Jump to content

Camaro -80


Recommended Posts

  • Replies 406
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • aric-z

    232

  • Markus

    29

  • jpe

    23

  • camaro305

    17

Top Posters In This Topic

Popular Posts

uudet vesiletkut laitettu paikoilleen ja kaadettu vettä koneeseen. lämppärin letkut katkotaan oikeaan mittaan, kun saa lokarit paikoilleen. käynnistyksen jälkeen vasta, niin ei ole paljon puretta

pannu saatu paikalleen ja pakosarjoja soviteltu, apparin puoli ottaa laipan kohdalta pohjaan kiinni. laipan hiomista ja lekaa pohjaan.😡 kartaani ja laatikon uusi pohja kiinni.

pakosarjat ruuvattu kiinni, ei ota enää apparin puolelta kiinni. laatikossa vaijerit ja putket kiinni, paitsi alipaineletku. pitää käydä ostoksilla. kaasariin virittelin kiinni vaijerit ja p

Posted Images

Onko tarkoitus tehdä ihan museorekkariin toi auto, kun noin viimesenpäälle rakennat?

ajanvietteeksi vain rakentelen. pari museovehjettä tehnyt aiemmin,

ehkä tämäkin, jos ehtii ennen seuraavaa projektia. ::)

Link to post
Share on other sites

Erikoisen mallinen mäntä.

Onks tämä semmonen, missä pakopaine menee männänrenkaiden väliin tiivistäen niitä sylinterin seinämään?

Minkälaisella reseptillä moottori valmistuu?

 

 

Link to post
Share on other sites

Erikoisen mallinen mäntä.

Onks tämä semmonen, missä pakopaine menee männänrenkaiden väliin tiivistäen niitä sylinterin seinämään?

Minkälaisella reseptillä moottori valmistuu?

ensimmäiseen kysymykseen vastaus EOS,

toiseen, ei ole mitään reseptiä, vain perus huoltoa 20v seisonnan jälkeen.

perus juttujen lisäksi vaihtuvat kaasari, nokka, pakosarjat ja putkisto.

nokan speksit,

Intake Duration at 050 inch Lift:204

Exhaust Duration at 050 inch Lift:214

Duration at 050 inch Lift:204 int./214 exh.

Advertised Intake Duration:278

Advertised Exhaust Duration:288

Advertised Duration:278 int./288 exh.

Intake Valve Lift with Factory Rocker Arm Ratio:0.421 in.

Exhaust Valve Lift with Factory Rocker Arm Ratio:0.444 in.

Valve Lift with Factory Rocker Arm Ratio:0.421 int./0.444 exh.

Lobe Separation (degrees):112

Link to post
Share on other sites

Muutama viesti sitten  :D

Hyvin toimi työkalu. Jos joku täällä suunnalla tarvii, niin voin lainata.

Niinpäs olikin, kännykällä katellessa meni ohi. Toi työkalu on hintansa arvoinen.
Link to post
Share on other sites

ensimmäiseen kysymykseen vastaus EOS,

toiseen, ei ole mitään reseptiä, vain perus huoltoa 20v seisonnan jälkeen.

perus juttujen lisäksi vaihtuvat kaasari, nokka, pakosarjat ja putkisto.

nokan speksit,

Intake Duration at 050 inch Lift:204

Exhaust Duration at 050 inch Lift:214

Duration at 050 inch Lift:204 int./214 exh.

Advertised Intake Duration:278

Advertised Exhaust Duration:288

Advertised Duration:278 int./288 exh.

Intake Valve Lift with Factory Rocker Arm Ratio:0.421 in.

Exhaust Valve Lift with Factory Rocker Arm Ratio:0.444 in.

Valve Lift with Factory Rocker Arm Ratio:0.421 int./0.444 exh.

Lobe Separation (degrees):112

 

En millään haulla löytänyt kuvaa, mutta olen nähnyt semmosia mäntiä joissa useita pieniä reikiä männän laessa, joista osa palokaasuista päätyy renkaiden väliin tiivistäen niitä.

Sulla on 1 iso reikä ja kartio laki männässä isolla kupilla.

En ole ennen moista nähnyt.

"Guench" paljealuetta tuossa ei juurikaan jää.

Minkälainen mahtaa olla staattinen puristus?

Uteliaisuuttani kyselen.

Nokkavalinta valinta passelin oloinen matala puristeiseen ajelumottiin.  m/

Link to post
Share on other sites

En millään haulla löytänyt kuvaa, mutta olen nähnyt semmosia mäntiä joissa useita pieniä reikiä männän laessa, joista osa palokaasuista päätyy renkaiden väliin tiivistäen niitä.

Sulla on 1 iso reikä ja kartio laki männässä isolla kupilla.

En ole ennen moista nähnyt.

"Guench" paljealuetta tuossa ei juurikaan jää.

Minkälainen mahtaa olla staattinen puristus?

Uteliaisuuttani kyselen.

Nokkavalinta valinta passelin oloinen matala puristeiseen ajelumottiin.  m/

Tosi isolla kupilla tosiaan nuo männät, olisko jonkun turbokoneen? Quenchiä ei noilla tuu yhtään.
Link to post
Share on other sites

En millään haulla löytänyt kuvaa, mutta olen nähnyt semmosia mäntiä joissa useita pieniä reikiä männän laessa, joista osa palokaasuista päätyy renkaiden väliin tiivistäen niitä.

Sulla on 1 iso reikä ja kartio laki männässä isolla kupilla.

En ole ennen moista nähnyt.

"Guench" paljealuetta tuossa ei juurikaan jää.

Minkälainen mahtaa olla staattinen puristus?

Uteliaisuuttani kyselen.

Nokkavalinta valinta passelin oloinen matala puristeiseen ajelumottiin.  m/

Tosi isolla kupilla tosiaan nuo männät, olisko jonkun turbokoneen? Quenchiä ei noilla tuu yhtään.

Kyllä nuo ovat tuon orggis männät. Esim. rokkiauto myy edelleen samanmallisia.

Millaisella kaavalla tuo staattinen lasketaan, kun ei vakiomoottorien kanssa ole moista tarvinnut laskea?

Link to post
Share on other sites

Taitaa tässä olla kyseessä enemmän sellainen auton pelastamisoperaatio haudasta uutta vastaavaksi tai auton kesällä projektina nähneenä sanotaan oikeastaan että vähän paremmaksi kuin uusi. Pannu toiminee pääosin vakio-osilla ja noin pienellä nokalla oikein hyvin, eikä tosiaan mitään raaseria tästä taida olla hakusessakaan.

Link to post
Share on other sites

Taitaa tässä olla kyseessä enemmän sellainen auton pelastamisoperaatio haudasta uutta vastaavaksi tai auton kesällä projektina nähneenä sanotaan oikeastaan että vähän paremmaksi kuin uusi. Pannu toiminee pääosin vakio-osilla ja noin pienellä nokalla oikein hyvin, eikä tosiaan mitään raaseria tästä taida olla hakusessakaan.

näin se menee.

Link to post
Share on other sites

Taitaa tässä olla kyseessä enemmän sellainen auton pelastamisoperaatio haudasta uutta vastaavaksi tai auton kesällä projektina nähneenä sanotaan oikeastaan että vähän paremmaksi kuin uusi. Pannu toiminee pääosin vakio-osilla ja noin pienellä nokalla oikein hyvin, eikä tosiaan mitään raaseria tästä taida olla hakusessakaan.

Eihän siinä silloin mitään, kun tuo on tavoite. Nokka olis voinu olla napsun kovempikin, joku 215-225 astetta, niin olis tullu aavistus räyhäkkyyttä mukaan. Näytti kuvassa noi männät isompikuppisilta, mut jos on vakiot niin sittenhän noista löytyy tiedot. Paljonko sulla on kansissa palotilojen tilavuus ja minkä paksuinen kannentiiviste tulee? Ja jos vielä mittaat paljonko männät jää dekkitasosta, niin sittenhän sen puristuksen saa jo laskettuakin. Mutta en usko, että mennään lähellekkään 8.6:tta, joku 7,7-8,2 todennäköisesti.
Link to post
Share on other sites

jätän noiden staattisten ja quenchien laskemisen seuraavaan projektiin, jonka vahingossa eilen ostin.  :-P

kyselen niistä sitten, kun asia on ajankohtainen, toisesessa  topicissa jäsenosiossa.

 

vähän kasailin lisää, uudet renkaat, laakerit, nokka, ö-pumppu ja jakopää.

sinisex5.thumb.jpg.b8ebfaa8ddadf47e2f1e04ed971abbf7.jpg

kepukkax.thumb.jpg.2f77d3bbf31768b7281f1126b2b93e3f.jpg

Link to post
Share on other sites

Minkäs hommasit seuraavaksi projektiksi????näyttäis tämäkin valmistuvan melko kyytiä.. Joko vapuksi liikenteeseen????onko muuten minkä merkkinen toi öljynsuodatin, kun noin hyvin sointuu lohkon värin kans????

 

 

Link to post
Share on other sites

Minkäs hommasit seuraavaksi projektiksi????näyttäis tämäkin valmistuvan melko kyytiä.. Joko vapuksi liikenteeseen????onko muuten minkä merkkinen toi öljynsuodatin, kun noin hyvin sointuu lohkon värin kans????

jäsenpalstalta löytyy.

ei ehdi millään vapuksi.

denso.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...