ei siellä voitu tehdä asialle mitään ja tultiin kotiin pettyneenä asiasta jo viikko sitten, on koetettu elvytellä niitä säätöjä mutta mikään ei inahdakaan, ikijumissa ja lyttyyn puserrettu koko säätöholkki  >:( Uudet osat tulossa ameriikan ihmemaasta.. Vaan saapi odottaa jonkun aikaa että ne alla on. Myyjäkin sanoi että pielessä ovat, mietin vaan että kuka niitä on rumpannut ja milloin ja miksi.

Link to comment
Share on other sites

Myyjäkin sanoi että pielessä ovat, mietin vaan että kuka niitä on rumpannut ja milloin ja miksi.

 

Kuullostaa pikemminkinkin siltä ettei niihin ole kajottu moniin vuosiin ja siksi nyt yhtä puuta.

En tiedä oliko 20v./80tml. käytetyn firebirdin raidetankoihin kajottu sitteen tehtaan jäljiltä, mutta parin päivän öljyämisen jälkeenkin joutui antaa lämpöä toiseen holkkiin ja tiukassa meinasi silti olla.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Kyllä se muistaakseni suoraan kulki :W.en oo koskenu säätöihin.jouset vaihoin eteen.oisko siinä menny suuntaukset vähän persiilleen kun se keula nous.vakiojouset.entiset oli poikki.myy nuo vanteet ;D

Link to comment
Share on other sites

Noita on koitettu öljytä, on lämmitetty ja lämmitetty ja jäähdytetty mutta kumpikaan puoli ei lupaakaan  :-\ Jotenkin syö naista kun ajat urheiluautolla 55 mailii max etkä voi ohittaakaan kun urat sattuu hyvin niin pyöritään ilosesti sitten. 70kmh on vielä ok ajaa sitten saat ohjata kaksin käsin ja ratti vatkaa koko ajan kun ei suoraa metriä ole. Ois ees tasasta tietä vaan kun yhtä uraa kaikkialla  :( 

 

Liekö tässä se syy miks auto on seissy viimeset 10v.

Link to comment
Share on other sites

Onpas tiukassa.liekö ihan tehtaan jäliltä säädöt.mittää näistä tiedä mutta lähteekö raidetanko sisäpäästä irti :W.sais ruuvipenkkiin kiinni sen tangon.

 

Toki, mutta sen takia tilattiinkin koko hela setti uus, koska voipi käyä niin että ei tule ehjänä lainkaan ja sitten ei tarvii ajaa tätäkään vähää  :-X Ja sulleko ne vanteet pitäs myydä?  ;D

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...