Jump to content

Ilmanpuhdistajapaketti


Recommended Posts

Ei ainakaan näytä siltä että tuo veisi ilmanoton konetilasta pois, joten ei tuu lissää tehoja eikä sen kylmempää ilmaa.

 

En muista miten Firebirdeissä se vakio ilmanotto on, mutta ainakin Iroc-Zetoissa TPi koneissa alkuperänen ilmanotto vetää ilman syylärin etupuolelta jolloin kylmä ilma pääsee virtaamaan etupuskurin ilmarööreistä putsarille. Se on CAI. Tuo Ebay tuote näyttää pelkältä lelulta.

Link to post
Share on other sites

Ei ainakaan näytä siltä että tuo veisi ilmanoton konetilasta pois, joten ei tuu lissää tehoja eikä sen kylmempää ilmaa.

 

En muista miten Firebirdeissä se vakio ilmanotto on, mutta ainakin Iroc-Zetoissa TPi koneissa alkuperänen ilmanotto vetää ilman syylärin etupuolelta jolloin kylmä ilma pääsee virtaamaan etupuskurin ilmarööreistä putsarille. Se on CAI. Tuo Ebay tuote näyttää pelkältä lelulta.

 

Tuohan menee valon taakse,ja tuohon voi asentaa vielä levyn väliin,ettei koneesta mene niin paljon lämpöä siihen. Firebirdin alkup. puhdistinhan on aivan liian ahdistava,joten tuon vaikutushan on ihan todistetusti hyvä.

Link to post
Share on other sites

tuolla saa max.4-5 hp lisää,mutta saa miehekkäät imuäänet  m/

Tuolla TPI moottori otsikon alla ,keskustelin samasta aiheesta taannoin ja väite 10 hepoa vie itse putsari ja toiset kymmenen tuo kurttuputki,ja ihan dynossa mitattua tietoa ;)

 

Link to post
Share on other sites

Tuolla TPI moottori otsikon alla ,keskustelin samasta aiheesta taannoin ja väite 10 hepoa vie itse putsari ja toiset kymmenen tuo kurttuputki,ja ihan dynossa mitattua tietoa ;)

 

onko jossain dynotettu  +20 hp ilman alkuperäistä suodatikotelo hässäkkää  ::)

Link to post
Share on other sites

Kyllä se putsari pittää saada konetilasta kokonaan pois. Aika mahoton yrittää 100% eristää konetilan lämmöstä millään levyillä. Jos tekkee niin tekkee kunnolla. Vetää keulaan tms paikkaan missä on oikeasti pois konetilasta niin saa muutaki ku ääntä ja pari pollea lisää.

 

Onkohan sitä Iroc-Z TPi ilmanottoa mikä vakiona niin dynottu missään? Ajatushan siinä erinomainen mutta sekin varmaan kaatuu siihen kun on niin matala se ilmanotto, paikka kuitenki oikea ilmanotolle kun ottaa ilman konetilan ulkopuolelta

Link to post
Share on other sites

Tuohan menee valon taakse,ja tuohon voi asentaa vielä levyn väliin,ettei koneesta mene niin paljon lämpöä siihen. Firebirdin alkup. puhdistinhan on aivan liian ahdistava,joten tuon vaikutushan on ihan todistetusti hyvä.

 

Kyllä tuosta saa lämpöeristelevyllä ihan toimivan systeemiin.

20hp on kyllä myös mielestäni aika optimistinen lukema.

Uskon enemmän 10hp vs. alkuperäinen systeemi.

Syylärin sivusta on mahdollisuus johtaa ilmaa suodattimelle (ainakin jos ilmastoinninkenno puuttuu) tai lokasuojan sisärakenteista.

Vastaavan voisi saada itsekin tehtyä käyttäen putkia ja silikoni-letkupätkiä.

 

Mua on tuon systeemin norsunkärsä ulkonäkö alkanut tympimään.

Corveten tai camaron toteutus on paljon hienompi.

En ole vielä perehtynyt onnistuisiko cowl-konepeiton kanssa viedä suodatin syylärin yli ja sen eteen.

Kiinnostaisi myös tutustuaTPI-camaron systeemiin.

Sen kanssa firebirdien umpikeulaongelman voisi ehkä ratkaista tuomalla ilma keulan alta?

 

Sorry ketjun sotkeminen.

 

 

Link to post
Share on other sites

Kyllä tuosta saa lämpöeristelevyllä ihan toimivan systeemiin.

20hp on kyllä myös mielestäni aika optimistinen lukema.

Uskon enemmän 10hp vs. alkuperäinen systeemi.

Syylärin sivusta on mahdollisuus johtaa ilmaa suodattimelle (ainakin jos ilmastoinninkenno puuttuu) tai lokasuojan sisärakenteista.

Vastaavan voisi saada itsekin tehtyä käyttäen putkia ja silikoni-letkupätkiä.

 

Mua on tuon systeemin norsunkärsä ulkonäkö alkanut tympimään.

Corveten tai camaron toteutus on paljon hienompi.

En ole vielä perehtynyt onnistuisiko cowl-konepeiton kanssa viedä suodatin syylärin yli ja sen eteen.

Kiinnostaisi myös tutustuaTPI-camaron systeemiin.

Sen kanssa firebirdien umpikeulaongelman voisi ehkä ratkaista tuomalla ilma keulan alta?

 

Sorry ketjun sotkeminen.

GTA.n koneessa joskus testattiin dynossa mitä vakio imuputki+MAF vie tehoa ja muistaakseni se oli 340hv koneella 17hv. Tämä siis verrattuna 4" imuputkeen ja K&N filsuun(ei maffia) joka ei hukannut ainuttakaan heppaa :) eli teho lukemat oli samat ilman 4" systeemiä ja se asennettuna.

Vakio koneeseen teho vaikutus varmaan jää 5hv ja sekin kuumalla ilmalla :W

Sitäpaitsi alle 4" imuputket on mehupillejä \m/ ;D

4" k&N vapaavirtaussuodatin ja 100mm ilmastointiputkesta imuputki \m/ ei maksa paljoa ja varmasti virtaa ;D

Link to post
Share on other sites

Eikö noista 3geneistä saanu vietyä aika helpollaki sen filsun kylmään ilmaan kun puhkasee siitä etuvalojen takaa jommalta kummalta puolen sen vaakatasossa olevan pellin, vetää sinne paksulla putkella riittävän ison K&N filsun niin tulee hyvä kerralla.

 

Se eristäminen pitäs tehä niin hyvin ja sillonki olla riittävän iso reikä ulkoilmaan että se saa kans kaiken ilmantarpeen imettyä sinne eristettyyn koteloon ulkoa. Paljon siistempi ja helpompi ratkasu mun mielestä kulettaa se suodatin vaan konehuoneesta pois.

 

Ite aikanaan vedin sen suodattimen syylärin eteen semmosella putkella mikä jousti, se putki meni siis syylärin ja kiinnityspellin raosta keulaan kun mulla ei ollu ilmastoinnin kennoa. Se oli kyllä vähä ruma mutta toimiva ratkasu.

Link to post
Share on other sites

Mulla poistettu kurttuputki ja ilmanputsari vedetty lokasuojan sisään alas viileään ilmaan:

 

Just näin!  8) m/ Ainoa oikea vaihtoehto viedä pois konehuoneesta se suodatin.

Link to post
Share on other sites

GTA.n koneessa joskus testattiin dynossa mitä vakio imuputki+MAF vie tehoa ja muistaakseni se oli 340hv koneella 17hv. Tämä siis verrattuna 4" imuputkeen ja K&N filsuun(ei maffia) joka ei hukannut ainuttakaan heppaa :) eli teho lukemat oli samat ilman 4" systeemiä ja se asennettuna.

Vakio koneeseen teho vaikutus varmaan jää 5hv ja sekin kuumalla ilmalla :W

Sitäpaitsi alle 4" imuputket on mehupillejä \m/ ;D

4" k&N vapaavirtaussuodatin ja 100mm ilmastointiputkesta imuputki \m/ ei maksa paljoa ja varmasti virtaa ;D

Jos haluaa tuon maffin laittaa kolmituumainen taitaa ajaa saman asian,koska rööri käy kuitenkin maffin kohdalla kolmessa tuumassa .

Link to post
Share on other sites

Jos haluaa tuon maffin laittaa kolmituumainen taitaa ajaa saman asian,koska rööri käy kuitenkin maffin kohdalla kolmessa tuumassa .

 

Alkuperäisellä mafilla joo.

 

Link to post
Share on other sites

Jos haluaa tuon maffin laittaa kolmituumainen taitaa ajaa saman asian,koska rööri käy kuitenkin maffin kohdalla kolmessa tuumassa .

No joo, vaikka ns. max virtaus ei kasva niin ilmamäärä maf,n jälkeen on suurempi ja ehkä kaasuun vastaavuus parenee kun ilmaa on "varastossa".

Link to post
Share on other sites

Tuossa kun on tuo 90 asteen mutka, niin se syö sileälläkin putkella 10-15% virtauksesta,  puhumattakaan alkuperäisestä ryttyputkesta. 3:sta 4:ään tuumaan auttaa aika paljon noihin prosentteihin

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...