Jump to content

Camaro -80


aric-z

Recommended Posts

pakoputkihommaa saatu eteenpäin. edellisen sivun kuvassa näkyy taka-akselien ylitys putket, jotka ovat lattiaa vasten, niin olisivat ottaneet ristikkoon kiinni yläasennossa.

kyselin asiaa marteliukselta ja he totesivat vaimentimen oleva väärä eli liian kapea.

muutaman päivän päästä tuli uusi ja siinäkin hieman sovittamista, akselin ylitysputki meni akselille tulevan jarruletkun kohdalta, vieläkin menee läheltä. 

tein kannattimiin välikappaleen sivusiirtoa varten ja laskin vaimenninta hieman alemmaksi, niin saa väistettyä samalla kallistuksenvakaajan tangon. kuskin puolen takaputkesta piti ottaa pala pois, kun vaimennin siirtyi vasemmalle.

apparin puoli valmis ja toinen sovitettu paikalleen, laitoin sarjojen jälkeen joustopalat.

putkez3.jpg

putkez1.jpg

putkez2.jpg

putkez4.jpg

putkez5.jpg

  • Camaro 1
Link to comment
Share on other sites

camaro305
31.1.2021 klo 19.16, aric-z kirjoitti:

pakoputkihommaa saatu eteenpäin. edellisen sivun kuvassa näkyy taka-akselien ylitys putket, jotka ovat lattiaa vasten, niin olisivat ottaneet ristikkoon kiinni yläasennossa.

kyselin asiaa marteliukselta ja he totesivat vaimentimen oleva väärä eli liian kapea.

muutaman päivän päästä tuli uusi ja siinäkin hieman sovittamista, akselin ylitysputki meni akselille tulevan jarruletkun kohdalta, vieläkin menee läheltä. 

tein kannattimiin välikappaleen sivusiirtoa varten ja laskin vaimenninta hieman alemmaksi, niin saa väistettyä samalla kallistuksenvakaajan tangon. kuskin puolen takaputkesta piti ottaa pala pois, kun vaimennin siirtyi vasemmalle.

apparin puoli valmis ja toinen sovitettu paikalleen, laitoin sarjojen jälkeen joustopalat.

putkez3.jpg

putkez1.jpg

putkez2.jpg

putkez4.jpg

putkez5.jpg

meinaatko vetäistä tohon jarruletkun kohdalle pakoputkeen suoja"käärettä" ettei sula toi letku ja jarrut häviä...

Link to comment
Share on other sites

2.2.2021 klo 17.21, camaro305 kirjoitti:

meinaatko vetäistä tohon jarruletkun kohdalle pakoputkeen suoja"käärettä" ettei sula toi letku ja jarrut häviä...

tänään vielä sovittelin ja kyllä täytyy tuo putki vaihtaa, ei sitä saa kunnolla sopimaan. jää vain millejä väliä jarruputkeen, kun on kiinni vakaajan tangossa.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

marteliukseen oltu yhteydessä ja he vääntävät uuden akselinylityksen.

paloittelen tuon nykyisen ja heppailen siitä mallin ja lähetän heille.

samalla siirrän tuon pöntön keskelle, niin putket käy sitten muihin vastaaviin 2-koppaisiin.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

nyt on siirretty pönttö keskelle ja muokattu ylitystä.

letkuun väliä vajaa 50mm joka suunnasta, kuva hämää. huomenna lähetän "mallin" marteliukselle.

putkix 41.jpg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
16 tuntia sitten, Laszlo kirjoitti:

On upea auto tulossa. Viimesen päälle laitettu👍

 

Joo tästä tullee huomattavasti parempi ku tehtaalta lähteissään 😎

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

4.3.2021 klo 18.39, Laszlo kirjoitti:

On upea auto tulossa. Viimesen päälle laitettu👍

 

5.3.2021 klo 11.39, BlackZ kirjoitti:

 

Joo tästä tullee huomattavasti parempi ku tehtaalta lähteissään 😎

hold your horses.

 

putken sain marteliukselta torstaina, huomenna sovittamaan.

Link to comment
Share on other sites

ei ole ennen kestänyt putkiston asennus kuukautta, mutta on nyt paikallaan. vaimentimen kannakkeisiin joutui tekemään välipalat, kun se on tuohon väliin vähän liian kapea. kannakkeet toimivat samalla liitoksen kiristiminä ja sen vuoksi piti välipalat askarrella, lopputulos kuitenkin hyvä. takaputkien kannattimet piti tilata rokkiautosta,  kun eivät kuuluneet putkiston hintaan. noista pyysivät 199€ parilta, rokkiautosta 10/pari ja kulut toisen mokoman, toki laitoin samaan pakettiin muutakin.

putki55.jpg

putki56.jpg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

24.7.2018 klo 20.11, aric-z kirjoitti:

kiitti vaivannäöstä ja kuvista, mutta tilaan rokkiautosta 4kpl setin, jos tulisivat vaikka ehjänä perille.

samalla otan jotain pikkusälää mitä on puutelistalla.

 

Miten noi Rockauton 'fairchild' ovi-ikkuna tiivisteet, miten istuu paikoilleen. onko tiivis takaosasta missä taitos? 

 

Edit. Ulkopuolella siis

Edited by vwg4
Link to comment
Share on other sites

7 tuntia sitten, vwg4 kirjoitti:

Miten noi Rockauton 'fairchild' ovi-ikkuna tiivisteet, miten istuu paikoilleen. onko tiivis takaosasta missä taitos? 

 

Edit. Ulkopuolella siis

ne listat, jotka tilasin rokkiautosta olivat solmussa saapuessaan. nuo paikoillaan olevat ostin tamperelaiselta tyypiltä, alkuperä ei tiedossa.

Link to comment
Share on other sites

28 minuuttia sitten, aric-z kirjoitti:

ne listat, jotka tilasin rokkiautosta olivat solmussa saapuessaan. nuo paikoillaan olevat ostin tamperelaiselta tyypiltä, alkuperä ei tiedossa.

Huono tuuri, ebay/summit sekä rokkiauton listat solmussa... 🤔 

 

Tai onko sittenkään, oisko "halvan rahdin" syy... 

Pitää kokeilla omaa tuuria

 

Link to comment
Share on other sites

13.3.2021 klo 07.01, vwg4 kirjoitti:

Huono tuuri, ebay/summit sekä rokkiauton listat solmussa... 🤔 

 

Tai onko sittenkään, oisko "halvan rahdin" syy... 

Pitää kokeilla omaa tuuria

 

huonosti pakattuja olleet, pitäisi olla kovempi alusta paketissa.

Link to comment
Share on other sites

akun kävin hakemassa motonetista ja sille telineen tilasin rokkiautosta, vanha oli hieman hapan.

pannuhuoneessa alkaa tavarat olemaan järjestyksessä.

pannuz1.jpg

Link to comment
Share on other sites

valojen releboxi saatu kytkettyä.

käytin akun kiinni ja sen verran väänsin avaimesta, että ainakin kone pyörähti.

huomenna tiikeri tankkiin.

 

boxix1.jpg

Link to comment
Share on other sites

tänään moottori käynnistetty ensimmäisen kerran sitten vuoden 2000.

homma meni ilman ongelmia, kun olin värvännyt mestariksi paikallisen foorumilaisen, joka

punaista chevelleä rakentaa jäsenosiossa.

nokka saatiin sisäänajettua, tasaisesti kone jyskyttää.

  • Like 7
Link to comment
Share on other sites

öljyt ja suodatin vaihdettu, samoin jakajaan uusi sytkämoduuli ja puola.

käy nätisti tyhjää n.800rpm, ennakkona perus 8 astetta, jota vielä kokeilen säätää.

ilmanputsari tuli hommattua.

lisäää äninäytettä

 

putsariz1.jpg

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

edellisen viestin ilmanputsari pitää vaihtaa pienempään. en muistanutkaan, ettei tuo mahdu kunnolla hei jakajan kanssa. tuo vaatisi offset pohjan, tilalle tulee samanlainen 10 tuumaisena.

kaasarille vaihdoin uuden sisääntulon, kun putsarin pohja painoi letkua.

20210330_160953.jpg

Link to comment
Share on other sites

Tehostajan pumpussa on ilmaa jos se huutaa.

Nosta eturenkaat irti maasta, moottori sammuksissa kääntele ohjausta laidasta laitaan parikymmentä kertaa niin ilmat vähenee.

Link to comment
Share on other sites

2 tuntia sitten, JoukoY kirjoitti:

Tehostajan pumpussa on ilmaa jos se huutaa.

Nosta eturenkaat irti maasta, moottori sammuksissa kääntele ohjausta laidasta laitaan parikymmentä kertaa niin ilmat vähenee.

Tai siellä ei oo oikeet aineet sisässä, silloin ääntää kans. 

 

Edited by F350
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...