aric-z Posted January 10 Author Share Posted January 10 (edited) pakosarjat ruuvattu kiinni, ei ota enää apparin puolelta kiinni. laatikossa vaijerit ja putket kiinni, paitsi alipaineletku. pitää käydä ostoksilla. kaasariin virittelin kiinni vaijerit ja palautusjouset. edit. tuo rauta, johon vaihdevaijerinpää tulee kiinni taitaa olla väärin asennettu. pitäisi vaijerin jatkaa suora linjaa ja nyt lähtee vinosti ylöspäin. ihmettelin kun ei keppi kunnolla liikkunut. Edited January 10 by aric-z 1 1 Link to post Share on other sites
MikkoL Posted January 13 Share Posted January 13 (edited) 20.12.2020 klo 17.49, aric-z kirjoitti: sivulasit saatu paikoilleen, kiskot putsattu ja laitettu uudet vaseliinit. uudet harjalistat ulkopuolelle. huomenna hienosäätöä ja oviverhoilut kiinni. Edited January 13 by MikkoL Link to post Share on other sites
MikkoL Posted January 13 Share Posted January 13 Olisko sulla heittää vinkkejä ikkunalistojen kiinnitykseen? Olin katsovinani ettei sulla ollut klipsin kiinnitystudeja ikkunan syvennyksessä? Jos näin on, niin millaisella jaolla laitoit studeja etu ja takalasin listojen kiinnikkeille? Omassa 75 komerossa puuttuu listat ja klipsin kiinnikestudit, mahtaakohan noita jälkiasennustudeja saada asennettua ilman että irrottaa lasit? -Mikko L Link to post Share on other sites
aric-z Posted January 13 Author Share Posted January 13 1 tunti sitten, MikkoL kirjoitti: Olisko sulla heittää vinkkejä ikkunalistojen kiinnitykseen? Olin katsovinani ettei sulla ollut klipsin kiinnitystudeja ikkunan syvennyksessä? Jos näin on, niin millaisella jaolla laitoit studeja etu ja takalasin listojen kiinnikkeille? Omassa 75 komerossa puuttuu listat ja klipsin kiinnikestudit, mahtaakohan noita jälkiasennustudeja saada asennettua ilman että irrottaa lasit? -Mikko L Kyllä tässä on kaikki listojen kiinnikenastat tallella. Ei taida noiden kiinnitys ilman lasin irroitusta, kun niille pitää reiät porata. Yhteen projektiin noita laitoin, kun piti ikkunanpieliä korjata. Link to post Share on other sites
aric-z Posted January 13 Author Share Posted January 13 laatikon linkun asento korjattu, nyt liikkuu keppi kunnolla. pakoputken asennusta aloiteltu. 1 Link to post Share on other sites
vwg4 Posted January 13 Share Posted January 13 Sattuuko löytymään kuvaa miten vaijeri tulee kabiinista laatikolle? Tai voiko tuota edes väärin reitittää... Toki vaijereita taitaa saada erimittasia.🤔 Sullahan tuo(kin) näyttää hyvältä Link to post Share on other sites
aric-z Posted January 14 Author Share Posted January 14 12 tuntia sitten, vwg4 kirjoitti: Sattuuko löytymään kuvaa miten vaijeri tulee kabiinista laatikolle? Tai voiko tuota edes väärin reitittää... Toki vaijereita taitaa saada erimittasia.🤔 Sullahan tuo(kin) näyttää hyvältä Ei tuossa ole kuin kaksi vaihtoehtoa yli tai ali laatikon palkin, laitoin yli. Vaijerissa ei ole ylimääräistä. Link to post Share on other sites
vwg4 Posted January 14 Share Posted January 14 2 tuntia sitten, aric-z kirjoitti: Ei tuossa ole kuin kaksi vaihtoehtoa yli tai ali laatikon palkin, laitoin yli. Vaijerissa ei ole ylimääräistä. Jep, yli tulee mullakin, mut vaijeri "sinkuu" laatikkoa vasten ja Shifteri on jäykähkö. Link to post Share on other sites
Markus Posted January 17 Share Posted January 17 Aika huonoo on vaijerin reitittäminen palkin alapuolelta, on niin nafti pituuden puolesta, yläpuolelta kuuluu mennä. Link to post Share on other sites
aric-z Posted January 17 Author Share Posted January 17 keulan palikoille yritetty etsiä oikeita paikkoja. 2 Link to post Share on other sites
Markus Posted January 17 Share Posted January 17 Aika möhkö toi turvakeula verrattuna 70-73 Link to post Share on other sites
aric-z Posted January 19 Author Share Posted January 19 17.1.2021 klo 21.39, Markus kirjoitti: Aika möhkö toi turvakeula verrattuna 70-73 melkoinen hökötys. kaivoin pölyisen keulapalan esiin ja sovitin paikalleen. kiiltävät pitää mustata. Link to post Share on other sites
aric-z Posted January 24 Author Share Posted January 24 uudet vesiletkut laitettu paikoilleen ja kaadettu vettä koneeseen. lämppärin letkut katkotaan oikeaan mittaan, kun saa lokarit paikoilleen. käynnistyksen jälkeen vasta, niin ei ole paljon purettavaa, jos täytyy nostaa jotain isoa ja painavaa pois😬 rasvaa kaadoin koneeseen, tehostajaan ja laatikkoon, vielä ei tullut lammikoita alle. toisen töötin paikka vielä mysteeri, jos joku tietää, niin saa vinkata. sähköjohtoja pitäisi siivota ja valot releistää uudelleen. 3 Link to post Share on other sites
jpe Posted January 24 Share Posted January 24 (edited) Taitaa se toinen töötti olla siinä konepellin lukituksen toisella puolella, tai ainakin mulla Firebirdissä oli. Ovat vähän eri äänisiä, joten tulee tuplasoundi. Edited January 24 by jpe Link to post Share on other sites
aric-z Posted January 24 Author Share Posted January 24 (edited) 2 tuntia sitten, jpe kirjoitti: Taitaa se toinen töötti olla siinä konepellin lukituksen toisella puolella, tai ainakin mulla Firebirdissä oli. Ovat vähän eri äänisiä, joten tulee tuplasoundi. ei se mielestäni siihen sovi. tuo, joka on paikoillaan, niin siinä on kiinnitystä varten vapaa reikä ja tuon toisen jalassa on kierre ja pyörimisen esto nykäle, kuva. toki tuon kierteen voi porata auki. Edited January 24 by aric-z Link to post Share on other sites
jpe Posted January 24 Share Posted January 24 OK, vai tulikohan se siihen toiseen kiinni. Nyt ei muista, mutta lähekkäin ne oli ainakin siinä. Link to post Share on other sites
aric-z Posted January 24 Author Share Posted January 24 28 minuuttia sitten, jpe kirjoitti: OK, vai tulikohan se siihen toiseen kiinni. Nyt ei muista, mutta lähekkäin ne oli ainakin siinä. Yritin laittaa privaviestiä, mutta ei onnistunut, Link to post Share on other sites
camaro305 Posted January 27 Share Posted January 27 24.1.2021 klo 15.15, aric-z kirjoitti: uudet vesiletkut laitettu paikoilleen ja kaadettu vettä koneeseen. lämppärin letkut katkotaan oikeaan mittaan, kun saa lokarit paikoilleen. käynnistyksen jälkeen vasta, niin ei ole paljon purettavaa, jos täytyy nostaa jotain isoa ja painavaa pois😬 rasvaa kaadoin koneeseen, tehostajaan ja laatikkoon, vielä ei tullut lammikoita alle. toisen töötin paikka vielä mysteeri, jos joku tietää, niin saa vinkata. sähköjohtoja pitäisi siivota ja valot releistää uudelleen. meinaatko jättää noi 20w/50 teboilin öljyt pysyvästi koneeseen vai käytätkö vain sisäänajo öljyinä noi... Link to post Share on other sites
aric-z Posted January 27 Author Share Posted January 27 40 minuuttia sitten, camaro305 kirjoitti: meinaatko jättää noi 20w/50 teboilin öljyt pysyvästi koneeseen vai käytätkö vain sisäänajo öljyinä noi... pitää tuota pohtia, mutta kyllä nuo kesäautossa menee. suositus taitaa olla 10w-30. Link to post Share on other sites
Fenix Posted January 27 Share Posted January 27 Mä olen "ostanut" aatteen, että öljyn tulee olla niin ohutta kuin mahdollista, mutta kuitenkin öljynpaineen säilyessä riittävällä tasolla. Tällöin lämmönsiirtymä laakereista toimii. Öljynpainetta kannaa seurata paksuilla öljyillä kylminä syys/kevät aamuina, ettei ammu yli asteikon. Link to post Share on other sites
jpe Posted January 27 Share Posted January 27 Tuo Teboilin classic mineraali on hyvä öljy laahurikoneelle kesäkäyttöön ja varsinkin sisäänajoon. Link to post Share on other sites
F350 Posted January 28 Share Posted January 28 10 tuntia sitten, Fenix kirjoitti: Mä olen "ostanut" aatteen, että öljyn tulee olla niin ohutta kuin mahdollista, mutta kuitenkin öljynpaineen säilyessä riittävällä tasolla. Tällöin lämmönsiirtymä laakereista toimii. Öljynpainetta kannaa seurata paksuilla öljyillä kylminä syys/kevät aamuina, ettei ammu yli asteikon. Öljypumpussa on jousikuormitteinen venttili, joka avaa ohikierron, jos paineet meinaa nousta liiaksi. Link to post Share on other sites
Yorcci Posted January 29 Share Posted January 29 28.1.2021 klo 08.20, F350 kirjoitti: Öljypumpussa on jousikuormitteinen venttili, joka avaa ohikierron, jos paineet meinaa nousta liiaksi. Silloin öljy kulkee suodattimen ohi, mikä ei kaikissa tilanteissa ole hyvä juttu. Esim. jos suodatin menee tukkoon ryönästä, niin sitten menee kuona laakereille. Joissain suodattimissakin on tuo ohivirtausominaisuus... Sen takia mulla on tuo ohivirtaus tukittuna. Jos suodatin alkaa tukkeutumaan, se näkyy öljynpainemittarissa. Ei ole kyllä tapahtunut kuin kerran ratapäivien jälkeen, kun öljynvaihto oli muutenkin ihan lähellä ja öljyt olen vaihtanut tukkimisen jälkeen toistakymmentä kertaa. Link to post Share on other sites
jpe Posted January 29 Share Posted January 29 Niin pumpun vai suodattimen ohikierto? Itsekin tulppasin suodattimen ohi kierron ainakin sisäänajon ajaksi. Link to post Share on other sites
camaro305 Posted January 29 Share Posted January 29 oisko mitään gulf classic 20w/50 öljyt🙄 1 Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now