Jump to content

Camaro -80


aric-z

Recommended Posts

pakosarjat ruuvattu kiinni, ei ota enää apparin puolelta kiinni.

laatikossa vaijerit ja putket kiinni, paitsi alipaineletku. pitää käydä ostoksilla.

kaasariin virittelin kiinni vaijerit ja palautusjouset. 

 

edit. tuo rauta, johon vaihdevaijerinpää tulee kiinni taitaa olla väärin asennettu. pitäisi vaijerin jatkaa suora linjaa ja nyt lähtee vinosti ylöspäin.

ihmettelin kun ei keppi kunnolla liikkunut.

engx1.jpg

engz2.jpg

Muokattu: , käyttäjä: aric-z
  • Tykkää 1
  • Camaro 1
Link to comment
Share on other sites

20.12.2020 klo 17.49, aric-z kirjoitti:

sivulasit saatu paikoilleen, kiskot putsattu ja laitettu uudet vaseliinit.

uudet harjalistat ulkopuolelle.

huomenna hienosäätöä ja oviverhoilut kiinni.

kiskox1.thumb.jpg.b6ecbaa5cf375ef98ef67b381c757147.jpg

kiskox2.thumb.jpg.000b43362363a5624035ef94d5fc5960.jpg

 

Muokattu: , käyttäjä: MikkoL
Link to comment
Share on other sites

Olisko sulla heittää vinkkejä ikkunalistojen kiinnitykseen? Olin katsovinani ettei sulla ollut klipsin kiinnitystudeja ikkunan syvennyksessä? Jos näin on, niin millaisella jaolla laitoit studeja etu ja takalasin listojen kiinnikkeille? Omassa 75 komerossa puuttuu listat ja klipsin kiinnikestudit, mahtaakohan noita jälkiasennustudeja saada asennettua ilman että irrottaa lasit?

 

-Mikko L

Link to comment
Share on other sites

1 tunti sitten, MikkoL kirjoitti:

Olisko sulla heittää vinkkejä ikkunalistojen kiinnitykseen? Olin katsovinani ettei sulla ollut klipsin kiinnitystudeja ikkunan syvennyksessä? Jos näin on, niin millaisella jaolla laitoit studeja etu ja takalasin listojen kiinnikkeille? Omassa 75 komerossa puuttuu listat ja klipsin kiinnikestudit, mahtaakohan noita jälkiasennustudeja saada asennettua ilman että irrottaa lasit?

 

-Mikko L

Kyllä tässä on kaikki listojen kiinnikenastat tallella. Ei taida noiden kiinnitys ilman lasin irroitusta, kun niille pitää reiät porata. Yhteen projektiin noita laitoin, kun piti ikkunanpieliä korjata.

Link to comment
Share on other sites

Sattuuko löytymään kuvaa miten vaijeri tulee kabiinista laatikolle? Tai voiko tuota edes väärin reitittää...  Toki vaijereita taitaa saada erimittasia.🤔

 

Sullahan tuo(kin) näyttää hyvältä :)

Link to comment
Share on other sites

12 tuntia sitten, vwg4 kirjoitti:

Sattuuko löytymään kuvaa miten vaijeri tulee kabiinista laatikolle? Tai voiko tuota edes väärin reitittää...  Toki vaijereita taitaa saada erimittasia.🤔

 

Sullahan tuo(kin) näyttää hyvältä :)

Ei tuossa ole kuin kaksi vaihtoehtoa yli tai ali laatikon palkin, laitoin yli. Vaijerissa ei ole ylimääräistä.

Link to comment
Share on other sites

2 tuntia sitten, aric-z kirjoitti:

Ei tuossa ole kuin kaksi vaihtoehtoa yli tai ali laatikon palkin, laitoin yli. Vaijerissa ei ole ylimääräistä.

Jep, yli tulee mullakin, mut vaijeri "sinkuu" laatikkoa vasten ja Shifteri on jäykähkö.

Link to comment
Share on other sites

17.1.2021 klo 21.39, Markus kirjoitti:

m/

Aika möhkö toi turvakeula verrattuna 70-73

melkoinen hökötys.

 

kaivoin pölyisen keulapalan esiin ja sovitin paikalleen.

kiiltävät pitää mustata.

keulax2.jpg

Link to comment
Share on other sites

uudet vesiletkut laitettu paikoilleen ja kaadettu vettä koneeseen.

lämppärin letkut katkotaan oikeaan mittaan, kun saa lokarit paikoilleen. käynnistyksen jälkeen vasta, niin ei ole paljon purettavaa, jos täytyy nostaa jotain isoa ja painavaa pois😬

rasvaa kaadoin koneeseen, tehostajaan ja laatikkoon, vielä ei tullut lammikoita alle.

toisen töötin paikka vielä mysteeri, jos joku tietää, niin saa vinkata.

sähköjohtoja pitäisi siivota ja valot releistää uudelleen.

mehux1.jpg

mehux2.jpg

mehux3.jpg

  • Tykkää 3
Link to comment
Share on other sites

Taitaa se toinen töötti olla siinä konepellin lukituksen toisella puolella, tai ainakin mulla Firebirdissä oli. Ovat vähän eri äänisiä, joten tulee tuplasoundi. 

Muokattu: , käyttäjä: jpe
Link to comment
Share on other sites

2 tuntia sitten, jpe kirjoitti:

Taitaa se toinen töötti olla siinä konepellin lukituksen toisella puolella, tai ainakin mulla Firebirdissä oli. Ovat vähän eri äänisiä, joten tulee tuplasoundi. 

ei se mielestäni siihen sovi. tuo, joka on paikoillaan, niin siinä on kiinnitystä varten vapaa reikä ja tuon toisen jalassa on kierre ja pyörimisen esto nykäle, kuva. toki tuon kierteen voi porata auki.

tööttix.jpg

Muokattu: , käyttäjä: aric-z
Link to comment
Share on other sites

28 minuuttia sitten, jpe kirjoitti:

OK, vai tulikohan se siihen toiseen kiinni. Nyt ei muista, mutta lähekkäin ne oli ainakin siinä. 

Yritin laittaa privaviestiä, mutta ei onnistunut,

Link to comment
Share on other sites

24.1.2021 klo 15.15, aric-z kirjoitti:

uudet vesiletkut laitettu paikoilleen ja kaadettu vettä koneeseen.

lämppärin letkut katkotaan oikeaan mittaan, kun saa lokarit paikoilleen. käynnistyksen jälkeen vasta, niin ei ole paljon purettavaa, jos täytyy nostaa jotain isoa ja painavaa pois😬

rasvaa kaadoin koneeseen, tehostajaan ja laatikkoon, vielä ei tullut lammikoita alle.

toisen töötin paikka vielä mysteeri, jos joku tietää, niin saa vinkata.

sähköjohtoja pitäisi siivota ja valot releistää uudelleen.

mehux1.jpg

mehux2.jpg

mehux3.jpg

meinaatko jättää noi 20w/50 teboilin öljyt pysyvästi koneeseen vai käytätkö vain sisäänajo öljyinä noi...

Link to comment
Share on other sites

40 minuuttia sitten, camaro305 kirjoitti:

meinaatko jättää noi 20w/50 teboilin öljyt pysyvästi koneeseen vai käytätkö vain sisäänajo öljyinä noi...

pitää tuota pohtia, mutta kyllä nuo kesäautossa menee. suositus taitaa olla 10w-30.

Link to comment
Share on other sites

Mä olen "ostanut" aatteen, että öljyn tulee olla niin ohutta kuin mahdollista, mutta kuitenkin öljynpaineen säilyessä riittävällä tasolla. Tällöin lämmönsiirtymä laakereista toimii. Öljynpainetta kannaa seurata paksuilla öljyillä kylminä syys/kevät aamuina, ettei ammu yli asteikon. 

Link to comment
Share on other sites

10 tuntia sitten, Fenix kirjoitti:

Mä olen "ostanut" aatteen, että öljyn tulee olla niin ohutta kuin mahdollista, mutta kuitenkin öljynpaineen säilyessä riittävällä tasolla. Tällöin lämmönsiirtymä laakereista toimii. Öljynpainetta kannaa seurata paksuilla öljyillä kylminä syys/kevät aamuina, ettei ammu yli asteikon. 

Öljypumpussa on jousikuormitteinen venttili, joka avaa ohikierron, jos paineet meinaa nousta liiaksi. 

Link to comment
Share on other sites

28.1.2021 klo 08.20, F350 kirjoitti:

Öljypumpussa on jousikuormitteinen venttili, joka avaa ohikierron, jos paineet meinaa nousta liiaksi. 

 

Silloin öljy kulkee suodattimen ohi, mikä ei kaikissa tilanteissa ole hyvä juttu. Esim. jos suodatin menee tukkoon ryönästä, niin sitten menee kuona laakereille. Joissain suodattimissakin on tuo ohivirtausominaisuus...

 

Sen takia mulla on tuo ohivirtaus tukittuna. Jos suodatin alkaa tukkeutumaan, se näkyy öljynpainemittarissa. Ei ole kyllä tapahtunut kuin kerran ratapäivien jälkeen, kun öljynvaihto oli muutenkin ihan lähellä ja öljyt olen vaihtanut tukkimisen jälkeen toistakymmentä kertaa.

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...