aric-z Posted February 15, 2020 Author Share Posted February 15, 2020 uudet nenälaakerit paikoillaan, lisäksi "sovituskuva". Link to post Share on other sites
jpe Posted February 16, 2020 Share Posted February 16, 2020 Padastakin tulee viimeisen päälle siisti Link to post Share on other sites
camaro305 Posted February 16, 2020 Share Posted February 16, 2020 Onko tarkoitus tehdä ihan museorekkariin toi auto, kun noin viimesenpäälle rakennat? Link to post Share on other sites
aric-z Posted February 16, 2020 Author Share Posted February 16, 2020 Onko tarkoitus tehdä ihan museorekkariin toi auto, kun noin viimesenpäälle rakennat? ajanvietteeksi vain rakentelen. pari museovehjettä tehnyt aiemmin, ehkä tämäkin, jos ehtii ennen seuraavaa projektia. Link to post Share on other sites
aric-z Posted February 20, 2020 Author Share Posted February 20, 2020 akseli paikoillaan ja pari mäntääkin. Link to post Share on other sites
F350 Posted February 20, 2020 Share Posted February 20, 2020 Joko laitoit nokan laakerit? Link to post Share on other sites
aric-z Posted February 21, 2020 Author Share Posted February 21, 2020 Muutama viesti sitten Hyvin toimi työkalu. Jos joku täällä suunnalla tarvii, niin voin lainata. Link to post Share on other sites
Fenix Posted February 21, 2020 Share Posted February 21, 2020 Erikoisen mallinen mäntä. Onks tämä semmonen, missä pakopaine menee männänrenkaiden väliin tiivistäen niitä sylinterin seinämään? Minkälaisella reseptillä moottori valmistuu? Link to post Share on other sites
aric-z Posted February 22, 2020 Author Share Posted February 22, 2020 Erikoisen mallinen mäntä. Onks tämä semmonen, missä pakopaine menee männänrenkaiden väliin tiivistäen niitä sylinterin seinämään? Minkälaisella reseptillä moottori valmistuu? ensimmäiseen kysymykseen vastaus EOS, toiseen, ei ole mitään reseptiä, vain perus huoltoa 20v seisonnan jälkeen. perus juttujen lisäksi vaihtuvat kaasari, nokka, pakosarjat ja putkisto. nokan speksit, Intake Duration at 050 inch Lift:204 Exhaust Duration at 050 inch Lift:214 Duration at 050 inch Lift:204 int./214 exh. Advertised Intake Duration:278 Advertised Exhaust Duration:288 Advertised Duration:278 int./288 exh. Intake Valve Lift with Factory Rocker Arm Ratio:0.421 in. Exhaust Valve Lift with Factory Rocker Arm Ratio:0.444 in. Valve Lift with Factory Rocker Arm Ratio:0.421 int./0.444 exh. Lobe Separation (degrees):112 Link to post Share on other sites
F350 Posted February 22, 2020 Share Posted February 22, 2020 Muutama viesti sitten Hyvin toimi työkalu. Jos joku täällä suunnalla tarvii, niin voin lainata. Niinpäs olikin, kännykällä katellessa meni ohi. Toi työkalu on hintansa arvoinen. Link to post Share on other sites
Fenix Posted February 22, 2020 Share Posted February 22, 2020 ensimmäiseen kysymykseen vastaus EOS, toiseen, ei ole mitään reseptiä, vain perus huoltoa 20v seisonnan jälkeen. perus juttujen lisäksi vaihtuvat kaasari, nokka, pakosarjat ja putkisto. nokan speksit, Intake Duration at 050 inch Lift:204 Exhaust Duration at 050 inch Lift:214 Duration at 050 inch Lift:204 int./214 exh. Advertised Intake Duration:278 Advertised Exhaust Duration:288 Advertised Duration:278 int./288 exh. Intake Valve Lift with Factory Rocker Arm Ratio:0.421 in. Exhaust Valve Lift with Factory Rocker Arm Ratio:0.444 in. Valve Lift with Factory Rocker Arm Ratio:0.421 int./0.444 exh. Lobe Separation (degrees):112 En millään haulla löytänyt kuvaa, mutta olen nähnyt semmosia mäntiä joissa useita pieniä reikiä männän laessa, joista osa palokaasuista päätyy renkaiden väliin tiivistäen niitä. Sulla on 1 iso reikä ja kartio laki männässä isolla kupilla. En ole ennen moista nähnyt. "Guench" paljealuetta tuossa ei juurikaan jää. Minkälainen mahtaa olla staattinen puristus? Uteliaisuuttani kyselen. Nokkavalinta valinta passelin oloinen matala puristeiseen ajelumottiin. Link to post Share on other sites
F350 Posted February 22, 2020 Share Posted February 22, 2020 En millään haulla löytänyt kuvaa, mutta olen nähnyt semmosia mäntiä joissa useita pieniä reikiä männän laessa, joista osa palokaasuista päätyy renkaiden väliin tiivistäen niitä. Sulla on 1 iso reikä ja kartio laki männässä isolla kupilla. En ole ennen moista nähnyt. "Guench" paljealuetta tuossa ei juurikaan jää. Minkälainen mahtaa olla staattinen puristus? Uteliaisuuttani kyselen. Nokkavalinta valinta passelin oloinen matala puristeiseen ajelumottiin. Tosi isolla kupilla tosiaan nuo männät, olisko jonkun turbokoneen? Quenchiä ei noilla tuu yhtään. Link to post Share on other sites
Markus Posted February 24, 2020 Share Posted February 24, 2020 komeen sininen moottori tulee Link to post Share on other sites
aric-z Posted February 24, 2020 Author Share Posted February 24, 2020 En millään haulla löytänyt kuvaa, mutta olen nähnyt semmosia mäntiä joissa useita pieniä reikiä männän laessa, joista osa palokaasuista päätyy renkaiden väliin tiivistäen niitä. Sulla on 1 iso reikä ja kartio laki männässä isolla kupilla. En ole ennen moista nähnyt. "Guench" paljealuetta tuossa ei juurikaan jää. Minkälainen mahtaa olla staattinen puristus? Uteliaisuuttani kyselen. Nokkavalinta valinta passelin oloinen matala puristeiseen ajelumottiin. Tosi isolla kupilla tosiaan nuo männät, olisko jonkun turbokoneen? Quenchiä ei noilla tuu yhtään. Kyllä nuo ovat tuon orggis männät. Esim. rokkiauto myy edelleen samanmallisia. Millaisella kaavalla tuo staattinen lasketaan, kun ei vakiomoottorien kanssa ole moista tarvinnut laskea? Link to post Share on other sites
Fenix Posted February 24, 2020 Share Posted February 24, 2020 Tuossa on laskuri. http://www.wallaceracing.com/cr_test2.php Netistä varmaan voisi löytyä tieto paljonko mäntä kasvattaa palotilaa. Tämä sivusto tarjoaa 8.6:1 puristusta. http://nastyz28.com/camaro/camaro80.html Link to post Share on other sites
jpe Posted February 24, 2020 Share Posted February 24, 2020 Taitaa tässä olla kyseessä enemmän sellainen auton pelastamisoperaatio haudasta uutta vastaavaksi tai auton kesällä projektina nähneenä sanotaan oikeastaan että vähän paremmaksi kuin uusi. Pannu toiminee pääosin vakio-osilla ja noin pienellä nokalla oikein hyvin, eikä tosiaan mitään raaseria tästä taida olla hakusessakaan. Link to post Share on other sites
aric-z Posted February 24, 2020 Author Share Posted February 24, 2020 Taitaa tässä olla kyseessä enemmän sellainen auton pelastamisoperaatio haudasta uutta vastaavaksi tai auton kesällä projektina nähneenä sanotaan oikeastaan että vähän paremmaksi kuin uusi. Pannu toiminee pääosin vakio-osilla ja noin pienellä nokalla oikein hyvin, eikä tosiaan mitään raaseria tästä taida olla hakusessakaan. näin se menee. Link to post Share on other sites
F350 Posted February 24, 2020 Share Posted February 24, 2020 Taitaa tässä olla kyseessä enemmän sellainen auton pelastamisoperaatio haudasta uutta vastaavaksi tai auton kesällä projektina nähneenä sanotaan oikeastaan että vähän paremmaksi kuin uusi. Pannu toiminee pääosin vakio-osilla ja noin pienellä nokalla oikein hyvin, eikä tosiaan mitään raaseria tästä taida olla hakusessakaan. Eihän siinä silloin mitään, kun tuo on tavoite. Nokka olis voinu olla napsun kovempikin, joku 215-225 astetta, niin olis tullu aavistus räyhäkkyyttä mukaan. Näytti kuvassa noi männät isompikuppisilta, mut jos on vakiot niin sittenhän noista löytyy tiedot. Paljonko sulla on kansissa palotilojen tilavuus ja minkä paksuinen kannentiiviste tulee? Ja jos vielä mittaat paljonko männät jää dekkitasosta, niin sittenhän sen puristuksen saa jo laskettuakin. Mutta en usko, että mennään lähellekkään 8.6:tta, joku 7,7-8,2 todennäköisesti. Link to post Share on other sites
aric-z Posted February 27, 2020 Author Share Posted February 27, 2020 jätän noiden staattisten ja quenchien laskemisen seuraavaan projektiin, jonka vahingossa eilen ostin. kyselen niistä sitten, kun asia on ajankohtainen, toisesessa topicissa jäsenosiossa. vähän kasailin lisää, uudet renkaat, laakerit, nokka, ö-pumppu ja jakopää. Link to post Share on other sites
aric-z Posted February 27, 2020 Author Share Posted February 27, 2020 lisää Link to post Share on other sites
camaro305 Posted February 27, 2020 Share Posted February 27, 2020 Minkäs hommasit seuraavaksi projektiksi????näyttäis tämäkin valmistuvan melko kyytiä.. Joko vapuksi liikenteeseen????onko muuten minkä merkkinen toi öljynsuodatin, kun noin hyvin sointuu lohkon värin kans? Link to post Share on other sites
F350 Posted February 27, 2020 Share Posted February 27, 2020 Toi öljypumpumpun pick upin etäisyys öljypohjasta kannattaa mitata ja kun on kohdallaan, niin näpätä pikku hitsillä öljypumpun runkoon. Link to post Share on other sites
aric-z Posted February 28, 2020 Author Share Posted February 28, 2020 Minkäs hommasit seuraavaksi projektiksi????näyttäis tämäkin valmistuvan melko kyytiä.. Joko vapuksi liikenteeseen????onko muuten minkä merkkinen toi öljynsuodatin, kun noin hyvin sointuu lohkon värin kans? jäsenpalstalta löytyy. ei ehdi millään vapuksi. denso. Link to post Share on other sites
aric-z Posted February 28, 2020 Author Share Posted February 28, 2020 Toi öljypumpumpun pick upin etäisyys öljypohjasta kannattaa mitata ja kun on kohdallaan, niin näpätä pikku hitsillä öljypumpun runkoon. done Link to post Share on other sites
aric-z Posted February 28, 2020 Author Share Posted February 28, 2020 alakerta kasassa, viikonloppuna kansien kimppuun. harmittaa kun jakopäänkopan pulttien kirjaimet ei oo vaaterissa. Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now