Jump to content

Pontiac Firebird (White Rider)


Missy

Recommended Posts

Noin.. Onko kenelläkään kokemuksia uudeksikorjatuista kaasuttimista? Tuli tilattua moinen remanufactured Rochesteri, ja yllätysyllätys, autohan ei käy enää tyhjäkäyntiä eikä sillä normaaliajossa pääse minnekään kuin kauhealla ryhtäytymisellä. Täyskaasulla kyllä kulkee, mutta ei tule noita kiihdytysajoja juuri harrastettua. Että mitähän ...? Paperinpalassa joka kaasuttimen mukana tuli, luki että "kaikki on tehtaan jäljiltä ronklattu kondikseen, säätöjä ei pitäisi tarvita tehdä."

 

Jäi sitten BigWheels Pontiacilta väliin tänä kesänä, kiitos vaan uusien ja hyvien osien. Vanha väljä ja bensaa tihkuva kaasutin takasin koneeseen, ja homma pelittää ihan hyvin taas. Eihän se "korjattu" malli tullutkaan maksamaan kuin muutaman sata euroa. Mitähän sieltä sisältä löytyykään kun sinne millon innostuu kurkistamaan.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 238
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • BlackZ

    16

  • F350

    25

  • maka

    21

  • Missy

    95

Top Posters In This Topic

Posted Images

Noin.. Onko kenelläkään kokemuksia uudeksikorjatuista kaasuttimista? Tuli tilattua moinen remanufactured Rochesteri, ja yllätysyllätys, autohan ei käy enää tyhjäkäyntiä eikä sillä normaaliajossa pääse minnekään kuin kauhealla ryhtäytymisellä. Täyskaasulla kyllä kulkee, mutta ei tule noita kiihdytysajoja juuri harrastettua. Että mitähän ...? Paperinpalassa joka kaasuttimen mukana tuli, luki että "kaikki on tehtaan jäljiltä ronklattu kondikseen, säätöjä ei pitäisi tarvita tehdä."

 

Jäi sitten BigWheels Pontiacilta väliin tänä kesänä, kiitos vaan uusien ja hyvien osien. Vanha väljä ja bensaa tihkuva kaasutin takasin koneeseen, ja homma pelittää ihan hyvin taas. Eihän se "korjattu" malli tullutkaan maksamaan kuin muutaman sata euroa. Mitähän sieltä sisältä löytyykään kun sinne millon innostuu kurkistamaan.

blackz on ammattilainen rotsesterien kanssa, ;D

Link to comment
Share on other sites

blackz on ammattilainen rotsesterien kanssa, ;D

 

;D ;D ;D ;D

 

 

No en kyllä oikiasti oo hirveästi noiden kans värkänny mutta hyvin paljo mahollista että se jotaki säätöä kaipaa aina, minimissään bensanpintojen säätö sekä tyhjäkäynnin kierrosluvun ja seoksien säätö. Summassa ei kannata pyöritellä, kannattaa vähä pohtia mitä se kaipaa. Onko se esim täysin samanlainen asennukseltaan ja liitännöiltään kuin entinen, aukeaako ryypyn läppä varmasti lämmetessä jne.

 

Ratskinin kommentista huolimatta itse olen enempi suosinut Holleyta, Rochester on saanut lähtönsä aina nopeasti mun mottien päältä  ;D Mutta ei ole syytä epäillä etteikö tehaskorjattu Rochester hyvä olisi Missyn autoon, kunhan vaan laittaa säätöihinsä. Kyllähän ne kun tuolleen "uuden ostaa" niin pelittää perusmoottoreissa pitkään ja suht huolettomasti.

 

Tuo oire kuulostaisi siltä kuin ryyppy ei aukeaisi ollenkaan. Monissa kaasareissa se aukeaa kyllä sitten täyskaasulla mutta menee takasi kiinni osakaasulla, onko se kytketty oikein ja aukeaako varmasti yms kannattanee tarkistaa.

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

No se on neljäs kesä startattu tämän valkoisen kanssa. Katsastus sujui moitteettomasti ja kesäkin näyttää tulleen. Lopulta. Mikä ihmeellisintä, ne kaiken aikaa kadoksissa olleet kaakit joita täydellä kaasulla pikaiseen kiitoliitoon on kaivattu, ovat löytyneet. No mitäs perk.. Mitään muuta fiksaamista ei tapahtunut koko talveen, mitä nyt ennen katsastuskonttorille lähtöä muistettiin vaihtaa nakutusanturi, joka kylläkin odotti koko talven kiltisti hyllyssä sanomatta mitään. Tikitteli koko kesän hän. Ei tikitä enää. Eikä valita kaasun poljeksinnasta. Jos jollakulla joskus olis moista puutumisongelmaa, niin kannattaa ilmeisesti vaihtaa nakutusanturi myös.  ;D m/

On siellä joku edeltäjäkin ennättänyt sitä anturia roplaamaan, oli tautisen tiukassa ja rosvoliittimellä viimeistelty.

Link to comment
Share on other sites

Liian tiukkaan jos laitetaan nakuanturi kiinni,niin antaa turhan herkästi tietoa että nakuttais.

Jep, sille on momentti. Eikä saa laitaa mitää ylimääräistä silikonia tms. kierteisiin. Se riittää, mikä tulee nakuanturissa kierteissä valmiina.
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Liekö näiden "perusvärkkien" katsastus yhtä mutkatonta muuallakin Suomessa mitä täällä Joensuussa?  Tai ylipäänsä 30v vanhojen ajoneuvojen.. Vai etsitäänkö into soikeana vikaa että saadaan kiintiöt täyteen? Etelä-Karjalan suunta kiinnostaisi.  8)

Link to comment
Share on other sites

Liekö näiden "perusvärkkien" katsastus yhtä mutkatonta muuallakin Suomessa mitä täällä Joensuussa?  Tai ylipäänsä 30v vanhojen ajoneuvojen.. Vai etsitäänkö into soikeana vikaa että saadaan kiintiöt täyteen? Etelä-Karjalan suunta kiinnostaisi.  8)

Tässä lähiaikoina nähdään miten täällä Oulun seudulla  ;D

Link to comment
Share on other sites

Liekö näiden "perusvärkkien" katsastus yhtä mutkatonta muuallakin Suomessa mitä täällä Joensuussa?  Tai ylipäänsä 30v vanhojen ajoneuvojen.. Vai etsitäänkö into soikeana vikaa että saadaan kiintiöt täyteen? Etelä-Karjalan suunta kiinnostaisi.  8)

K1 katsastus Limingantullissa, Kallisenkaarre 1. Ymmärtävät jenkkejä oikeesti, antavat myös vinkkejä seuraavista huoltokohteista. Oikeasti hyvää ja asiantuntevaa palvelua.
Link to comment
Share on other sites

K1 katsastus Limingantullissa, Kallisenkaarre 1. Ymmärtävät jenkkejä oikeesti, antavat myös vinkkejä seuraavista huoltokohteista. Oikeasti hyvää ja asiantuntevaa palvelua.

Onnistuuko täällä myös tekniikan muutoskatsastukset?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...